Publikováno Červenec 19, 201213 r Ahoj, mám menší problém, mám favorita, jeden z těch prvních motorů ( bez vstřikování ). Problém je následující, že odněkud z horní části motoru teče olej, a následně se vypaluje, takže to kouří. Nepodařilo se mi bohužel zjistit odkud, ale kouř jde z hporní části ( více napravo směrem od autobaterky ). V motorech se moc nevyznám, takže prosím tolerujte moje neznalosti :'> . Ještě jsem si vzpomměl, že jsem na autě kontroloval hladinu oleje, to bylo poslední co jsem na něm dělal ( auto se nepoužívá každý den, je ve stodole na chalupě, takže spíše jako pracant ) Dík za každou radu
Červenec 22, 201213 r Nahoře jedině těsnění pod krytem ventilů. To je taková ta z hliníku odlitá pixla, přišroubovaná dvěma šroubama nahoře k hlavě a zakrývající ventily, aby z nich jednak nestříkal olej na všecky strany, druhak aby se na ně nedostával bordel. Její součástí je hrdlo pro nalívání oleje s víčkem. K hlavě to je utěsněné obvodovým těsnicím páskem a ten může mít díru = olej prosakuje ven, steče po bloku a následně se pálí. Jestli ale víko rozvodu těsní, může být chyba i jinde a pak už by oprava nebyla tak laciná a jednoduchá (netěsnící ventilová Gufera, prasklý mazací kanál atp).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.