Přejít na obsah

1.9 TDI PD 77 kW nebo 2.0 TDI PD 103 kW


xstorm

Doporučené příspěvky

Tak tím jsme asi měli začít. Z mých vlastních zkušeností i ze zkušeností řady dalších majitelů, se kterými jsem mluvil, můžu říct, že 2.0 TDI PD s kódem motoru BKD, ročníky 04, 05 a 06, je to nejhorší, co opustilo brány Škodovky. Všechno, co mě mohlo potkat, mě potkalo a co se mohlo posrat, se posralo. Takže moje rada je jasná, raději se vyhni jetýmu 2.0 TDI obloukem. Může to být pěkná past.

všetko je vec názoru a skúseností. Zasa som sa dozvedel niečo nové

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co ti mám na to říct. Dost kilometrů jsem najezdil se103kw octou a akcelerací pohodlím a vším co řidič potřebuje je opravdu nejlepší. Doma mám 81kw octu čiplou na 146hp,ale 103kw se nevyrovná. 77kw s DSG zrovna pro manželku kupuju, taky jsem zjišťoval co bude nejlepší variantou.

Já nečekám žádnou odpověď. Kdybych byl hajzl, budu říkat : jen si to kupte, je to super motor. Ale proč bych to dělal ? Jo, taky znám chlapa, co s tímtéž najezdil bez poruchy asi 400 t. km a ještě to dobře prodal. Ale ať má kdo chce jaký chce zkušenosti, ta poruchovost agregátu je prostě extrémně vysoká, což výrobce moc dobře ví. Proto taky říkám, když už 2.0 TDI, tak alespoň ne 16V a když už 16V, tak rozhodně už nečipovat. Já už sem tu svojí story prostě nechci psát, protože to je za mnou, ale nejsem zase zlomyslník, abych neřek, co se mi stalo, když to může někomu pomoct. To snad je hlavní smysl tohodle fóra, ne ?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja neviem preco tolko nevyhod ma 2.0 TDI 103 Kw podla ostatnych, ale mozem len doporucit 2.0 TDI. Mam dve Octavie II a motoricky ma este nikde nenechali.DSG-cko ma 134 000 km a 4x4 "Lesnik" 117 000 Km. Ked vymenis rozvody, das kvalitny olej a robis servis ako sa ma a nie niekde v garazi na kolene, tak to musi jazdit.Mam chip od Bitpoweru stala spokojnost ci u starej OI tak i OII. Ten 103 + chip privadza nejedno vykonejsie auto k sialenstvu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tezko rict jaky rocnik chces,pokud novejsi (od 2007) asi bych se 2.0TDi neba. pokud starsi tak radeji 1.9tdi. Vykonove je slabsi, ale spolehlivejsi. Mam x zkusenosti s 2.0TDi a 16V uz nikdy. Praskle hlavy, piskajici (odchazejici) turba atd. Moc dobre to VW group vi, proto zacli delat jinou verzi. To ze nekdo napise ze najezdil 114000 km, to neni jeste podklad ze auto uz najezdi dalsich 100000 bez problemu. Rekl bych ze zrovna v tech 100000 se lame chleba. U 1,9TDI 81 kw,1,9TDI PD bych se nebal treba koupit i auto se 150t i vic kilometrama,ale do 2,0 bych uz pri 100t km nesel. Ve firme mame 3x 2,0TDi,na dvou se uz menilo turbo,na jedne i hlava, v rodine se chysta vymena hlavy, a dalsich x 2,0tdi maji kamaradi,takze asi tak.

Dalsi vec je, ze bych nesel uz asi ani do motoru s DPF. dalsi vymysl co jen majteli pridava starosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejhorší je, že při koupi auta laik vůbec netuší, jestli koupil motor s 16ti nebo 8mi ventilovou hlavou, což je ale stěžejní informace. Ten 16ti ventil je prostě děs. Hlava mi praskla 3x !!!

Kolko ta stala oprava tej prasklej hlavy? Ked tu vsetci strasia aby som vedel investovat opat rozumne.....

Mam 16V aj 8V a zatial ziadne problemy. Narozdiel od motora 1.9 TDI PD 74 kw 2x turbo menene a na dialnici pri 200 km to ruplo poriadne. Este, ze to bolo v zaruke - vymeneny motor od Skodovky. Neviem, poznam strasne vela ludi co maju najazdene 200 az 300 000km a reakcie su rozne.Jeden je spokojny a druhy je nespokojny.Zatial patrim asi k tej mensine, ze sa priklanam stale k motoru 2.0 TDI 103 kw.

Vidim, ze sa stale drzis toho 2.0 CR TDI 125 kw to s chipom uz musi byt ina kava ........Mas to chipnute?

Editováno: , autor: Alwe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to 'jirkaK': Se hned nečil :)

Jinak já mám viz. můj podpis a má 238tis. najeto.

Origo turbo, origo váha vzduchu, origo spojka (pravda při zatížení občas zadrnčí), origo setrvák.

Takže pouze běžná údržba. Auto jezdilo pouze na OMV a Shell.

Teď jezdí na VERVA DIESEL + VIF aditiva.

Hough! lol

EDIT: A je bez chipu (deklarovaných 105HP mi stačí) ;)

Editováno: , autor: Dodo-Kolín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já ti bez popíchnutí odpovím :

trápení studenýho motoru má negativní vliv především na jeho opotřebení, nedochlazování může zkurvit turbo a špatná nafta zase čerpadlo nebo vstřiky. Ani jedno ale nemá nic společnýho s praskajícíma hlavama. To je konstrukční nedostatek, vyskytující se u řady víceventilových hlav různých výrobců aut, nejen u koncernu VW. Důvod je ten, že makovice je rozvrtaná jak ementál a vznikají tam zeslabená místa, kde materiál po čase vzhledem k vyhřátí a neustým extrémním teplotním změnám zkřehne a praskne. Může se jednat třeba jen o vlasový trhlinky, který se při vychladnutí roztáhnou a po zahřátí zase stáhnou. A takhle to pracuje tak dlouho, až se to rozvalí pořádně a zpravidla tudy mizí voda. Názor, že se to dá nějak ovlivnit stylem jízdy nebo tak něco, považuju za naprostou kravinu. S motorama TDI koncernu VW jsem najezdil asi tak 700 000 km, takže už o nich trochu něco vím.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to 'jirkaK': Se hned nečil :)

Jinak já mám viz. můj podpis a má 238tis. najeto.

Origo turbo, origo váha vzduchu, origo spojka (pravda při zatížení občas zadrnčí), origo setrvák.

Takže pouze běžná údržba. Auto jezdilo pouze na OMV a Shell.

Teď jezdí na VERVA DIESEL + VIF aditiva.

Hough! lol

EDIT: A je bez chipu (deklarovaných 105HP mi stačí) ;)

Jseš možná trochu mimo mísu. Debata probíhá na téma častých poruch motoru 2.0 TDI BKD. Kvality motoru 1,9 TDI nikdo nezpochybňuje. Já měl "jednadevítky" v průběhu let čtyři a neměl jsem ten nejmenší problém. Proto bych taky zakladateli tohoto tématu vřele doporučil volbu 1,9 TDI a nikoliv 2.0 TDI . Taky HOUGH

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja zas mam opacne skusenosti! Preto som siel do 2.0 TDI PD. Asi som jeden z miliona, ktory je s tymto motorom spokojny a kupit si ho chcem aj do Superba Combi 2.0 TDI CR 125 kw. Ono nemam nic priti 1.9 ale ten vykon je tam uz poznat aspon pre mna.Ak to ma byt jeho prve auto tak by som volil 1.9. Ono tych plusov pre slabsi vykon je nespocetne, ale tiez ho nechcem odradit ak chce 2.0.Mna vsetci odhovarali od 2.0 a teraz som spokojny, ze som sa nedal prehovorit.Otazne je ako budem hovorit o dalsich 100 000 km ci pozitivne alebo negativne?! Skor to asi rozstrelim......ako sa to dozviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdybych si nemyslel, že ten CR je lepší, nebudu si ho kupovat, to dá rozum. Celá ta koncepce PD je od základu pojebaná. To byla cesta špatným směrem, což u koncernu vědí, a proto od ní taky upustili. Ten motor co mám v "cécéčku" je úplná nádhera. Zatim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas pravdu, ze CR je proti PD niekde inde v dnesnej dobe, i ked v zaciatkoch 1.9 96Kw nebol zly.To bol ten prelom, ze prisiel 2.0 a nastali tie problemy, ktore sa tu popisuju.Ono zalezi od stastia, ci je poruchove alebo nie.Hold jedneho francuza nemozem skusnut, ked mi odletelo koleso za jazdy!Som zvedavy na ten zazrak od Audi 2.0 TDI Biturbo 204 PS. Kolko km uz mas nalietane???

Editováno: , autor: Alwe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chcem kupit OII ale neviem sa rozhodnut ci 77kw alebo 103kw. Po stránke kvality motora skôr 77kw ale zasa po stranke lepšieho ťahu asi skôr 103kw. Mám strach,že tá silnejšia verzia bude mať problém s motorom (prasknutá hlava, zotrvačník, spotreba oleja). O týchto chybách som sa dočítal na rôznych stránkach na internete. Ja by som sa skôr prikloonil, k tej 103 kw, ale nechám si poradiť. Ďakujem

Pokud nejezdis dalnice tak je jasna volba osvedcena 1.9TDi kterou chipnes bezproblemu na 105Kw a do 320Nm teda s ohledem a slabsi spojku .. bejt u 77micky 6gang pak by byl dvoulitr zbytecny.. podle me je velka skoda ze koncern nezustal u podle me dodnes nejlepsiho 4valcoveho TDi 110Kw -ARL respektive u nejvychtanejsich ASZ/ARL 1.9TDi motoru nebejt nesmyslnyho EU5 (se kterym by pry melo PD problem), ktery tlaci vyrobce akorat to pro zakaznika samych problemu a nakladu navic typu DPF apd. blbosti ktery se pri nakupu a pote i servisu pekelne prodrazuji..

Osobne pokud bych musel 2.0TDi tak od roku 06 a 8V .. oklikou bych se vyhnul i 125Kw PD verze kde ochazeji drahe siemens poeizo vstrikovac a vseobedne vsem dvoulitrum s problemovym DPF..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:smich: nebylo ti divný, že píše Slovensky, když mu doporučuješ firmu ze severních čech ? Koukám, že je z Prešova a Dieselpower z Chomutova. Tak to má opravdu kousek, je to 750 km. lollollol

No nekolikrat jsem byl svedkem kdyz byli v Chomutove-Jirkove slovaci ktery si na slovensku nemaji z ceho vybrat.. a radsi vazili delsi cestu.. pripadne DP spolupracuje v SR s BH Motorsport..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nejezdis dalnice tak je jasna volba osvedcena 1.9TDi kterou chipnes bezproblemu na 105Kw a do 320Nm teda s ohledem a slabsi spojku .. bejt u 77micky 6gang pak by byl dvoulitr zbytecny.. podle me je velka skoda ze koncern nezustal u podle me dodnes nejlepsiho 4valcoveho TDi 110Kw -ARL respektive u nejvychtanejsich ASZ/ARL 1.9TDi motoru nebejt nesmyslnyho EU5 (se kterym by pry melo PD problem), ktery tlaci vyrobce akorat to pro zakaznika samych problemu a nakladu navic typu DPF apd. blbosti ktery se pri nakupu a pote i servisu pekelne prodrazuji..

Osobne pokud bych musel 2.0TDi tak od roku 06 a 8V .. oklikou bych se vyhnul i 125Kw PD verze kde ochazeji drahe siemens poeizo vstrikovac a vseobedne vsem dvoulitrum s problemovym DPF..

Dialnice jazdiť nebudem no možno sem tam ale väčšinou na klasických okreskách. Kamarát ma pasata combi B7 77kw a zdá sa mi,že mu ťahá dobre a on je s ním spokojný. Octavia a pasat majú tie isté agregáty ale majú aj rovnaké prevodovky? To by ma celkom zaujímalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...