Publikováno Červenec 12, 200718 r Ma niekto zvas na svojej Octavke II rozsirujuce podlozky na kolesa? Poradte ake mate skusenosti ... /stabilita, opotrebenie brzd, vzhlad, atd./
Červenec 13, 200718 r chtěl jsem, nakonec jsem se na to vyprd, občas jezdim hodne naloženej tak nechci trnout, kdy mi kde kolo škrtne o blatník
Červenec 13, 200718 r Autor Myslim ze normalne certifikovane rozsirujuce podlozky len tak neotrhnes.. hoci aj poriadne nalozeny.. a skrtnutie naraznika..asi tiez nehrozi..
Červenec 13, 200718 r Minulý týden,jsem v Hradci Králové objevil výrobce dist.podložek z duralu...má všechny rozměry. Montoval jsem na místě různé tloušťky a jezdil to zkoušet. kombinace p 2cm z 2 cm ....vpředu moc vystouplé vzdu málo a plulo to p 1,5 z 2,5 cm.... vzhledově perfektní ,ale na jízdě se mi něco nezdálo nakonec jsem koupil dozadu 2,5,vzhledově super a jízdní vlastností perfektní,fakt to sedí. za 4ks podložek se šroubama chce 1900 Na OI jsem měl podložky pod všemi koly a přední pneu se dost sjížděly
Červenec 13, 200718 r myslim, že mi nerozumíš, nepsal jsem nic o odtrhávání podložek, to je jasný, že to nenastane a taky jsem nepsal nic o škrtání nárazníku, ale o škrtání kola o blatník. jinak o žádných certifikovaných podložkách nevim a podle mě ani neexistujou.
Červenec 13, 200718 r Autor Uvediem priklad: http://www.tuningshop.sk/?id=1114423020 / su to sice podlozky na Octavku I ale od tej istej znacky a sa daju kupit na Octavku II.. je tam iba ina roztec, narychlo som nenasiel.../ Je to rosirenie o 40 mm.. na napravu spolu.. cize 2a 2. Ako sa da vsimnut každá sada rozširovacích podložiek má TUV certifikát. Upraveno Červenec 13, 200718 r od Tissot
Červenec 13, 200718 r a tohle TUVko ti pomuze? uznaji ho policajti a STK? btw- ty chceš dávat podložky pod 16ky kola?
Červenec 13, 200718 r to MartHK: mozes pls napisat na ake konkretne kolesa si to daval? Pripadne fotku. A pokial mozes aj kontakt na firmu kde si to kupil.Dik
Červenec 13, 200718 r Autor a tohle TUVko ti pomuze? uznaji ho policajti a STK? btw- ty chceš dávat podložky pod 16ky kola? Ci uznaju to policajti.. netusim./neriesim/ na STK sa chodi.. myslim po 4 rokoch /od kupy nove auta/ to uz budem mat nove auto.. Ide o vzhlad.. a vela ludi si pochvaluje prejazd zakrut... Upraveno Červenec 13, 200718 r od Tissot
Červenec 13, 200718 r Kolesa mam presne tie iste aj pneumatiky len su uz tretinove po 30tis km. Vyzera to dobre. Chcem ist do toho poslal som ti ss. Upraveno Červenec 13, 200718 r od kingo12
Červenec 14, 200718 r Kdyby měly podložky pozitivní vliv na jízdní vlastnosti,tak je výrobce používá..nebo realizuje "širší" nápravu.. Já v tomhle považuju jakýkoliv zásah do konstrukce za krok zpátky..co se vlastností a namáhání jednotlivých částí týká.
Červenec 14, 200718 r Autor športovejšie naladený vodič a tuner sa rozhodne skôr či neskôr rozšíriť nápravu kolies svojho miláčika a to kvôli zlepšeniu jazdných vlastností, bezpečnosti, a vzhľadu. Rozšírením nápravy kolies samozrejme prispievame hlavne k stabilite podvozku na ceste a to je aj hlavný dôvod, prečo sa zvyknú aplikovať na auto. Je nad Slnko jasné, že možným prispením k rozšíreniu stopy auta slúžia širšie disky a/alebo pneumatiky atd. /Google/ Rozširovacie podložky od nemeckych firiem patria medzi najkvalitnejšie výrobky tohto typu. Sú vyrobené z ľahkého a pevného hliníka, duralu atd. Podložky sú prísne testované a kontrolované. Spoločnosťi dodržiavu veľmi prísne normy kontroly kvality, počínajúc už pri výbere surových materiálov. Výsledky testov sú prenesené do nepretržitého zlepšovania kvality. Všetky ich výrobky sú certifikované a homologizované v EÚ a spĺňajú aj náročné kritéria a podmienky nemeckého TÜV (Technischer Überwachungs-Verein) a DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungsverein). Niet sa tomu čudovať, že stále väčší počet renomovaných a uznávaných úpravcov na celom svete používa pre svoje úpravy áut podložkové systémy Aj samotný importéri a predajcovia áut sa čoraz častejšie obracajú na firmy s dopytom o ich podložky pre svojich klientov. /Google/ Rozširovacie podložky sú veľmi obľúbené. Nemajú len optický význam a to že dokážu vytiahnuť efektne kolesá z blatníkov, ale majú vplyv aj na stabilitu auta pri rýchlom prejazde zákrutou. Inak takéto podložky sa dajú vyrobiť aj doma. Pri ich výrobe dávajte pozor na rozmery, aby bolo koleso správne vycentrované a dĺžka šróbov neprekročila povolenú odporúčanú dĺžku. Materiál na ich výrobu použite čo najľahší (hliník, dural) , aby sa nezvyšovala veľkosť neodpruženej hmoty. Okrem podložiek, ktoré rozchod iba rozširujú, existujú aj podložky, ktorými sa dá zmeniť rozteč šróbov ( PCD) a tak umožňujú použitie iných diskov. Ak sa použijú podložky príliš široké (nad 40 mm) začína dochádzať k veľkému silovému namáhaniu uchytenia kolesa (hlavne ložisiek ). Menia sa aj (pákové) pomery, čo ovplyvňuje chovanie pružín, tlmičov a silu v riadení. V takýchto prípadoch je lepšie použiť širší ráf s menším ET. /Google/ Takze neviem ci je to krok spat.... inac v KE sa daju kupit asi vsade v autorizovanom service a predajni Skoda rozsirujuce podlozky a bez nejakych problemov vam ich aj namontuju... /samozrejme iba ak maju certifikat/
Červenec 14, 200718 r Řeknu to takhle..jestli zvolíš podložku a tím posuneš kolo ven nebo použiješ na ráfku jiné ET, je úplně fuk..to už se řešilo jinde, směrodatný je referenční bod kontaktu kola s vozovkou a ten se v obou případech (pokud si rozměrově odpovídají) shoduje, takže první nesmysl. Za druhé tvrdíš, že díky podložkám získáš lepší jízdní vlastnosti, lepší namáhání konstrukce celé nápravy, lepší vzhled. Myslíš, že vývoj celého auta stojí miliardy jen proto, aby pak nějaký chasník přišel a řekl..2 cm podložka bude good? To asi ne..celá náprava je výrobcem řešená z hlediska namáhání, z hlediska bezpečnosti jednotlivých uzlů (možné poškození) s ohledem na příslušné koeficienty bezpečnosti (kterými je mimo jiné zas zaručen daný počet cyklů..tedy životnost), i z hlediska jízdních vlastností..pardon, já zapomněl, že nejde o statisíce najetých kilometrů, kdy výrobce auto testuje v různých podmínkách a situacích, o GigaByty dat jednotlivých simulací, že vlastně stačí si s autem projet jednu zatáčku ostře a člověk hned ví, že to sedí podstatně líp. pokud tedy lze tak jednoduše jen podložkami zlepšit jízdní vlastnosti vozidla, pak by nebylo od věci označit tyto podložky za jeden z největších vynálezů lidstva. Beru, že kupř. zadní nápravě by prospělo kola vysunout víc ven, ale můžu to tvrdit pouze pokud jde o vzhled. Jak jsem psal na začátku, efekt podložek lze samozřejmě nahradit i ráfky s nižším ET, ale pročpak je asi výrobce neuvádí jako možné? Asi proto,že tomu nerozumí, jinak si to nedovedu vysvětlit. Upraveno Červenec 14, 200718 r od Jirik.DC
Červenec 14, 200718 r Autor Skus si precitat ceu debatu od zaciatku..a najdi mi jeden prispevok .. kde ja nieco TVRDIM ze podlozky.. su dobre na stabilitu.. atd. Od zaciatku ziadam o radu alebo skusenost.. a post. som tu linky, ktore som nenapisal ja .. ani raz som nenapisal ze snimi suhlasim.. PS: ale logicky mi vypliva ze rosirenim napravy je auto stabilnejsie... to ze su namahane zavesi, loziska..brzdy.. atd. je mozne.
Červenec 14, 200718 r Skus si precitat ceu debatu od zaciatku..a najdi mi jeden prispevok .. kde ja nieco TVRDIM ze podlozky.. su dobre na stabilitu.. atd.Od zaciatku ziadam o radu alebo skusenost.. a post. som tu linky, ktore som nenapisal ja .. ani raz som nenapisal ze snimi suhlasim.. PS: ale logicky mi vypliva ze rosirenim napravy je auto stabilnejsie... to ze su namahane zavesi, loziska..brzdy.. atd. je mozne. Já bral argumenty v tvém příspěvku..odpovídal jsem spíš na ně, než na tebe samotného, to je pravda. A co logicky vyplívá nebo ne..na to najdeš odpověď v mém příspěvku..tam jsou jednotlivé důvody a i odpověď, proč bych třeba já podložky rozhodně nedával. Vzhledem k tomu, že je konstrukce aut můj původní obor, tak bych právě tebou zmiňovanou možnost většího namáhání jednotlivých částí nebral určitě na lehkou váhu..
Červenec 18, 200718 r Ale inak aj ja si myslím, že výrobca tú nápravu navrhol tak, ako ju navrhol a asi má na to nejaké dôvody. A pokiaľ by aj nemohol použiť o niečo širšiu nápravu, lebo koncern vyrába o 20 mm užšiu a vyrábať inú by bolo drahé, tak nie je problém použiť disky s iným ET a bolo by. Ale nie je.
Červenec 18, 200718 r Autor Ved disky s inym ET sa i pouzivaju.. nie? 17" Pegasy alebo RS disky maju ET 37 /nepametam si.. / normalne maju 45 ak si spominam.. ci nie?? Kolko je to rozdiel v cm No vyrobca sa musi drzat vyhlasky /napr. Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách/ a nemoze vysuvat len tak napravu.. bolo by to na ukor zvecsenia blatnikov.. kolesa nesmu vycnievat! I ked si to tu niekto nechce priznat rozsirenie napravy ma na stabilitu velky vplyv / na vzhlad sa nepozeram/. Upraveno Červenec 18, 200718 r od Tissot
Červenec 18, 200718 r Ved disky s inym ET sa i pouzivaju.. nie? 17" Pegasy alebo RS disky maju ET 37 /nepametam si.. / normalne maju 45 ak si spominam.. ci nie?? Kolko je to rozdiel v cm.. ET znamená vzdálenost mezi dosedací plochou ráfku na náboj a mezi pomyslným středem pláště kola..hodnota je v mm. Tzn. čím nižší ET, tím víc je střed pláště vysunutý ven..a zjednodušeně řečeno tím větší je rozchod, ale zároveň i namáhání..Výrobce má jednotlivé varianty dobře odzkoušené a ví, co a jak si může dovolit..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.