Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ty voe Martine hezký post-23-1156182784.gif Už jen přečíst to je záhul, natož to napsat...

Vzhledem k popisu Maďarska a vzhledem k tomu, že jsem se právě taky vrátil z cest, si dovolím přihodit i pár svých poznatků z cest, ikdyž v porovnání s El Shakespearem Martinem Malťáskem Maltou se předem hanbím a jsem úplný žabař... bleh.gif Tak snad jen decntně zkráceně wink.gif :

Minulý týden jsem strávil báječnou koupačkou a dovčou ve svém milovaném Chorvatsku. Pravda, oproti BG je to vlastně "za rohem", ale i tak jsem letos špekuloval kudy nejlépe a nejrychleji....

A vzhledem k tomu, že jsem týden před odjezdem byl na otočku ve Vídni a viděl, co rakouští soudruzi vymysleli (očividně halvou) na svých cestách, kdy dodrbali co mohli a už v polích mezi dědinami před Vídní udělali objízdnou trasu mezi vinicemi, kde dali pro sichr 30km/h, na každou křižovatku policajta (asi jich mají hodně) a do toho napadlo jejich silničáře, že to lidem na objížďce zpříjemní a začali tu objízdnou trasu opravovat u nás tak typickým "štěrkováním", kdy si člověk krásně omlátí auto odlétaávajícím štěrkem, naznal jsem, že úsek cesty Mikulov - Vídeň za 2 hodiny nebude pro mou dovolenkovou cestu do HR to pravé ořechové a po prostudování různých variant i po zkušenostech z minulých let při cestách do HR, mě letos začala neodolatelně vábit cesta do HR přes SK a HU, ale v HU po dálnici, nikoliv kličkováním ve vyjetých kolejích mezi kamiony, zemědělskou technikou a kupou dědin při cestě po "staré" cestě přes Csornu, Szombathely atd. po silnici 86 na jih, jak to asi dělá hafo českých dovolenkářů, ale po HU dálnici přes Budapešť a kolem Balatonu na jih..... Zajížďka oproti dřívější klasice typu Vídeň, Graz, Maribor, Zagreb je to nějakých 130 km, ale úspora času úžasná post-23-1156182784.gif Skoro pořád po dálnici a Brno - Zagreb předpisově za 6 hodin

Jak řekli, tak udělali. Vyrazili jsme na pohodu v neděli v 7:30 ráno, vyspaní do růžova. V Brně ještě dotankování lpg do plna za 14,60,-Kč/l a hurá na dálnici na Bratislavu. Doufal jsem, že v Blavě dotankuji v pohodě lpg. Při průjezdu Blavou jsem se tedy zastavil na Lamači, ale zklamaný típek s oktávkou z olmiku, co stál u lpg stojanu přede mnou, na mě jen smutně volal, že lpg nemají fever.gif Tak jsem se ani neobtěžoval s vystupováním a frčeli jsme dál. Nijak jsem lpg čerpačky v Blavě předem nestudoval, jen jsem si nějak matně pamatoval, že na přechodu Rajka do HU by měla ještě nějaká lpg čerpačka být. No nebyla nebo spíše asi byla schovaná někde mimo přechod, takže jsme v rámci schengenu prohučeli do HU, ani jsme nevěděli jak a představa dotankování lpg na SK vzala za své. Ale cestou do HR mi to ještě těžkou hlavu nedělalo, páč jsem měl na tuto cestu natankovánu i plnou nádrž benzínu, abych alespoň jedenkrát ročně dopřál autu i proběhnout se trochu na beneli...

Průjezd HU zcela bez problémů, krásný povrch dálnic, to se cení. Frčeli jsme po M1 přes Gyor na Budapest, vše v poho. Jak popisoval Martin, zaznamenal jsem cestou na HU dálnicích měření radarem místní policií (i na místech, kde bylo 130), ale bylo to takové férové měření. Jednak na něj vždy předem upozorňovala cedule "Radar" a jednak se vždy konalo formou měření radarem na trojnožce, kdy policajti stáli na mostě nad dálnicí, takže si stačilo hlídat mosty a bylo to ok. I tak jsem ale jako rozený slušňák jel max. 140-150 tacho, tedy nějakých 133-cca 142 v reálu.

Jen na průjezd Bedapeští nevzpomínám moc v dobrém. Jednak jsme někde přejeli odbočení na M7, které nám nějak zůstalo ukryto v tom chaosu cedulí a téměř nečitelných nápisů na silnici (které by si mimochodem alespoň před hlavní dovolenkovou sezónou mohli HU soudruzi - silničáři obnovit), takže jsme za chvíli zjistili nemilou skutečnost, že frčíme do centra Budapešti. To jsem začal být na ty HU tatary lehce nasr...., páč to jednak bylo zdžení, jednak člověk nerozumí ani slovo té jejich hatmatilce a navíc mapu Budapešti jsem neměl a nemám, takže bloudění po Budapešti bylo to poslední, co bych si na cestě k moři přál. Naštěstí se nám ale podařilo inteligentně na jedné světelné křižovatce odbočit vlevo a regulérně obkroužit nějaký parčík a dostat se tak do směru, kterým jsme do města vjeli a jet tedy zase ven. Sledovali jsme pak směrovky s hubou přilepenou na čelním skle až jsme konečně odbočku na M7 trefili a hurá kolem Balatonu na jih post-23-1156182784.gif

Cesta celou dobu paráda, průjezd HU/HR přechodem Letenye/Goričan také bez problému, celnice prakticky postavená na dálnici, takže jen zastavit, ukázat pasy a trááádááá zase dál, žádné sjíždění z dálnice a opětovné najíždění na ni za hranicemi post-23-1156182784.gif Už cestou kolem Balatonu nám ale došlo lpg, takže jsme frčeli na benzín, kterého však začalo povážlivě ubívat, což mi dělalo vrásky a toužebně jsem vyhlížel lpg pumpu. Ta se nakonec objevila až na odmorišti Desinac před Zágrebem v podobě červené ČS Petrol, kde jsme toužebně vyhlížené lpg doplnili za 4,45HRK, tedy celkem přijatelných cca 16,30Kč, což byla pro letošní rok i jednotná cena lpg u všech čerpaček v celém HR. oproti loňsku tedy celkem citelný skok, kdy vloni stálo lpg všude o kunu míň, o předchozích letech, kdy jsem lpg v HR rok co rok tankovával za 3,05 HRK už to je docela znatelný posun nahoru fever.gif

Cesta dále pohodička, ze Zagrebu už klasicky do Karlovace a poté jsme místo dálnice zvolili levnější a pestřejší cestu přes Plitvická jezera. Oproti předchozím letům zde intenzita a hustota provozu citelně klesla, takže se dal tento úsek projet opravdu v klidu bez adrenalinových vložek, kdy se Vám horda místních tupanů lepí na prdel, protože je brzdíte dodržováním předepsané rychlosti, kterou když coby turista překročíte, tak Vás místní policie hezky zkásne (většinou do vlastní kapsy, ostatně je to levnější i pro nás, že ano) a místní burani si s úsměvem a bez postihu frčí dál.... aggressive.gif Letos to ale bylo v poho, radary sice byly, ale celou cestu krásnou přírodou okolo Plitvic a následně přejezdem Velebitů jsem si za volantem užil... smile.gif

Celá cesta přes HU dálnici tak ve finále koštovala 1060 km ale bez jakýchkoliv kolon a zdržení s celkovým časem 11,5hod včetně přestávek, což byla nebetyčná paráda post-23-1156182784.gif

A pak už jen koupáníčko, čvachtáníčko, plaváníčko, flákáníčko a lenošeníčko, no Hawai hadra. Celou dobu 34-36 st. vzduch a 25 voda, ale u moře se to prostě snáší báječně a člověku ta teplota ani nepřijde..... K tomu nějaký ten dobrý gáblík, pizza s mořskýma potvorama na zahrádkách restaurací na nábřeží, večerní procházky v historických uličkách pobřežních městeček, siestička, parádička.....

Jenže vše krásné bohužel jednou končí a tak skončila i dovolená a čekala nás cesta zpět. Vzhledem k tomu, že byla sobota a tím i střídání dovolenkových turnusů, měl jsem trochu obavy z hustoty provozu a kolon. Vzhledem k tomu, že jsme jeli stejnou cestou, která přes HU dálnice není zdaleka tak využívána dovolenkáři tak jako ostatní cesty (zvláště přes Maribor), tak v podstatě jediné kritické místo na kolony bylo v našem případě před mýtnicí Zagreb - Lučko, kde se tradičně tvoří až 10-ti kilometrové kolony (předloni jsme si zde vystáli kolonu 10km - 2 hodiny). Cvičeným okem jsem tedy mrknul do mapy kudy by se dal úsek dálnice Karlovac-Zagreb luxusně objet a zjistil jsem, že souběžně s dálnicí z Karlovace do Zagrebu vede silnice s nějakými 3-4 dědinami, což vypadalo velice slibně na rychlý přesun bez kolon....

Jeli jsme tedy cestou zpět opět přes Plitvice, kde při stoupání na Velebit dosáhla dle venkovního teploměru mojí drahé Fabie teplota rekordních 41,0st. Celsia, což byla cifra, kterou jsem na fabči ještě neviděl fever.gif V Karlovaci jsem se jal dotankovat lpg u mnou oblíbené čerpačky kousek od světelné křižovatky u mýtnice (tuším je to Petrol), ale poprvé za celou dobu ježdění do HR ouha... Cedule na lpg stojanu "agregat u kvaru" dávala tušit, že tady tentokrát lpg nenatankujeme. Přesto jsem raději zaběhl ke kase a celkem ochotného chorvata jsem se anglicky optal na lpg. Potvrdil mi, že lpg stojan je opravdu "out of order", ale že se máme vrátit směrem na město, na světlech vpravo a po 1km na obchvatu je žlutá ČS Tifon, kde mají další lpg. Tam už jsme naštěstí uspěli (kdyby ne, věděl jsem ještě o jedné čs lpg v nějakém kolodvoru v centru Karlovace, ale ten už jsem hledal ještě s Favoritem před lety a nenašel). Z Karlovace jsme pak vyrazili po staré cestě na Zagreb.... Kua fix, to co na mapě vypadalo slibně jako 3-4 dědinky a nikde nic, byla v reálu jedna nekončící dědina, která plynule přecházela v druhou, takže oněch cca 57 km trvalo zatraceně dlouho, protože prostě nebylo kde to rozjet. I tak ale pořád lepší než čekat třeba i 2hod v koloně na dálnici jako předloni... V Zagrebu jsme se pak vskutku krásně napojili na původní trasu ihned za mýtnicí, kde dle hlášení v rádiu kolona byla....

Cestou na HU hranice jsem ještě hlídal, zda by se někde nedalo dotankovat lpg, ozvláště když moje zásoby benzínu se během cesty do HR ztenčili zhruba na 1/4 nádrže. Jenže kde nic, tu nic, přišly HR/HU hranice v podobě přechodu Goričan/Letenye a snad až na 20minutové čekání na vstupu do Unie, které maďaři snad již tradičně trochu prožívali (čímž vznikala hezká fronta před celnicí) bylo vše v pohodě....

Upraveno od Wassermann

  • Autor

Cesta domů byla už i nadále v pohodě, jen náš průjezd HU cestou zpět by se dal označit jako jedno velké lpg trápení... Tenčící se zásoby lpg natankovaného v Karlovaci a absence čerpačky lpg na HR území cestou ke Goričanu včetně minimální zásoby benzínu v nádrži nás nutili "zvážit" dotankování lpg v HU, což se ukázalo jako tragikomický problém. Nejenže na dálnici M7 vedoucí od HR/HU hranic okolo Balatonu do Budapešti je běžná vzdálenost mezi čerpačkami a odpočívadly 20-30km, ale lpg má jen nepatrný zlomek těchto čerpaček (jak jsme zjistili později celkem 2) a označení možnosti natankování lpg na navigačních tabulích k čerpačkám chybí úplně Takže zbyla ta nejtrapnější možnost zajet ke každé čerpačce a teprve projetím a pozorným sledováním zjistit, zda se někde v koutu čerpací stanice nekrčí lpg stojan... No nekrčil se téměř nikde Po projetí asi 3 čerpačky s nulovým výsledkem jsem na chvíli rezignoval, že se na to můžu.... a že u další se už stavovat nebudeme, protože tady snad na normálních benzinkách ani lpg nemají... a bác ho, další čerpačku (nějaká zelená, značku nevím) jsem minul bez přibrždění a až jsem ji míjel, tak jsem jak na sviňu zahlédl, že dokonce i na nasvětleném poutači s cenami měli označeno lpg... čert aby to vzal. Takže jsme tímto zjistili, že lpg se asi někde občas prodává, takže zase na každé další čerpačce, kterou jsme míjeli, jsme sjeli z dálnice, projeli ji, zjistili, že tady mají prd a ne lpg a jeli zase dál... Z hledání lpg se tak nechtěně stal sport, neboť cestou od HR/HU hranic jsme na dálnici M7 navštívili čerpačky všechny (tedy až na tu jednu, která lpg měla). Cca 50km před Budapeští už jsme se začali radovat, že máme problém vyřešen. Předčasně. Čerpačka lpg měla, tak jsem si hned natěšeně zajel do boxu u výdejního lpg stojanu a hrnul se tankovat. Na druhý pokus se mi podařilo připojit pistoli, otočím gombíkem na stojanu, že si konečně natankuju a ono nic. No problem, říkám si, asi to mají na kase zablokovaný. Tak jdu za obsluhou čerpačky a ptám se anglicky (jinak to s těma tatarama fakt nejde) jestli mi můžou natankovat lpg a jestli lpg mají. Prý mají. Spadl mi kámen ze srdce, tak máme po problému. Oblsuha se mě ale vzápětí ptá, jak že budu platit. "By credit card" hlásím hrdě a v duchu si říkám, ať si ty svoje forinty strčí někam, je přece moderní doba a kvůli jednomu tankování.... Jenže ouha, obsluha kroutí hlavou a hlásí, že jim nefunguje kartový terminál, takže jedině "cash" ve forintech nebo eurech. forinty nemáme, pár posledních eur sice jo, ale na to jim peču, ty jejich nákupy ve "výhodném kurzu" už znám z dřívějška. V benzínové nádrži prd (přesněji 1/4), plynová kontrolka už hezkou dobu svítí červeně a signalizuje rezervu, do civilizace (myslím tím na SK do Blavy) daleko a v HU tankovat budu muset, ale i tak zamítavě kroutím hlavou, děkuji obsluze za šlechetnou nabídku, smutně a nasraně zárověň odpojuji lpg čerpací pistoli a odjíždím. Snad někde dál bude lpg i s funkčním kartovým terminálem....

Budapešť už máme na dohled, když se ozve zběsilé pípání signalizující konec lpg a přepnutí na benzín a my po proputování dalších pár čerpaček lpg stále nemáme, protože holt nikde nebylo... Ještě párkrát přepínám na lpg a s lehounkou nohou na plynu ždímu z lpg nádrže poslední zbytky plynu. Za chvíli už není co brát, inu kde nic není, ani čert nebere a tak vjíždíme do Budapešti na poslední zbytky benzínu a trochu s obavami. Jednak hlídáme směr na M1 a Gyor, aby jsme si zase neudělali "výlet" do centra města, ale naštěstí je vše značené dobře. Vyjíždíme z Budapešti na M1 a zábava s hledáním čerpačky s lpg pokračuje. Jenže teď už přituhuje. Není na co jet, benzín bude za chvíli na dně taky, takže už neřešíme otázku kde natankovat lpg, ale kde natankovat vůbec, klidně i půl nádrže benzínu a hlavně aby tam brali karty a fungovali terminály Pořád přece jen ještě nechci utrácet poslední eura v nevýhodném kurzu, to je až nejposlednější ze všech blbých variant....

1.čerpačka po výjezdu z Budapešti opět nic, lpg není, cedule hlásí, že další čerpačka je za 7 km. Už jsem fakt nasr..., tak hlásím, že na další čerpačce se zeptám jestli berou karty a beru klidně i benzín. Další čerpačkou je Agip. Z M7 už víme, že ten lpg nemívá. Takže se znechuceně šourám k benzinovým stojanům odhodlaný dotankovat tak 1/2 nádrže benzínu, když v tom mladá vyhrkne, že tam vzadu za náma něco vypadá jako lpg stojan... Dupnu na brzdu, že div nemám čelo obtištěné na čelním skle, otáčím hlavu a ono fakt, lpg stojan Okamžitě šaltruju zpátečku a hrnu ke stojanu. Nevěřícně ho omrkávám jako sedmý div světa a to už se k nám od kasy šourá obsluha čerpačky. Ptám se zda mají lpg. Yes. A berete karty? Yes. Nejradši bych čerpadlářovi vrazil přátelskou herdu do zad a řek mu "hele vole, si děláš pr..., to není možný", ale asi by to nepochopil, tak jen s blaženým úsměvem hlásím, že chci full... Blažený úsměv mám na tváři i při vědomí toho, že plyn je zde asi nejdražší ze všech zemí, kterými jsme projížděli, cca 22,50 - 23,00Kč/l. Ale pořád lepší než benzín......

No a to je tak nějak vše. Cestou na přechod Poszony-Bratislava byly jen uprostřed noci vidět obrovské blesky, doslova zářila celá obloha. Sem si dělal legrácky, že bratia slováci nás vítají stylově v duchu své hymny "Nad tatrou sa blýska, hromy divo bijúúú....", jenže v Blavě ani kapka, zato za hranicemi na Brno slejvák jak prase, tak mě ten humor přešel.... Ale stejně bylo potřeba z auti opláchnout ten chorvatský prach....

Takže sumasumárum, cestu do HR přes HU po dálnici lze z mého pohledu v poho doporučit, nikde žádné kolony, paráda, jen to tankování lpg budu muset propříště trochu vychytat, pohledat na netu a v HU projistotu netankovat vůbec....

Jinak Fabča při dálničním kvapíku 140-150 tacho papkala rovných 10l lpg, což mi radost dělalo pramalou, nicméně tak to je

Za to cestou přes Plitvice parádička, cestou tam 6,86l lpg, cestou zpět i s nějakými výlety po pobřeží 6,4l lpg, celkově tedy spokojenost post-23-1156182784.gif Jen to hledání čerpaček lpg cestou zpět a zajíždění ke každé pumpě a pomalejší průjezd úseku Karlovac-Zagreb přes vesnice způsobilo natažení celkového času stráveného na zpáteční jízdě na nějakých 13hod, ale i tak si myslím, že je to v poho... post-23-1156182784.gif

Jsem se sakra nějak rozkecal smile.gif , v žádném případě nechci fušovat do řemesla Maltovi, od kterého nedočkavě očekávám (asi jako všichni) další pokračování jeho cestovatelských zážitků a výletů za dobrodružstvím v zemích málo probádaných a civilizací nedotčených... bleh.gif

A všem šťastnějším, co se na dovolenou teprve chystají a nemají ji jako my už za sebou, přeji hezkou dovču a šťastný návrat post-23-1156182784.gif

Váš Honza Wassermann

Upraveno od Wassermann

no mooooc pěkné Honzíku post-23-1156182784.gif, vidím že fakt to tady můžu s klidem předat a odejít do dochodku bleh.gif .

Furt jsem čekal mezi řádky kdy to vypadne, furt tam bylo to množné číslo a ona z toho vypadla mladá smile.gif . Nějaký new objev či jak wink.gif ?

  • Autor

No, spíš staronový objev bleh.gif Ale to tady nebudeme rozpatlávat, že? Nejsme přece jen drbny, ale seriózní a odborné lpg fórum... bleh.gif

Jinak žádný dochodek nebude, zamítá se aggressive.gif Víš jak je to s naším dochodkovým systémem - dřít jak magor až do umdlení, dokud ti lopata (v Tvém spisovatelském případě péro) neupadne z ruky... bleh.gif

A navíc, co by jsme si počali bez tvých příspěvků, těšíme se na pokračování!!! pivo.gif

Upraveno od Wassermann

kluci :specool::specool: super clanky a verim take mnoho poucneho pro ostatni....ja se chystam pristi tyden do chorvatska a take pres HU. Hlavne zkusenosti s cs lpg jsou velmi cenne.....

Upraveno od Misubaro

Já taky děkuji oboum spisovatelům.Jak to člověk čte,tak se do toho vžije tak,jako by tam byl taky.Jel jsem autem jak do Chorvatska,tak i do Bulharska a je milé si to takto připomenout. Díky.

JJ výborné cestopisy :palec2: :palec2: a ta altrnativní trasa přes ty madarské dálnice vypadá zajímavě ;)

  • Autor

doplnil som kandidaturu pana Tatrmana.

nominovani na Nobelovu cenu za literaturu za rok 2010 boli tito uzivatelia :

1. Maltimír Bulgarevič Plynenko

2.... Wasserman-Tatrman Chorvatovič

_icon_smich.gif

P.S.: v pripade, ze by pan na druhom mieste dodal kvalitnu obrazovu

dokundamentaciu svojho staro-noveho objavu, je samozrejme mozne poradie prevratit.

bonboniery a kvety nepjieme !

smile.gif

Hvala lijepa Mr. El Presidento za nomináciu smile.gif

Ale nič sa menit nebude, literárny objav č.1 je moj nedostižný vzor nejen co se týká spisovatelského umění, ale i ujetých km na jeden zátah, objevování nových neprobádaných končin a posouvání limitů v cestování automobilem k tomu ještě plynem poháněným i prozkoumávání neprobádaných civilizací... post-23-1156182784.gif

A ač kvalitná fotodokumentácia pořízená bola, je privátna a taká i ostane bleh.gif

  • 3 týdny později...

Hádám Honzo, že si chceš zopáknout Chorvatsko, že jsi sondoval to LPG v Blavě ;)

  • Autor

Hádám Honzo, že si chceš zopáknout Chorvatsko, že jsi sondoval to LPG v Blavě ;)

Hádáš správně :):palec2:

Jen to bloudění v Budapešti a hledání zatraceně drahých lpg pump v Maďarsku bych tentokrát rád vynechal... ;):p

Jen tak mimochodem, včera mi došel výpis z banky a když jsem juknul na platbu kartou za lpg v Budapešti, tak mě málem vypadly baterky. Moje drahá banka mi to jaksi zaúčtovala s přepočtem HUF přes Euro do CZK v jaksi zajímavém kurzu, který byl tak o 0,50 - 0,80 Kč / Euro horší než kdybych si Eura kupoval u jogurtů u okýnka tady v Brně... Takže sumasumárum mě stál litr maďarského lpg 23,55 Kč, přičemž benzín by stál cca 30,00 Kč a na rozdíl od plynu ho mají "na každém rohu"... ;) No a při spotřebě 10,3l lpg při dálničním kvapíku, což byla má reálná spotřeba po tankování lpg v Budapešti, a předpokládané spotřebě 8,5 - 9l benzínu na tom stejném úseku vychází úspora na lpg nádrž oproti benzínu na cca v průměru něco okolo 70-80 Kč, což mi přijde jako bída, která absolutně nestála za tu příšernou námahu a zdržení s hledáním lpg pumpy v Hungarii......... ;)

Takže si u toho připadám jako trubka, což si taky nechci zopakovat, tak proto hledám "normální" lpg pumpy s normální cenou... ;)

... no to teda, to se fakt vyplatilo ;)

kdy pojedeš (zač.září?)

  • Autor

Když Pán Bůh dá a vše klapne, tak v neděli... :)

áááále to je kvapík :) . Nechceš mě přibrat do zavazadla ;)

Mna taky, já letos v létě asi nic nestihnu:(

Když Pán Bůh dá a vše klapne, tak v neděli... :)

Honzo, za kolik máš ubytko? A kam ty to vlastně jezdíš ... jestli se mě to nemate, tak je to někde střední Dalmácie, ne?

  • Autor

Ahoj kluci,

zdravím Vás všechny a Maltu-demonstranta zvlášť :p

Tak jsem zpět, rád bych Tě Martine přibalil i s tvým pověstným modrým kufříkem, páč jeden nikdy neví, co se kdy na cestě pos... a pokud si vzpomínám na tvé rozborky - zborky plynu tuším vloni v BG, tak klobouk, který nemám, smekám až dolů... :)

Ale naštěstí se nic nepo...ondilo, vše ok, jen celkově jsem unavený, jako zmlácený, do hokny se mě nechce a potřeboval bych ještě jednu dovču na zotavenou po dovolené... :p

Jen pro pořádek doplním trochu statistické info:

Jeli jsme opět do HR přes SK a HU po HU dálnici. Děkuji Martinovi (Maltovi) za tip s tankováním v Malackách, bylo to super, po sjezdu z dálnice kruháč a za ním téměř na proti sobě dvě čerpačky, obě s lpg. Jen jsem nepochopil ten vtip, že jedna má (měla minulý týden) lpg za 0,512E a druhá za 0,491 :blink: Samožřejmě jsem tankoval za 0,491E a byla to ČS Jurki. Obsluha čerpačky, ňáký čobolák, co měl dva metráky živé váhy a ruky jak lopaty, si se mnou okamžitě bodře tikal a páč funěl jak lokomotiva už jenom když civěl za kasou, tak jsem pochopil, proč se mě ptal, jestli si zvládnu natankovat sám a byl rád, že nemusí zvedat pr...el zpoza pultu. Ale jinak gut :)

Tentokrát jsem věnoval větší pozornost průzkumu HU/HR přechodu Letenye/Goričan a vyplatilo se. Docela mi neseděli divné a z mých zkušeností v minulých letech protichůdné informace, které vypustili letos tuším v květnu nebo červnu do světa sami velcí a neomylní reportéři Světa motorů... :angry: Při reportáži o možných cestách do HR varovali právě před přechodem Letenye/Goričan v tom smyslu, že prý jsou tam ve skutečnosti dva přechody stejného jména vedle sebe, přičemž jeden z nich, na který člověk dofrčí po krátkém dálničním úseku M70 prý nepouští "cizince", ale jen občany Hu a HR...... No přišlo mi to divné, zvlášť když jsem přes tento přechod jel poprvé v roce 2008 a následně vloni a vše bylo v pohodě.... Tak jsem si říkal, že by změna.... dry.gif Ale ono prd, dezinformace jak Brno, nevím, kde na to ti kok...ti přišli, přechody jsou skutečně 2, ale jeden na dálnici (ten jsme prolítli při minulé jízdě) a druhý o pár metrů vedle napojený na M70 a bez nejmenších problémů se jezdí normálně přes oba.... Takže jsem si dal pozor a z dálnice zavčas vypadl a najel jsem si hezky na ten druhý, páč už z dřívějška jsem věděl, že hned za přechodem je ČS Ina, která má lpg -_- Takže druhé tankování proběhlo v pohodě tady a oproti červenci jsem tak na lpg ujel podstatně více kilometrů.... -_-

Jinak u mě vše dobrý, cesta tam i zpět v poho, jen ale tiše závidím Maltovi jeho úžasnou spotřebu, protože při cestě v červenci jsem měl na lpg celkem spotřebu 8,85l, kdežto teď dokonce 9,0 :sleep: Jen úsek Karlovac-Šibenik jezdím standardně za 6,5l lpg tam a 6,4l lpg zpět :t Mňo ale taky to umím rozbalit i opačně, při dálničním sprintu na úseku Brno-Malacky mě vyšla spotřeba 12,88l, ale to se utěšuji, že byla malá vzdálenost, jiný plnící tlak na stojanu a nebo jsem se prostě na tu dovču tak těšil, že jsem měl cihlu na pedálu plynu, no nevím... dry.gif:)

Upraveno od Wassermann

  • Autor

Jinak ještě pro Martina:

jezdíme na riviéru Šibenik a cena je stabilních 40 - 50E / apartmán. Záleží, kdy jedeš a na kolik to ukecáš... ;)

Kolegovi jsem doporučil Primošten, což je taky v této lokalitě, jeli dvě rodiny s děckama a liboval si, že sehnal nakonec na blint luxusní velký apartmán s klimou, dvěma ložnicemi i dvěma koupelnami za 65E... Jen k vodě to měli 250m....

no záleží kolik po té dálnici létáš ;) ... já pokud chci jet dovču na spotřebu, tak dálnici držím 4000ot, nebo něco málo ždibínek přes, což odpovídá 125-130km tacho, jakmile jdeš přes tak pak už je to někde úplně jinde :p . Těch mých maďarských dálničních 9,6l bylo 4500ot. a více ;) .

těch 40-50 éček berou ikdyž jedete jen dva?!? :feve:

a jak jsi se jinak měl Honzo? Počasí azúro? Fotky by nebyly? Ono někteří tady si už valí víc jak týden šunky doma a fotky sem nedají :p

  • Autor

... a někteří dají jen velice obecné fotos z mobilu a pak jen prudí, kde jsou fotky od ostatních.... :p

Jo, těch 40-50E je za APP, tedy ať jste tam 2 nebo třeba 4, je to fuk. Prostě pronajmeš apartmán, co víc bys chtěl jako chorvat řešit? ;) Ať si tam je v tom apartmošu túúúrista třeba sám, přece se na druhou stranu nebudeš dělit o apartmán s někým cizím...

Pravdou je, že po dálnici jsem létal 140 tacho minimálně, občas i 150-160 když jsem někoho předjížděl nebo potřeboval uvolnit levý pruh pro ještě rychlejšího "stíhače"... ;)

Ale s ohledem na spotřebu jsem dolétal :feve: Když jsem si spočítal, že mě 1km těch dovolenkových cest vyšel při tomhle stylu jízdy na 1,30Kč, tak mi moc do smíchu nebylo. Inu HTP není žádný skromňoušek a když mu naložíš za krk trochu víc práce, tak si rád přihne, notor jeden... :feve:

za ty roky fotodokumentací si už ten foťák zasloužil taky dovču a trochu si odpočnout ;):smich: a holt zůstal doma lol

njn, holt chce se to jen umravnit ;) s tou nohou na plynu lol

hele řekni mi ještě Honzo prosím, nebyl jsem v Chorvě už čtyři roky, kolik to vůbec teď koštne na naše za mýtné v Chorvě. Ubytko už vím, že vezme víc jak půlku mého celkového rozpočtu na BG pro tři lidi :feve:, tak by mě ještě zajímaly ty poplatky, páč náklady na palivo si dokáži zpočítat.

Upraveno od Malta

  • Autor

No to samozřejmě záleží, kudy jedeš ;)

"Stará" tradiční cesta přes Vídeň a Graz na Maribor a dál na Zagreb koštovala do r.2007 včetně jen rakouskou známku za cca 230Kč + 0,75E za průjezd Slovinskem + mýto v Chorvě. Situace se radikálně změnila od 1.7.2008, kdy nenažrané Slovinsko začalo vyžadovat nehorázný bakšiš za průjezd jejich pididálnicí (ve směru Graz-Maribor, jinak mají i Slovinci hustou dálniční síť, ale nám je při téhle cestě ku h... ničemu) a tak se prakticky okamžitě začaly na netu objevovat návody, jak slovinskou dálnici objet po vedlejších cestách, jenže pár lidí narazilo na nejasnosti ve stanovení zpoplatněných a nezpoplatněných slovinských silnic a ten zbytek, co bloudil po vedlejších okreskách si nabil hubu s mizerným značením směrem do chorvy... ;) Dnes se situace "uklidnila", kdy slovinci na kritiku a tížnosti u EU zavedli i kratší dálniční kupon než nejkratší půlroční, který měli po zavedení dálničních známek a vyčůraně zavedli týdenní kupon, který koštuje 15E a na klasickou dovču si s ním nevystačíš, takže potřebuješ 2... :feve: Co jsem studoval některá česká auta v chrově, tak spousta z nich dál vesele přes Slovinsko frčí, soudě dle vylepeného slovinského dálničního kuponu. Já se na tuto cestu i s přihlédnutím k její permanentní zacpanosti v době prázdnin vykašlal, páč se u Grazu potkáš s hordou germánů, co frčí z druhé části rakouska, než my od Vídně a spolu ten kapacitně mizerný průjezd slovinskem dokonale ucpeme, tak já už tudy nejezdím. I v roce 2007 jsem na tuto cestu byl dost naštvanej - chorvati tehdy už dokončili dálnici až na slovinské hranice, ale tam se všechno řadilo do jednoho pruhu a jak husy v průvodu za sebou se cpalo do slovinska, které je navíc vnější hranicí Eu a tudíž by kontroly měly být důkladnější... No kdyby opravdu byly, tak tam stojíme dodnes ;)

Sposta lidí začala jezdit přes maďary, ale po staré cestě, tedy do Blavy a dále na Csorna, Szombathely a po silnici 86 na jih a buď přes Redics nebo Letenye/Goričan. S Redicsem byly ze začátku problémy a nejasnosti, prý těch 10km průjezdu Slovinskem je taky se známkou, no dnes se tam tuším jezdí v poho i bez známky, ale osobní zkušenost nemám. Já to vždy bral na Letenye/Goričan a dál na Zagreb. Jen se mi nechtělo drbat se po staré maďarské cestě, je tam spousta dědin a vyjetých kolejí, tak jsem si našel svou cestu - s rak.dálniční známkou klasicky přes Vídeň na Graz, ale na 133.km sjezd na Furstenfeld a do HU na Kormend a odtud už na jih na Lenti, Letenye/Goričan. Při téhle cestě jsem platil jen rak.dálniční známku za cca 230Kč a poplatek v chorvě za úsek Goričan-Zagreb = 36HRK a Zagreb-Karlovac 16HRK. Při letošním kurzu 3,5kč/hrk tedy za jednu cestu v chorvě 182Kč. Z Karlovace rád jezdím po staré přes Plitvice. Zkoušel jsem i cestu po dálnici až do Splitu, ale to je mastné a nevíc ještě před loni to nemělo smysl, protože Tunel Sveti rok byl obousměrný v jedné rouře, což znamenalo šílené kolony a tak cos nahnal po dálnici, tos ztratil následně v kolonách před tunelem a ještě za to tučně zaplatil... :feve:

No a letos jsem poprvé a hned dvakrát po sobě zkoušel HU dálnici, ale to už je o něčem jiném ;)

Ceny poplatků v chorvě jsou třeba tady:

http://www.chorvatsko.cz/moto/poplatky.html

no rozpomněl jsem se už včera večer a díval se na ty web stránky a tak nějak to počítal .... no a krom vzdálenosti jsem fakt nenašel žádné jiné pozitivum proč se vrátit k Chorvě :feve:

jo jinak díky za shrnutí, něco z toho jsem znal, zejména tu pasáž se Slovinskem, páč na popud toho jsem tehdy vlastně zlomil Montyho, aby místo HR zkusil BG.

Upraveno od Malta

  • Autor

Tak to jsi první člověk, kterému to Slovinsko vlastně vyhovuje :p:)

No popravdě, ač jezdím autem velice rád a i dálky mě nedělají problém, tak právě tahle šílená vzdálenost do BG a i trochu obava o bezpečnost a "zaostalost" tamnějších končin, zase naopak mě vedou k tomu, že dál než do Chorvy bych asi nejel ;)

Kolega mě ale teď překvapil, že podnikal sám s rodinkou dovolenou autem do Řecka, něco přes 1500km, ale to už vyjde nastejno jako BG, takže taky dálka jak prase, tak asi zůstanu u chorvy, tam už vím co a jak a "místní bordel" už mám srovnaný a v lati a přece jen mi to přijde jako takový kulturnější a ne až moc divoký balkán :)

no můj bývalý šéf, co s nama byl loni v BG, právě díky tomu že si "osahal" co obnáší cesta do BG, tak letos právě udělal Řecko. Jel jen sever, tedy asi 150km pod Soluň, takže cesta 1500km, což je jen o 160km méně než do Primorska, tak si to velice pochvaloval, že díky dálnicím je to daleko přijatelnější tu cestu urazit. No ale teď přijde to ale ... za tu dovču dal o deset litrů víc než loni v BG :huh: .

Obavu o bezpečnost a řeči o zaostalosti čtu kolikrát i na Orbionu, to není nic nového, ale je to vždy od lidí, kteří tam nikdy nebyli a jen slyšeli, ale rádi by .... neber si to ale nikterak osobně -_- ... pokud opravdu nezavítáš někde do hor k tureckým hranicím, tak zas tak velké civilizační rozdíly nepozoruji. To samé tě ale může potkat i na Slovensku pokud zavítáš do zapadlých vesniček středovýchodu. Je to akorát jiný národ a jiná mentalita, ale to jsou i chorvati "nema problema" ;) . Každý si holt chválí to svoje, ale i já dříve jezdil tu Chorvu, byl jsem tam asi 4x, ale jak jsem okusil a hlavně mamina Bulharsko a ty výhody pro ni s ním spojené, už se nám nechce jinak, levné, bezstarostné, moře s úžasnými vlnami... . Konec konců i Monty ti to rád potvrdí, také dříve jezdil Chorvu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...
Výškové práce po celé ČR – rychle, bezpečně, bez lešení! Nátěry, čištění, opravy, kácení stromů a další služby.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.