1968 Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 Zdravím Vás vespolek, mám možná hloupý dotaz,ale nedá mi to se nezeptat. Než jse si koupil octavii měl jsem fiata stilo 1,9 JTD a bylo mi řečeno přímo mechanikem z fiatu,že mám startovat s nevyšláplou spojkou. Tak jsem si na to nějak zvyk až dneska jsem jel služební octou a tam mi to na maxíku hlásilo "pro nastartování vyšlápněte spojku". Já maxika nemám tak jsem na to koukal jako vejr. A ve svým startuju bez spojky podle zvyku. Ale tady to nešlo bez sešlápnutí nastartovat Co je teda lepší se spojkou nebo bez. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomcat007 Vloženo 14. Březen 2013 Sdílet Vloženo 14. Březen 2013 Ti to měl týpek od fiata taky vysvětlit proč nemáš startovat se spojkou, když už ti to radil - o stilu se říkalo, že bylo nic moc auto co do kvality, tak bych řek, že ti to poradil ze zkušeností (asi se jim vraceli vylágrovaný motory). když máš při startu sešláplou spojku, tak namáháš kliku (ložiska kliky) mezi nima je normálně olej kterej při sešlápnutí při startu vytlačíš a tím se motor roztáčí za sucha...víc se oběhávájí ložiska. Záleží ale na motoru, u toho fiata bych věřil, že to měl dimenzovaný nic moc ale vesměs je tohle dneska podle mě úplně v pohodně...klika je vetšinou už 5x uložená a motory dobře odolávaj opotřebení...ono taky dneska mi příjde, že se ty auťáky celkově dělaj aby vydrželi 5 let a do šrotu, takže se ani takový opotřebení možná nestihne projevit nebál bych se toho, taky štártuju se spojkou...lepší je sednou, sešlápnout, nastartovat a vyrazit než sednou, sešlápnout, vyřadit, nastartovat, sešlápnout, zařadit a vyrazit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camel1cz Vloženo 16. Březen 2013 Sdílet Vloženo 16. Březen 2013 (editace) Ono to bude záležet na autě - přítelkyně Hyundai pustí šťávu do starteru jen když je sešláplá spojka (podobně jako tazalelova oktávka) - z autoškoly si zase pamatuju sešlápnutou spojku. Až když taťka myslel, že je rozbité auto (nestartovalo mu) jsem zjistil, že opravdu startuju se sešláplou spojkou Bych to zase tak neřešil... Editováno: 16. Březen 2013, autor: camel1cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Březen 2013 Sdílet Vloženo 16. Březen 2013 (editace) Startování se spojkou je lepší z důvodu, že při startu netočí startér s motorem a převodovkou najednou, ale jen s motorem. Tím pádem je zapotřebí menšího namáhání jak startéru,Aku tak i pohyblivých komponentů motoru. Ono se to nezdá, ale pokud je jen ztuhlí olej jak v převodovce tak i v motoru, tak ten odpor co musí startér překonat je už tak dost vysoký. K tomu se přidají další součásti jako odpor pístních kroužků, které jsou při startu v podstatě na suchu přes ložiska kliky atd. No ve zkratce při vyšlápnuté spojce motoru ušetříš mnoho sil a tím prodloužíš i jeho životnost. Editováno: 16. Březen 2013, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camel1cz Vloženo 17. Březen 2013 Sdílet Vloženo 17. Březen 2013 S tím se nedá než souhlasit - jednoznačně je sešláplá spojka odlehčením pro startér/baterii. Jen mě zarazilo to vyšší opotřebovávání/namáhání při sešláplé spojce, které zmiňuje tomcat007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 17. Březen 2013 Sdílet Vloženo 17. Březen 2013 (editace) O tom nic nevím, a ani jsem se o takovém to jevu nikde nedočetl. Zdá se mi to jako JPP, jelikož jediné co se může při startování s vyšlápnutou spojkou více namáhat je spojkové ložisko a to je na toto dimenzováno. Tak bych o výroku poškozování motoru při startování s vyšláplou spojkou, velmi pochyboval. Editováno: 17. Březen 2013, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.