Přejít na obsah

Startování


1968

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás vespolek, mám možná hloupý dotaz,ale nedá mi to se nezeptat. Než jse si koupil octavii měl jsem fiata stilo 1,9 JTD a bylo mi řečeno přímo mechanikem z fiatu,že mám startovat s nevyšláplou spojkou. Tak jsem si na to nějak zvyk až dneska jsem jel služební octou a tam mi to na maxíku hlásilo "pro nastartování vyšlápněte spojku". Já maxika nemám tak jsem na to koukal jako vejr. A ve svým startuju bez spojky podle zvyku. Ale tady to nešlo bez sešlápnutí nastartovat

Co je teda lepší se spojkou nebo bez.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ti to měl týpek od fiata taky vysvětlit proč nemáš startovat se spojkou, když už ti to radil - o stilu se říkalo, že bylo nic moc auto co do kvality, tak bych řek, že ti to poradil ze zkušeností (asi se jim vraceli vylágrovaný motory). když máš při startu sešláplou spojku, tak namáháš kliku (ložiska kliky) mezi nima je normálně olej kterej při sešlápnutí při startu vytlačíš a tím se motor roztáčí za sucha...víc se oběhávájí ložiska. Záleží ale na motoru, u toho fiata bych věřil, že to měl dimenzovaný nic moc ale vesměs je tohle dneska podle mě úplně v pohodně...klika je vetšinou už 5x uložená a motory dobře odolávaj opotřebení...ono taky dneska mi příjde, že se ty auťáky celkově dělaj aby vydrželi 5 let a do šrotu, takže se ani takový opotřebení možná nestihne projevit  :kol-28:  :kol-135:

 

nebál bych se toho, taky štártuju se spojkou...lepší je sednou, sešlápnout, nastartovat a vyrazit než sednou, sešlápnout, vyřadit, nastartovat, sešlápnout, zařadit a vyrazit  :kol-48: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to bude záležet na autě - přítelkyně Hyundai pustí šťávu do starteru jen když je sešláplá spojka (podobně jako tazalelova oktávka) - z autoškoly si zase pamatuju sešlápnutou spojku.

 

Až když taťka myslel, že je rozbité auto (nestartovalo mu) jsem zjistil, že opravdu startuju se sešláplou spojkou  :)

 

Bych to zase tak neřešil...

Editováno: , autor: camel1cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Startování se spojkou je lepší z důvodu, že při startu netočí startér s motorem a převodovkou najednou, ale jen s motorem. Tím pádem je zapotřebí menšího namáhání jak startéru,Aku tak i pohyblivých komponentů motoru. Ono se to nezdá, ale pokud je jen ztuhlí olej jak v převodovce tak i v motoru, tak ten odpor co musí startér překonat je už tak dost vysoký. K tomu se přidají další součásti jako odpor pístních kroužků, které jsou při startu v podstatě na suchu přes ložiska kliky atd. No ve zkratce při vyšlápnuté spojce motoru ušetříš mnoho sil a tím prodloužíš i jeho životnost. :kol-28:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom nic nevím, a ani jsem se o takovém to jevu nikde nedočetl. Zdá se mi to jako JPP, jelikož jediné co se může při startování s vyšlápnutou spojkou více namáhat je spojkové ložisko a to je na toto dimenzováno. Tak bych o výroku poškozování motoru při startování s vyšláplou spojkou, velmi pochyboval. :kol-28:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...