Přejít na obsah

Zapojení denního svícení a mlhovek


_Denis_

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

poněvadž jsem se od Váši dozvěděl, že by zapojení mlhovek pro "dvojkovou" facelift Octavii stálo přes 6 tisíc, hledám jiné možnosti pro případ, že mé následující vozidlo tuto "moderní vymoženost" mít nebude.

Poněvadž jsem strojař a ne elektrikář, mezi vámi zkušenějšími by mě zajímalo, zda by bylo možné vést například drát (+ a -) od žárovek pro denní svícení v předních mlhovkách a zapojit je například k vodiči (jednoduchým připájením), vedoucímu k ovladači světel v poloze "0"?

Jde mi o to, abych dosáhl automatického rozsvícení při nastartování, když je vypínač v poloze "0" a automatické vypnutí v dalších polohách.

 

Bylo by toto řešení reálné, nebo je to nesmysl a jinak, než na samostatný vypínač, či origo zapojení to fungovat nebude?

 

Předem všem děkuji za kreativní nápady :kol-47:

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím přesně jak to myslíš, ale světla je potřeba spouštět pomocí relé. U mlhovek určitě, u denní ho nevim, ale beztak taky. Že by jsi to napojil natvrdo na spínač osvětlení, to asi nepujde. Záleží taky na tom jaký proudový odběr má denní svícení. Já vím že na to jsi se neptal, ale nedá mi to- raděj si něco málo připlať za ambiente, takové bastlení s nejistým výsledkem je o ničem :kol-45:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spis si myslim, ze by denni sviceni svitilo porad, jak pri 0, tak v poloze "potkavacky", navic by nesly mlhovky a kdovi co by na to rekla technicka ... a prijde i o Corner, coz je hodne prijemna funkce a me to uz zachranilo nekolikrat zivot, kdyz jsem se otacel a nevidel spousta der ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky kluci za odpovědi  :kol-45:

Bohužel já mít na výběr nebudu. Jsem asi nepoučitelný, no opět půjde o firemní auto, čili výbavu neovlivním. Poněvadž jej ale budu mít (půjde-li vše tak, jak má) na dlouhá léta a to i pro soukromá použití, nedokáži se sžít s naprosto očesaným základem - to mi prostě nedá do toho neinvestovat, to asi každý milovník chápe.. Ty mlhovky ale vzhledem k ceně hodně zvažuji, možná skončí na autě jen jako atrapy, abych se zbavil hnusných krytek.

Ještě přesnou podobu vozu neznám, na 99% si ale myslím, že mlhovky mít nebude, což je fakt škoda  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to je pravda, no s kapučínem jsem to mohl očekávat. V té firmě to byla hovada, navíc obchody firmě nešly a proto to dopadlo, jak to dopadlo. Já jsem se jen nemohl odprosit od těch úprav a pořád jsem doufal..Pak to dle svého klasicky hovádského stylu řekli na poslední chvíli.

Tady je situace jiná a tak doufám, že se historie opakovat nebude.. Do "kapučína" jsem sice investoval, no po prodejích konečná ztráta vzhledem k investicím nebyla tak markantní. Se základem já prostě jezdit neumím, je to můj koníček, který něco stojí, tak se to asi musí brát. Navíc při čekání na auto mám dost času vše promyslet a nakupovat výhodně ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak zpět k tématu - asi jo, asi nebudu vymýšlet a nechám to zapojit tak, jak to má být.. Dnes jsem si "objednal" mlhovky z inzerce za výbornou cenu 500,- Kč za kus (čili celkem 1000,- Kč), vč. žárovek. Takto tedy ušetřím cca. 1500,- Kč. Seženu-li levněji také spínač světel (řekněme za 400,- Kč s poštovným), cena snad nebude tak monstrózní. BCM by mělo stát 2000,- , 800,- Kč za kabeláž a vše k tomu, 500,- Kč za práci.

Celkem tedy počítám s cenou kolem 4 500,- Kč, což jde. Dle kalkulace Vaška s objednávkou nových dílů by vše stálo zhruba 6 600,- Kč..

 

Jinak ještě jedno OT, nechci ale zakládat nové téma: 

  • předpokládám, že kdybych vyměnil panel manuální klimy za ten z Climatronicu, asi to fungovat nebude, že? (nemyslím tím aut. fce, ani dvě zóny, mám namysli ovládání intenzity ofuků čudlíky, namísto kolečka, apod.
  • Vím, že od jistého ročníku auta přišla o poloautomatickou klimou a zcela tiše a nenápadně se klima změnila na manuál. Lze to poznat de facto jen tak, že na ní nejsou napsány konkrétní teploty, ale jen čárky. Sehnat tu starší verzi panelu z poloautomatu a přehodit jej namísto toho manuálního, bude mi fungovat klima jako poloautomat, nebo se změny dotkly více věcí?

 

Díky  :kol-47: 

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mlhovky za 500kč, nesrmdí to čínou? 

Myslim že panel automatické klimy by fungovat neměl, jestli tam budeš mít manuál, tak ten je ovládaný táhly, climatronik je ovládaný servama- kam a jak bude foukat...

Ta poloautomatická se nazývala climatik myslim ne? Ty klimatizacejsou: manuál - climatik - climatronic?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mlhovky jsou z druhé ruky a 500,- stojí jen jedna. 

Nene, facelift má už i manuál ovládán elektronicky. Jenže tuším od MR 2011 se namísto poloautomatu začaly montovat obyčejné manuály - a já nevím. zda rozdíl tkví pouze v čelním panelu, nebo je nějaká změna i jinde..  :kol-32:

Jinak ano, automat je Climatronic, manuál byl vždy poloautomatem (už i v předface) a jmenoval se Climatic.. Tak se jmenuje asi i nyní, poloautomat se ale v nových ročnících už nedělá (stejně jako u OIII) - je už jen Climatic (úplný manuál) a Climatronic (2 zónová, automatická).  ;)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čelní panel, senzory a dokodování :) dělal mě to Jarda někdy v březnu

jinak nechci kecat to tvého života ale vylepšovat auto které není v tvém vlastnictvím........ prostě "blázen", ale to víš asi sám nejlépe.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tentokrát ne :kol-28:

Columba bych se bál nechat v autě a navíc koupit Columba z druhé ruky = 100% jistota, že koupím kradeného Columba.

Koupil jsem si do iPhone Navigon celkem asi za 3500,- Kč (velká spokojenost), ve firmě takto jezdí všichni a proto se do aut pořizují držáky na mobil + HF sada tak, aby ti to kecalo do repráků jako originální navi. Proto vestavěná navi není potřeba a až bude auto, koupím Bolero :)

 

EDIT: kokta: a cena? Jestli to za to vůbec stojí, nechci zase investovat jako blázen do každé pitomosti :kol-47:

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zeptej se Jardy nebo toho jeho kolegy. Oni ti je seženou (nevím jak to přesně bylo, jenom ti říkám co mě říkal Jarda).

 

no určitě, nekroutím furt jak kokok teplotou a topí to daleko lépe v zimě.(samo reguluje)...

 

Nastavím 22 a prostě tam budu mít 22 a ne furt s tím kroutit. akorát kroutíš s ventilátorem, ale to fakt málo kdy.... přeřazuješ tak otočíš ventilátorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechce se mi kvůli jednomu dotazu zakládat další téma, zeptám se tedy rovnou tady ještě na jednu věc:

Když odpojuji (a následně zapojuji) airbag při vyjmutí předních sedadel, je nutno (či doporučeno) odpojit baterii, nebo není třeba? Nerad bych, aby mi vystřelily bagy.

 

Díky  :kol-47:

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím podle žádného, jen hledám možnosti, dokud je čas :)

 

Nicméně samotná demontáž by měla jít snadno - pokud vím, kolejnice drží jen 4 šrouby, po jejichž demontáži můžeš vyjmout sedadlo   :kol-47:

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...