TommyJost1990 Vloženo 29. Květen 2013 Sdílet Vloženo 29. Květen 2013 Projev závady: Při jízdě se je slyšet extrémní hukot, který nereaguje naotáčky motoru a vyšlápnutou spojku, při zatočení se hukot mění, ložisko kola seodlehčí nebo zatíží. Diagnostika: postupně jsem zvedl všechna kola a protočil je, jediné co bymělo být slyšet, může být šustění brzd. Pravé přední ložisko bylo při otáčeníkolem slyšet (je třeba kolo rukou roztočit co nejrychleji). Jde tedy o vadnéložisko kola. Postup opravy: 1) Zvedneme vozidlo, sundáme kolo a odpojíme akumulátor. 2) Povolíme poloosu – Do náboje našroubujeme alespoň jedenkolový šroub a spolupracovník nám zabrzdí, pak matici povolíme (standardnípravý závit). 3) Bude třeba demontovat těhlici s ložiskem z auta,nastříkáme šrouby uvolňovačem šroubových spojů. 4) Vyšroubujeme matku z čepu řízení, odrazíme čep (kladivemudeříme na rameno těhlice proti těhlici), nebo použijeme stahovák na čepřízení. 5) Odšroubujeme šrouby, které drží brzdič a sundáme brzdič,odšroubujeme i brzdový kotouč. Brzdovou hadici odjistíme z držáku na tlumiči.Odpojíme kabel z čidla ABS. 6) Povolíme šroub který stahuje těhlici k tlumiči. 7) Odšroubujeme matici na spodním čepu (musíme kousekzatlačit poloosu, jinak není nad maticí prostor), pomocí tupého sekáče a většíhokladiva srazíme čep z těhlice (tlučeme na rameno u čepu). Můžeme také ramenoodtlačit od těhlice pomocí páčidla. 8) Těhlici odkloníme a zatlačíme poloosu. 9) Vyjme šroub který nám těhlici stahuje k tlumiči a těhlicisrazíme z tlumiče. 10) Těhlici máme demontovanou z vozu. Z vnitřní částitěhlice udeříme přes vhodný přípravek na náboj a náboj vyrazíme z ložiska. 11) Z náboje musíme sundat vnitřní kroužek ložiska, můžemepoužít stahovák, sekáč, nebo kroužek nařízneme. 12) Z těhlice vyjmeme pojistný kroužek a ložisko vylisujeme,já používám kladivo. 13) Místo pro vložení ložiska řádně očistíme a prostříkámeolejem, ložisko také namažeme olejem. Nalisujeme nové ložisko (za vnějšíkroužek), v ideálním případě lisem, já používám kladivo a přípravky. 14) Po nalisování ložiska jej zajistíme pojistným kroužkem. 15) Nyní nalisujeme náboj do ložiska, opět ideálně pod lisemvždy za vnitřní kroužek ložiska. Já zase použil kladivo a přípravek (ocelovýválec odpovídajícího průměru). 16) Teď máme sestavený náboj, ložisko a těhlici, sestavunamontujeme zpět na auto. Pokud by se vám protáčel při dotahování čep, pomůžejeho zatlačení pomocí siko kleští nebo přitlačení zvedákem (u čepu ramene). 17) Když je těhlice namontovaná zpět, našroubujeme napoloosu novou matici (je v sadě s ložiskem) a dotáhneme způsobem použitým připovolení. Existuje předepsaný utahovací moment, já dotahuji podle citu alehodně, kolo se musí po dotažení lehce otáčet. 18) Nasadíme kolo a provedeme zkušební jízdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.