Přejít na obsah

Výměna ložiska předního kola OI + Foto


Doporučené příspěvky

Projev závady:


 

Při jízdě se je slyšet extrémní hukot, který nereaguje na
otáčky motoru a vyšlápnutou spojku, při zatočení se hukot mění, ložisko kola se
odlehčí nebo zatíží.


 

 


 

Diagnostika:


 

postupně jsem zvedl všechna kola a protočil je, jediné co by
mělo být slyšet, může být šustění brzd. Pravé přední ložisko bylo při otáčení
kolem slyšet (je třeba kolo rukou roztočit co nejrychleji). Jde tedy o vadné
ložisko kola.


 

 


 

Postup opravy:


 

1) Zvedneme vozidlo, sundáme kolo a odpojíme akumulátor.


 

2) Povolíme poloosu – Do náboje našroubujeme alespoň jeden
kolový šroub a spolupracovník nám zabrzdí, pak matici povolíme (standardní
pravý závit).


 

3) Bude třeba demontovat těhlici s ložiskem z auta,
nastříkáme šrouby uvolňovačem šroubových spojů.


 

4) Vyšroubujeme matku z čepu řízení, odrazíme čep (kladivem
udeříme na rameno těhlice proti těhlici), nebo použijeme stahovák na čep
řízení.


 

5) Odšroubujeme šrouby, které drží brzdič a sundáme brzdič,
odšroubujeme i brzdový kotouč. Brzdovou hadici odjistíme z držáku na tlumiči.
Odpojíme kabel z čidla ABS.


 

6) Povolíme šroub který stahuje těhlici k tlumiči.


 

7) Odšroubujeme matici na spodním čepu (musíme kousek
zatlačit poloosu, jinak není nad maticí prostor), pomocí tupého sekáče a většího
kladiva srazíme čep z těhlice (tlučeme na rameno u čepu). Můžeme také rameno
odtlačit od těhlice pomocí páčidla.


 

8) Těhlici odkloníme a zatlačíme poloosu.


 

9) Vyjme šroub který nám těhlici stahuje k tlumiči a těhlici
srazíme z tlumiče.


 

10) Těhlici máme demontovanou z vozu. Z vnitřní části
těhlice udeříme přes vhodný přípravek na náboj a náboj vyrazíme z ložiska.


 

11) Z náboje musíme sundat vnitřní kroužek ložiska, můžeme
použít stahovák, sekáč, nebo kroužek nařízneme.


 

12) Z těhlice vyjmeme pojistný kroužek a ložisko vylisujeme,
já používám kladivo.


 

13) Místo pro vložení ložiska řádně očistíme a prostříkáme
olejem, ložisko také namažeme olejem. Nalisujeme nové ložisko (za vnější
kroužek), v ideálním případě lisem, já používám kladivo a přípravky.


 

14) Po nalisování ložiska jej zajistíme pojistným kroužkem.


 

15) Nyní nalisujeme náboj do ložiska, opět ideálně pod lisem
vždy za vnitřní kroužek ložiska. Já zase použil kladivo a přípravek (ocelový
válec odpovídajícího průměru).


 

16) Teď máme sestavený náboj, ložisko a těhlici, sestavu
namontujeme zpět na auto. Pokud by se vám protáčel při dotahování čep, pomůže
jeho zatlačení pomocí siko kleští nebo přitlačení zvedákem (u čepu ramene).


 

17) Když je těhlice namontovaná zpět, našroubujeme na
poloosu novou matici (je v sadě s ložiskem) a dotáhneme způsobem použitým při
povolení. Existuje předepsaný utahovací moment, já dotahuji podle citu ale
hodně, kolo se musí po dotažení lehce otáčet.


 

18) Nasadíme kolo a provedeme zkušební jízdu.


 

 

post-82639-0-37618700-1369823221_thumb.j

post-82639-0-38941800-1369823222_thumb.j

post-82639-0-46350500-1369823223_thumb.j

post-82639-0-55113700-1369823224_thumb.j

post-82639-0-02888900-1369823226_thumb.j

post-82639-0-59081100-1369823227_thumb.j

post-82639-0-86915000-1369823228_thumb.j

post-82639-0-07816300-1369823230_thumb.j

post-82639-0-17756900-1369823231_thumb.j

post-82639-0-29008800-1369823232_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Luďa uzamkl následující téma
  • Luďa odemkl následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...