Přejít na obsah

Plynová vzpěra přední kapoty.


Artigas

Doporučené příspěvky

Plynová vzpěra přední kapoty – mluví se o ní poslední dobou stále více a více. Někdo si jí objednal na internetu, někdo, jako například já, se rozhodl jít jinou, snad levnější, cestou.

Poprosil bych Tygříka, Goga, aby sem daly fotky, jak plynová vzpěra vypadá, když jí udělá profík, k tomu nějaké pokecání o zkušenostech. Tygřík by sem mohl překopírovat zajímavý příspěvek z 26.7 a já sem pak dám ukázku, jak by na to šel Pat a Mat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle fórum postihl menší výpadek, některé příspěvky zmizely, takže já tohle píši znova.

Stačí se podívat na internet a člověk zjistí, že plynové vzpěry zase tak drahé nejsou. Jde jen o to, najít tu, která bude použitelná. Mě se zalíbila plynová vzpěra z Favorita nebo z Felicie  Její rozměry: celková délka 527mm, pístnice 219mm, síla 450N jsou hodně podobné údajům pístnice z internetové sady. Dodělat horní a dolní uložení pístnice není nic neřešitelného.

Na autovrakovišti jsem za stovku koupil starší plynovou vzpěru pátých dveří Favorita. Samozřejmě i s čepy.  Doma jsem pak našel vhodný „L“ profil 30x15mm pro úchyt čepu pístnice na kapotě a další kus plechu pro spodní úchyt. Trošku obkreslit umístění šroubů, odvrtat, nic složitého a plynová vzpěra je tam.

Kapota jde nahoru přiměřeně rychle, v horní části zpomalí. Někdo se tu do mě pustil, že ta vzpěra je na odpis, že mi kapota v zimě spadne na hlavu. Já tu vzpěru dnes dal na hodinku do mražáku, do -18°C a pak zpět. Chodila bez problémů. Možná by bylo lepší za dvě stovky koupit novou….

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gogo, já vím, že jsi to byl ty, i co jsi přibližně napsal a byla tam i poznámka od Tygříka, který neváhal a už mi i volal, jestli jsem už do povinné výbavy Yetiho zařadil přilbu na hlavu.

Byl jsem na vrakovišti se poptat, jestli se mohlo stát, že ta vzpěra je vadná. Majitel mi řekl, že mi prodal skoro novou vzpěru, ale že mi jí kdykoliv vymění, že má posledních asi 350ks.

Pár postřehů z montáže:  horní i dolní uchycení plynové vzpěry - myslím, že není nutné dbát na milimetry. To samé bude asi platit i pro plynovou vzpěru. Centimetr sem, centimetr tam, upraví se pouze držák. Bude jen nutné dodržet sílu vzpěry 420 – 450N. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se vyjádřit k předešlému: Zřejmě se mnou bude souhlasit i Gogo, protože jsme to spolu probrali a ve 350% se shodli. Proč jsme tedy koupili vzpěru? 1)Protože si oba myslíme, že v autě za víc jako půl mega by měla být normálně. Sice pod kapotu nelezu denně, ale přece jenom "ten drát" mě přinejmenším esteticky irituje. Vzpěra vypadá opravdu mnohem mnohem lépe a každý, kdo ji viděl, mi to jistě potvrdí. S kapotou podle mne i jiných (i mechošů) to nic neudělá, je to pořádný kus plechu. V servisu jsem jen upozornil, že mám místo drátu vzpěru, ať dávají pozor v konečné fázi zdvihu. Nemělo by to nic udělat ani s panty, zas tak silný zdvih to není... V servisu s tím neměli vůbec problém, stejně jako např. s nerez podpěrou nohy.

2)S Goginem jsme se chtěli vyhnout tomu, co tu Artigas popisuje: Koupím vzpěru za 200,- a další věci dodosam, případně experiment, zda se součástka dělaná na něco jiného osvědčí. Na tyhle věci nemám čas a ani nejsem tak zručný. Raději dám něco přes 800,- za součástku, která je na Yetíka dělaná, montáž mi zabere 10 minut (včetně vyřezání dorazové gumy, kterou návod radí odstranit) a nemusím řešit, jak udělám a z čeho, případně kdo udělá úchyty apod. Zajímalo by mě, kolik by byla reálná cena dodělávané vzpěry i s prací vynaloženou na dodělávky. Mám spoustu jiných aktivit, kterým se chci ve volném čase věnovat (žena, alkohol...  ).

 

Jinak je to každého věc, jakou cestu zvolí.

 

Opět musím konstatovat, že si stojím za tím, co jsem napsal na Artigasově vlákně (viz výše). Ano, je to obdivuhodné, co Artigas zvládne, ale já opravdu zjišťuji, že mám čím dál méně času na tyhle věci a asi mě to ani nebaví (jezdit, hledat, zkoušet...). :kol-72: 

Artigasi, prosím Tě, ta přilba by měla být stylová v červené barvě. Kdybys nesehnal, zbyla mi červená barva... však víš ... :kol-28: 

 

Vzpěra funguje bez problémů. Co bych chtěl ještě dořešit na Yetíkovi je kryt motoru a izolace kapoty...a možná ještě něco. kol108  

 

 

 

 

post-51068-0-01667500-1375543377_thumb.j

post-51068-0-34895200-1375543397_thumb.j

Editováno: , autor: Tygrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sehnat tu červenou přilbu byl pro mě větší problém jako ta vzpěra, vylepšovat jí rozhodně nehodlám.

Za oknem je moje kamarádka kuna od Tygříka.

Byl tu už soukromý dotaz, proč ten výřez v dolním uchycení. - Domnívám se, že šroubek v kroužku drží světlomet, že jeho povolením by možná došlo ke změně úhlu světlometu, proto jsem se mu vyhnul obloukem.

post-54880-0-19307600-1375645584_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle slov člověka, který v dávnověku testoval Felicii, tak plynové vzpěry pátých dveří byly v seznamu závad pro svůj chod v horní části. Do výroby se tak dostaly původní vzpěry a nové, které mají chod v horní části zpomalený.  V současnosti jsou k dostání levné  ( 150 - 250 Kč ) bez úpravy a ty druhé za dvojnásobnou cenu. Já asi nevědomky dostal  tu lepší. Přilbu tedy z povinné výbavy vypouštím.

Šroubek předního světlometu, mnou označený za regulační, pouze světlomet drží, není určený k seřizování světla.

 

Dodatek:

Jak se ranní teploty nedávno dostaly k nule, tak moje plynová vzpěra nějak zrychlila chod v horní části. V odpoledních hodinách, kdy auto stálo na sluníčku, plynová vzpěra opět v horní části zpomalila. Její chování je tak nějak naruby, než bych čekal.

Editováno: , autor: Artigas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...