Přejít na obsah

Prosba o radu - nereaguje na plyn


Aidiantes

Doporučené příspěvky

Zdravím ve spolek, obracím se na radu na zkušenější, protože si nevím sám rady.

 

Na Superbovi, je to rok 2002, motor 2,5 TDi 114kW (manuál) mi najednou přestalo auto reagovat na plyn. Závada se projevuje tak, že na palubce začne blikat kontrolka žhavení, svítí EPS a na maxidotu se napíše "Motor do opravy". Auto funguje jen na volnoběh (na spojku se rozjede), ale plyn nereaguje. Otáčky se zvýší do nouze na nějakých 1100 ot/min. Na tempomat mi auto jede a plyn přidává.

 

Diagnostika psala, že je chyba v čidlu plynu - plynový pedál. Zkoušel jsem pořídit nový plynový pedál a vyměnit, fungovalo půl hodiny a jak se auto asi zahřálo, tak to opět přestalo fungovat. Ale je divné, že dříve to nefungovalo i za studena. Nevím, v čem by mohl být problém. Je fakt, že žhaviče jsou docela na hraně, blbě auto startuje. Mohla by tam být souvislost? Nemáte nějaké indicie, zkušenosti? Byl bych moc vděčný? Problém je, že auto potřebuji nutně dát do pořádku co nejdříve.

 

Předem díky za jakékoliv rady!

Tomáš

Editováno: , autor: Aidiantes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrolka žhavení a ESP nejsou kontrolky jen na to. S tím to nebude mít souvislost, rozsvěcují se prostě při různých závadách i motoru s tím nesouvisejících.

Problém bude na 99% v tom plynovém pedálu. Zkontroluj kabely a konektor u pedálu, pořádně. Umí to také navlhnout a zoxidovat, nebo umí i vyskočit pin z plastového obalu konektoru (zacvakni ho a pomož těm pinům lehce šroubováčkem docvaknout). Natoč diagnózu a znovu vyčti paměť závad. Pokud jsi plynový pedál koupil nový, kabely a konektor jsou v pořádku a paměť závad stále hlásí chybu polohy plynového pedálu, bude vadný díl a reklamace je na místě. Dále zkus základní nastavení, ale to až opravdu jako poslední možnost, protože tomu pravděpodobně nepomůže. Aspoň pokud jsme měnili plynový pedál, tak nebylo potřeba (ale mohlo se stát, že ten starý posílal do jednotky nějaký píčoviny a mohlo se to rozkopnout)

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ve spolek, obracím se na radu na zkušenější, protože si nevím sám rady.

 

Na Superbovi, je to rok 2002, motor 2,5 TDi 114kW (manuál) mi najednou přestalo auto reagovat na plyn. Závada se projevuje tak, že na palubce začne blikat kontrolka žhavení, svítí EPS a na maxidotu se napíše "Motor do opravy". Auto funguje jen na volnoběh (na spojku se rozjede), ale plyn nereaguje. Otáčky se zvýší do nouze na nějakých 1100 ot/min. Na tempomat mi auto jede a plyn přidává.

 

Diagnostika psala, že je chyba v čidlu plynu - plynový pedál. Zkoušel jsem pořídit nový plynový pedál a vyměnit, fungovalo půl hodiny a jak se auto asi zahřálo, tak to opět přestalo fungovat. Ale je divné, že dříve to nefungovalo i za studena. Nevím, v čem by mohl být problém. Je fakt, že žhaviče jsou docela na hraně, blbě auto startuje. Mohla by tam být souvislost? Nemáte nějaké indicie, zkušenosti? Byl bych moc vděčný? Problém je, že auto potřebuji nutně dát do pořádku co nejdříve.

 

Předem díky za jakékoliv rady!

Tomáš

Pokud si dal jiný plyn a zavada přetrvává je potřeba jít po kbeláži od plynu do řj a od řj do vstřikovacího čerpadla.Na čerpadle nameřit hodnoty zakončovacího odporu CAN a vedení CAN do řj.Pokud nejsi daleko Prahy mohu opravit,mam vše na V6 tdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...