Přejít na obsah

Dešťový senzor ze Seatu


_Denis_

Doporučené příspěvky

když předtím pršelo, chcípnu auto a furt prší, tak mě setře při zpátečce i zadní sklo. ale když před chcípnutím auta nepršelo, tak mě nesetře zadní sklo, opět systém nahovno a stejně to chce zásah. tak v tom nevidím moc pokrok.

jedině že když proměnlive prší, tak nemusím hejbat časovačem, nic jiného v tom nevidím...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sharky: 1200,- Kč, to jde :)

No já bych to viděl asi takto:

 

Pokud bych objednával senzor + uchycení + kryt, vyšlo by mě to asi na 200,- Kč držák, řekněme při troše štěstí 500,- Kč senzor z druhé ruky (je vlastně opakovaně aplikovatelný, nebo ne?) a ještě samotný kryt, který jsem na internetu v ČR nenašel (kolik může stát, 400,- Kč? - z druhé ruky nesehnatelný).. Čili celkem řekněme 1 100,- Kč + 500,- Kč za kabeláž a zapojení a naprogramování Vášou.

Kde jsi ten kryt vlastně sehnal (pokud ho tedy máš)?

 

Otázkou je, zda opravdu není výhodnější sehnat senzor + zpětné zrcátko + tu patku na uchycení a zkrátka udělat výměnu za originální zpětné zrcátko. Problémem je, že si nejsem jist odstranitelností toho kolečka s patkou. Pokud by ruplo sklo, bude průser..

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Denis: Kryt je až překvapivě levnej, skládá se z horního a dolního dílu, oba stojí shodně kolem 50-60Kč. Ale musí se koupit u VW, Škodovka ho nevede. Objednával jsem ho u Auto Tukas. Kód dílu 1T0 955 737 Y20 a 1T0 955 738 Y20. Senzor se dá použít opakovaně, pokud se nějak nepoškodí (nejháklivější je ta gelová vrstva).

kokta: můj nájezd nemá s tímto tématem nic společnýho, když jsem jezdil převážně auty bez senzoru deště a za pár km se senzorem se toho tolik poznat nedá. Nicméně na svém autě mám plně funkční senzor posledních 5tis km, páčku stěračů PERMANENTNĚ v automatické poloze, jel jsem už za prudkého slunce i za tmy a za tu dobu mi ANI JEDNOU nesetřely stěrače suchý okno. A i kdyby se to třeba zejtra stalo, jednou za 5tkm mi to fakt nevadí. Pokud začne pršet nebo si třeba někdo předemnou ostříká okno, stěrače reagují okamžitě a okno utírají. O startu v dešti jsem už napsal dost v předchozích postech.

Taky ti asi jako zkušenému řidiči cc,superb 2, oct 2 před fl i fl, tuareg, a3,a6 nemusím připomínat, že existovalo více generací tohoto senzoru, já mám tu poslední, co se dávala do faceliftů.

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mám nerez ovladač a stál mě 500,- Kč z eBaye - a to byl dražší, než s Auto polohou, které před půl rokem na eBay stály kolem 350,- Kč. Z toho obavy nemám ;)

Sharky: Tak to je super zpráva, díky! :kol-47:  Já právě pod těmito kódy v ČR na internetu nic nenašel, ale pokud je kryt sehnatelný u VW, je to v pohodě. Čili kryty zhruba stovku, cena patky kolem 200,- Kč odpovídá?

 

Jinak toto je taky docela zajímavá nabídka:

 

http://www.aliexpress.com/item/OEM-Original-Auto-headlight-switch-Rain-Light-Wiper-Sensor-Anti-glare-Rear-View-Mirror-For-VW/1698485224.html

 

..tedy za předpokladu, že by se podařilo odstranit tu původní patku ze skla. Nezkoušel to už někdo osobně?

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maro: Ano mám senzor z faceliftu, index AH.

Denis: Asi to odpovídá, nevím, zrovna ten držák jsem dostal od známého zadarmo. Škoda že mě nenapadlo podívat se po spínači světel na ebay, já koupil facelift spínač na vrakáči a byla to nejdražší věc z celý montáže..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se mi to začíná rýsovat..

 

Čili Seat senzor je vlastně nesehnatelný. Lepší proto bude sáhnout po originálu.

Nejlevnějším řešením je senzor umístit vedle, či pod zpětné zrcátko. Zde by mě tedy měl stát materiál (vč. lepidla a spínače) + práce asi 2000,- Kč, což jde.

Dražším řešením by bylo koupit například tu sadu zhruba za 3000,- Kč, zapojení pak očekávám kolem 200,- Kč, když už je kabeláž součástí sady. Čili by mě stálo zapojení na origo místo asi o 1500,- Kč více s tím, že bych měl samostmívací zrcátko. Je to nákladnější a dost nejisté - šel bych do toho mít jistotu, že lze tu originální patku odstranit. Ale většina lidí spíše píše, že ne, ačkoli se to v tom návodu povedlo.

 

Ještě tedy 2 otázky:

 

1) Nevím, jak by to vypadalo, ale teoreticky by neměl být problém umístit senzor pod zrcátko a ne vedle, ne?

2) Je ten senzor použitelný vícekrát, nebo ne? Tj. mohu koupit bez obav použitý, nebo tu gelovou vrstvu nalepíte jen jednou?

 

Jinak mě ještě napadlo zeptat se Váši na senzor z OI, který je menší. Nevím ale, jakou má spolehlivost, ani co všechno by uměl, bylo-li by to vůbec možné.. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvně začnu senzorem z O1, o tom jsem někde četl, že na výstupu dává PWM signál podle intenzity deště, zatímco ten z O2 komunikuje po sběrnici. To jsou dva úplně rozdílné způsoby komunikace, takže ten použít nejspíš nepůjde.

Senzor lze podle mě umístit úplně kamkoli, třeba doprostřed okna, jen přes něj musí stírat stěrače, aby fungoval korektně. Nicméně takhle vedle zrcátka, jak ho mam já, je z pohledu řidiče neviditelný a vůbec nebrání výhledu, což by třeba pod zrcátkem mohl. Ale proti gustu..

Myslím že senzor je použitelný vícekrát, já sám jsem ten svuj několikrát nalepil a odlepil (než se to povedlo bez bublinek) a pokud se postupuje opatrně, nic se mu nestane. Byl to ale novej kus, nevim jak by vypadal třeba po několika letech, co byl na skle, to je otázka pro zkušenější...

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, to s OI je dobré vědět - v tom případě očekávám od Váši zápornou odpověď :)

Dobře, mnohokrát děkuji za všechny rady, když mě něco napadne, určitě se ještě zeptám. Neměl jsem tušení, jak to udělat, nyní už to chápu docela dobře :)

Když to píši, dovolte mi možná ještě jedno poslední upřesnění:

 

Nejprve se tedy nanáší ten černý primer kvůli estetické stránce a až po zaschnutí se na něj (třeba další vrstvou primeru) lepí ta patka senzoru, nebo jsi to lepil při jednom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejprve se nanese primer a nechá se uschnout (v návodu píšou asi 3 hod). Já patku lepil až po týdnu, ale po těch třech hodinách by se asi taky nic nestalo...

A doplňuji že už mám i zakrytováno:

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/5/5178/5178424_3ce274fdc4ad159013ea31a8bc01ba2e/images/2014-05-10-717.jpg

Z pohledu řidiče není senzor vůbec vidět

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/5/5178/5178424_3ce274fdc4ad159013ea31a8bc01ba2e/images/2014-05-10-718.jpg

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...