Publikováno Srpen 20, 201411 r Ahojte. Omlouvám se že zde neřeším svojí oktávku ale otec má problémy na svém autě se systémem VSI PRINS . Prostě po ranním nastartování studeného motoru, nemá motor vůbec sílu se rozjet (noha na plyn a auto se skoro nehne- špatně to míchá směs) a musím jej hnát několikrát do otáček a pak se trochu umoudří nebo počkat až se trochu ohřeje a přepne se aut na LPG, pak funguje. Při teplých startech ten problém není a vysledoval jsem že tento problém je když večer přijede na LPG. Pokud přijede večer na benzín, ráno pak je rozjezd prakticky bez problémů (je trochu díra v plynu ale není to zas tak velký problém). Dle mojí úvahy si myslím že počítač co řídí benzín se při provozu na LPG snaží doregulovat dle hodnot z lamda sondy délky vstřiků (které jsou v tu chvíli odpojené) a prostě se celý překalibruje. On neví že auto jede na LPG. Pak ráno když se nastartuje na benzín má posunutou mapu a trvá mu než se znovu nakalibruje na benzín. Opravte mne jestli je moje úvaha chybná. Ale to by měli obdobné problémy všechny systémy. Vyměnil jsem zatím: čidlo teploty vody (nepomohlo). Mám dále v plánu měnit lamdu (auto má 200tis. a asi bude už její čas), pak možná váhu zduchu a dál klapku... Poraďte pls. , táta už je bezradný....
Srpen 21, 201411 r Příteli... pokud auto má problémy se starty za studena, když dojedeš dom na LPG a pokud auto nemá problémy se startem za studena, když dojedeš na benzín, je potřeba prvně zkontrolovat "stav míchání směsi" např. v EOBD, pokud jej tvoje auto podporuje - nevím co máš za auto. Tam se rozhodneš jestli řešit benzín nebo LPG. Nemá smysl měnit něco, co vlastně ani nevíš jestli s tím má společného. Pakliže zjistíš, že je problém v LPG - otestovat vstřiky, zkontrolovat tlak reduktoru, seřídit. Čistě teoreticky by mohl být problém v LPG, ale prakticky vím, že tato úvaha může být klamavá, pokud si ji předem neověříš.
Srpen 27, 201411 r Autor Ahoj. Tak jsem vyměnil senzor tlaku sacího potrubí a závada se z 95 proc. vyřešila. Sice podobně jsem byl nadšený z čističe vstřiku od STP co se přidává do benzínu, takže asi zůstanu pesimistou, každopádně s tou trochou nedokonalosti v rozjezdu při studeném startu se dá žít. Dříve jsem se nebyl schopen vůbec první minutu rozjet.
Srpen 28, 201411 r Autor Peugeot 407SW s motorem 1.8 16V. Používá v sací části jen servem řízenou sací klapku (od siemens VDO) k tomu senzor tlaku sacího potrubí (Teď je tam od BOSCH), dále čidlo teploty vody a na výfuku lamda sondu (běžnou s výhřevem-4 vývody). Oproti minulým modelům Peugeot určitě zjednodušení a zvýšení spolehlivosti. Bohužel u Peugeotů narážím už dlouhá léta v porovnání se Škodou na problémy v diagnostice, resp. se kloním k názoru že na Škodovky tady prostě člověk najde machry a na francouze tady nikdo není. Ani v autorizácích mockrát nevěděli, jen zkoušeli měnit díly. Když jsem před lety přešel na Oktávku, tak jsem to pochopil. Sere se obdobně ale vždy se hned přišlo na to co to je a na první pokus se to opravilo. Měli jsme doma 6 peugeotů (otec u nich zůstal), já mám už třetí škodovku a nechci jinak než koncern.
Srpen 29, 201411 r To je něco jako motor v Citroen Xsara Picasso? 1,8l 16V 85kW? Ty mají taky snímač tlaku sání.
Srpen 29, 201411 r Autor asi je podobný ale tento má 92kW dělal se od roku 2005 dál. Ve P406 byl starší 1.8 16V s 81kW a ten neměl el.řízenou klapku, tam za ní tahalo lanko pedálu plynu a kolem klapky byl obtokový kanál řízený servomotorkem (vytáčel takový trn kterým ten obtokový kanál ucpával a otevíral. Ten taky měl snímač tlaku sání (úplně stejný). Ten se dělal do roku 2000. V letech 2001-2004 Peugeot motor 1.8 16V v řadě 406,407 ani v 307 nepoužíval. Takže ten o kterém píšeš v Xaře bude asi nějaký vývojový mezistupeň z tohoto období (od roku 2000 dál).
Září 11, 201411 r Dle mojí úvahy si myslím že počítač co řídí benzín se při provozu na LPG snaží doregulovat dle hodnot z lamda sondy délky vstřiků (které jsou v tu chvíli odpojené) a prostě se celý překalibruje. On neví že auto jede na LPG. Pak ráno když se nastartuje na benzín má posunutou mapu a trvá mu než se znovu nakalibruje na benzín. Opravte mne jestli je moje úvaha chybná. Ale to by měli obdobné problémy všechny systémy. Ahoj Mirku. Nezávisle od Teba som dosiel k tomu istemu nazoru so svojim STAG 4+ Jazda na LPG posunie dlhodobé korekcie v benzínovej ECU. Keď to naštartuješ, tak si ECU myslí, že ideš na to isté palivo ako pri odstavení. Lenže ideš vždy na benzín a ten vyžaduje iné korekcie ako LPG (ak je LPG rozhasené). Ak nieje zima, tak to funguje. Problém nastane keď jazda na LPG posunie korekcie v ECU do mínusu. To musí ECU dávať manej paliva ako je v tabuľkách. A keď naštartuješ so studeným, tak je to zrazu príliš chudobné. V okamihu keď začne fungovať lambda, tak sa to spraví. Umňa rádovo za 30sec... Ak sa korekcie posunú do plusu, tak je zmes príliš bohatá a nieje až tak veľký problém. Korekcia do mínusu je spôsobená že plynová jednotka dodáva viac paliva ako by mala, takže benzínová musí uberať aby bola lambda OK. A z toho tie záporné korekcie. Ideálne by boli nulové dlhodobé korekcie, ale to na neadaptívnych jednotkách moc nejde. Takže keď korekcie tak blízke k nule, prípadne kladné. Ja som mal korekcie i menej ako -10% a to to fakt bola tragédia. Neviem ako to je u Teba, ale mne pomohlo došolichať krivku v plynovej jednotke tak, aby pri rovnakej hodnote MAP pri jazde na LPG boli casy benzinovych vstrekov vacsie ako ako pri jazde na benzín (ECU muselo pridať). Hlavne v oblasti kde sa motor pohybuje najčastejšie volnobeh až stredné časy vstrekov. Vykašľať sa na dlhé časy vstrekov a vysoké otáčky. Samozrejme pokiaľ nieje v systéme nejaká systémová chyba ktorá pri jazden na LPG spôsobuje príliš bohatú zmes. Zdar jak swiňa!
Září 16, 201411 r Kluvi má pravdu. Brácha měl ten samý problém se svou A6, když dojel na benzín, ráno v pohodě, když na plyn, ráno nešlo nastartovat. V servisu, kde mu přestavbu dělali, potvrdili, co psal Kluvi.. Vymazali dlouhodobé adaptace a najeli znovu plynovou mapu, od té doby ok. Čili doporučuji vrátit se tam, kde Ti to přestavovali a říct jim toto..
Září 16, 201411 r Autor Kluvi díky moc za informace!!! Jsi machr. Jen nevím kam zajet. Jsem z Prahy a mám systém VSI Princ. To na místě co posílal Majkl007 odkaz VSI Princ nedělají, ale zkusím tak zavolat. Znám jednoho co se na tento systém specializuje, byl v Praze přímo na jižní spojce na úrovni zahradního města za čerpačkou Benzina je malá čerpačka LPG a za ní byla dílna. Teď je někde u Kovošrotu na Průmyslové v Praze 10. Co mám po nich případně chtít??? upravit korekce nebo vymazat a najet znovu plynovou mapu??? Jak zjistím na místě že jsou nové hodnoty v mapě odlišné od původních???
Září 17, 201411 r Ale vymazaním korekcií sa problém nevyrieši. Len sa odstráni bezprostredný prejav. Po krátkej dobe s akorekcie zas sprznia. Takže je treba spraviŤ niečo s naladením plynovej jednotky. Ale to už záleží od typu jednotky. Hlavne či tam sú nejaké auto adaptácie alebo nie. Znovunajazdenie plynovej mapy jelen pri autoadaptačných systémov. A už to že sa zle najazdilo znamená že tam je niečo nastavené zle a bez úpravy sa to môže objaviť znova. Ale s autoadaptáciou nemám skúsenosti. U tých neautoadaptačných je to vcelku jednoduché. Keď vylúčime systémové problémy ktoré môžu dačo przniť, tak treba ručne mapu skorigovať tak, aby sa korekcie zas nekašlali. Takže hlavne kde sú vstreky pri jazde na LPG NIŽŠIE ako pri jazde na BA je potreba ubrať multiplier (prevodná konštanta). A treba riešiť režimy kde sa motor pohybuje najčastejšie. Tie extrémne (napr vstreky >15ms) trvajú krátko a tak málo ovplyvnia korekcie v B-ECU. Ako zistiť. Ak nemáš soft ale máš palubný počítač čo ukazuje okamžitú spotrebu (=časy vstrekov x otáčky) tak: V ustálenom režime (plyn + otáčky) ideš na LPG a keď prepneš na BA a počkáš tak 2-3sek tak musí byť spotreba "rovnaká". Zopakovať prepnutie viackrát a pri rôznej záťaži. Ak je spotreba podľa BC nižia na LPG ako na BA tak to ženie korekcie do minusu.
Září 17, 201411 r Kluvi díky moc za informace!!! Jsi machr. :-D Na Tvojom mieste by som počkal na vyjadrenie Karla. Tan si namne iste rád niečo nájde.. ;-)
Září 25, 201411 r ...... Jen nevím kam zajet. Jsem z Prahy a mám systém VSI Princ.?Měl jsem prins vsi ve volvu, montován v Brně greenfuel (dovozce ofiko), v Praze jsem našel Smart Oil http://www.smartoil.czpak vím že to dělají i u Budějovic, dovedou se spojit na diagnostiku s tím greenem kdyby si nevěděli rady.u toho smartu raději stát za zády, pohlídat aby nastavil pořádně směs, alespoň to mi psal kluk co tam byl.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.