Přejít na obsah

2DIN multimediální rádio


Doporučené příspěvky

Tak jsem změnil zapojení podle tvých rad, vyhodil jsem ten simulátor a na pin 6 žlutého miniISA jsem dal remote (modrý od rádia), ještě jednou překontroloval zapojení, zapojil do auta a....nic. Tedy stejně jako předtím - rádio po otočení klíčkem naběhne, ladí stanice, ale ticho se line z repráků jak při stávce dýdžejů :kol-27: Už fakt nevím co s tím. Vrátím tam DXko, dám kód - a hraje.

Nemůže tam být nějaká škodovácká/koncernová sviňárna typu zesilovač kódovaný tak, aby akceptoval pouze určitou AV jednotku a všechno ostatní má smůlu? Myslím něco, co se dá aktivovat/deaktivovat ve VAGu. Protože jinak mě nic nenapadá.  :kol-140:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jo, je to od Škodovky/VW megasvinstvo. Jak by se to řešilo v případě krádeže původní navigace DX (i když netuším, kdo by tuhle starou jebku kradl, ta byla zastaralá už v době, kdy ji Škoda/VW montovali do nových vozů)? To si má majitel auta v případě krádeže vyměnit půl auta jen kvůli ochranářské politice Škodovky, navíc u 8 let starýho auta?!

Ne, klid, já pořád ještě věřím, že to půjde nějak vyřešit bez razantního zásahu do instalace vozu. Ve čtvrtek jedu k místnímu autorizovanýmu dealerovi a servismanovi v jedné právnické osobě, kde budu řešit ještě jiný problém (odchází mi osvětlení kufru a nástupního prostoru, asi komfortka), tak se jich na to při té příležitosti zeptám. Jen jsem chtěl vědět, jestli někdo z místních guru řešil podobný problém a uměl by poradit a případně i vyřešit - bydlím v Táboře a pokud to nebude na druhý konec republiky, tak bych mohl i zajet a můžeme dát hlavy dohromady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Omlouvám se, že jsem tak dlouho nereagoval, ale mezitím jsem sháněl rozumy ohledně popsaného problému. Byl jsem v jednom autorizovaném servisu Škoda (Klokočka Praha 6) a ve dvou firmách, zabývajících se autohifi (Aunika na Kladně a ALISO v Praze-Modřanech). Všude jsem dostal následující odpověď - můj SUP je vybaven Nokia DSP sound systémem (dříve se montoval do Golfa III (!)), kde zesilovač spíná přímo jednotka MFD1 (Škoda DX) po CANu (při zapnutí pošle přes CAN Bus slovo pro zesilovač pro zapnutí), takže jediná možnost je mít speciální adaptér, který to udělá. Technik z Auniky iniciativně takový adaptér našel, ovšem ten byl určen pro jiné soundsystémy (BOSE, Fender) a hlavně pro Supa 2(3T), nikoliv pro Supa 1 (3U), takže jsme to neuchodili.

Koukal jsem taky po výrobcích CAN adaptérů, jeden z nich, firma Dietz v Německu má 2 modely pro Nokia DSP sound system, ovšem oba s poznámkou: "NICHT für VW Fahrzeuge mit 4:3 Navigation MFD1". :( 

Možnosti, jak z toho ven jsou dvě, obě předpokládají vyřazení originál 10-ti kanálového zesilovače Harman Becker, umístěného v kufru:

1. levnější - nadrátovat všechny reproduktory ve dveřích přímo z autorádia a na rozbočení ve dveřích použít výhybky (na tuto variantu jsem nakonec přistoupil - zvuk sice nebude jako dříve a snad to utáhne věstavěný zesilovač 4x40 W přímo v rádiu),

2. dražší - investovat do nového zesilovače (potřebuji 10 kanálů, viděl jsem max. 8-mi kanálové) a natahat veškerou kabeláž znovu k němu (RCA výstupy 4x cinch a spínané plus od rádia) a od něj (k repro a výhybkám).

 

Zítra mi to budou předělávat na první variantu, takže mi držte palce, ať to dopadne aspoň přijatelně - už se s tím patlám pře půl roku.

 

P.S pro SUP1.: v zapojení chyba nebyla, koukali jsme na to s tím technikem od Auniky, nicméně obrázky přikládám.

post-86991-0-16874000-1447801103_thumb.j

post-86991-0-68709600-1447801146_thumb.j

Editováno: , autor: rory2k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty signály máš skutečně dobře, 10kanálů?

Jako na aktiv bez výhybek? Obvykle stačí zesílit pouze přední a ev.sub....

Každopádně 10ti kanálové aktivní zapojení by byla super extravagance a jestli to dotáhneš do konce, budeš frajer. A spíš se to řeší dvěmi, resp.třemi zesíky....

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak beru zpět těch 10 kanálů, ten maník, co mi to předělával mi tvrdil, že origo zesík je klasicky 4 kanál a výhybky už v těch dveřích byly, takže mu stačilo jen přetahat a přepojit dráty a hraje to! :kol-47: Ani není poznat, že to krmí jen věstavěný zesík přímo v tom rádiu, takže do instalace se zesíkem asi nepůjdu, za ty peníze to nestojí.

Ještě si trošku pohraju s CANem, výrobce rádia tvrdí, že umí nejen origo ovládání na volantu, ale dokonce i posílat nějaký informace na horní třetinu MAXI DOTU, tak ještě budu ladit. A když to nevyjde, tak se z toho nepo... - rádio hraje, navigace naviguje, podsvětlení funguje, max. by do budoucna mohla jít ještě přiinstalovat couvací kamerka a to je tak vše.

Zítra sem postnu video, ať se taky pochlubím. ;)

Jinak na vědomost dávám, že ode dneška je na prodej origo navigace DX (MFD1) a HF sada Nokia.

Editováno: , autor: rory2k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdar, nelze z toho odkazu vyvodit, co je to za značku.  ;)

Pokud je to čína, buď rád, že to hraje a zapomeň na ovládání na volantu

EDIT: podle toho schematu v odkazu "remote" kabel stejně není, tak bohužel nelze zapojit na volant

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to Čína ale to v každé Škodě. Origo rádia škoda jsou z činy. Jako mám ho tam 4 měsíce a vše je ok. Nesťežuji si, určitě o 100 % lepší jak původní .Připojení telefonu přes Bluetooth, Flash disk i rádio má svou paměť teď z hlavy nevím asi 4 GB. Plus bych zapomněl navigaci. 

 

13719626_577880775718821_5073802188713305896_o.jpg

Editováno: , autor: Farock
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cuss mám designově stejné provedení radia (ANS410) ale s jiným SW (WinCE) s tim  že grafika je jak v O2

Ovládání na volantu musí daný typ radia umožnovat, tj musis si to pri objednávce zadat zda ho tam chceš, pokud by si to tam měl, mel by si na konektorech v tý malý trojbarevný svorkovničce (např. zelená je pro vršek maxidotu a to taky nefachá  i s TMC boxem tak i bez něj) pro MF je  tam tuším že dvou nebo tří drát (S1 má odporový ovládání na volantu ne CANový) CANový je s kroutícíma kolečkama=02 oporový je jen tlačítkový....

a funguje to tak, že každý tlačítko má jiný odpor tzn. musel by sis propojit z koužku pod volantem výstup ovládání MF na volatnu s tím dvou (nebo tří) drátem a naučit tak po stisku daného tlačítka jak má radio reagovat...

U předchozího typu -jsem si tuto funkci objednal....i zapojil ale bylo to extremne nespolehlive, tak u tohodle už jsem to ani neobjednával....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jo je to čína vím, jak už jsem psal tak z činy jsou i originál rádia co jsou ve škodě co jsem se dočetl. Jinak, já jsem ho kupoval zde v ČR takže bych reklamoval tady pokud by se s ním něco stalo. Chtěl jsem aby to makal i s volantem ale prý tohle rádio nějak nekomunikuje s tímhle autem.V tomhle směru se vůbec nevyznám jak co funguje u rádia a slaboproud vůbec ale nechce se mi věřit že by v 21 století už něco takového nešlo vyřešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 1. 2017 at 22:12, spacewerk napsal:

Cuss mám designově stejné provedení radia (ANS410) ale s jiným SW (WinCE) s tim  že grafika je jak v O2

Ovládání na volantu musí daný typ radia umožnovat, tj musis si to pri objednávce zadat zda ho tam chceš, pokud by si to tam měl, mel by si na konektorech v tý malý trojbarevný svorkovničce (např. zelená je pro vršek maxidotu a to taky nefachá  i s TMC boxem tak i bez něj) pro MF je  tam tuším že dvou nebo tří drát (S1 má odporový ovládání na volantu ne CANový) CANový je s kroutícíma kolečkama=02 oporový je jen tlačítkový....

a funguje to tak, že každý tlačítko má jiný odpor tzn. musel by sis propojit z koužku pod volantem výstup ovládání MF na volatnu s tím dvou (nebo tří) drátem a naučit tak po stisku daného tlačítka jak má radio reagovat...

U předchozího typu -jsem si tuto funkci objednal....i zapojil ale bylo to extremne nespolehlive, tak u tohodle už jsem to ani neobjednával....

Ten SW jsi si tam daval sám nebo už jsi ho tam měl ?  Co myslíš tím O2? A je lepší než ten původní?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O2 přesně jak  píše dibla Dvojková oki...

 

A ovládání na volantu v S1 je odporové tj NE-CANové jako je třeba v O2, S2 atp.... tj že je nutné aby toto radio mělo nejen CAN rozhraní  (které je třeba u S1 zbytečné, např u O2, S2 atp.. je to nutné pro zobrazování stavů např otevřených dveří, výkonu topení atp na displeji radia jako u origa)) ale i specifické rozhraní pro ovládání volantu starší metodou (tj odporové)

Odporové ja takové, kde jsou pouze tlačítka bez kroutících knoflíků....

 

Dále pro řádnou funkci musíš mít kroužek pod volantem, který umožnuje přenos informací z volantu...na tento kroužek připojiš ony odporové vstupy z rádia a fungovat ti to bude.....

 

Poté to pouze naprogramuješ v radiu, co které tlačítko má ovládat na volantu....rozuměj že každé tlačítko na volantu má jiný odpor, tím se rozlišuje v rádiu jednotlivé tlačítko.....

 

 

 

 

Editováno: , autor: spacewerk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty to takhle máš?  A funguje ti to?  Teda za předpokladu že máš tlačítka na volantu. Já je tam mam originál, původní rádio na to jelo. A co tam prdnou volant z dvojkoveho Supa?  To by asi nespolupracovalo co? 

Editováno: , autor: Farock
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl dve ANS 410ky jednu se starším SW tam jsem to ovládání měl... na tom co mám ted s grafikou z O2 už jsem to nepožadoval...

 

Mám volant z S2, kde jsou 4 odporový tlačítka a dve kroutítka CANový, zapojíš tam pouze ty tlačítka maximálně, pokud máš elektriku dotaženou až k radiu tak si jen propískej který vodiče vedou z kroužku pod volantem až do malýho trojbarevnýho konektoru(žluto modro zelený) k radiu (mely by to bejt dva dráty) a ty pak zapoj na vstup do radia pro ovladaní volantu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s těmi odporovými tlačítky není tak jednoduché !!!!

Právě kvůli rozdílným odporům volantu (starý a nový). Je škoda, že už nemohu najít ten odkaz na kluka ze slovenska, který to předělával. Je to někde zde na fóru. Fakt to není jen tak

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...