Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, našel by se tady někdo znalý postupu, jak auto se systémem Landi Renzo Omegas startovat přímo na plyn ? Kdysi jsem někde četl, že taková možnost je. Když jsem tenkrát volal do firem, kde tenhle systém montujou, tak jsem se dočkal buď odpovědi, že to nejde a nebo že to je určeno jen pro servisní účely a když nemám montáž od nich, tak se se mnou stejně nebudou bavit ...

Rád bych ten postup znal, hodilo by se to jak při teplých startech, tak třeba pro případ poruchy benzínovýho čerpadla. (auto má najeto 330tkm).

Díky, Bery

 

nejdřív si ujasníme, zda jsi myslel "nouzový start", nebo startování přímo na plyn....můžu tě uklidnit, ani jedno Omegas neumí, staré typy jednotek přepínaly při 40 stupních, poté svakne zadní ventil a do 30 sekun systém při otáčkách nad 1600 přepne do plynu. Nové jednotky(cca 2-3 roky zpět) mohou  díky novému softweru přepínat už při min. teplotě 25 stupňů a umí dokonce startovat přímo na plyn, ale motor musí mít minimálně 50 stupňů nebo víc....žádná jiná volba neexistuje.. 

Ja sa zasa spýtam na systém Tartarini s RJ EVO 01.Vo Fabii I mám Lovato Easy Fast a v príručke je popísaný postup štartu priamo na plyn,ak by náhodou zlyhal benzínový okruh (napr.čerpadlo),ako to bolo spomínané vyžšie.V manuále od Tartarini nič také nieje.

Vo felícii som mal tiež Lovato podtlakový systém a tam to fungovalo dokonca som tak musel štartovať keď mi odišlo benzínové čerpadlo.

Tak jak je to s Tartarini,dá sa nudzovo alebo nedá priamo na LPG štartnúť.

  • Autor

Díky Karlovi za rychlou odpověď. Takže tam, co mi ten fígl nechtěli prozradit, ani nevěděli, že to nejde :-)

Asi mám starší typ (montováno 2005). Závislost přepínání na teplotě jsem vyřadil (dal jsem tenkrát diodu nebo co na drát snímání teploty), takže bez problémů přepínám na plyn půlminutu po startu i v mrazu. Jinak u mě je to tak, že pár vteřin po staru se začnou procvičovat vstřikovače a po půl minutě to při deceleraci vzadu cvakne a přepne. Podle čeho jednotka počítá tu půlminutu do přepnutí - musí mít pulzy podle otáček, nebo by se spokojila s tím, že by někam šlo už před startem napětí (třeba po otevření dveří) ? Jinak přepínač benzín/plyn mi bliká tuším už od okamžiku odemknutí nebo otevření dveří řidiče, teď nevím s jistotou.

Rád bych rozchodil diagnostiku, program mám, převodník samodomo taky (funkční, používám ho pro variátor předstihu), ale ne a ne se to spojit :-(

Bery

bery2 - můžu potvrdit slova Karla LPG - staré jednotky Landi Renzo Omegas, startovat na LPG nouzově nejdou. (nebo o tom alepsoň nevím)

 

 

kimmi - RJ EVO 01 velmi vysoká pravděpodobnost, tady nouzový start udělat lze, ovšem je možné, že je omezen na určitý počet.

Bery 2, můžu se tě zeptat kolik je ti let a kde a kudy se pohybuje tvoje auto???? já jen, že bude lepší, když se zabiješ jinak než ve svém autě...víš proč jsou na plynu různá čidla a programová nastavení?? Ne na to, aby se obcházela(poslední známý případ byl Černobyl a všichni víme jak to tenkrát dopadlo), zřejmě jsi nikdy ještě neviděl, co umí plyn, který ty pouštíš do motoru, když jsi odrbal čidla na přepínání, buď to rozvalí motor, nebo ti uletí celá kapota, už jsem za svou 20ti letou praxi viděl a zažil obojí, vím jaké to je, když ti to práskne v motoru a zmizí ti celé sání rozsekané na tisíc kousků, toto bude  zřejmě do  budoucna tvůj případ.....takže co se týče mě, já ti radit dál nebudu, programy na Omegas se již aktivují online přes výrobce, takže od té doby máme od "kutilů" pokoj...

Tak to bolo tvrdé,ale komu neni rady tomu neni pomoci.

  • Autor

Vím, plno věcí dělám jinak než se má, ale mám to jako koníčka, nic mi v univerzálním provedení nepřijde dost dobrý :-) Jinak stlačený plyny (i když nehořlavý) mě živí (servis paintballových "zbraní") a vzdělání mám elektro a částečně autoelektro/diagnostika, ale ze všeho nejvíc jsem samouk a i chybama se člověk učí :-)

Zatím jsem se vcelku a navzdory patnácti letům rejpání v autech a plynu relativně nepoškozen dožil 33 let a nemyslím, že bych to v dohledný době zrovna vrtáním v autě nějak ovlivnil.

Kde jezdím asi není moc podstatný, vlastně je, od Karla daleko (Praha:-)), pokud Karel naráží na moji touhu startovat na LPG i v mrazu, tak to se děje doma na zahradě a nevidím v tom souvislost s bezpečností následnýho provozu na silnici. Aktuálně mi Omegas přepíná po půl minutě bez ohledu na teplotu a i v mraze bez problémů hned jede, ale nezneužívám toho a v zimě přepínám ručně, nechci každoročně měnit zkřehlý membrány. Střílení do sání znám, občas se u tohohle auta po startu vyskytuje odjakživa, bez ohledu na plyn nebo benzín. Upravil jsem na tom systému už leccos a dospěl k chování dle mejch představ, asi největší "vychytávku" popisuju v diskuzi na http://forum.skodahome.cz/topic/129218-landi-renzo-omegas-prilis-bohaty-plyntreseniskubani/ . Kromě toho a programovatelnýho variátoru předstihu mám třeba proměnnou bohatost v závislosti na zmačknutí pedálů spojky a plynu (běžně v přechodech chudá směs, při řazení, rozjezdech a plným plynu naopak bohatá pro rychlou reakci motoru). Oktávka 1,6ka kombík 75kw mi takhle jezdí dlouhodobě kolem 8,5l plynu kombinovaně (+ max nádrž benzínu ročně), mimo město se úspornou jízdou dostanu i na 6l plynu a při zdržování provozu i níž, při svižný jízdě samozřejmě už 8-9, což pokládám za solidní výsledek mýho bastlení.

Nevím, proč by u Omegasu bylo nebezpečný startovat zatepla na plyn. Otec má dvojkovou oktávku s mechanicky stejným motorem a v tom STAG, od montáže (Vapos Plzeň) mu to startuje na benzín jen při teplotách motoru pod asi 20 stupňů, jinak pořád na plyn, přičemž nastartovat studenej motor po delším stání na slunci je obvykle pěkná kanonáda, ještě, že tyhle motory mají na sání klapku - asi s tím výrobce počítá i u benzínu.

Začínal jsem s formanem na plyn, většinou startoval na plyn  i v -20 (velká baterka a startér z dýzlový feldy, benzín vůbec neznal) a nestřelil mi nikdy (ale reduktor párkrát zamrznul, pravda). Mezitím felda 1,6ka s AG DGI, což byl průser od nova, od přepnutí (40 stupňů?) až do úplnýho zahřátí to furt škubalo, ani x návštěv servisu nic nevyřešilo, nakonec hodně pomohla domácí úprava napájení diferenciálního snímače tlaku ve vstřiku (je v něm součástka naprosto nevhodná do podmínek pod kapotou auta) a výhřev vstřiku i snímače pomocí odporu, což už ,uznávám, je trochu divočina  ..., Dobastlil jsem  tam i odpojování vstřiku při deceleraci. Diagnostikou se dalo startování na plyn povolit a občas se povedlo i v mrazu, ale pokud ne, zalepil se píst vstřiku mazutem a blblo to až do vyčištění :-) Felda má najeto skoro 400t a sání v celku, totéž oktávka (330t) a forman (cca 400t), ale ten má potrubí beztak hliníkový :-)

Zkrátka - nechci se nijak hádat, karlovi moc děkuju za info ohledně Omegasu i upozornění ohledně bezpečnosti. Samozřejmě uznávám, aut na plyn mu proško rukama nesrovnatelně víc, ale jsem přesvědčeněj, že v těch popisovaných případech tam někdo musel provádět něco podstatně horšího, než na co si troufám já.

 

PS.: opravdu se program i na ten můj desetiletej Omegas musí aktivovat ? Mě se jen nepřipojí k jednotce, aspoň se tak tváří.

  • 3 měsíce později...

Z príručky LandiRenzo ( http://plimont.com/softwareLSIOne.pdf ):

 

"The gas system allows an “emergency start” system to be implemented in the event of problems with the petrol feed system (i.e.: out of petrol, broken petrol pump, etc..) Customers must be aware however that this option can only be used for a maximum number of 10 times. To start the engine on gas: turn the vehicle ignition key on and wait until the dashboard lights up (for vehicles with key cards “insert the card”); hold the switch button down for at least 5 seconds without starting the engine (at this point, the green led will come on); start the engine. The engine will now start on gas./

 

Neviem u akých systémov Landi to nefunguje, ale mám v druhom aute Landi Renzo Omegas z 2005 a tam núdzový štart funguje (bol som nútený naštartovať v jedno letné ráno studený motor keď mi odišla palivová pumpa)...

 

Staré typy programov na Landi Renzo nepotrebujú žiadnu aktiváciu. Stačí nahrať soft a zapojiť kábel.

Mám za to, že to nejde u jednotek 184 a 188.

  • Autor

A jó, opravdu to funguje, díky !  Zapl jsem zapalování, pár vteřin podržel čudlík, ledky změnily barvu a motor hned chytl na plyn, i když při pěti stupních běžel pár vteřin trochu nervózně. Byl jsem přesvědčenej, že se mi to kdysi systémem pokus/omyl jednou podařilo, ale nevěděl jsem jakej byl nakonec postup :-) Jen nechápu těch 10 pokusů, to si jednotka pamatuje už napořád a po deseti startech už to nepůjde ? Nebo se to znova načítá od odpojení baterky ? Nebo jenom od vyypnutí zapalování ? (což moc nedává smysl, když jinak spínačka nedovolí znova spustit startér).

Díky

Některé jednotky umí pamatovat počet úspěšných ostrých startů na LPG. Lze to smazat přes diag.

  • Autor

Aha, takže když se mi nedaří diagnosticky spojit s jednotkou (samodomo kabel s převodníkem by měl být v pořádku, s variátorem předstihu mi funguje spolehlivě), tak  bude desátý start na plyn už navždy poslední ? Bez napájení to jednotka nezapomene ?

Nouzový strart na plyn je pouze v případě, kdy se např. spálí,zasekne benzínové čerpadlo, aby se s autem dalo nouzově dojet do servisu.....není na to, aby se používalo na každodenní startování, poté,co se využijí nouzové strty(většinou 5X) se systém zablokuje a už to nejde, některé jednotky od jiných výrobců dokonce zablokují i následné přepínání do plynu....oni totiž tím nouzovým startem dostávají zabrat i plynové vstřikovače, proto to omezení...ani odpojením od baterie to nesmaže....

  • 4 měsíce později...

Ahoj vsetkym,

 

mam dotaz. Kupil som oktavku z Italie a mam tam namontovany omegas. Samozrejme sa mi posrali vstreky, diagnostika bola jednoducha, jeden mal odpor 16 ohmov a ostatne 1,6. Vadny vstrek som vymeni, ale jednotka je zablokovana a jazda na plyn sa nekona. PO napojeni na diagnostiku sa nie je mozne s řj spojit. Pri prvom pohlade po vymontovani řj mi je jasne preco. Je trochu ineho tvaru ako univerzalny omegas a je na nej napisane, ze je pre VW/SEAT BSE motory. Nie je original montaz, ale je to namontovane v italii, este pred predajom prvemu majitelovi. Takze v SKODA servise v Zline ma vyfuckoval, ze tam nie je ofiko montaz a ze mi nepomoze. Viete mi poradit servis, kde mi to budu ochotni pomoct?

 

PS: moj plynar mal tiez hodne problemov so vstrekmi na OMEGAS. A riesil to vymenou vstrekovacej listy za vstreky KEIHIN. A potom to slape vyborne. Ak k tomuto budete chciet dalsie info, rad dodam.

 

Dik

 

Miro

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.