michal2009 Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Proč čistit klapku? Po určitém kilometrovém proběhu můžeme pozorovat mírné skákání otáček při studeném startu, popř. soustavné držení např. na 1500ot/min. Na vině bývá většinou znečištěný prstenec + tělo klapky, kdy je prstenec díky adaptacím postupně otevírán. Pro odstranění je nutné tělo vyčistit a provést vymazání adaptací + základní nastavení, kde si prstenec načte opět správnou polohu Doporučuji nechat vyčistit minimálně každých 100 000km.. U této motorizace se klapka na rozdíl od jiných nevytahuje zrovna 2x dobře, ale všechno jde. Škrtící klapku je dobré vytáhnout celou a dobře vyčistit i z druhé strany, protože fouknutí spreje do sání zezadu dobře nevyčistí a veškerý bordel se dostává do válců a sání. Demontáž klapky s minimem demontovaných věcí okolo: 1) vycvakneme vrchní kryt nasávání vzduchu 2a) demontujeme trubku, která jde do airboxu, ať máme alespoň nějaký malý montážní prostor 2b) můžeme demontovat saharu, já jsem to nepotřeboval = prostor se zvětší, ale na úkor času, který musím věnovat demontáži a montáži sahary 3) demontujeme sponku na plastovém vedení jdoucí z IC 4) demontujeme sponku na škrtící klapce 5) gumovou hadici opatrně vyjmeme 6) odpojíme konektor z klapky klapku drží 4 imbusy zespod - těžko se tam dostává, ale malou ráčnou s odpovídajícím bitem to jde celkem dobře 7) demontujeme 4 šrouby držící tělo klapky 8) sejmeme klapku a jdeme čistit - foto špinavé VS. čisté klapky (konkrétně takto vypadá klapka po 5 letech a najetých 100 000 km) Na čištění je ideální menší štětec a benzín popř. čistič na brzdy. Ideální je vyčistit ji celou jako je vidět na fotce, nebo alespoň v okolí, kde se točí prstenec klapky. Místo kolem hřídele jsem čistil ušní vatovou tyčinkou namočenou v benzínu Navlhčenou hadrou v benzínu je ještě dobré vyčistit sání, ale moje bylo uvnitř čisté. montáž provedeme opačným způsobem. Diagnostika: zapnuté zapalování vypnutý motor baterie minimálně 11V [Vybrat][01 -Motor][Základní nastavení - 04]Skupina 060[Jdi!]Aktivování základního nastavení:[ON/OFF/Next]Počkej, dokud v poli 4 nebude "ADP. O.K.".Vyjet z jednotky a ukončit diagnostiku. Vypnout zapalování. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JLWAR Vloženo 16. Květen 2018 Sdílet Vloženo 16. Květen 2018 Dobrý den. Dá se u tohoto typu klapky opravit potenciometr? Nebo vyměnit zvlášť? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 10. Červen 2018 Autor Sdílet Vloženo 10. Červen 2018 Tato sekce je o hotových návodech, ne o diskuzi. Čti připnutý příspěvek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
duckito Vloženo 13. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2018 Da sa ist podla tohto navodu aj u TDI? Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mejdi1 Vloženo 16. Září 2018 Sdílet Vloženo 16. Září 2018 Takto vypada škrtiaca (už je čistá) sanie som nerozoberal... ale je zasvinené statočne 2.0 tdi 125kw dpf (205 000) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.