Přejít na obsah

Demontáž škrtící klapky, čištění a základní nastavení - S2 1.8 TSI


michal2009

Doporučené příspěvky

Proč čistit klapku? Po určitém kilometrovém proběhu můžeme pozorovat mírné skákání otáček při studeném startu, popř. soustavné držení např. na 1500ot/min. Na vině bývá většinou znečištěný prstenec + tělo klapky, kdy je prstenec díky adaptacím postupně otevírán. Pro odstranění je nutné tělo vyčistit a provést vymazání adaptací + základní nastavení, kde si prstenec načte opět správnou polohu Doporučuji nechat vyčistit minimálně každých 100 000km..

 

U této motorizace se klapka na rozdíl od jiných nevytahuje zrovna 2x dobře, ale všechno jde. Škrtící klapku je dobré vytáhnout celou a dobře vyčistit i z druhé strany, protože fouknutí spreje do sání zezadu dobře nevyčistí a veškerý bordel se dostává do válců a sání.

 

Demontáž klapky s minimem demontovaných věcí okolo:

 

1) vycvakneme vrchní kryt nasávání vzduchu

2a) demontujeme trubku, která jde do airboxu, ať máme alespoň nějaký malý montážní prostor

2b) můžeme demontovat saharu, já jsem to nepotřeboval = prostor se zvětší, ale na úkor času, který musím věnovat demontáži a montáži sahary

3) demontujeme sponku na plastovém vedení jdoucí z IC

4) demontujeme sponku na škrtící klapce

5) gumovou hadici opatrně vyjmeme

6) odpojíme konektor z klapky

 

klapku drží 4 imbusy zespod - těžko se tam dostává, ale malou ráčnou s odpovídajícím bitem to jde celkem dobře

7) demontujeme 4 šrouby držící tělo klapky

8) sejmeme klapku a jdeme čistit - foto špinavé VS. čisté klapky (konkrétně takto vypadá klapka po 5 letech a najetých 100 000 km)

 

Na čištění je ideální menší štětec a benzín popř. čistič na brzdy. Ideální je vyčistit ji celou jako je vidět na fotce, nebo alespoň v okolí, kde se točí prstenec klapky. Místo kolem hřídele jsem čistil ušní vatovou tyčinkou namočenou v benzínu

 

Navlhčenou hadrou v benzínu je ještě dobré vyčistit sání, ale moje bylo uvnitř čisté.

 

montáž provedeme opačným způsobem.

 

Diagnostika:

 

 

  • zapnuté zapalování
  • vypnutý motor
  • baterie minimálně 11V
     

[Vybrat]
[01 -Motor]
[Základní nastavení - 04]
Skupina 060
[Jdi!]
Aktivování základního nastavení:
[ON/OFF/Next]
Počkej, dokud v poli 4 nebude "ADP. O.K.".
Vyjet z jednotky a ukončit diagnostiku.
 

  • Vypnout zapalování.

post-35925-0-80759800-1456398187_thumb.j

post-35925-0-80306900-1456398601_thumb.j

post-35925-0-26201000-1456399466_thumb.j

post-35925-0-60687700-1456399468_thumb.j

post-35925-0-32873200-1456399480_thumb.j

post-35925-0-44870300-1456399484_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
  • Pawouk odemkl následující téma
  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...