Přejít na obsah

2.0 TDi - tandemové čerpadlo teče?


Pawlisko

Doporučené příspěvky

Dobrý den kluci,

 

vím, že na to to nebude mít vliv, ale dělali mi před cca. 2 týdny komplet spojku a setrvák a aby toho nebylo málo, začala mi smrdět u motoru nafta a po jízdě se pod autem objeví drobná kaluž s naftou. Byl jsem v servisu, koukal na to z vrchu a nikde únik nenašel. Na zvedák zrovna neměl čas, ale říkal mi, že to bude téct přes čerpadlo ze spoda. Ale teď nemají čas a já taky ne, aby tam auto stálo, tak to zatím nemůžu ani řešit. Říkal mi, že se to posílá na přetěsnění do Bosche. 

Samozřejmě s tím nemám zkušenosti, tak se ptám. Bratránek ze Slovenska mi říkal, že tam stačí vyměnit těsnění za 250 korun, ale co je na tom pravdy, to nevím.

 

Řešili jste někdo tuto opravu? Na průměrné spotřebě to znát není, ale když tlápnu na plyn, tak jdou čísla hodně rychle nahoru. A ten smrad, ten je fakt znát (kolikrát i v autě). 

 

Ostatně další dotaz je, jestli má cenu vůbec někam to čerpadlo posílat, aby se to časem neobjevilo znovu.

Za každou zkušenost, radu i názor děkuji :)

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče, tam těch čerpadel je tolik, že jsem musel googlit....

Tandemové čerpadlo je na pravé straně motoru. Když jsem se díval, tak ta nafta smrdí právě u něj. Nafta je pod ním, respektive kousek od něj (asi to stíká). Na levé straně je palivové čerpadlo, kam se strká palivový filtr, pokud se teda nepletu. Na ten jde vidět krásně a ten je suchý jak prdelka.

 

Na tom tandemovém není z horní části nic vidět, ani z boku, jen pod ním něco je. Nemám tušení jak tam je upevněno, jestli stačí vyměnit nějaké těsnění nebo se musí celé přetěsnit. Chtěl jsem jet v úterý do Prahy (500km tam i zpátky), ale otrávil bych se v autě tou naftou.... 

Koukal jsem, že nové Bosch stojí 6 000 Kč a přetěsnění cca. 3 000 Kč (přesnou cenu budu vědět zítra, zavolám si do blízkého BOSCH servisu), tak si říkám, jestli má cenu opravovat nebo rovnou koupit nové. Současně aby to nebylo nějakým těsněním jak říkal bratránek, co stojí 3 stovky..... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkal jsem než auto trošku zchladne, abych si nespálil ruce a začal jsem na to čerpadlo sahat a podle toho, že ve spodní části to bylo "mastný" od nafty jsem pochopil, že to je někde dole. Akorát tam ze předu vede taková mrcha hadička u které si nejsem jistý, jestli není prdlá, protože je v zatáčce jakoby "steřelá", prostě cítím rukou, že ta guma není hladká. Bohužel mám pracku jak pořádný chlap a moc se k tomu nedostanu. Chce to vytáhnout vzduchovej filtr + ty roury, aby se k tomu člověk líp dostal. Já na to nemám nářadí, nic. 

Chci se vyhnout tomu, že zase budu cálovat jak debil jenom kvůli tomu, že to je "nejlepší". 

Nevím co to mám za štěstí, pojeb* se spojka, za 14 dní tandem. Všímám si hučení převodovky... to si můžu vzít rovnou "hypotéku" a udělat generálku celýho auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to: Foxdivemaster - mozem len potvrdit vyjadrenie Lucase aj Pawliska - tandemove cerpadlo je na pravej strane motora k je pohlad spredu auta.

to: pawlisko - neviem aky mas typ motora ale presne toto som riešil pred týždnom , dlhodobo viac a viac smrdela nafta okolo čerpadla aj pod autom nafta- hlavne to bolo videt po dlhej jazde - cely obal prevodovky mokrý a tieklo to dole na kryt, moze byt prdla aj hadička ale to tazko zbadať inak su tam len dve, no pokial auto ide normalne  tak je cerpadlo OK, kup nove tesnenie - original plechove a vymen - u mna to pomohlo a zatial je klud , ps tieklo mi niekde v mieste pri tretej skrutke - tj ta schovaná za hadicou od chladenia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pockej, ja tim mym prispevkem chtel potvrdit to co psal foxdivemaster. Pises to sice spravne, ze pri pohledu zepredu je vpravo, ale takto se strany auta nepopisuji. Stejne jako jsou prave kola vpravo a volant je u nas vlevo, tak prevodovka je vlevo, motor je v pravo a tandemove cerpadlo je na leve strane motoru. Ale o to tady nejde. Ja jen pro upresneni... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to: Foxdivemaster - mozem len potvrdit vyjadrenie Lucase aj Pawliska - tandemove cerpadlo je na pravej strane motora k je pohlad spredu auta.

to: pawlisko - neviem aky mas typ motora ale presne toto som riešil pred týždnom , dlhodobo viac a viac smrdela nafta okolo čerpadla aj pod autom nafta- hlavne to bolo videt po dlhej jazde - cely obal prevodovky mokrý a tieklo to dole na kryt, moze byt prdla aj hadička ale to tazko zbadať inak su tam len dve, no pokial auto ide normalne  tak je cerpadlo OK, kup nove tesnenie - original plechove a vymen - u mna to pomohlo a zatial je klud , ps tieklo mi niekde v mieste pri tretej skrutke - tj ta schovaná za hadicou od chladenia

proto ma spousta lidi na aute opraveno uplne opacnou stranu nez chtely :D jj plechove tesneni to muze klidne vyresit,ikdyz u nej to muze byt treba ta zpuchrela hadicka,chce se na to lip mrknout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

libelius: mám BKD a přesně jak píšeš, teče to prostě všude. Dělali mi spojku a já si po druhé kontrole, kdy mi znova spadl pedál všiml, že je všude "mokro". Utřeli to, dali znovu brzdovku a stejně tam zase něco teklo. Že to začalo smrdět mi řekl až bratránek, já to nezaregistroval. Jinak motor jde furt stejně, akorát mám pocit, že turbo sepne později. Možná to je i tím, že do motoru při "akceleraci" nejde tolik šťávy? 

Nemáš někde odkaz na to těsnění? To je toto?
http://www.skoda-dily.cz/eshop/038145215-tesneni-tandemoveho-cerpadla.html

Že bych to objednal a rovnou jel do servisu s tím, ať to vymění, případně ať se podívají na tu hadici a já nemusím čekat jak osel týden na to, než jim to dojde.

Nevíte jak náročná je výměna? Abych věděl, až budu mít na faktuře zase 11 hodin práce za něco, co se dělalo 4 hodiny.....

 

Jinak pravou levou stranu, neřešil bych, hlavně, že jsme se všichni pochopili :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co presne je podla teda " lip se na to mrknout?" ja som stal 15 min pri nastartovanom aute prd som videl, len som vykadil garaz, no ak som siel 20 km cerpadlo bolo pod riadnym-stálim tlakom hnet bolo citit zapach a aj mokro pod cerpadlom.

su tam len dve hadicky ak by boli zle bolo by citit smrad aj ak auto stoji. Predpokladam ak auto nejde - 24hod a viac zapach opadne a nafta vyprcha nikde ani stopy po zavade- tak to bolo u mna

 Pawlisko to tesnenie si najlepsie objednaj origo u predaju skoda alebo v dakom dobrom odbornom obchode na nd , inak to co si dal link to nie je spravne,

( http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/genuine-vw-2-0-tdi-tandem-pump-03g-145-209-d.html) 

uz neviem aky malo kod vyhodil som obal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl v autorizáku, jestli mají to těsnění a nakonec jsem po debatě asi s 5 techniky auto ukázal a říkali, že kdyby bylo čerpadlo K.O. tak by to tam někde stříkalo tím tlakem, že si myslí, že to je spíše těsněním, že už to párkrát dělali. Těsnění objednali na pondělí a ač mají fůru práce, snad se k tomu dostanou, ať nemusím jet v úterý vlakem.

No uvidíme co a jak. Jinak nemáte někdo návod na demontáž vzduchového filtru a těch ptákovin kolem? Si říkám, že bych si tu blbost na rozdělání těch sacích trubek koupil, ať nemusím kvůli takovým věcem rovnou do servisu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

libelius - na ty hadičky si dám případně bacha... co se oleje týče, tak jsem byl na výměně minulý týden nebo týden zpět, takže ani nevím kolik tam toho přesně nalil... snad mi brzo zavolají z toho autorizáku na výměnu toho těsnění...

 

Jinak pro pobavení, jak jsem byl v tom servise, tak říkám vedoucímu směny nebo tak něco že potřebuji plechový těsnění na tandem, načež se začal smát, že tu práci dělá 20 let a že se nesetkal s plechovým těsněním na motoru, tak jsem se mu omluvil, že jsem se asi spletl, že určitě má víc zkušeností než já. Pak přišel borec na díly, tak jsem mu to řekl a on "jojo, myslíte to plechový těsnění, že?" No trošku jsem se pousmál, vedoucí se otočil na židli a "jakože nic"... :D tak jen takk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...