Vlado 333 Vloženo 24. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2016 Ahojte Mám Škodu Superb 2.0 TDI 125 KW, rok výroby 10/2009 a už 2 krát som mal problém so štartovaním. Postup je nasledovný - zapnem kľúč, pretočia sa ručičky, pozhasínajú všetky kontrolky okrem dobíjania a filtru pevných častíc, potom otočím kľúč do polohy na štartovanie, motor točí, aj odpáli, ale zhasne. Už 2 krát mi to tak urobilo a vždy som tento postup štartovania musel opakovať 3 krát a až na ten 3 krát to naštartovalo. Mám to auto 3 mesiace a za tú dobu sa mi toto stalo 2 krát. Vždy stálo auto trochu z kopca. Motor bol nižšie a zadok auta vyššie. V nádrži som mal nafty tesne pred červeným políčkom. Ale to by snad nemal byť problém. Auto by malo podľa mňa normálne naštartovať aj keby už svietila rezerva. A ešte jedna vec - keď mi to prvý aj druhý krát takto naštartovalo až na ten 3 krát, tak potom som išiel cúvať a keď som zaradil spiatočku a pomaly som púšťal spojku, tak už som mal pedál spojky do polovice uvolnený a spojka stále nezaberala. Až potom zrazu auto tak seklo dozadu a vtedy tá spojka zabrala. Neviem či to má nejakú súvislosť s tým štartovaním. Ale inak so spojkou som odvtedy nemal problém, zaberá pekne odspodu. Nefungovala dobre len pri tom štartovaní tie 2 razy. Myslel som, že už bude zlá baterka, lebo je tam ešte od výroby. Ale keď motor pri štartovaní točí, tak myslím, že v baterke chyba nebude. Zajtra idem k mechanikovi, že by tú baterku pre istotu zmeral a napojil auto aj na diagnostiku, že či to náhodou pri tom zlom štartovaní nezaznamenalo nejakú chybu. Ale ani celkovo sa mi to štartovanie nejako nezdá. Mám ešte Volkswagen Sharan 1.9 TDI 85 KW, rok výroby 2002 a ten štartuje na brnk. Tam keď dám kľúčik do štartovacej polohy, tak to je sekunda a hned motor naskočí. A u tohto Superbu to musí trochu dlhšie točiť a aj ten zvuk je taký, ako keby tam niečo šúchalo pri tom štartovaní. Proste nenaštartuje to tak zľahka ako ten Sharan. Skúste mi poradiť kde by mohol byť poblém ? Vlado Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
knirek Vloženo 24. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2016 Zkus natankovat plnou nádrž. Pokud se starty zlepší, máš problém se zavzdušněným systémem. U mě to dělal netěsný vstřikovač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlado 333 Vloženo 25. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 25. Červenec 2016 Tak som bol dnes u mechanika zmerať tú baterku a keď ju meral pod záťažou, tak ako bol rozsah minimum - maximum, tak pod záťažou tá moja baterka ukazovala minimum. Potom to ešte napojil aj na diagnostiku, ale neukazovalo to žiadnu chybu. Takže asi kúpim novú baterku a snad bude pokoj. Síce dnes som na tom aute najazdil cca 150 km a vždy to naštartovalo bez problémov a na prvý krát. Mimochodom akú baterku by ste mi odporučili ? Mám vyhliadnuté dve - Varta Silver Dynamic 12V 77 Ah 780 A , alebo Varta Silver Dynamic 12V 85 Ah 800 A. Jazdím väčšinou kratšie trasy, takže myslím, že aspoň raz za 2 týždne ju budem musieť aj tak napojiť na nabíjačku. Ale myslím, že tá 77 Ah by tam mala stačiť. Čo myslíte ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlado 333 Vloženo 8. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 8. Srpen 2016 Zdravím. Tak dnes som zistil, že tie občasné zlé štarty nespôsobuje baterka, ale asi odchádza spojka. Dnes som cez deň naštartoval až na 4 - tý krát a keď som sa chcel rozbehnúť, zaradil som jednotku a keď som pomaly púšťal spojku, tak zabrala až skoro úplne hore až to tak trhlo a skapalo. Tak som naštartoval znovu, zaradil som jednotku a spojkový pedál mi ostal stále dole ako keby bol stlačený. Nie až úplne na podlahe, ale asi 10 cm od podlahy. A aj keď som naň šliapol, tak sa nevrátil hore. Asi 500 m som tak prešiel, lenže potom som musel dať prednosť na križovatke, tak som zaradil neutrál a keď som sa chcel potom rozbehnúť, tak mi nešla vôbec zaradiť rýchlosť. Potom som skúsil nohou podvyhnúť pedál hore a začala spojka zase normálne fungovať. Ale pri tých štartoch to robí riadny rachot. Myslím, že asi odišiel 2 - hmotový zotrvačník. Auto mám od kamaráta, ktorý hovoril, že on s tým nikdy taký problém nemal. Ja som na tom aute od kúpy najazdil 2400 km a to zlé štartovanie na 3 - 4 krát sa mi prihodilo tak 4 krát za ten čas. Auto má najazdených 124 000 km, takže sa aj čudujem, že tá spojka je už zlá. Hned som bol s tým autom u mechnika, napojil to na diagnostiku a skúšal štartovať, ale žiadnu chybu to neukázalo. Ale ako hovorím, strašne to šramoce pri tých štartoch. Takže výmena celej spojkovej sady mňa asi neminie. Inak keď už naštatujem a rozbehnem sa, tak spojka funguje úplne normálne. Niečo som počul o tom, že ten 2 - hmotový zotrvačník sa dá nahradiť aj 1 - hmotovýma že to potom dlhšie vydrží, ale neviem či je to pravda a či by sa to tam mohlo namontovať. Aký je váš názor na tento problém ? Vlado Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.