Publikováno Srpen 9, 20169 r Ahojda, má tu někdo zkušenosti s výměnou motoru, a to sice AYM nahradit motorem typu BDG?
Srpen 9, 20169 r Autor Zakoupil jsem totiž Superb 2.5TDI AYM, nechal v něm vyměnit polovinu věcí v motoru, jenže se objevovaly další a další závady, skončilo to pravděpobně propáleným pístem.
Srpen 9, 20169 r Autor Takže automechanik sehnal funkční motor BDG 120kW z audi a máme v plánu tento motor do Superba instalovat. Děkuji za případné rady, protože očekáváme nějaké trable související s odlišnostmi, které tam jsou (přestože mnoho odborníků řeklo, že to není problém). Obávám se zejména funkce čerpadla spolu s řídící jednotkou, která je v mém případě přeladěna z původních 114kW/310Nm na 140kW/400Nm. Upraveno Srpen 9, 20169 r od policeman
Srpen 9, 20169 r Autor Jinak jsem si samozřejmě vědom své blbosti, když jsem pořídil tohle auto. Zpočátku to ale vypadalo jako dobrý kup!
Srpen 9, 20169 r Proč blbosti? Mohl se Ti stejně tak podělat BDG. Např. SUP ONE (AYM) má najeto 300tis se vším původním a další vydírání vaček bylo zastaveno osvědčeným aditivem do oleje a použitím správné specifikace. Základ údržby těchto motorů je ve výměnách oleje, a to zejména interval max 15tis km s dodržením normy VW. A to i v případě Longlife. Další základ je dodržení výměny rozvoďáku a důležité je správné nastavení čerpadla (předvstřik)-jeho posunutí může mít fatální následky, např.právě propálení pístu. Proto doporučuji při výměně motoru vyměnit samozřejmě rozvody včetně kladek a pumpy a správné nastavení dle návodu. Bez příslušných přípravků toho nedosáhneš. Pokud je ale použiješ a budeš se držet návodu na správné nastavení, není nutné již další dostelování čerpadla (kontrola předvstřiku ve VAGu). Dále především životnost tohoto motoru ovlivňuje samotné chování řidiče. Nemá rád studené starty a popojíždění ve městě, je spíše koncipován na dálky. V praxi je nutné před jízdou nechat chvíli dýchat na volnoběh a nedávat mu čočku za studena, stejně tak je nutné motor nechat "vydýchat" po jízdě Rozdíl samotných motorů je minimální: vrtání, zvdvih i kompresní poměr stejný. Rozdíly: AYM je EURO 3, BDG je EURO 4 AYM 114kW/310Nm, BDG 120kW/350Nm V podstatě nejzásadnější je inovace BDG v euronormě a vylepšeném mazání, kdy na BDG se už tolik nevydíraly např.vačky S čerpadlem by problém být neměl. Kde bych problémy čekal, jsou administativní věci např.při STK. Emisemi by auto mělo samozřejmě projít, ale paradoxně se jim nebude líbit jiný motor, i přesto, že splňuje vyšší euronormu. Pokud bys to chtěl mít pintlich, musel by sis zažád oficiálně o povolení na místním úřadě a samozřejmě doložit potvrzení od škodovky ke schválení výměny Se samotnou záměnou AYM&BDG přímou zkušenost nemám a i proto určitě potom poreferuj, jak to dopadlo. Problémy ale vyloženě nečekej. Rozhodně si motor pěkně připrav, rozvody si pěkně udělej mimo vůz, dej novou spojku včetně dvouhmoty a na auto montuj už komplet i s převodovkou. Díky podélné koncepci motoru (tedy rozvody vpředu) se to dělá dobře Určitě více Ti o tom řekne člen Satas, který má specializaci na tyto motory Upraveno Srpen 9, 20169 r od SUP1
Srpen 9, 20169 r Autor Děkuji za odpověď. Upřesním ještě historii toho, co se s autem dělo. Koupil jsem ho poměrně levně s najetými 290.000km s tím, že motor vibroval. Původní majitel už to nechtěl řešit, protože v servise nezjistili, o co se jedná. Repasovali mu čerpadlo, což nepomohlo, dále měnili hydraulický silentblok motoru. Já krátce po tom, co jsem auto převzal (ty vibrace mě dost vadily), sehnal jsem jednoho opraváře, co se na tyto motory specializuje a auto mu svěřil do péče. Ten zjistil, že vibrace způsobuje jednak vadný vstřik a též dvouhmotový setrvačník. Tyto věci opravil (vyměnil) a též vyměnil vačky na pravé straně motoru, byly už údajně vydřené. Auto mi předal a já vesele jezdil 2 měsíce. Poté přišla pro mě 1. závada - nešlo turbo a posilovač řízení, tak volám opraváři, ten typoval špatnou vývěvu. Když ale auto rozdělal, tak zjistil, že už se někdo vrtal ve vačkách na levé straně a že tam zapomněl dát půlměsíc a tak vačka běhala jen v hliníkovém domečku, až vyběhla ven. Vyměnil též rozvody, protože byly špatné kladky. Tak jsem si říkal, teď už to bude fungovat a taky jsem dal auto do inzerce, protože ztratilo důvěru. Najel jsem přesně 400km, když se mi najednou přetrhl klínový řemen a já musel volat odtah a auto 110km táhnout k opravářovi. Ten zjistil, že ten hliník, co je v něm řemenice, je úplně popraskaný a vyměnil jej spolu s řemeny. V tu dobu už jsem to auto fakt nechtěl a jezdil s nedůvěrou v něj. No a po týdnu si takhle jedu do Vrbic u Poděbrad a na zpáteční cestě auto ztratilo tah, začlo to čoudit jak wartburg, takže jsem zastavil, abych posoudil co se stalo. Z pravé hlavy zezadu vylétla zátka a z motoru stříkal olej, bylo slyšet, že je tam všechno špatně...
Srpen 9, 20169 r Autor No a teď mám motor BDG, který jezdil v anglickém Audi A4, najeto údajně 150.000mil. Opravář se chystá na zástavbu tohoto motoru do Superba a já se už teď obávám, jak to (ne)bude fungovat.
Srpen 9, 20169 r Autor Jinak než jsem koupil tuhle vraždu, měl jsem delší dobu Audi 100 2.5TDi, které mělo najeto přes 700.000. Nejelo takhle pěkně, jako Superb, na druhou stranu jezdilo za 5.5l/100km a neznalo takové fatální závady.
Srpen 9, 20169 r No jo. Každá koupě ojetého vozidla je sázka do loterie. Za kolik se dá koupit Sup v takovém stavu?
Srpen 10, 20169 r Autor Superb mě stál 45.000Kč, po první závadě "navíc" mi původní majitel ještě k vozu přidal pěkná a dobře padnoucí 18"kola.
Srpen 10, 20169 r Autor Plán je po poslední diskuzi následující: "Nový" motor BDG bude instalován do superba, čerpadlo, řídící jednotka a elektronika zůstane původní. Též spojka s dvouhmotovým setrvačníkem (je funkční, na nový nemám). Rozvody byly dělané na starém motoru kompletně nově, takže pravděpodobně se tyto díly rozvodů použijí znova. Jestli je mezi Vámi nějaký dobrodruh, asi bude tohle auto k mání.
Srpen 10, 20169 r Autor před 22 hodinami, SUP1 napsal: Kde bych problémy čekal, jsou administativní věci např.při STK. Emisemi by auto mělo samozřejmě projít, ale paradoxně se jim nebude líbit jiný motor, i přesto, že splňuje vyšší euronormu. Pokud bys to chtěl mít pintlich, musel by sis zažád oficiálně o povolení na místním úřadě a samozřejmě doložit potvrzení od škodovky ke schválení výměny Mohl bys mi SUPe1 prosím Tebe prozradit, podle čeho, nebo kde se pozná, že jde o motor BDG? Děkuji.
Srpen 10, 20169 r Ani bych to nespavoval, pokud to chceš prodat. Tak i tak na autě hodně proděláš Upraveno Srpen 10, 20169 r od SUP1
Srpen 10, 20169 r Autor Myslím, že když to prodám na díly, dostanu za to tak maximálně 40.000Kč. Motor už mám, takže se to prostě musí zprovoznit (i když o víkendu už jsem byl skoro rozhodnutý to rozprodat).
Srpen 10, 20169 r pro srovnání AYM&BDG Kód motoru AYM BDG Výroba 10.01 - 07.03 & 08.03 Splňuje limity emisní normy EU3 & EU4 Zdvihový objem l 2,496 & 2,496 Výkon kW při 1/min 114/4000 & 120/4000 Točivý moment Nm při 1/min 310/1400...3500 & 350/1250...3600 Vrtání ∅ mm 78,3 & 78,3 Zdvih mm 86,4 & 86,4 Kompresní poměr 18,5 : 1 & 18,5 : 1 Cetanové číslo min. 49 & 49 Pořadí zapalování 1-4-3-6-2-5 & 1-4-3-6-2-5 Katalyzátor ano & ano Zpětné vedení výfukových plynů ano & ano Přeplňování ano & ano Chlazení stlačeného vzduchu ano ano
Srpen 10, 20169 r před 47 minutami, policeman napsal: Mohl bys mi SUPe1 prosím Tebe prozradit, podle čeho, nebo kde se pozná, že jde o motor BDG? Děkuji. označení by mělo být na bloku motoru. Nevím, jak u tohoto motoru, ale obecně to nebývá moc přístupné místo. Pokud se tam ovšem někdo dostane se zrcádkem, tak neprojdeš přes evidenčku a auto nepůjde přehlásit.
Srpen 10, 20169 r Autor To jsem potřeboval vědět. Ono to vypadá, že si to auto stejně nikdo asi už nekoupí, takže s ním budu muset jezdit.
Srpen 10, 20169 r Autor Koukám na ty hodnoty točivého momentu - mně se zdá, že řádně zabíral až tak kolem 1.700 otáček.
Srpen 10, 20169 r Autor Ještě jedna zásadní odlišnost těchto motorů: ten můj motor BDG má vodou chlazený EGR ventil. To AYM neměl.
Srpen 25, 20169 r On hlavní a zásadní rozdíl mezi AYM a BDG je vstřikování Aym E3 Bdg E4 Bežně ale přestavuji superby 114 a 120kw na origo 132kw jako Passat a pak ješte zvednu výkon na cca 160kw.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.