Wittmann

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4 400
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Popularita

382 Výborná

O uživateli Wittmann

  • Hodnost
    Mistr Fóra

Kontaktní metody

  • ICQ
    0

Návštěvy profilu

1 798 zobrazení profilu
  1. zas tak "bezpečné" nejsou
  2. Na tobě je vidět, že jsi olej ještě nikdy neměnil, chceš to vážně dělat sám? Největší kumšt, je totiž odstranit zátku tak, aby ti to nenateklo do rukávu. Jinak auto se zá zvednou na jedné straně heverem (bacha ať jej vyspáduješ tak, aby oleje co nejvíce vyteklo.) Možná budeš muset sundat spodní kryt motoru. Olej se leje otvorem pro dolévání oleje - je to ta velká díra nahoře motoru :-) Černý olej po pár tisících kilometrech je normální stav. V Americe si řada pump na této neznalosti kdysi vybudovala celkem slušný byznys.
  3. těžko říct. Zakrývání je na první pohled snazší, nadruhou stranu na to musíš myslet a musíš to pravidelně dělat. Kam vlastně v autě dáváte tu folii? Dykť z ní musí padat jinovatka. Popravdě okna mi namrznou párkrát do roka, vlastně s tím žádný problém nemám - oškrábáno za dvě minuty a tradá... Pokud je na tom jen jinovatka, tak to "rozleštím" ostřikovači a stěrači. Daleko horší to je, když na to napadá sníh, jenže to bych musel zaplachtovat celé auto. A s těmi škrábanci se mi to nezdá - plastová stěrka nemůže poškrávat okno, alespoň se mi to ještě nikdy nepovedlo.
  4. No jo, to je hezký, ale kdo to má furt zakrývat...
  5. favorit

    Nezpochybňuji hodnotu, ve smyslu "rodinné auto" - pokud máš k němu velmi blízký vztah, tak šup do toho. Pokud by jsi to chtěl jen jako veterána, tak vzhledem k tomu, že už hnije, to nebude vůbec jednoduché. Stále se dají za pár šupů sehnat korozí netknuté kousky. U té plechařiny se snaž kupovat originál díly. Levné polské či turecké blatníky jsou z nekvalitního plechu a mají minimální životnost. Hoď sem nějaké fotky, ať máme nad čím slintat :-)
  6. A proč si nestáhneš dílenkou příručku? Tam je to krok za krokem
  7. Pokud to byl opravdu originál, tak je to docela divný - na kolik tě vyšla? V každém příadě bych to nechal na ŠA, ať řeší oni.
  8. Samozřejmě, že problém je v tom těsnění, o tom nikdo nepochybuje. Právě proto se tam místo něj dává ten silikon - oprava má větší životnost než ta původní hmota, která saje vodu.
  9. Těsnění dveří to samozřejmě může dělat také, ale u Fabií, je to prakticky vždy ta stahovačka. Na těsnění by muselo být vidět nejaké poškození. Těsnění na spodku okna za to za všechno vlastně může - ono totiž nefunfuje proti vodě a ta volně protéká dveřmi. Takhle je to ale u většiny aut, to stahovací okno se utěsnit nedá. Proto je těsněná stahovačka (dřív se lepil igelit), která brání, aby ta voda natekla do auta. Žádnou díru tam nevrtej, odtokové kanálky tam jsou - můžeš zkontrolovat jejich průchodnost. Kdyby jsi tu stahovačku chtěl sundat úplně, tak nejdřív musíš "odpojit" okno - sjedeš s ním skoro dolu a za těmi velkými plastovými zátkami jej uvolníš. Také by jsi musel odmontovat zámek dveří a stahovačku vyndat i s ním. Nedělej to. Je to jak ježek v kleci a pokud by jsi natřel silikonem vyndanou stahovačku, tak s ní pak při montáži zaprasíš celé auto.
  10. VW (stejně jako jiné automobilky) má na svém kontě řadu motorů, které měly problémy po pár desítkách tisíc kilometrů. Ne vždy se zadaří
  11. Teď jsem asi úplně mimo, ale ty topenářský trubky nejsou originál, že?
  12. nemusíš ho úplně sundavat (zbytečně moc práce s oknem a zámkem, která jsou k tomu plechu přidělány), stačí oddělat a dole odchlípnout (neohnout). Pokud je to původní těsnění úplně shnilé, tak odstranit (stačí spodní 1/4 až 1/3) a dát místo něj silikon. Pokud je silikon mezi plechy, tak z vrchu nemá význam. Vzhledem k tomu, že máš ročník 2000, tak tam máš šrouby, takže dělat se to bude dobře (novější jsou nýtované). Spodní šrouby vymontuj, horní jen povol.
  13. na tom videu je to jen nouzová oprava. Musí se odvrtat (někdo má šrouby) ta stahovačka a silikon dát pod plech. Když to oblemcáš jen z vrchu, tak to funguje jen chvíli
  14. nemyslím si, že by to tomu motoru nějak extra škodilo, tsi funguje v trochu jiných otáčkách, než klasika. Nicméně tohle mě opravdu rozesmálo.