Přejít na obsah

Rozhozené rozvody (potkaný motor)


11skodovkar

Doporučené příspěvky

Zdar chlapi

Koupil jsem si 2.8 Superba 30v po bouračce na předek,po sundání hlav jsem zjistil že je potkanej motor,takže mě čeká výměna hlav ventilů.

Chci se zeptat jak se daj nastavit rozvody když jsou rozhozený? Koupil jsem si sadu na aretaci ale právě nevim v jaký poloze by měli bejt písty a ventily budem to dělat s kámošem ale u tohodle motoru si taky neni jistej.

Díky za každou radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, zaaretovat dole je jasné. Na hlavách se orientuj podle zářezů na všech vačkách

Ty zářezy jsou jasně patrné, jsou na straně ozubení pro řetez a pomůžou Ti i se vzájemným nastavením vaček vůči sobě

V nulovém nastavení směřují všechny zářezy směrem nahoru

Při repasi doporučuji kontrolu i hydraulických napínáků řetězů vaček

Dále rovnou doporučuji vyměnit i komplet tesnění víka ventilů, vč.půlměsíců a "brejliček". Dělá se na to sada, např.Viktor Reinz

 

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš to rozkoplý. Musí to sedět obojí

Hlavně ať to pak sedí i se spodkem.

Máš skočenou vačku o jeden zub na napínáku řetezu vaček

Náprava je vcelku jednoduchá: obě vačky ven i s napínákem a pootočit. Připomínám kontrolu toho napínáku řetězu. Nestalo se to jen tak

Poté seštelovat i s rozvodama - povolit středové šrouby na obou řemenicích, stahovákem povolit a doštelovat se spodkem

utáhnout řemenice a pootočit s motorem zase na rysky (kontrola nastavení)

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pár fotek udělám,jj docela stebou souhlasim jen ten přístup <_<:D ale člověk si asi nevybere....

Mám ještě prosbu.Nemůžu povolit kladku na řemen,je před tim nějaká kladka na větrák udajně by to mělo jít povolit po směru hodinovejch ručiček ale protáčí se to v tý druhý kladce...

žádnej šroub nikkde neni akorád je mezi kladkama matka ale tu nemam zaco zapřít abych povolil neni vtom nějakej fígl? Chtěl sem ještě vyměnit rozvod.

Lenovo_A1000_IMG_20170206_154214.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fígl je. Ale povoluje se to ještě když je tam ještě řemen, nasunout plochý klíč a poťukávat do něj kladivem - vždycky se mi to takto povedlo (při zpětném utažení doporučuji utáhnout jen rukou do prokluzu-dotáhne se to samo a namazat závit)

Teď už Ti nezbývá než jen nějak šikovně chytnout přes hadr velkýma sikovkama a pomodlit se, ať se to nepoškodí. Nebo si vyrobit nějký přípravek na přidržení řemenice

EDIT: vidím dobře na tom pístu otlak od ventilů?

 

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo bohužel vidíš dobře je to docela pěkná jáma :D .Do budoucna to chci vyměnit snad to zatim nebude dělat neplechu..

Navařil jsem si na jekl kus tyčky a zapřel to o nosník a nic.

To kolečko sem ted chtel vyndat z pouzdra pro ložisko a když už to vypadalo že půjde ven tak se rozlomilo,tak aspon mám zas do čeho investovat....:D

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Tak jsem ted udelal ten rozvod.

Ani ne na vteřinu sem nastartoval a rachtalo vtom jak blázen....

Vše jsem dělal jak má být,se spodkem to sedí,na ryskách to sedí (radši sem sehnal jinou hlavu)

Když protočim ráčnou motor nic o ventily neklepe.Napadlo mě jestli nemůže bejt přehozená vačka o 180 stupnů?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,dalo to hrozně moc práce ale přišel jsem nato.

Už jsem chtěl dát na tvoji radu a začal jsem sundavat vanu a čerpadlo.(taky jsem si myslel že je něco na spodku).Jen tak jsem začal točit klikovkou a koukám že sou vní dvě díry :huh::blink:,vzal jsem šroub na aretaci a pasujou obě?:o jedna je hlubší.dal jsem zas všechno zpátky a lovil tu druhou díru (po směru otáčení motoru byla myslim až zatou hlubší,startuju a  najednou krásnej zdravej zvuk :o:wub:.Nedokážu popsat tu radost po hodinách strávenýho času.Podle rysky to bylo hozený o 3 zuby !!! ale naštěstí se to snad nikde nepodpálilo (podle zvuku a výkonu).Jinak ten smrad šel ztěch plastovejch hadic co jsou kolem motoru,po připojení je vše ok.;) Dnes jsem dokončil vše na motoru.po 15 min.chodu jsem zjistil že mi jde pod hlavou voda do výfuku měl jsem jen špatně dotaženou hlavu,nevím jak ste natom vy s nářadím ale já měl hroznej problém dostat tam obyčejnej nástavec na hvězdici takže jsem si ještě vyráběl univerzál nástavec :D (kdyby stim měl někdo problém tak napište;)).Tot vše.kdybych věděl že týden po opravě budu mít možnost koupit stejnej motor tak bych neváhal :D

PS:Kdyby někdo chtěl ty potkaný hlavy,klidně je za cenu šrotu nechám (1000,-) Jsou tam dobré vačky a jsou u toho i svody.Nebo je vyměnim za jinej díl ještě shánim kapotu,pp světlo,mřížku,nebo nárazník,samozdřejmě doplatim.

Kdyby jste náhodou věděli kde bych sehnal tyhle díly za dobrou cenu,dejte vědět.

Editováno: , autor: 11skodovkar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

twl.. skodovkar, neber to osobne, ale.. nedovedu si predstavit koupit takovy auto od samo domo kutila, ktery to opravuje metodou pokus omyl teda.. jakoze tamhel to nezabralo, zkusil jsme tohle, navaril jsem na klic tamto abych povolil ono, trosku mi do toho tece voda, tak to dotahnu a je to cajk.... uplne me jima hruza zjistit, ze mam od kutila obecneho opravovany motor takovym zpusobem..  nemyslim to na tebe, ale obecne spis takove,, achjo, jeste ze mam nove auto, ktere kutila obecneho neptkalo,,  

 

pripomnelo mi to, kdy se kamos zacinal zivit prodejem ojetych aut, koupil auto s kouslym motorem, nejak to opravil a prodal.. prijel nejakej borec na oktavku, jeli to projet  a kamos mi pak v mezicase rika.. twl hlava byla 3x dole a furt to neni uplne OK, tak snad to koupi, at se s tim nemusim dal srat.. ..  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá historka :D

Já to auto dělám pro sebe a kdybys viděl v jakym bylo stavu tak snad každej řekl na popravu.....

Nevim co ti nato mám říct,někdo jde s autem do servisu aby zaplatil nehoráznou raketu za opravu a někdo nato prostě nemá tak kutí a věřim tomu že je tu velká spousta kutilů co si dělaj auto samo-domo dřív za komoušů tomu nebylo jinak :D

Jestli někoho urazim nebo naseru tim že dělám samo-domo tak se předem omlouvám :rolleyes:.A jsem si 100 jistej že to nějakýmu kutilovi jako já pomůže :D

Ale jinak stebou souhlasim prostě je to prasárna...

PS:Příšte budu montovat LPG :D:D:D(ale na jiný auto)

 

Editováno: , autor: 11skodovkar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, za mě obrovské plus. Uživatel 11škodovkář šel po do opravy a udělal to. Narozdíl od většiny lidí, kteří hodí dotaz na fórum, přijdou si pro rozum a pak to stejně dají do servisu. Tady se prostě řešilo a vyřešilo. Udělal si to hlavně sám a to je nejdůležitější. Tím se získávají zkušenosti a teď může zase poradit dalšímu. A proč nekoupit auto za levné peníze i se závadou? Někdy se to prostě vyplatí - koupit a opravit. A když to člověka baví, tím lépe. A další výhoda je, že tím získáš zkušenost, a zjistíš co a jak funguje. Prostě dobrá práce. Takže přeji hodně pohodových kilometrů s opravenou károu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...