Publikováno Květen 8, 20178 r Tak sem nechal ve čtvrtek převekslovat svoji fóbii v Želechovicích na LPG. Montoval se stag Qbox Plus s připojením na OBD. Nádrž namísto rezervy. Tak uvidíme co z toho vleze. Aktuálně v podstatě nepoznávám přepnutí plyn-benzín. Dokonce bych si snad troufnul tvrdit, že to jede na plyn líp.. Motor má najeto 130 tisíc, z toho 110 důchodcem. Mám objednáno JLM přímazávání, tak to tam přes týden prdnu. Používá to někdo v MPI taky ? Celá sranda stála 20800 - teoretricky 19800 s válcovou nádrží. O spotřebě a spol budu informovat. Technicky provedené je to pěkně, učesané, v podstatě ani na první pohled není v motorovém prostoru nic vidět. Veškeré kabely jsou nastrkané do UV odolných krků.
Květen 9, 20178 r Myslím, že stag je pro fabii dostatečný, dobrá volba. Zvláště pokud nemáš nějak extra vysoký roční nájezd např. 40 kkm a více. Ono spíše než na značce zařízení více záleží na tom, kdo to montuje a jak tomu rozumí. Pokud někdo dělá dlouhodobě stag a má montáž vychytanou, rozhodně není důvod nechat se přesvědčovat do nějakých drahých montáží a zvláště ne u fábie. Co se týká toho přimazávání, teoreticky by to mohlo mít jakýsi smysl při trvale vysokém zatížení motoru, třeba při dlouhodobém dálničním provozu ve vysokých otáčkách. Ale prakticky neznám nikoho, kdo na fabii přímaz má stejně tak jako neznám nikoho, kdo by u fábie zaklepal ventily. Nicméně je to tvoje volba a rozhodně tím nic nepokazíš, jen je otázka, zda tím něco vylepšíš :-)
Květen 9, 20178 r Autor Ještě koumám, že bych před seřízením LPG po 1000-1500 vyměnil svíčky. Viděl jsem, že Karel.LPG tu doporučoval nějaké dražší až drahé densa, tak se tu snad ukáže a doporučí Mimochodem jaké máte zkušenosti s vyjížděním toroidní LPG nádrže do sucha ? Přepne se to posléze bez keců na benzín, nebo si to hodí aj chybu o malém tlaku reduktoru, nebo tak něco ? Upraveno Květen 9, 20178 r od hrnous
Květen 10, 20178 r svicky - denso- menim po 45000km, tzn kazda druha navsteva u plynare+ stejne tak vzduchovy filtr. primaz nemam, mam privstrik benzinu od 3900otacek, pomer je tusim 1/3 BA a 2/3 LPG, prave kvuli ,,chlazeni,, motoru pri dalnicnim provozu.. Nadrz vyjizdim do sucha, neni problem, auto se samo prepne, vyhoda je, ze i se suchou nadrzi se da jeste jet, kdyz snizis rychlost a autu neslapes, jeste par km ujedes.. mam na LPG najeto 120 000km za 4.5 roku a system mam tartariny.. za celou dobu bez problemu, do oprav a serizeni jsem dal za celou dobu cca 4000kc kdyz nepocitam castejsi vymeny svicek a vzduchovych filtru..
Květen 11, 20178 r tady si můžeš vybrat jaké denso.... http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-plug.cgi?action=search&filename=4w-86.txt&name=&FF=50 já mám felicii, mám tam teď obyč svíce denso Q20PRU a jsem s nimi spokojen. Měním na radu plynaře po 20 kkm, stejně tak i vzduchový filtr a štelování ventilů. Ty iridiové, např IK20 nebo kvalitnější VK20, mají možná smysl u auta typu octavia 1,6 motor BFQ, kde je celkem prasácký přístup ke svíčkám a jsou i jiná auta, kde je přístup ještě "lepší". Tam možná dává použití takových svíček smysl spolu s vysokým ročním nájezdem.U většiny kvalitních drahých svíček s udávanou životností cca až 40-80 tis. km se udává, že se jejich životnost zkracuje v městském režimu, při krátkých jízdách se studeným motorem a podobně. Také horší stav motoru životnost svíček snižuje. Z mé zkušenosti je dobré vždy před zimou dát nové svíčky, zima jim dává celkem zabrat. Ty iridiové zřejmě vydrží o něco déle, ovšem ne o tolik, aby to vyvážilo jejich mnohonásobně vyšší cenu. Ale jak říkám, každý plynař si tvrdí to svoje a navíc opravdu dost záleží na tom, kolik se na svíčkách ročně stihne najet. Z mého pohledu je vhodnější koupit levnější obyč. svíčky a vyměnit je vždy před zimou, než tam mít drahé iridiové třeba tři zimy a pak mít problém se startem nebo provozem obecně. Abych se vrátil na začátek, vzhledem k tomu, že ke svíčkám je jak u mé felicie, tak u tvé fábie přístup dobrý, nevidím příliš důvodů strkat takové peníze do svíček, když výhody jsou přinejmenším velmi sporné
Květen 11, 20178 r Ja si menim sviečky sám každých 20000km, davam tam take ako boli original od výroby Bosch FR7HC+(sada vyjde na 20€ tak to neriešim a nečakam kym by som mal mať problem) a zatiaľ nemam problem, mam motor 1,4 16V kde je pristup k sviečkam absolutne bezproblemovy, takže tam davať niečo drahšie nema zmysel. Zatiaľ 120.000km (system BRC) bez akeho koľvek problemu. Taktiež sa mi občas podarí vyjazdiť nadrž do sucha, moj rekord je, že som ešte spravil 50km od prveho prepnutia na benzin (na nadrž spravim štandardne cca 650km). Ako bolo spominane vyššie ak zvoľníš tempo a ideš po rovine, alebo v mojom pripade dole z kopca tak ešte môžeš čo to na LPG prejsť.
Květen 11, 20178 r je to tu pořád dokola, nechápete jednu jedinou věc....zapalovací teplota benzínu je někde kolem 280 st., kdežto u plynu je to 500-530 st., tudíž je větší zatížení na cívky (zapalovací moduly), na zapalovací kabely, svíčky.....pokud se dají do motoru svíčky platinové nebo ještě líp yridiové, dle měření vysokého napětí, které se měří na svíčkách, je toto nalětí řádově o 2-3 KV nižší, tudíž tyto svíčky nezatěžují tolik zapalovací části tak jak s klasickými svíčkami- to jsou moje zkušenosti s měřením...u některých druhů vozidel(nebudu konkrétní, aby mě za to někdo nenapadal) se tyto svíce dávají hned při montáži, protože zapalovací moduly jsou tak slabé, že na plyn s klasickými svíčkami do 1000 km začnou odcházet, to je z praxe, takže není to jenom o tom, že někomu stačí "jenom" ty obyčejné....je to i komfortu jízdy , takže řeči stylu strkat peníze do drahých svíček je zbytečné, o tom jí si myslím své....ale je to každého věc...
Květen 11, 20178 r Autor Katalog Densa našel IK16, karel.lpg doporučil IK20. Takže zjistím co má dodavatel skladem a jedno z toho pořídím.. ať je Fábie i zapalovací lišta spokojená..
Květen 11, 20178 r no vyzkoušet to můžeš, pokud ti není líto peněz a chceš fábuli dopřát, proč ne. Já se na auto dívám jako na spotřební věc, takže pokud mi funguje něco co stojí 150 Kč, nevidím důvod dávat za věc stejné užitné hodnoty třeba 800 Kč nebo i více, když to udělá stejnou službu. Nicméně pokud pořídíš, napiš sem, zda jsi viděl po montáži iridiových svíček nějaký rozdíl oproti obyčejným, pokud se ti teda bude chtít :-)
Květen 11, 20178 r Autor První "problém" s LPG. On už se objevil při inulém tankování, ale dneska se potvdil. Do nádrže 45l toroid narvu jenom cca 25l. Už podruhé. při 24 začne ventil mrčet a při 26 se průtok skoro zastaví.. žádné cvaknutí a šlus jako dřív u fiata. Na účtence od prvního tankování když to montovali a zkoušeli je, že do 45l toroidu narvali cca 41l.. takže asi zničili multiventil. Jinak co do motorických vlastností v podstatě nevím, že jedu na plyn.. v tom je to luxusní Takže sem dneska napsal do Želechovic, že bude asi třeba při kontrole na 1500-2000 vyměnit multiventil, jestli mám před tím vyjet nádrž dosucha..
Květen 26, 20178 r Autor Dneska seřízeno.. respektive zkontrolováno - nebylo třeba s tím hýbat. Jezdí to v podstatě za skoro stejnou spotřebou jako na benzín. Multiventil už taky poslouchá. Snad jenom doladit ukazatel stavu nádrže - moji výtku, že při plné nádrži ukazuje 3/4 vyřídili pootočením snímače a tím, že je to prý informativní. Takže zvažuju že si to asi nakalubruju sám postupným plněním nádrže a při 1/4 1/2 atd zapsáním reálných napěťových úrovní. Servisy se s tím asi moc hrát nechtějí.
Květen 26, 20178 r nejlepší a nejpřesnější je při tankování nulovat denní počítadlo kilometrů. tyhle "jakobyukazatele" jsou v podstatě k ničemu....
Květen 26, 20178 r Autor Denní počítadlo nuluju, tímto způsobem měřím spotřebu od plné do plné... ale když už to tam je tak ať to funguje
Červen 3, 20178 r Autor Tak sem dneska doladil ten ukazatel plynu - postupné plnění nádrže a ruční zadání přesnost patrně vyřešily.Ještě zkusím jak si s tím poradí funkce InteligentGaslevel. Ale to až po vyjetí nádrže a potvrzení, že to v základu ukazuje dobře. Upraveno Červen 16, 20178 r od hrnous
Červen 16, 20178 r Autor Po tom, co mělo auto celou dobu krásnou spotřebu - v podstatě kopírující benzín, sem se rozhodl podívat na benzínové korekce vagcomem.. a taky se trošku zděsit.. místama to lítalo přes 15% na všechny strany. Tak se mi podařilo to trošku poladit. Zdá se, že úspěšně. Tak uvidíme, jak se to vyvine. Gaslevel sem nakonec upravoval podle skutečně najetých kilometrů a jízdy po rovině při průměrné rychlosti. Už to ukazuje +- 20km přesně. Upraveno Červen 16, 20178 r od hrnous
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.