wirer Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 (editace) Vyhrievané trysky ostrekovačov Zoznam materiálu: – 5M0955986C – tryska (2x) – 8E0973202 – konektor (2x) – vodiče 4-5 m – poistka 7.5A, pozícia 34 – pin do poistkovej skrinky Potrebné náradie: – Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13 – textilná izolačná páska – sťahovacie pásky – krimpovacie kliešte/kombinačky – teplovzdušná pištoľ + zmršťovacie bužírky – plochý skrutkovač – spájkovačka, cín, kalafónia – orezávací nôž Schéma zapojenia: Postup: Vyhrievané trysky sa osádzajú namiesto pôvodných trysiek – rozdiel je v tom, že majú v sebe špirálu a sú osadené konektorom pre pripojenie vodičov. Opäť existuje možno viacero variánt uchytenia a vedenia káblov, popíšem tú svoju. Pre jednoduchšiu manipuláciu a ťahanie káblov odporúčam demontovať koleso a demontovať plastový podbeh. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora. Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu. Ak ide o starší ročník, môže mať z vnútornej strany protihlukovú izoláciu. Tú treba jednoducho demontovať povolením všetkých desiatich plastových poistiek. Káble sú ťahané súbežne s hadičkami ostrekovačov v prednej kapote, následne spodnou časťou pravého blatníka, vodným kanálom popod plast stieračov a cez gumovú priechodku do interiéru. Obe hadičky sú spojene, ľahko sa vyberajú von. Tak som si urobil prípravu – kábliky nechal trčať asi o 5 cm viac oproti koncu hadičky a omotával textilnou izolačnou páskou. Najprv jednu hadičku, potom druhú. V mieste stretu hadičiek sa mi stretávali aj vodiče. Tie som navzájom spájkoval a predĺžil o ďalšie asi 3 m (presnú dĺžku bohužiaľ poznačenú nemám). Spoj zaizolujte, opäť omotávajte textilnou izolačnou páskou až pokiaľ sa vám podarí. Ideálne na celom zväzku až do priestoru vodného kanálu. V mieste blatníka zo spodnej strany som použil zvyšok husieho krku z predošlej montáže a spevnil tak vodiče v málo chránenom mieste. Vodiče som upevňoval sťahovacími páskami k pôvodnému zväzku. Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie. Po pretiahnutí vodičov do interiéru ostáva ich len zapojiť. Ukostrenie mám riešené cez káblové oko M6 a skrutkou s maticou na plechu po odstránení bočného plastového krytu pri otvorených dverách. Celý držiak poistiek vyskrutkujeme (2x Torx 20), vykloníme smerom dozadu pre lepší prístup. Odstránime z neho zadný plastový kryt, vytiahneme fialovú poistku a dostaneme sa k pinom. Plusový vodič je napájaný priamo cez poistku č.34. Mal som doma vhodný pin (číslo zistené nemám), preto som išiel originálnou cestou – zasunúť, zatlačiť späť poistku, nasadiť zadný kryt a osadiť na pôvodné miesto. Nezabudnite osadiť malú nožovú poistku s hodnotou 7.5 A. Fotiek mám trošku pomenej, tak hádam nebudete mať problémy. Pri tomto zapojení sa nič nenastavuje ani nekóduje. Citujem z manuálu: Citovat „Upozornenie Dýzy ostrekovačov predného skla sa automaticky vyhrievajú po naštartovaní motora.“ Na záver ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta. Odkaz: http://wirer.sk/vyhrievane-ostrekovace/ Editováno: 7. Květen 2018, autor: wirer vloženie schémy na správne miesto, doplnené tagy 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Tři kabely, co jsou vidět na fotkách, jsou všechny pro trysky (2x + a jedno -) nebo jeden drát je pro snímač hladiny? Kostru jsi chytl kam? Ve schématu má být na kostřícím bodu vlevo v motoru. Zase mám inspiraci pro mého Rapida..... Jinak k dokonalosti provedení mi ještě chybí schovat dráty do textilní pásky. To by mělo být při dodělávkách elektriky vždy, je to lepší pro eliminaci případných problémů, že se pak někde něco prodře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 28. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2017 Pekny navod! Ale souhlasim s mikliskem, vodice by mely byt omotane taktez, pak uz by to nemelo chybicku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 28. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2017 . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 28. Červenec 2017 Autor Sdílet Vloženo 28. Červenec 2017 - vodiče sú tri - 2x ohrev (+ a -) a senzor hladiny ostrekovačov před 18 hodinami, wirer napsal: Ukostrenie mám riešené cez káblové oko M6 a skrutkou s maticou na plechu po odstránení bočného plastového krytu pri otvorených dverách. - až neskoro pri písaní návodu som si uvedomil, že to nie je presne podľa schémy, ale už sa mi to nechcelo prerábať - áno, bolo by lepšie. chcel som to omotať k pôvodnému zväzku, no je tak dosť blbý prístup. a omotať ich osobitne ma popravde nenapadlo...pri ďalšom rozoberaní a dorábkach to určite poriešim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.