Jump to content

miklisek

Uživatel
  • Content Count

    4,573
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

miklisek last won the day on April 17

miklisek had the most liked content!

Community Reputation

1,199 Excellent

7 Followers

About miklisek

  • Rank
    Veterán

Recent Profile Visitors

6,711 profile views
  1. Zeptám se možná blbě, proč máš vodiče pro CAN-BUS takto kroucené? Nějaký důvod z oblasti elektriky? Je pravda, že ferda25 mi podobně takto udělal "svoje" vodiče na propojení pinů CAN-BUSu v BCM s piny v budících v rámci přestavby na AUTO spínač světel, moje tam nechtěl, že prý to musí být spolehlivé, jinak auto nepojede.
  2. Jen malá ilustrace, jak dosedá disk na kotouč u RAPIDa. Defacto by i u něj stačila podložka o menším průměru, než je na kotouči a to s průměrem opsaným čisté ploše, kde jsou vidět žebra na odlitku kola (označeno tenkou červenou čárou). Ta je oněch mínus 8 až 10 mm na průměru podložky oproti kotouči.
  3. Jestli myslíš ten válcový šroub s vnitřním imbusem č.7, co drží třmen na těhlici, tak bych bez toho, aby to drželo pevně nikam nejezdil, to je fakt o hubu..... Rozdělat a zjistit, co se stalo.
  4. Tak uložení vyměněno. V obou lůžcích byly otlačeniny. Hlavně ale pravé lůžko má hodně excentricky otvor pro ložisko, možná proto byl pořád vpravo odklon mimo toleranci a blížil se -1,0°. Jestli se to takhle natáhlo za těch 81.000 km nebo to bylo takhle excentricky z výroby už nezjistím. Každopádně auto teď jede opět "jako nové" tzn. volant se nehne při nasednutí dalších pasažérů vpravo a je znát, že volant se točí se stejným odporem na obě strany, což taky už léta nebylo. Výška obou lůžek nad miskami je taky +/- stejná. vpravo vlevo vpravo-vlevo vpravo nové vlevo nové
  5. Pokud je podložka průměrem shodná s diskem, neřešil bych to. Menší průměr znamená menší neodpruženou hmotu a menší přídavnou odstředivou sílu, což je lepší z hlediska toho, že nápravy nejsou na podobný způsob rozšíření navrženy a podložka vždycky zvyšuje namáhání komponent nápravy.
  6. Tou spodní lištou jsem myslel pásek pod tu prohnutou lištu na mřížce, ne MC lízátko na nárazník. Ona je vidět jen na instalačním videu. Jinak cena dopravy do ČR je 2100 rublů, takže celkem to vyjde na nějakých 1800 Kč, to ujde. Doba dodání 15-25 dnů.
  7. Toto nevypadá vůbec špatně ! Spodní lištu bych tam asi nedával, ale ta do mřížky nárazníku je pěkná, hezky ten spodek designově uhladí. https://www.drive2.ru/experience/skoda/g4129/?utm_source=DRIVE&utm_medium=experience&utm_campaign=skoda&utm_content=Rapid https://strelka11.ru/marka_skoda/rapid/skoda-rapid-i-restajling-2017-828
  8. Pokud je mezera stejná vlevo i vpravo, je to v pohodě. Ona tam nějaká musí být. Jde o to, že já mám vpravo ten horní talířek nesoustředně s tou miskou v karoserii a to o dost. Viditelné hlavně při pohledu zepředu. A rozdíl výšek lemu blatníků mám 8mm, což už je mimo toleranci.
  9. Mě to z fotek připadá, že průměr je menší, než obrobená plocha kotouče - což nevadí, ale větší než disku - což je dobře. Průšvih by byl, kdyby průměr podložky byl menší, než dosedací plocha disku.
  10. Nestraš. Mě to spíš připadá na to lůžko, jak je vylezlé ven. Četl jsem v nějakém dokumentu, tuším od Elitu, že lůžko horního může odejít klidně po 50tkm, když je špatně nasazeno do misky v karoserii a na tlumič a že by se mělo měnit při každé výměně tlumičů, že je nebezpečí, že bude v misce v jiné poloze, než bylo původně a to pak rychle jde do kytek. Po výměně tlumičů za měkčí z MR2014 mám najeto nějakých 40tm a při jejich výměně se lůžka neměnila určitě.
  11. Přidávám další poznatky: Aktuálně se mi (opět) pootáčí volant mírně doleva, když si sednou dva lidi vpravo. "Spoléhám" na to, že to bude buď otlačené nebo sežvejknuté pravé lůžko uložení tlumiče, co nejspíš odešlo po tom loňském nakopnutí kol po vjetí do díry, kdy to šlo opravdu až na dorazy. Rozdíl 8mm ve vzdálenostech os kol od blatníku tomu dost nasvědčuje. A taky při zatížení pravé strany auta povyjede horní doraz tlumiče mírně nahoru, vlevo se ani nehne. Kontroloval jsem i jestli pravá tyčka není nějak ohnutá. Asi byla načatá, protože v kloubech byla po demontáži znát už nepatrná vůle, i když to kupodivu na nerovnostech neklepe. Výše zmíněný rozdíl výšek bude asi taky příčina, proč geometrie je dle měření vždy OK a přitom jsem musel posouvat řídící tyče, protože při rovné jízdě byl volant doprava - viz moje dubnová anabáze s blbě namontovanými puky předních ramen a měřením geo po opravě. Tady je vidět, že na proměření auta servisáci s...., i když DP o tom jasně hovoří, že se má auto před vlastní geo proměnit, jestli nestojí šikmo. Ve středu jde auto do servisu, tak uvidíme.
  12. V jakém stavu máte uložení předních tlumičů? Tohle jsem měl už na OI, že jedno lůžko bylo v karoserii hodně nakřivo, nepamatuju se ale jestli levé nebo pravé. Tady je to horší vpravo. Hlavně je větší ta mezera mezi dorazem a karoserií, takže pravý bok je vpředu níž. A teď jestli je to od výroby, otlačené časem (autem parkuju na ulici s dost velkým spádem k obrubníku) nebo je to po tom loňském nakopnutí kol, kdy pravá strana šla natvrdo na dorazy. Každopádně tohle může být taky příčinou proč mám pořád vpravo špatně odklon..... Mohli byste někdo vyfotit svoje auto, jak to máte vy? Stačí odklonit plast torpéda a sundat plastové krytky.
  13. Je to jednoduché. Máš zlomený ventil odvzdušnění. Téma je zde: https://forum.skodahome.cz/topic/141588-zlomen%C3%BD-ventil-odvzdu%C5%A1nenia-motora/
×
×
  • Create New...