Přejít na obsah

Vymena xenonovej vybojky D3S Superb 3


Patrik1971

Doporučené příspěvky

Jedna sa o vysokonapatovy system,takze max opatrnost.Odporuca sa odpojit bateriu,alebo konektor veduci do svetla,vypnutie svetiel do polohy 0,vypnute zapalovanie a pockanie 10 min!!!!!!!

Demontovat koleso/odporucam na strane spolujazdca,pretoze do svetlometu je lepsi pristup a je tam lepsie vidiet,takze odistenie vybojky je lepsie najprv skusit tam.Nasledne dŕuha strana bude brnkacka/

Demontovat podblatnik..kompletne ho vytiahnut von.

Nasledne otvorit svetlomet cez krytku zo zadnej strany.

Odpojime konektor k vybojke miernym kyvanim a tahom smerom dolu.

Odporucam vybojku uchopit a mierne pootocit do lava komplet z celou sosovkou.Bude lepsi pristup k odistovaciemu systemu.Su tam 2 drotiky.Pekne po jednom vrchny stlacit smerom dole a potiahnut smerom k sebe a opat hore.Spodny smerom hore,k sebe a dolu.Teraz mozeme vybojku vytiahnut von.

Montaz presne v opacnom poradi.

Nezabudnut zapojit konektor k vybojke,zavriet krytku,namontovat podblatnik a koleso.

Zakladnu polohu som v servise nastavovat nebol.System si ju pamatal.Kazdopadne nastavenie svetiel som dal skontrolovat.Boli iba uplne minimalne rozhodene.

Vybojky D3S Osram cool blue intense su momentalne v testovani a potrebuju nejaky cas na dostiahnutie plneho vykonu.Ako som spokojny,casom doplnim.

20180709_194659.jpg

20180709_194725.jpg

20180706_081254.jpg

ImgW.jpg

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takze...nove vybojky maju nasvietene uz skoro 4000 km.Prisla zaciatocna skepsa,ze som cakal,ze to bude hned ina liga a ta  sa nekonala.Ano,pohlad do svetlometu bol hned iny,zmizol ten zlty nadych,ale to bolo asi tak vsetko.Ale chcelo ich iba poriadne rozsvietit a teraz to fakt stoji za to s kutocne svietia ovela lepsie,co som prekvapeny aj za dazda.Jednoznacne jasnejsie citatelne dopravne znacenie,menej unavna jazda v noci/pocas dovolenky som absolvoval viac ako 1000 km v dialnicnej tme a skutocne parada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Takže pár poznatků k dnešnímu montážnímu veselí:

 

1. Menil jsem jen levou výbojku, takže nemůžu komentovat pravou stranu.

2. Největší práce je s demontáží plastové vložky podběhu. Vložené schéma z DP neodpovídá a celkem je podběh přidělaný cca dvaceti šrouby. Část (poměrně významná) z nich se montuje zespoda, mj. spojují spodní kryt podvozku, nárazník. Je dobré si všímat před demontáží původní polohy, protože např. u krytu motoru je podběh "dole", jinde zase "nahoře". A samozřejmě mít auto co nejvýš, abyste se pod auto rozumně vůbec dostali. Podběh se mně nepodařilo vytáhnout celý, zadní část u předních dveří byla nějak přidělaná a nevím, co to bylo za spojovací prvek. Vložka se ale dá "odrolovat" tak, aby byl dostatek místa.

3. Vytažení výbojky je relativně snadné, stačí pochopit třetí obrázek - kam hýbat se sponou. Je to trochu, jako se česat podle zrcadla, ale i já jsem na to přišel docela rychle.

4. Zajištění nové je opačná procedura a chce to trochu trpělivosti.

5. Co zde nebylo zmíněné - pro jistotu jsem odpojil baterku

6. Nevím, zda kvůli délce odpojení, ale po dokončení práce bylo nutné nastavit komfortní funkci oken (spustit okno, podržet ovladač, vytáhnout okno, podržet ovladač). Do té doby nefunguje otvírání dálkovým ovládáním a dojezd nahoru/dolů.

7. Auto vyházelo milion chyb od nedostupného FA, TPM, Autoholdu, ESP až po parkovací senzory. Chtěl jsem přes VCDS nastavit jednu drobnost a nemá smysl se pokoušet mazat chyby - po nastartování a ujetí pár metrů zmizely samy. Jediné, co kvičelo do dalšího startu byl StartStop.

8. Ani u mě se světlo po výměně nijak neozvalo s požadavkem na kalibraci, tradičně auto po startu protočilo čočky a nic nenamítalo.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahojte

Teraz som si vymenil origo D3S Osram za D3S s 6000k

Práca tak na 1hod

Nedával som dole žiadne kolesá ani podbehy a pod... Veď načo? 

Je tam málo miesta, ale nič strašné. 

Aj keď si dáte dole kolesá a podbehy, tak Vám to veľmi nepomôže... 

Čiže podľa mňa úplne zbytočné. 

 

Robil som to podla tohto návodu... 

 

https://www.briskoda.net/forums/topic/392573-s3-xenon-lamp-replacement-guide/

 

Ale v skratke... 

Otvoriť kapotu

Odpojiť konektory svetiel.

Otvorit zadné krytky na svetlach

Najprv som robil spolujazdcovu stranu

Aby Ste pochopili princíp (je tam asi o 1cm viac miesta) 

Vybojku treba pretočiť z polohy 12h do polohy 10h

Opatrne vytiahnuť z čočky smerom von zo svetla

Odpojiť káblik z vybojky

Prehodiť zelenu plastovu objimku na novú vybojku

Zapojiť káblik do novej vybojky

Opatrne vsunut do čočky v polohe 10h

Pretocit do polohy 12h

Vodičova strana to isté... 

Akurát je tam menej miesta, čiže budete viac nadávať... 

 

Vrátiť namiesto zadné krytky svetiel a zapojiť konektory

Vyskúšať funkčnosť... 

Prikladám nejaké fotky a foto mojich ruk, aby Ste videli ze ich nemám nejaké malé

IMG_20191016_093149.jpg

IMG_20191016_091639.jpg

IMG_20191016_092118.jpg

IMG_20191016_111239.jpg

IMG_20191016_091541.jpg

IMG_20191016_101400.jpg

IMG_20191016_111248.jpg

IMG_20191016_091548.jpg

Editováno: , autor: titanius
  • Líbí se mi 3
  • Díky 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpadavam,lebo toto navod na vymenu vobec nespomina.To sa da fakt vytiahnut komplet ta cela,zelena cast?Pretoze ak pozries na moju foto,tak tam to je nejake ine,teda minimalne farebne.....

Nebude toto nejake novsie,rocnikove vylepsenie,zjednodusenie vymeny?Alebo pripadne rozdiel medzi svetlami s SLA a bez?

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Hoj dnes jsem měnil výbojky podle návodu Patrik 1971 a povedlo se sice jsem to dělal celkem dlouho ale jsou tam a návod funguje. U spolujezdce to bylo složitějíší protože asi ty zajišťovací drátky byli zdeformované a nedařila se mi zajistit výbojka a u řidiče to bylo hotové za par sekund.

A jak Patrik popisuje je nejsložitějiší asi sundat podběh.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čaute, tak isto sa chystám vymenit výbojky. Už som to pozeral a bez problémov mi to ide aj bez demontáže blatníka. Miesta je tam sice len tak tak  ale dá sa.

Neviem sa však rozhodnúť ci kúpiť nightbraker laser alebo cool blue intense. Mate s nimi skúsenosti? Vyššie spomínate cool blue.. Sú dobré aj za horšieho počasia? Vyžarujú biele, žlté alevo modré svetlo? Modré by som nechcel. A nič lepšie ako tieto osram night breaker laser alebo vo cool blue som nenašiel. Ďakujem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, presne... 

Vybojky sa dajú vymeniť úplne v pohode aj bez demontáže blatníka. 

To som už tu písal ešte 10/2019 keď som daval nejaké "no name", keďže ma suril čas, nakoľko som na druhý deň musel cestovať do DE, ale potom som už dal overené Osram Night breaker laser. 

No nebol som s nimi veľmi spokojný, hlavne co sa týka farby svetla.Zdali sa mi také nazltle... A to som s nimi odjazdil pár tisíc km. Čiže už boli "zabehnuté" 

Potom som ich vymenil za Osram Cool blue intense a tie svietia parádne... 

Aj co sa týka intenzity aj farbou. 

Je to taka jasná biela bez nádychu žltej ako pri Laseroch

Ak by som to zjednodušil tak, obidve vybojky svietia rovnako, čo sa týka intenzity, ale Cool blue sú jasnejšie. 

A za dažďa taktiež žiadny problém, viditeľnosť super. 

Takze ja Ti z osobnej skúsenosti odporúčam Cool blue intense. 

Ale pozor na fake! 

Po kúpe si ich over na stránke osram, podľa QR kodu... 

Editováno: , autor: titanius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lahko sa to meni ale na svetlach s SLA,kde je ten zeleny drziak vybojky.Pri klasike,kde treba vybojku odhaknut z takej hakovej poistky to take jednoduche nieje,lebo je potrebne na to vidiet,hlavne na 1vy krat.

Cool Blue intenska bola slusna,ked som ich vymenil za tu fabricku,ale mna laka intenzitou prave ta Laser,ale ta nova 2hej generacie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne z týchto dvoch vyberám. Nightbraker laser next generation a cool blue intense. Už po pozretí videí na youtube a testov som bol naklonený ku cool blue intense. Intenzita svetlá sa mi zdá rovnako silná a tieto cbi sú naozaj viac dobiela.. Aj keď tie videa beriem s rezervou, aj vplyv kamery môže zmeniť pohľad.

Nightbraker majú silnejšie svetlo no mne sa zdá ze len prvých 5 metrov pred autom. Viac osvetľuje priestor bezprostredne pred autom. 

Co sa týka predajcu, sú aj na bazosi inzeráty ale to neriešim. Kúpim asi v eshopbn vyzerajú seriózne zaoberajú sa aj rôznymi renovaciami svetlometov. 

Priznám sa, pozeral som aj led náhrady, ale odradilo ma hneď, že to nie je homologizovane na premávku a nechcem riskovať problém na STK alebo ze mi odoberie náhodná kontrola technický. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dnes měněno na světlech bez SLA po 4 letech provozu, sundával jsem podběh, přístup v pohodě. CENA 3450,- s dopravou za obě. Origo - kontrola na stránkách Osram.

 



Původní Osramky:

BF4FCE82-E290-4B23-8308-02324130A76D.thumb.jpeg.17cc453f672f9b97cc59ce6e0e16516c.jpeg
 

Měněny za

50BEDCAD-819F-4E3C-A76D-3E303832B15A.thumb.jpeg.fc94508ef0dfb346c20541e3ef7feb9b.jpeg

42B413DF-AB77-4532-A5F9-9FE729F779B8.thumb.jpeg.562df950ad578d6f89b0e78b1489fc6a.jpeg
 

A teď to podstatné, měření ze stejné vzdálenosti a ve stejných světelných podmínkách po cca 2 minutách od zapnutí světel:

 

původní Osramky (v luxech x10)

4434ABAA-D886-477A-B34D-9496876DA7A6.thumb.jpeg.d9e4058fa2c32e3fdb6dd72a3bab8eee.jpeg

 

Night Breaker Laser (v luxech x10)

8CB24F66-4E8E-414C-91C0-656BFFDF9F2C.thumb.jpeg.90d0b0ee836e2af6afb4b19afac7e995.jpeg

 

z jednoduchého měření (ale i pouhým okem) je vidět znatelný rozdíl - uvidime po par tisicich kilometrech až se výbojky zajedou.

Editováno: , autor: kemo
Cena
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 18. 9. 2021 na 20:00, kemo napsal:

Dnes měněno na světlech bez SLA po 4 letech provozu, sundával jsem podběh, přístup v pohodě. CENA 3450,- s dopravou za obě. Origo - kontrola na stránkách Osram.

 



Původní Osramky:

BF4FCE82-E290-4B23-8308-02324130A76D.thumb.jpeg.17cc453f672f9b97cc59ce6e0e16516c.jpeg
 

Měněny za

50BEDCAD-819F-4E3C-A76D-3E303832B15A.thumb.jpeg.fc94508ef0dfb346c20541e3ef7feb9b.jpeg

42B413DF-AB77-4532-A5F9-9FE729F779B8.thumb.jpeg.562df950ad578d6f89b0e78b1489fc6a.jpeg
 

A teď to podstatné, měření ze stejné vzdálenosti a ve stejných světelných podmínkách po cca 2 minutách od zapnutí světel:

 

původní Osramky (v luxech x10)

4434ABAA-D886-477A-B34D-9496876DA7A6.thumb.jpeg.d9e4058fa2c32e3fdb6dd72a3bab8eee.jpeg

 

Night Breaker Laser (v luxech x10)

8CB24F66-4E8E-414C-91C0-656BFFDF9F2C.thumb.jpeg.90d0b0ee836e2af6afb4b19afac7e995.jpeg

 

z jednoduchého měření (ale i pouhým okem) je vidět znatelný rozdíl - uvidime po par tisicich kilometrech až se výbojky zajedou.

Ten rozdiel je podla toho luxmetra az priepastny.Ako si spokojny realne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...