Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte.

 

Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA.

Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto.

 

Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ?

Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia.

 

Ako casto treba PCV menit ?

Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblivych casti). Mne sa to stalo po 9 rokoch a 160 000 km ... na internete najdete aj rozne ine casove kombinacie.

 

Medzi caste zavady patri zaseknutie tlakoveho ventilu alebo prerazenie membrany. Tieto zavady sa prejavuju nekludnym chodom motora na volnobeh, citelnym unikom vzduchoprazdna ( motor si "cuca" vzduch ako vysavac cez ventilacnu dieru PCVcka, vid obrazok). Dalsi sposob ako sa da diagnostikovat zle PCV je ked na volnobeh vytiahnete mierku oleja a prejav motora sa nezmeni (bude stale nekludny a poskakovat)

IMG_20190213_125704.thumb.jpeg.b182f81c22696a26387c2dbad288fe52.jpeg

 

Ak mate k dispozicii diagnostiky, tak caste su ak chybove kody: 

000369 - Fuel Trim; Bank 1 
               P0171 - 000 - System Too Lean
008825 - Leak in Air Intake System 
               P2279 - 000 - 

 

Material ktory potrebujeme na vymenu ?

OEM cislo dielu pre moj motor je 06H 103 495 AH.

Osobne som dal prednost alternative z prvovyroby znacky Toptran a sedelo vsetko na 100%.

 

Hadica ktora ide z PCV do sania a z PCV k turbu sa do pouzit zo stareho, pokial nie su poskodene.

IMG_20190213_122609.thumb.jpeg.ff8a77ff119db34b9c0a716aee5abdb7.jpeg

 

Cas vymeny ?

CCa 15-20 minut. Cely proces je velmi jednoduchy, ale kedze budeme manipulovat s otvorenou hlavou motora, tak treba dbat na opatrnost, pretoze isto nechcete aby Vam nieco padlo do hlavy k ventilom.

 

Naradie ?

Z naradia potrebujeme momentovy kluc ktory dokaze dotiahnut na 9nm, bit Torx T40

 

Postup:

1. Odstranime kryt motora

Niet co pokazit :)

IMG_20190213_125622.thumb.jpeg.72593b1792f3f6504e8c3d2c9d9eae9e.jpeg

 

2. Ocistime okolie PCV filtra

Kedze pod PCVckom je odhalena hlava motora, nechceme aby sa tam dostali necistoty z povrchu motora

IMG_20190213_125649.thumb.jpeg.f4e48688a6933b4037787dd1514804e2.jpeg

 

3. Odpojime kabelaz ku cievkam.

Na kabelazi su take zapadky. Ked ich zatlacite tak svorky pekne povolia

IMG_20190213_125831.thumb.jpeg.44bdf881cee157a38e78cc7b284d5c9e.jpeg

 

4. Vytiahneme cievky c. 3 a 4 (Okolo PCV cka)

Prosta rucna sila. Pozor pri manipulaci s cievkou c4. Svorkovnica je tam celkom natesno.

4.5 Zabezpecime aby sa k svieckam nedostal ziaden bordel

IMG_20190213_130349.thumb.jpeg.29de71a3a9bdd95230607d3c151563cb.jpeg

 

5. Odpojime odvod vzduchu z PCV do sania

Truka ma na obvode konci take kolecko so zapadkami. Ked stacite kolecko kolmo na zapadky (Prst zhora a prst zdola na vrubkovanu cast), pekne sa uvolni.

1766298779_IMG_20190213_125704copy.thumb.jpeg.b053bfd4a56b498aa146a83a27a5d33e.jpeg

 

6. Odpojime odvod vzduchu z PCV do turba

Rovnaky postup ako pri 5., avsak treba kruzok stlacat "zpredu" a "zozadu. Trubka ide ako na obrazku, cervenou farbou popod privod vzduchu do turba. Pomocou dvoch ruk to ide velmi lahko. Je z casti obalena "alobalom".

IMG_20190213_125656.thumb.jpeg.de58df2e80bf610eb368c5eabd0a5787.jpeg

 

7. Odstranime 10x T40 skrutiek viz diagram

Davajte si extra pozor nech nestratite skrutky/bit. Zoradte si ich tak ,aby ste dali tie iste skrutky do tych istych zavitoch . Jedina problematicka skrutka je c9, ak mate blby skrutkovac.

 

915837680_ScreenShot2019-02-13at20_31_50.thumb.png.8e7e4231bde78619d35077ec9fa570eb.png

 

8. Vytiahneme PCV z hlavy motora

IMG_20190213_131014.thumb.jpeg.d8cf7c4c2f9a1f3c63024bfbdb8759ee.jpeg

9. Vycistite dosdacie plochy

Cistite vzdy "zvnutra von" aby ste zamedzili spadnutiu niecoho do priestoru hlavy

 

10. S trochou oleja premazte nove tesnenie.

IMG_20190213_131036.thumb.jpeg.bad5d57882edb1acd7f55d20bac98584.jpeg

 

11 + Zopakujte to co ste robili, ale sp5tne

Skrutky by mali byt dotiahnute na 9nm

 

Dufam ze to niekomu pomoze a usetri nejake $$$.

 

 

Upraveno od Zdens123
Kontrola

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.