Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všem měl, bych dotaz nejen na ty, co mají LPG Landi Renzo Evo, ale taky těch, co se montáží LPG profesně zabývají. 
Mám od roku 2016 ve Fabii I 2.0 / 85kW namontovaný LPG systém Landi Renzo Evo a vše funguje perfektně. Nicméně jsem před časem potřeboval kvůli poruše na benzínovém čerpadlu nastartovat přímo na LPG a ono podržení přepínače LPG po otočení klíčku zapalování, kdy přestane blikat zelená dioda pro LPG a přejde do trvalého svitu a je tak možné pak nastartovat přímo na LPG, mě bohužel nefunguje. Zkoušeno několikrát. Nenapadlo mě to vyzkoušet po montáží LPG, protože jsem funkčnost nouzového startu považoval za samozřejmost. Na dřívějších vozech tato funkce, třeba na systému Lovato Easy Fast, nebo systém Lovato ještě na starý mix, fungovala bez problémů.

Při dotazu jiného plynaře, to údajně musí podporovat ŘJ LPG a Landi Renzo Evo má na to údajně ve svém nastavení aktivační položku, či-li musí být aktivní. Když jsem s tím přijel za plynařem, který mě to před lety montoval, tak ten zase tvrdil, že Landi Renzo Evo žádnou aktivační položku na toto nemá a prý je to problém spíše kabeláže a očividně to nevěděl jistě. Nechce se mě totiž někde dávat zbytečně auto na opravu této funkce, než budu vědět určitě, že nouzový start na LPG ŘJ Landi Renzo Evo opravdu umí, nebo aspoň podporuje. 

Upraveno od Revoxs

nemusí tam být tato funkce aktivována nebo nemusí být připojen drát pro snímání otáček(počítá si otáčky ze vstřikovačů), tím pádem se nedá použít nouzový start......

Upraveno od karel.lpg

  • Autor

Díky za odpověď. Předpokládám, že tím myslíš stávajícící vstřikovače na benzín. U těch na LPG jsou totiž vždy oba dráty na vstřikovač zapojeny, čili tam žádný nezapojený drát není a jsou vždy v páru. Kde přesně konec toho drátu pro snímání otáček mohu najít? Předpokládám, že jeden konec povede do konektoru pro připojení ŘJ od LPG a ten druhý konec bude tedy u některého ze čtyř benzínových vstřikovačů? Předpokládám taky, že po otočení klíčku od zapalování se na onom drátu musí objevit palubní napětí +12V. Netušíš náhodou, jaké má barevné značení? Zkusím se na to nejdříve mrknout, jestli ten drát není upadlej, nebo není problém v konektoru a jestli je pod napětím. Pokud by toto bylo ok, pak bych jel za nějakým plynařem, aby mě to napíchl na diagnostiku pro Landi Renzo, což by udělal i na počkání an nemusel tam auto nechávat.

Ne..je to hnědý drát, je buď na cívce nebo na čidle otáček(otáčkoměr,Hallův snímač,vačka), ale po připojení se musí aktivovat a nastavit automaticky, nebo taky ručně, takže připojením ještě neznamená, že to bude fungovat...ale i tak si nejsem jistý, zda to vůbec Landi umožňuje...při teplém motoru to jo, ale nouzový start si fakt nepamatuji...

Upraveno od karel.lpg

  • Autor

Aha, ale i tak se zkusím nejdříve na to kouknout, než se vydám s tím za nějakým plynařem v okolí. Nenapadlo mě ale, že LPG rozlišuje studený a teplý nouzový start. Zkusím pro jistotu oba stavy, abych měl jistotu nefunkčnosti. Posledně jsem to totiž potřeboval nastartovat při studeném motoru.

Landi nerozlišuje studený a teplý nouzový start...pouze pokud je v jednotce nastavený teplý start, tak jakmile je teplota reduktoru vyšší jak 50 stupňů, tak umožňuje start přímo na LPG, ale musí být zapojeny otáčky a čidlo teploty vody...a i tak to u některých aut nefunguje dobře...ono jet s tím za "nějakým plynařem" to musí být zajímavé, předpokládám, že na tom víc pokazí než nastaví, musí s tím mít dobré zkušenosti, jinak bude jen tápat...

  • Autor

Díky za objasnění u toho nouzového startu. Psal jsem i českému zastoupení Landi Renzo, ale ti se ani neobtěžují odpovědět, takže škoda času a v případě dalších vozů na LPG už to Landi Renzo nebude. 
Ono za těch 14 let, co jezdím s auty na LPG jsem těch plynařů už několik vyzkoušel a nakonec dlouhodoběji zakotvil u jednoho a zatím si vždy věděl se vším rady a řešil to i na počkání. Bohužel poslední dobou jsem si všiml, že doslova zparchantěl a zlenivěl a zajímají ho už spíše nové zástavby, než odstraňování závad nebo neobvyklých problémů. Našel jsem jiného solidního, ale ten má věčně plno, čili termíny na dlouho a ani sebemenší prkotiny, jako je třeba výměna filtru plynné fáze nedělá na počkání, což u toho prvního dříve nebyl žádný problém. Takže LPG filtry si běžně měním už sám (čichací sondu na detekci úniku mám) a co zvládnu sám, dělám už sám. Zvažoval jsem i zakoupení kabelu pro diagnostiku LandiRenzo, což není problém, ale nesehnal jsem vhodný diagnostický program. Takže tady mě ale nejspíše nezbude, než se po nějakém zase poohlídnout, pokud nechci jezdit ze SM, až někde daleko do Čech.
 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.