1.8T Vloženo 5. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2020 Potřeboval bych poradit od těch, kteří měnili vzadu koutouče - ale jen ti, co mají 253mm. Ostatní velikosti kotoučů to tam mají jinak, takže za informace děkuji, ale nepomohou mi... Podle škodovácké díl. příručky stačí sundat třmen. Držák třmenu - s vodícími čepy (to o co jsou opřeny destičky) sice trošku překrývá kotouč, ale nejspíše lze kotouč trochu našikmou stáhnout náboje a z toho držáku třmenu se to uvolní - vytáhne. Stačilo Vám sundat jenom třmen (píst) a destičky a mohli jste už sundat kotouč? Ptám se pro to, že zde jde o Leona 5F, brzda je naprosto stejná s O3, ale v dílenské příručce tvrdí, že je nutno sundat i Držák třmenu s vodícími čepy - jenže ten je k nápravě přišroubován podivným tisícihranem (pravděpodobně nestojnoměrným) a celé označení k němu v DP je, že na to je přípravek T10035. Zkusil bych starý kouč cvičně sundat aby se ukázalo, ale je přirezlý a bojím se do toho mlátit, aby ho nepoškodil a pak se ukázalo že ho stejně nevyndám protože nemám přípravek kterým bych sundal Držák třmenu... PS čím uvolňujete přirezlé kotouče? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas666 Vloženo 5. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2020 To není speciální klíč ale 12ti hran XZN M14. Viz https://www.tonaexpert.cz/hlavice-xzn/hlavice-1-2--zastrcna-xzn-m14-tona-expert-e031972/ Běžně dostupný v každém lepším železářství. Nejsu si jistý,ale 253 by měly jít opravdu v pohodě sundat. Není nic jednoduššího jak bacit kladivem po kotouči v místě kde dosedá disk kola,na 99% odskočí a nic se mu nestane. Někdy je potřeba s ním trochu poviklat aby se ho podařilo sundat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 5. Srpen 2020 Autor Sdílet Vloženo 5. Srpen 2020 (editace) Super, děkuji moc! Ani jsem nevěděl že něco takového existuje, znám jenom Torxy... Googlil jsem to podle čísla toho přípravku, občas to ukázalo nějaký bit, ale myslel jsem, že to je kopie origo přípravku koncernu. Nikde to holt nebylo propojený na XZN... edit: vyzkoušeno, kotouč 253mm jde sundat bez sundání "držáku třmenu s vodícími čepy". Kotouč byl přirezlý, ale styčná plocha je jen malinká. Poklepával jsem na kotouč přes prkénko (ještě jsem ho nechtěl odepsat) ze strany podběhu za stálého pootáčení kotoučem aby se to nekřížilo. Po pár otočeních kotouč odskočil. V servisní příručce škoda je to popsané správně, v seatí tvrdí, že musím sundat i držák třmenu - to platí ale jen u větších brzd. V seat dílenské příručce nedoporučují starý kotouč stloukat a uvolňovat kladivem z důvodu poškození ložiska kola (vymačkání důlků pod kuličkami) a použít uvolňovač zarezlých spojů. Škodovacká DI toto nezmiňuje, optimum bude asi někde na půl cesty - prostříkat to, počkat přes noc aby to vyvzlínalo do spoje a pak to s citem za stálého otáčení sklepnout. Editováno: 6. Srpen 2020, autor: 1.8T Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 16. Červenec 2023 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2023 Ahoj, nevíte někdo z praxe jak se co nejjednodušeji dostat k matici, která šponuje lana zadních brzd? Na jedníčkové octavii stačilo v loketní opěrce vzadu vyndat popelník a matice byla přístupná pro seřízení lan zadní brzdy. Teď jsem vytáhl v trojkový octavii odkládací schránku vzadu v opěrce, ale k matici se nedostanu. Není snad nutné demontovat celou střední panel s loketkou ? Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 16. Červenec 2023 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2023 Nemam lepsiu foto, je to z clanku rozoberania tunela Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 16. Červenec 2023 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2023 Díky moc wirere, jedna fotka za tisíc slov. Tvý návody jsou vždycky precizní. Uvědomil sem si, že podle tý fotky matici sice nevidím, ale dosáhnu na ní, pouze ale konečky prstů. Takže buď v servisu používají nějaký zalomený klíč anebo vytáhnou zadní ofukovač a zadní rozvod vzduchu. Pak by měl být přístup k matici teoreticky možný. P.S. V servisu by seřízení lan zadní brzdy dle uvedeného postupu v dílenské příručce - tedy s demontáží loketní podpěry, byl náročnější než samotná práce na brzdách. Musí mít nějaký časově přijatelnější postup resp. fígl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.