Přejít na obsah

AUM přefukuje turbo, auto "vesluje" nad 3000ot.


DeathMaster

Doporučené příspěvky

Dobrý den, zoufalost mě dohnala až na forum. Děje se mi to, že přefukuje turbo nad 3000 otáček. Někdy to končí až limp modem. Jednotka a mapy jsou netknuté tunerem. Na autě je již měněný DV, N75, váha vzduchu. Dnes jsem kontroloval tlak od turba po válce a motor drží v pohodě 1.5Bar.

Dokonce jsem celé odpoledne jezdil stejnou trasu do kopce a dolu a zoufale zkoušel ladit nastavení wastegate (neúspěšně). N249 jsem neměnil, jelikož s odvětráním při řazení atp. nebyl problém a nevím jak by s regulací při záběru mohl souviset. Taky jsem zkoušel napojit manometr za turbo a tlak co ukazuje diag odpovídá realitě (s rozdílem cca 1 Bar, jelikož čidlo tlaku auta ukazuje absolutní tlak a manometr ukazuje relativní hodnotu k atm. tlaku).

 

Existuje někde oficiální postup, jak nastavit wastegate mechanicky?

Je ono "veslování" při plném záběru normální?

Neexsituje diagnostický postup, jak naladit wastegate skrze diag?

 

Celé auto se chová, jako by regulace tuba nebyla naladěná a chová se až jako kdyby až opožděně reagovala na moc vysoký tlak, to je vidět i na přiloženém obrázku. Turbo bylo nedávno zběžně kontrolované a wastegate byl mechanicky v pořádku, ani žádnou prasklinu jsem na dohledných částech nenašel.

Moc mě takové chování motoru nebaví, přeci není normální aby regulace takto nevhodně zasahovala do běhu motoru při zátahu aby citelně auto "veslovalo". Buď mi něco zásadního uniká, nebo něčemu chybí správné nastavení. Chyby v diag jsou dvě a to tlak turba a diagnostická lambda sonda kterou se chystám brzy vyměnit. Budu vděčný za každou radu a přeji méně trápení s našimi skoro veterány.

3.bmp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Update: Tak po dalším dnu bádání jsem nalezl viníka jedné závady: N75 od firmy Febi Bilstein, sice kódem odpovídá ?originálu? co jsem měl na autě: 058906283F od firmy Eaton, nicméně Febi reguluje velice zbrkle. Předchozí eaton co jsem měl na autě byl bohužel rozlomen a musel jsem jej dnes slepit, ale zase jsem ho mohl pořádně vyčistit, což by bez otevření možné nebylo. Výsledek je ale takový, že problémy při překročení 3000 otáček jsou pryč, ale ne úplně. Ono veslování je trochu z regulace cítit, ale již velice utlumeně. Dávám to za vinu nevhodně nastavenému wastegate. Tedy:

 

Otázka1: Existuje nějaký postup jak co nejpřesněji nastavit wastegate?

Otázka2: Podílí se nějak na regulaci N249 společně s DV i mimo fázi řazení a brždění?

 

Druhá otázka mě zajímá zejména kvůli tomu, že když plyn jedu jen zlehka při cestě do kopce, tak auto sem tam pocukává, dával jsem to za vinu regulaci skrze N75, ale nejsem si tím už tolik jistý, protože slyším jak se mění zvuky syčení turba a zvuk je velice podobný zvuku odvětrání DV při řazení. Taky je možné, že některý z jednocestných ventilů propouští když nemá, ale musí to dělat jen za určitých teplot, protože jsem systém tlakoval a zkouška opakovaně dopadla dobře. Existují nějaké relevantní bloky hodnot pro nejpřesnější ověření N249? blok 115 je vhodný pouze na N75. Budu vděčný za každou radu, nápad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Update2: Tak jsem prošel všechny ventily, rozhodil a otestoval jsem N249 s N112 a blok fungoval na jedničku. Když už sání bylo rozkuchaný, tak jsem aspoň mohl otestovat netěsnosti všech vedení napojených na sání a našel jsem malou netěsnost přímo na proudovém čerpadle (originál lepený spoj po dvaceti letech selhal). Závada je celkem obtížně odhalitelná, protože není poznat když se tlakuje celý okruh, zda uchází vzduch přes pístní kroužky nebo někde na sání.

Tedy největší chyba je a byla ladit wastegate, protože doladit ho je bez továrních hodnot velmi obtížné. Pokud by někdo z vás věděl jak to lze naladit, byl bych velmi vděčný za postup. Prozatím se snažím řešit skrze diagnostiku a sledování chování na adrese 115, ale je to zdlouhavé. Navíc mi měření neustále znepřesňuje DV ventil od Febi Bilstein, který má zjevně tvrdší pružinu než měl originál a pouštění plynu někdy způsobuje cuknutí když odvětrává N249. Celkově Febi je ve spojení s AUM spíš na škodu, ale co jsem tak pročítal diskuze, tak většina těchto ventilů různých firem neodpovídá originálu.

 

Takže dvaceti a více letým mrdincům zdar a pevný nervy při neustálých netěsnostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Update3: tak wastegate se nastavuje následujícím způsobem:
1. povolí se obě matky tak aby se dalo volně pohybovat wastegate

2. wastegate se nastaví do zavřené polohy

3. krajní matka se rukou přitáhne do polohy k zavřenému wastegate

4. fixou se zaznačí poloha rukou přitažené matky

5. zaznačená matka se 10 klíčem otočí 3x okolo své osy (utahuje)

6. dotáhne se druhá dosud povolená matice.

7. Kontrola zkušební jízdou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...