Přejít na obsah

Prestavovač výfukovej vačky


kravybuca

Doporučené příspěvky

Ahojte, možno to niekomu pomôže pri riešení asi častého problému s prestavovačom výfukovej vačky.

 

Asi pred krokom som si kúpil Superb 3.6 ako jediného zastancu atmosférického benzínu za relatívne dobrý peniaz. Na začiatku ma čakali určité bežné problémy, nakoľko auto bolo predávané dosť pod cenu a s nájazdom 202ti.s km. Tieto problémy boli spojené s odvetrávaním motora (výmena veka hlavy) a s tlakom paliva (nový filter). Ďalší problém nastal neskôr a bol spojený s výfukovou vačkou. Konkrétne sa jedná o chybu P0014, nastavenie výfukovej vačky nedosaženo. S týmto problémom som bojoval asi mesiac a po preštudovaní problémov na iných fórach som došiel k viacerým záverom. Medzi jedným z nich bol aj elektromagnetický ventil N318. Náhrada od značky Pierburg fungovala dobre, pol hodinu 🙄. Príznaky tohto problému avšak neboli trvalé, robilo to najmä za studena pri nízkych otáčkach, zdalo by sa že sa ten ventil občas zasekne. Tak to potom stačí pri tejto chybe rozhýbať a je to OK. Vyrobil som si kábel na konektor, že ak ta chyba nastane tak proste skúsim ten ventil rozhýbať pomocou 12V napätia. Vždy sa to podarilo. Ešte poznamenám, že som vymenil aj naoinák hornej reťaze a motor fakt pekne a ticho šľapal.

 

Asi od júna do novembra nič. Motor vnútri relatívne čistý bez nánosov, interval výmeny oleja 10tis. km. Posledný mesiac sa to celé pokašľalo. Problém je tu zas, no osvedčený postup nepomáha. Našiel som si nejaký akčný obsah, že by sitko z domčeka pre variabilné vačky mohlo byť roztrhané a jeho čiastočky upchali ventil aj prestavovač. V domnienke, že je tomu tak som sa odhodlal vybrať vonku prestavovače, vybrať domček, sitko vymeniť (vraj sa dá kdesi zohnať) a prestavovače rozobrať a vyčistiť. Odhodlaný som sa dnes pustil do práce a pri vybratí ventilu N318 ma čakalo nemilé prekvapenie. Ventil bol zanesený s neznámymi čiernymi čiastočkami podobnými čiernemu plastu. Pravý kanálik je upchatý, ten pri gumičke.

received_1391764128025224.thumb.jpeg.6ed75c15c90555e95ef94e7e687042dd.jpeg

Prvá myšlienka: spodné vodiace lišty... Ale nešlo mi do hlavy, ako sa tie úlomky dostali cez filter až hore ku hlave a nespôsobilo to upchatie mazacích kanálov, a ako je možné že je zanesená iba jedna sekcia z toho ventilu??? Pre nadšencov odporúčam self-study program 246 od VW, je to o variabilnom časovaní ventilov, popis funkcií a pod. Tam som prišiel na to, že tlak oleja prichádza do strednej sekcie prestavovača, ktorá zanesená nie je. Do zanesenej časti sa olej dokáže teda dostať len z prestavovača. Detaily už vynechám, prikladám fotky nálezov.

IMG_20230102_211106.thumb.jpg.fbcc19c3023db7163f40ad5f7aa99787.jpgIMG_20230102_211051.thumb.jpg.2c57c5422361ffd12abb2131c495837f.jpgIMG_20230102_211024.thumb.jpg.7cbf99e4e002c82ba13b5e181dd95e12.jpgIMG_20230102_211011.thumb.jpg.f977dd1eb58de8c203ca494f717d41fd.jpg

Sitko tu nie je, avšak našiel som plastové úlomky, ktoré pochádzjú priamo z prestavovača. Na oboch stranách sa nachádza takýto plast.

IMG_20230102_211029.thumb.jpg.eb2f88a76c90f1fd55a771cdb98a5394.jpg

Tento na jednej strane z časti chýba. Riešenie tohto problému je kúpa celého prestavovača, cca. 650€, jedine originál VW, alebo kúpa používaného. Premýšľal som ešte o kúpe používaných prestavovačov sacieho aj výfukového s tým, že by mi ostali tie vnútra do náhrady.

 

Ak teda by niekto mal radu čo s tým skôr tak budem vďačný za každú radu alebo ponuku.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No samozrejme, použitý diel z Prahy cca 400€, novy 650€. Takže tam voľba padla na nový diel, príde dnes.

 

Po včerajšku ale menší update. Nakoľko ma zaujímalo to sitko za tým vekom so solenoidmi, tak som sa vŕtal ďalej.

IMG_20230104_170959.thumb.jpg.8890f37e1ee7377f3891528fc58e09ba.jpgIMG_20230104_170948.thumb.jpg.b4460b27b3298f9687aa48cd2c9115e0.jpgIMG_20230104_170934.thumb.jpg.4a6acffb4ec23c7c5483956e4cbc7abc.jpgIMG_20230104_170926.thumb.jpg.212703c3cdb99a377c675d6429602881.jpg

Sitko vyzerá fajn bez poškodení, prefúkol som ho len ústami, nájdené bez nečistôt. Musel som si ešte vybrať to vačkové koliesko na palivové čerpadlo, to vyzerá OK bez poškodenia. Ešte fotka, ako mám uchytenú reťaz aby nespadla 🙄

IMG_20230104_171024.thumb.jpg.09f9fbb4ae97706829199170c9a0ce13.jpg

Takže vo finále čakám za prestavovačom na výfukovú vačku a snáď sa pri skladaní nič nedobabre.

 

Editováno: , autor: kravybuca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nový prestavovač v aute, všetko frčí ako má. Dokopy cca 3-4 hodiny čistej práce. Stratili sa aj príznaky ako škubnutie pri rozbehu, drsne podraďovanie a plapolavy voľnobeh. Momentálne je pri voľnobehu ručička ako pribitá a auto sa "skulturnilo" pri pomalej jazde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...