remare Vloženo 22. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2023 Potřebuji vyměnit olej v převodovce na octavii 3, 1,6 tdi 85kw manuál 5 rychlostí, rok 2018. O víkendu jsem to zkoušel, a vyteklo mi pouze asi 3dcl, vypouštěl jsem olej dolním vypouštěcím šroubem. Údajně se má vyšroubovat i jeden čep na převodovce a vyteče zbytek oleje, náplň bude asi 2L oleje. Prosím o radu o jaký čep se jedná, jsou tam dva, a jestli nový olej naplnit až na max hladinu na úroveň napouštěcího šroubu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HlouchyJR Vloženo 23. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2023 Vypouští se ještě čepem blíž k levemu kolu. Před tím je dobrý si zaaretovat převodovku. Olej se napouští přes čidlo zpátečky a napustit přesně 2l. Nenaspoustet přes napouštěcí šroub, motory mají jiný sklon a při úrovni šroubu je v převodovce jen cca 1,5l. Hlavní je ale bezpodmínečně koupit origo olej, jakákoli druhovyroba neplní normy a hrozí poškození převodovky. Občas je lepší tyhle věci nechat servisu 🤷♂️ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
remare Vloženo 24. Říjen 2023 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2023 Dík za odpověď, jinak jak píšete že napouštět přes čidlo zpátečky, tak to nevim jestli je správně. Přes čidlo se to napoštělo u starších převodovek, třeba u 1.9tdi 5kval manual. Tady u novějších je čidlo umístěno jinde, jsou tam ale dva horní čepy. Náplň je určitě správně 2L. Ohledně těch olejů z druhovýroby že neplní normy, no nevim. Budu tam dávat olej od Febi SAE 75W (GL-4) a ten normu G 052 527A2. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HlouchyJR Vloženo 24. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2023 Tak ještě jednou, snad Dílenská příručka už je nezpochybnitelná Jinak k oleji. Přesně ten FEBI jsem chtěl taky kupovat. Úspora 80% ceny jistě velmi lákavá. Ale jak mi důrazně vysvětlil p.Sixta i jiní prevodovkari, tak tento olej lze použít jen v případě, že se tak do 5tis km naučíš perfektní meziplyny. Od 2013 se totiž změnil materiál synchronizace a potřebuje speciální aditivum, které ten od FEBI nemá, takže synchronizace postupně odejde. Jediný olej na trhu co aditiva obsahuje je ORIGINÁLNÍ OLEJ G052527A2, škodovka to ví a proto je taky tak nechutně drahý. Pokud na tom chceš šetřit, bude fakt lepší tam nechat ten původní. Pro auto lepší starý origo než ten nový Febi 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 24. Říjen 2023 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2023 (editace) Když jde o aditiva tak není problém zvolit kombinaci olejů febi a originálu, tj. 1l originál a 1.3l febi. Základ ty oleje mají stejný aditiva bude trochu naředěná... jako platit 4 tisíce za výměnu oleje v převodovce... VW se u té cenotvorby zcela posral. Když jsme u toho tu specifikaci prodává i ravenol a pochybuji že by si troufnul zkazit reputaci kvůli VW normě. https://www.autodily-pema.cz/prevodovy-olej-ravenol-mtf-3-75w-1l Editováno: 24. Říjen 2023, autor: informator Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta.MM Vloženo 24. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2023 Bez urážky, ale tady se to šetření opravdu nemusí vyplatit a míchat dva různé oleje..... Jak psal kolega výše. Raději nechat ten starý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.