Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Dnes som si objednal K&N filter, zajtra ho vymenim, tak potom napisem, ci to malo nejaky hlbsi zmysel. Aby som co najviac eliminoval placebo efekt, urobil som minule s kamosom rozne testy pruznosti (cize zavislost vysledku od sikovnosti vodica je prakticky nulova), moje auto voci jeho autu. Ked potom testy zopakujeme za tych istych podmienok, pricom jeho auto je bez upravy a ja s novym filtrom, bude to myslim celkom objektivne porovnanie stavu "pred" a "po".

Rovnako napisem skusenosti so spotrebou, nakolko viaceri pisu, ze sa im pri kludnej jazde znizila aj 1/2 litra.

Akonahle skonci zaruka, zvazujem chip tiez, nie kvoli absolutnemu vykonu, ale kvoli priebehu momentu v nizsich otackach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptal jsem se Sportmotoru:

Dobrý den,

již brzy mi končí záruka na auto a vážně uvažuji o vaší nabídce úpravy

ŘJ motoru, ale předem bych se ještě rád zeptal, zda-li graf průběhu

výkonu a točivého momentu před a po chipu, který máte na webu u popisu

úpravy motoru 1.6 MPI 75 kW, je s nebo bez vámi doporučovaného

sportovního vzduchového filtru. Ptám se, protože bych asi nejraději

rád nejprve vyzkoušel změnu v chování motoru se samotným chipem bez

filtru...

Odpověď:

Dobrý den,

graf je pouze s upravenou jednotkou. Filtr je vhodný proto, že

přeprogramováním se změní úhly předstihu a dávkování paliva, filtr je

nejjednodušší (a nejlevnější) cesta jak dostat do motoru více vzduchu...

S pozdravem Ing.I.Dymovský

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, dovolte mi, aby som sa podelil o aktualne poznatky po vymene standardneho papieroveho vzduchoveho filtra za sportovy K&N. Motor evidentne ozil, taha lepsie z nizsich otacok, v tych najvyssich tak skoro neumrie a akceleruje jak besna svina az do obmedzovaca. Navyse ma teraz krasny, syty sportovy sound, no proste som uneseny a nikdy som este tak efektivne peniaze neinvestoval.

A teraz vazne. Vacsi vpyv na zmenu chovania tohto motora ma aj vymena vonaveho stromceka v interieri nez vymena vzduchoveho filtra. Zmena sa neudiala absolutne ZIADNA, a to ani placebo efekt, ani cokolvek ine. Proste nestalo sa vobec NIC, ani len naznakom. Zopakovali sme s kamaratom aj testy pruznosti, v ramci statistickej chyby to dopadlo na chlp rovnako ako pred vymenou filtra. Zvuk motora sa tiez vobec nezmenil. A to mam velmi citlive usi. Spotreba taktiez ostala identicka. Takze zaverom, nabuduce tie peniaze radsej prepijem alebo az ma znova napadne robit pokusy s atmosferickym motorom, tak investujem radsej do noveho sania, vyfuku, mozno chipu - ale vymena vzduchoveho filtra bez tohto nema ani najmensi zmysel. Tolko moje poznatky.

Mimochodom, nekupi niekto K&N vzduchovy filter na Octaviu II 1.6? Urobim dobru cenu lol

Editováno: , autor: admiral
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

ten motor uz je dost vyhnany RJ motoru, vetsi vykon se ztoho uz hure dostava, je to jen 8 V atmosfericky.

Od vyroby to je nadupany motor a vice se pro nej uz neda udelat :)

Jo kdyby clovek mel tu 1.6 s 55kW tak tam je velka rezerva na upravy, ale tady uz nee - musi taky prosim vas splnovat EU 4

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavka: takže podle tebe sportmotor kecá, když tvrdí, že vychytávají rezervy motoru, že se motor zklidní a ztiší na volnoběhu, že se sníží spotřeba při zachování jízdního stylu, a že i motor 1.9 TDI po jejich úpravě splňuje Euro4? Pokud tomu motoru skutečně rozumíš, tak uvítám každou odbornou informaci. Nebo je to jen tvůj subjektivní názor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

to zalezi zda je to kvalitni chip - nejaky ten dump tu mam, ale ze bych se ho odvazil do me octy nahrat neprichazi v uvahu - zvlaste kdyz se jedna o atmosfericky motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten motor uz je dost vyhnany RJ motoru, vetsi vykon se ztoho uz hure dostava, je to jen 8 V atmosfericky.

Od vyroby to je nadupany motor a vice se pro nej uz neda udelat :)

Jo kdyby clovek mel tu 1.6 s 55kW tak tam je velka rezerva na upravy, ale tady uz nee - musi taky prosim vas splnovat EU 4

Ale da, bud malo investici zhruba 10k (vcetne cipu), nebo hodne kompletnim prekopanim, ale prekopavat tenhle motor, to je fakt lepsi do toho nacpat 1,8T a kopat tam :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

dam jiny priklad - nekoho svest a predvest mu tech 10 kobil na vic nikdo nepozna maximalne svuj majitel :)

Me se rapidne zalíbila jizda u A6 - 2.5 TDi - mel tam puvodne 132 kW - po chipu kdyz prijel a svezl me tak jsem skoro brecel - asi radosti a ohromenim jak to ma velkej kroutak. Ted tam bude neco kolem 200 koniku.

Tomu rikam chip :palec2:

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

ja mam tez chiplou, ale uz jsem ji koupil.

Ale ze bych to vychvaloval :kuk:

Mam na jezdeni tu stejnou bez chipu, neco tam cejtit je, ale ty penize na ukor vykonu me hlava nebere kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

chip - spise je jen prehrana. To uz neni problem si tam neco hodit, nez si sehnat kvalitni chipnutou mapu.

Jen se akorat prehnane tvari ze to min bumba, ale to uz je na nejakyho programatora, ktery by to upravil. Nejaky editory tu mam, ale prd vim kde se co nachazi. Lepsi je se mrknout na diselpower forum, tam jsou kluci profici radi poradi, ale ja uz se dal v tom radsi nestouram :)

Musim jezdit lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dam jiny priklad - nekoho svest a predvest mu tech 10 kobil na vic nikdo nepozna maximalne svuj majitel :)

Me se rapidne zalíbila jizda u A6 - mel tam puvodne 132 kW - po chipu kdyz prijel a svezl me tak jsem skoro brecel - asi radosti a ohromenim jak to ma velkej kroutak. Ted tam bude neco kolem 200 koniku.

Tomu rikam chip :palec2:

Nj, bodejť bys pak v tom neviděl význam, když jak psal krysarr srovnáváš nesrovnatelné. Kolikrát se tu už psalo, že od chipu tohohle motoru se čeká něco jinýho než třeba u TDIcek, kde se honi maximálka výkonu a krouťáku. Taky je to za jiný peníze. Mně by stačila i taková změna, jakou cítím mezi N95 a N100, čili hlavně víc síly v nižších a středních otáčkách, tudíž menší vytáčení motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...