Přejít na obsah

2.0TDi CFGB točí dlouho, špatný volnoběh, zhasíná pod plynem


Passat Man

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám tu takovou specialitu s kterou si už nevíme rady. 

Situace : Superb dojel do chorvatska na dovolenou, 4 dny stál, 5. den komplet vybité auto

 

Co se stalo : vyměnila se baterie v klíčku, autobaterie

 

Start už se nepovedl. Točil, točil, nenaskočil. 

Majitel se dal do rozebírání řídící jednotky motoru, jestli ji nepoškodila voda. Stalo se to, že on poškodil jednotku. Jednotku jsme vyměnili za stejný typ, stejné číslo, spárovali immo, všechno OK. V diagnostice kromě čerpadla chladící kapaliny 2 žádná chyba. 

 

Auto po dlouhém a dlouhém startování chytne, ale doslova jde jak šicí stroj. Klepe se, otáčky houpou, po přidání plynu pomalu se stabilizuje, po přidání více se rozsvěcí kontrolky DPF, motoru a další.  Při jízdě a přidání více plynu (například při předjíždění) se rozsvítí celá přístrojovka a auto zdechne.

Co jsme zkontrolovali a vyměnili (máme úplně stejné, náhradní auto na díly které do poslední chvíle jezdilo)

- čidlo na railu

- celý rail vč. regulátoru

- váhu vzduchu

- ventil na čerpadle (byl v pořádku, žádné špony)

- autobaterie

- 2 ECU

- vstřikovače měněny za komplet nové (ne repas, fungl nové a nakódované) cca 2000km nazpět

- EGR (komplet vč. chladiče měněný za celý nový, cca 1000km nazpět

- DPF (originál, měněno společně s EGR)

- korekce na vstřikách jsou od 0.01 do 0.89 v plusu u toho "nejhoršího", při lehkém plynu se drží všechny do 0.23

 

po každé výměně byly provedeny patřičné testy a adaptace

 

Jediné, co mě děsí, je když se připojím do ECU a zobrazím napětí na KL30 vidím hodnotu 15-18 V (když je připojený altík, tak stabilních 18, při odpojeném altíku i startéru houpe od 14 do 18V) tuto srandu s napětím to dělá stejnou u obou zkoušených ECU. Když ale vezmu měřák nebo zobrazím stejnou hodnotu v jiné jednotce, je vše OK (od 12 až do 14V)

Když nechám auto chvíli stát a pak nastartuju a sleduju tuhle hodnotu, pár vteřin trvá, než zobrazované napětí vystoupá na 15V a výš a do té doby jde motor relativně klidně.

 

Když sleduju tlak na railu (požadovaný oproti aktuálnímu) když auto zrovna chytně, neuvěřitelně houpe od 0 do 9xxxxx

Když lehce přidávám plyn, tak je hodnota stabilní a odpovídá aktuální i očekávané. 

 

Po čem jít? Co zkontrolovat? Já už si nevím rady...

 

Mám i videa z toho, když to zrovna chytne a pak když svítí kontrolky při přidání plynu. Měly by být tady přiloženy.

IMG_5795.JPEG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...