Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den

mám problém s Nouzakem na Fabia 2006 TDI AXR. Je to čistě elektronické, žádné DTC, ECU a logy z VAGu nic nenašly. Stává se to hlavně při dlouhém, plynulém stoupání nad 140 km/h, obvykle po 70–90 km jízdy. Po restartu auta se vše vrátí do normálu a nějakou dobu nic. Auto jsem nedavno koupil jako čtvrtou fabku jedničku, mam k nim hluboký vztah a někdo ji měl přede mnou až tak rád že nabastlil nasledující šílenost.

Po detailní prohlídce jsem objevil toto:

  • Pod přihrádkou spolujezdce vede tlustý kabel Autoleads (cca 0,5 cm průměr), s částmi, kde izolace ztvrdla a opadla, uvnitř cca 5–10 drátků s PVC/silikonovou izolací.

  • Kabel mizí za plastem u dorazů dveří a kolem ventilátoru a není propojen s ničím OEM.

  • Nalezena je malá 16 CZK kolébková spínačka, která má jen tenký vodič a nezapojena přímo do tlustého kabelu. Po přepnutí:

    • Při jízdě motor okamžitě vypne (ASR svítí), ale zapalování zůstává,

    • Auto na parkovišti „jen startuje, ale nejde nastartovat“.

  • Vypadá to na DIY anti-theft / engine kill switch.

Můj odhad:

  • Tlustý kabel je hlavní proudový přívod, spínačka jen aktivuje skrytý relé/interrupter v palubní desce, který přerušuje napájení ECU/fuel pump.

  • Přesně tato konstrukce může způsobovat limp mode při dlouhém zatížení, protože levné spoje/relé mohou mít odpor → ECU detekuje pokles napětí a spouští ochranný režim.

  • Tlačítko samo o sobě nemůže přenést proud potřebný k vypnutí motoru, vše dělá relé.

Otázky pro fórum:

  1. Má někdo zkušenost, kde bývá v AXR relé pro takový DIY kill switch?

  2. Jak bezpečně obcházet / odstranit tuto úpravu, aby tlustý kabel vedl napětí přímo a nepřerušovalo nic elektroniku?

  3. Jak správně spojit všechny drátky tlustého Autoleads kabelu, aby to uneslo proud a nevznikalo riziko limp mode / přehřátí?

Fotky nemohu přiložit, ale z popisu je to asi jasné.

Díky všem za rady, popřípadě někoho kdo se vyzná v kabeláži fabie 1 tdi a uvedl by mi vozidlo za úplatu do původního stavu. Díky

Upraveno od MaxCaddy

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.