Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

po zkušenostech s minulýma Octama I jsem čekal, jestli mi začnou vibrovat brzdy, protože jsou křivý nebo blbě najetý kotouče nebo že se rychle sjedou desky. Skutečnost je celkem překvapivá. Po cca 85 000 km jsou kotouče krásně hladký, na okrajích malá hranka, signalizující celkem zanedbatelný opotřebení. Destičky odhaduju, že jsou tak na půlce. Auto brzdí krásně plynule, nic se ani při prudkým brždění neklepe. Podotýkám, že při rychlostech, jakýma jezdím, by se dal očekávat naprostý opak. Takže můj postřeh je v tomhle, díky bohu, zcela pozitivní. Co ostatní ?

Vloženo

už jsem to tu někde psal, ale první sada předních kotoučů mi byla na záruku měněná v 17tis km. jenže z mojí vlastní blbosti, protože jednou jsem zkoušel brzdovýho asistenta ze zhruba 170km/h a po druhý brzdil dost na krev z 200km/h na 60km/h a to prostě nevydržely. od tý doby jsou kotouče v cajku(ne proto, ze bych se bal brzdit, brzdim jak potřebuju, takže občas dost), desticky mi měnily v 60tiskm, s tim, že od těch 17tis km byly nový. takze vydržely nějakých 43tis km, ale tvrdili mi v servisu, ze je mění víceméně preventivně, protože do těch 90tis km už by s největší pravděpodobností nevydržely. takže s tou životností destiček je to podle mě tak 60-70tis km a myslim, ze jsou lidi, kterým by vydržely i přes 100tis km. ted jde o to, jestli třeba časem neztrácí nějaký vlastnosti.

a taky čekám, kdo se sem zas vsere a bude psát cosi o aroganci a blbostech, jak je tady poslední dobou zvykem

Vloženo

já jsem teď nechával měnit na OII zadní destičky, který byly po 40 000 km sjetý uplně na šrot, zatímco přední byly v pohodě, nějak nechápu jak se molhi zadní opotřebit rychlejš než přední :unsure:

Vloženo

tak mi to nedalo a ty destičky jsem změřil : předek 8 mm, zadek 7 mm

To je dost dobrý na ty kilometry, ne ? Jen nevím, jestli je to tak dobrej materiál nebo řidič. :smich:

Vloženo

Ja som životnosť bzdových doštičiek na Fabii už nemal možnosť prakticky vyskúšať, ale u predku som si počítal podľa úbytku na obložení a na kotúči ich predpokladanú životnosť a vychádzalo mi to na cca 200kkm. Zadné obloženie 160kkm, kotúč 270 kkm.

To potom na mňa asi platí to isté, čo napísal Jirka :D

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

po 86tis km mi zacala svietit kontrolka opotrebenia brzd, tak som skocil do servisu vymenit predne platnicky. Jeden kotuc bol prezhaveny-vykriveny, tak som dal vymenit aj kotuce (pri prudsom brzdeni uz zacinalo jemne triast volantom). Vzadu bolo este vsetko OK. Jazdim relativne slusne, ale dost casto horsky teren a tak obcas dostanu brzdy zabrat.

kotuc brzdovy predny 288x22 2ks po 1980,-SK, platnicky predne so signalizaciou sada 2127,-SK. Spolu s nejakym cistiacim prostriedkom 6267,-SK bez DPH a prace...

Vloženo

je potřeba se vyvarovat intenzivnímu brždění "na krev", kdy trpí nejen destičky, ale hlavně se pálí i kotouče. Já když to není úplně nutný, tak jen lehce opakovaně přibržduju. Jak je vidět, je to na životnosti brzd znát.

Vloženo

Já mám na mojí nalítnuto něco k 90.000km a ještě mám vše původní,desky i kotouče,ale jezdím hodně samí dálnice,tak to taky udělá hodně,na OI se mi poprvé rozvítila kontrolka opotřebení brzd ve 105.000km,tak jsem je hned vyplašeně měnil a když jsem to vyndal tak tam ještě něco málo bylo.

Hlavně jsem rád že už dělaj jiný kotouče,na mojí OI tam mi je poprvé měnily na záruku v 50.000km protože mi při brždění volant málem urval ruce,pak jsem je ještě asi měnil 2x co jsem to měl, byli asi moc měkký,po pár km už se vydíraly a na krajích se dělaly ty rantly,což ted na OII jsou naprosto v pohodě ty jsou jak když mám na tom pár tisíc km.

Vloženo
to s kotoučema na OI je fakt. Ty nevydržely vůbec nic a bři brždění jsem myslel, že držím v ruce sbíječku.

mne teraz pri 60t km vymenili predné brzdové doštičky, ale kotúče sú v úplnom poriadku

Vloženo

záleží, co všechno jsi s těma brzdama už zažil, mě ani ty kotouče na OII neprijdou jako žádnej zázrak, při každým prudkým brždění se uplně modlim, aby se nezkroutili

Vloženo

Tak jak jsem jiz nekolikrat psal tak 90 % mam na nemeckych dalnicich.Najeto cca 45000km a posledni 2000km mi to pri prudsim brzdeni strasne cuka s volantem takove vibrace,ale ne pokazde, jen nekdy, kdyz je ale krize a fakt se na to dupne tak to nevybruje, pouze pri tahlejsim brzdeni.... Kotouce nebo desky ????????? :aggressive:

Vloženo
Tak jak jsem jiz nekolikrat psal tak 90 % mam na nemeckych dalnicich.Najeto cca 45000km a posledni 2000km mi to pri prudsim brzdeni strasne cuka s volantem takove vibrace,ale ne pokazde, jen nekdy, kdyz je ale krize a fakt se na to dupne tak to nevybruje, pouze pri tahlejsim brzdeni.... Kotouce nebo desky ????????? :aggressive:

Nemůžeš mít ještě po té nehodě něco třeba s ráfkem..závažíčko nebo tak?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...