Publikováno Únor 9, 200718 r po zkušenostech s minulýma Octama I jsem čekal, jestli mi začnou vibrovat brzdy, protože jsou křivý nebo blbě najetý kotouče nebo že se rychle sjedou desky. Skutečnost je celkem překvapivá. Po cca 85 000 km jsou kotouče krásně hladký, na okrajích malá hranka, signalizující celkem zanedbatelný opotřebení. Destičky odhaduju, že jsou tak na půlce. Auto brzdí krásně plynule, nic se ani při prudkým brždění neklepe. Podotýkám, že při rychlostech, jakýma jezdím, by se dal očekávat naprostý opak. Takže můj postřeh je v tomhle, díky bohu, zcela pozitivní. Co ostatní ?
Únor 9, 200718 r už jsem to tu někde psal, ale první sada předních kotoučů mi byla na záruku měněná v 17tis km. jenže z mojí vlastní blbosti, protože jednou jsem zkoušel brzdovýho asistenta ze zhruba 170km/h a po druhý brzdil dost na krev z 200km/h na 60km/h a to prostě nevydržely. od tý doby jsou kotouče v cajku(ne proto, ze bych se bal brzdit, brzdim jak potřebuju, takže občas dost), desticky mi měnily v 60tiskm, s tim, že od těch 17tis km byly nový. takze vydržely nějakých 43tis km, ale tvrdili mi v servisu, ze je mění víceméně preventivně, protože do těch 90tis km už by s největší pravděpodobností nevydržely. takže s tou životností destiček je to podle mě tak 60-70tis km a myslim, ze jsou lidi, kterým by vydržely i přes 100tis km. ted jde o to, jestli třeba časem neztrácí nějaký vlastnosti. a taky čekám, kdo se sem zas vsere a bude psát cosi o aroganci a blbostech, jak je tady poslední dobou zvykem
Únor 9, 200718 r Autor ani nevím, jestli ty desky mají signalizaci opotřebení,ale myslím, že jsem tam žádnej kablík neviděl.
Únor 11, 200718 r já jsem teď nechával měnit na OII zadní destičky, který byly po 40 000 km sjetý uplně na šrot, zatímco přední byly v pohodě, nějak nechápu jak se molhi zadní opotřebit rychlejš než přední
Únor 12, 200718 r Autor tak mi to nedalo a ty destičky jsem změřil : předek 8 mm, zadek 7 mm To je dost dobrý na ty kilometry, ne ? Jen nevím, jestli je to tak dobrej materiál nebo řidič.
Únor 12, 200718 r Autor vždycky do poslední chvíle přemejšlím, jestli je to vůbec třeba a nakonec si řeknu ááále, se.u na to a přidám radši plyn.
Únor 12, 200718 r vždycky do poslední chvíle přemejšlím, jestli je to vůbec třeba a nakonec si řeknu ááále, se.u na to a přidám radši plyn.
Únor 13, 200718 r Ja som životnosť bzdových doštičiek na Fabii už nemal možnosť prakticky vyskúšať, ale u predku som si počítal podľa úbytku na obložení a na kotúči ich predpokladanú životnosť a vychádzalo mi to na cca 200kkm. Zadné obloženie 160kkm, kotúč 270 kkm. To potom na mňa asi platí to isté, čo napísal Jirka
Duben 17, 200718 r po 86tis km mi zacala svietit kontrolka opotrebenia brzd, tak som skocil do servisu vymenit predne platnicky. Jeden kotuc bol prezhaveny-vykriveny, tak som dal vymenit aj kotuce (pri prudsom brzdeni uz zacinalo jemne triast volantom). Vzadu bolo este vsetko OK. Jazdim relativne slusne, ale dost casto horsky teren a tak obcas dostanu brzdy zabrat. kotuc brzdovy predny 288x22 2ks po 1980,-SK, platnicky predne so signalizaciou sada 2127,-SK. Spolu s nejakym cistiacim prostriedkom 6267,-SK bez DPH a prace...
Duben 20, 200718 r Autor je potřeba se vyvarovat intenzivnímu brždění "na krev", kdy trpí nejen destičky, ale hlavně se pálí i kotouče. Já když to není úplně nutný, tak jen lehce opakovaně přibržduju. Jak je vidět, je to na životnosti brzd znát.
Duben 20, 200718 r Já mám na mojí nalítnuto něco k 90.000km a ještě mám vše původní,desky i kotouče,ale jezdím hodně samí dálnice,tak to taky udělá hodně,na OI se mi poprvé rozvítila kontrolka opotřebení brzd ve 105.000km,tak jsem je hned vyplašeně měnil a když jsem to vyndal tak tam ještě něco málo bylo. Hlavně jsem rád že už dělaj jiný kotouče,na mojí OI tam mi je poprvé měnily na záruku v 50.000km protože mi při brždění volant málem urval ruce,pak jsem je ještě asi měnil 2x co jsem to měl, byli asi moc měkký,po pár km už se vydíraly a na krajích se dělaly ty rantly,což ted na OII jsou naprosto v pohodě ty jsou jak když mám na tom pár tisíc km.
Duben 21, 200718 r Autor to s kotoučema na OI je fakt. Ty nevydržely vůbec nic a bři brždění jsem myslel, že držím v ruce sbíječku.
Duben 21, 200718 r to s kotoučema na OI je fakt. Ty nevydržely vůbec nic a bři brždění jsem myslel, že držím v ruce sbíječku. mne teraz pri 60t km vymenili predné brzdové doštičky, ale kotúče sú v úplnom poriadku
Duben 21, 200718 r záleží, co všechno jsi s těma brzdama už zažil, mě ani ty kotouče na OII neprijdou jako žádnej zázrak, při každým prudkým brždění se uplně modlim, aby se nezkroutili
Duben 22, 200718 r Autor to já se zase modlím, aby to zastavilo. Při takovým brždění teda nic moc účinnost.
Duben 22, 200718 r fakt? tak to nechapu, brzdy v OII co do ucinnosti mi prijdou naprosto supr, ve srovnani s audinou mi prijdou lepší
Duben 29, 200718 r Tak jak jsem jiz nekolikrat psal tak 90 % mam na nemeckych dalnicich.Najeto cca 45000km a posledni 2000km mi to pri prudsim brzdeni strasne cuka s volantem takove vibrace,ale ne pokazde, jen nekdy, kdyz je ale krize a fakt se na to dupne tak to nevybruje, pouze pri tahlejsim brzdeni.... Kotouce nebo desky ?????????
Duben 29, 200718 r Tak jak jsem jiz nekolikrat psal tak 90 % mam na nemeckych dalnicich.Najeto cca 45000km a posledni 2000km mi to pri prudsim brzdeni strasne cuka s volantem takove vibrace,ale ne pokazde, jen nekdy, kdyz je ale krize a fakt se na to dupne tak to nevybruje, pouze pri tahlejsim brzdeni.... Kotouce nebo desky ????????? Nemůžeš mít ještě po té nehodě něco třeba s ráfkem..závažíčko nebo tak?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.