Přejít na obsah

Benzín vs. nafta


Marios

Doporučené příspěvky

tak jest... řečeno jasně, stručně a hlavně výstižně! :D:palec2:

No je to tak ... jak uz sem psal predtim odpoledne ... kdybys neresil penize tak si nekoupis diesel ale benzin, protoze ti bude uplne jedno jestli to zere 30l/100km nebo 3,8l/100km jako nekterym tady na foru a jeste k tomu plunulou jizdou ;)

Editováno: , autor: MichalF
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ve firmě jak naftu(1.9TDi) tak i benzín(1.8TSi) i když mému stylu spíše vyhovuje nafta a vždy tomu tak bylo tak musim uznat že třeba ten 1.8TSi je moc povedenej a nákladově se dnes v pohodě vyrovná naftě...takže dnes je to spíše tak nějak o chuti každého z nás......ale když už bych benzín,tak jedině turbo......když jsem seděl za volantem 1.6,2.0 a i jiných značek 2.0,2.4 tak po tom co jsem zvyklí na zátah turba se mi s tim nejelo moc příjemně......ale jak jsem psal,jezdim z TDI více jak 15let tak to je zvyk.

Z čeho jsem byl ale naprosto unešen,bylo svezení z Audi A6 3.0TDI Quattro v úpravě od ABT z necel.300koňmi........pánové to byl nejlepší motor kterej jsem kdy kočíroval,on už sám o sobě je tento motor bomba,ale ještě v této úpravě to bylo prostě nepopsatelné....tam by zaplesalo srdce i toho nejzapřísáhlejšího fandy benzínů..........

Při zpáteční jízdě ze zkušebky s touto Audinkou kdy už řídil kolega se na nás na D1 přiřítil Brňák z poslednim BMW5 3.0i kterej už z dálky na všechny blikal jak smyslu zbavenej...tak mu kolega nejdřív uhnul a pustil ho,ale pak jsem ho pošťouchnul at si zazávodí......no pan BMW musel utřít slzu v oku.....neměl sebemenší šanci.....jen jsem se pak musel z kolegou smát když jsme v Praze na Spořilově sjížděli a ten borec nás udřeně dojel po tom co jsme už tak 2km jely do 120km/h a tak smutně se na nás podíval.....to byl krásněj pohled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z čeho jsem byl ale naprosto unešen,bylo svezení z Audi A6 3.0TDI Quattro v úpravě od ABT z necel.300koňmi........pánové to byl nejlepší motor kterej jsem kdy kočíroval,on už sám o sobě je tento motor bomba,ale ještě v této úpravě to bylo prostě nepopsatelné....tam by zaplesalo srdce i toho nejzapřísáhlejšího fandy benzínů..........

S timdle motorem sem mel cest v A4 ktera je mnohem lehci a s tim autem to dokaze nadherne zamavat. Ale to je motor uplne nekde jinde nez sou nase 1,9tdi 2,0tdi 1,8t 1,8tsi 2,0tfsi atd. Ale pak zas kdyz sednes z takovehle naslapane nafty do naslapaneho benzinu, tak si zas reknes, ze ten diesel v tom 3.0tdi byl super, ale todle je proste uplne jina liga. Ano to jsou pak auta v milionech Kc, ale nad nima pak uz zadna nafta neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po svezeni v A4 3,0TDi Quattro nebo BMW 530D (co teprv 535D) urcite Diesel , ten ma budoucnost, o 1/3nizssi spotreba nez srovnatelne benziny, 6Valy maji i dobrou kultivovanost ani jsem nepoznal u Audi ze je to diesel, navic se dalo tocit skoro 5t ot.... horsi je to u 4valu treba PD v ORS II apd je docela rozklepany a hlucny, CR by to mel zpepsit .... ale uznavam ze do supersportu porad patri benzin, (krom R8 4,2TDi) , ma spoustu kladnych vlastnosti plynulejsi zatah, vetsi spektrum vyuzitelnych ot. , lepsi zvuk ... nicmene Diesely jsou od roku sinejsi a pronikaji i do sportovnich aut (BMW6 635D, Audi S-line 3,0TDi, BMW5 535D v Mpaketu apd.) nebo do zavodu (zavody cest vozu Seat TDi zajizdi lepsi casy jak benzinovy, nebo 24h LeMans) ...kdo tohle nevidi je ignorant...

..nekdo sice rekne ze kdyz uz ma 2mega na auto tak mu na spotrebe nesejde, ale znam spoustu lidi co penize moc neresi ale celkove naklady jim nejsou lhostejne, a proto voli diesel...

..ale at si kazdej vybere co je mu blizssi...

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po svezeni v A4 3,0TDi Quattro nebo BMW 530D (co teprv 535D) urcite Diesel , ten ma budoucnost, o 1/3nizssi spotreba nez srovnatelne benziny, 6Valy maji i dobrou kultivovanost ani jsem nepoznal u Audi ze je to diesel, navic se dalo tocit skoro 5t ot....

To co tu píšeš je bezesporu pravda ale má to i svou stinnou stránku-na cca 120 tis. přijde a to zvláště u Audi velký finanční náklad na servis protože je tu může nastat souběh nutnosti měnit rozvodový řemen a zároveň nádrž s aditivy pro DPF-ta co je pod rezervou.Karlos zmiňoval, že do Superba je to za cca 40000 + cca 12500 za rozvody a samozřejmě u Audi je to za dražší peníze, takže po stránce finanční se to benzínu minimálně vyrovná a výhodu bych spíše viděl v dynyaice svezení. 3.0 TDI CR samozřejmě nabídne lepší pocit dynamického svezení než atmosférický 3.2FSI v nové A4 a u A6 je to podobné. Jakýkoliv TDI nabízí lepší dynamiku než atmosférický FSI ale náklady spojené se snižováním emisí začínají ekonomiku dieselů značně snižovat.Je fakt, že dost dlouho jezdíš za levno ale pak přijdou velké náklady na servis, které to celé prodraží.U benzínu jezdíš dráž ale v servisu to nejsou takové finanční šoky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem trosku rozcarovan ze zde pisi sami zavodnici :D me jako normalnimu zenatemu cloveku ,ktery auto potrebuje aby s nim zajel do prace a na chatu ,1.6 plne vyhovuje , jasne ze bych si koupil diesel kvuli spotrebe ,ale kdyz jsem srovnaval ceny dieslu a benzinu stejny rok vyroby ,tak proste slusny nezniceny diesel najeto kolem 100 - 150k je minimalne o 40 - 50 000 drazsi nez benzin a to pri mem vikendovem jezdeni neusporim ani kdyby diesel zral 2l na 100 a mel ho 10 let (menim auto tak cca po 4 letech) navic kdyz se divam na ty nacipovane cmoudy , kdyz pridaji a clovek za nima nevidi pres dym , tak mi to prijde docela katastrofa ze takove auto muze projet pres technickou. ale kazdemu podle chuti , ja kdybych si mohl osobne vybrat a mel dost penez beru OII RS benal :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem trosku rozcarovan ze zde pisi sami zavodnici :D me jako normalnimu zenatemu cloveku ,ktery auto potrebuje aby s nim zajel do prace a na chatu ,1.6 plne vyhovuje , jasne ze bych si koupil diesel kvuli spotrebe ,ale kdyz jsem srovnaval ceny dieslu a benzinu stejny rok vyroby ,tak proste slusny nezniceny diesel najeto kolem 100 - 150k je minimalne o 40 - 50 000 drazsi nez benzin a to pri mem vikendovem jezdeni neusporim ani kdyby diesel zral 2l na 100 a mel ho 10 let (menim auto tak cca po 4 letech) navic kdyz se divam na ty nacipovane cmoudy , kdyz pridaji a clovek za nima nevidi pres dym , tak mi to prijde docela katastrofa ze takove auto muze projet pres technickou. ale kazdemu podle chuti , ja kdybych si mohl osobne vybrat a mel dost penez beru OII RS benal :D

Však taky na technický trable s TDI jsou nemysli.Problém bývá dosáhnout a udržet max. předepsané otáčky( emise na dieselech se zkouší na max. otáčkách) anebo je dosáhnou a mají velkou kouřivost.Za oboje z STK vyhodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak muze bejt ten 3.0 TDI dynamictejsi nez 3.2 FSI kdyz rozdil v akceleraci je o 0,1s lepsi pro benzin???

Look to popletl 6,1 je pro naftu a 6,2 pro benzín, ten pocit dělá hlavně turbo,benzín zrychluje relativně nenápadně a tak to budí dojem pomalejšího vozu oproti dieselu.TDI má 500 Nm již v 1500 ot, kdežto benzín 330 Nm až od 3000 vejš a to dělá ten pocit pomalejší reakce a fakt, že točí až do 7000 ot to nezachrání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je otázka, jestli to neni jen marketingovej trik. Papír totiž snese všechno. Stejně jako to udělal VW u GTi, kdy na papíře je GTi s DSG rychlejší o dost než s manuálem a u Seatu Leon mislim, že to byl FR nebo tak, při ještě trožku nižší hmotnosti než GTi, tam žádnej rozdíl mezi manualem a DSG nebyl. Zas nevěřte všemu, co na vás marketingový oddělení automobilek chrlej :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je otázka, jestli to neni jen marketingovej trik. Papír totiž snese všechno. Stejně jako to udělal VW u GTi, kdy na papíře je GTi s DSG rychlejší o dost než s manuálem a u Seatu Leon mislim, že to byl FR nebo tak, při ještě trožku nižší hmotnosti než GTi, tam žádnej rozdíl mezi manualem a DSG nebyl. Zas nevěřte všemu, co na vás marketingový oddělení automobilek chrlej :D

DSG má lepší zrychlení než z manuálem....viz.v technických info. u SII je u 1.8TSI(manuál.) zrychlení(100km/h) za 8,6s a ten samej motor z novou 7.stup.DSG to má za 8,5s.

Já co jel z normál.6.st.DSG v OII 1.9TDi 77kw tak mi připadalo že ta s tim DSG má tak o 15-20koní víc než z manuálem........DSG je fakt moc povedená převodovka a ta nová 7.stupňová je navíc bezúdržbová tak už je úplně super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG má lepší zrychlení než z manuálem....viz.v technických info. u SII je u 1.8TSI(manuál.) zrychlení(100km/h) za 8,6s a ten samej motor z novou 7.stup.DSG to má za 8,5s.

Já co jel z normál.6.st.DSG v OII 1.9TDi 77kw tak mi připadalo že ta s tim DSG má tak o 15-20koní víc než z manuálem........DSG je fakt moc povedená převodovka a ta nová 7.stupňová je navíc bezúdržbová tak už je úplně super.

Jasný, já vím, že nahoru řadí rychleji. Ale jde o to, že VW ma u letáku ke GTi s DSG zrychleni rychlejší oproti manualu, než seat, kterej má tu samou techniku a žádnej rozdíl tam neni ;) když už, tak by měly být rozdíly u obou aut a ne jen u GTi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...