Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dneska ve zprávách na nově proběhla zpráva o tom, že největší výrobce automobilů VW už není nedotknutelný. Zároveň tam bylo řečeno, že Škoda auto pravděpodobně změní svého majitele. Jako potencionální nový majitel byla uvedena automobilka Porsche. Docela by mě zajímalo co je na tom pravdy......Nemáte někdo další zprávy?????

Jde o to, ze Porsche vlastni oficialne 31% a nemecka vlada si VW chranila aby nikdo nemohl koupit vetsinu ani porsche. Ale ted to evropsky soud zmenil a tudiz nic nebrani tomu, aby Porsche koupilo vice akcii. O tom, ze by se to melo tykat konkretne skodovky nic nevim a nic sem neslysel.

  • Autor
Jde o to, ze Porsche vlastni oficialne 31% a nemecka vlada si VW chranila aby nikdo nemohl koupit vetsinu ani porsche. Ale ted to evropsky soud zmenil a tudiz nic nebrani tomu, aby Porsche koupilo vice akcii. O tom, ze by se to melo tykat konkretne skodovky nic nevim a nic sem neslysel.

Právě o tom, že bude možná škodovka patřit porsche dnes na nově mluvili. O tomhle čachrování s akciemi jsem nevěděl. Zrpávu jsem neviděl úplně celou. Zřejmě to bylo ale myšleno tak, že by porsche koupilo většinu akcií VW a tím by se vlastně stalo i většinovým vlastníkem škodovky. V každém případě by to možná bylo zajímavé spojení - Škoda a Porsche........ :)

Je to asi tak, že Porsche koupí majoritní balík akcií VW a tím pádem s tím koupí i firmy, které pod koncern patří, tzn: Skoda, Seat, Audi. Defakto se nic dít nebude, jde jen o změnu vlastníka, veškeré smluvní vztahy a názvy zůstanou. Stejnak už dneska Porsche s VW přímo spolupracoje třeba na modelu Tuareg Cayane, kde je shodný podvozek, bylo tomu i tak v minulosti u vozů Porsche 924, 944, 968 a 914 do 924 se dával motor z Audiny a plno věcí v interiéru bylo z VW, obdobě u modelu 914, které byly vyráběny v továrnách VW a dostaly tak přezdívku VolkPorsche, byl to na tu dobu docela levný sportovní vůz. A když se to vezme ´plně do minulosti, tak obě firmy mají stejný kořen - Ferdinanda Porsche, takže bych to viděl na přirozenou věc ;)

Když tu minulost proberete, tak zjistíte, že řadou 924, 944, 968, 914 a Cayane Porsche vždycky zachraňovalo nebo utužovalo svoje umístění na trhu, paradoxní je to, že jí v tom VW pomohl a dnes ho Porsche koupí :D

Upraveno od rolbar

No mohli by jsme řikat že máme porsche. Jinak skurvená Eu, když muže diktovat národům co můžou vlastnit a co ne.

No mohli by jsme řikat že máme porsche. Jinak skurvená Eu, když muže diktovat národům co můžou vlastnit a co ne.

Neber to tak vážně, VW byl unikát v evropě a vzniklo to po válce, kdy v Německu bylo potřeba obnovit hospodářství, tak VW byla jedna z firem, která byla 100% státní a chráněná, aby byl zajištěn co největší hospodářský růst, pokud se nepletu, tak to bylo někdy v roce 1950 . Bylo to možná i díky rusům, který vyrabovali tehdá soukromou automobilku Opel a její vybavení si vzali jako válečnou kořist a pak vyráběli Opla v Rusku pod jiným názvem - to by vědět tatik.

Defakto tenhle výnos byl brzdou v tržní ekonomice a volném obchodu mezi Porsche a VW. V přístupových smlouvách jednotlivých členských zemí je jasně stanoveno, že na jejich uzemích funguje tržní ekonomika, mimo vyjímky pevně dané (léky, základní potraviny)-vesměs nové členské země. A nové členské země musí tyto vyjímky postupně opouštět a nechat cenám volný prostor, tím pádem dochází k tomu, co se dělo v minulých dnech, kdy skokově vyletí ceny některých komodit (kdyby nebyly chráněné státem, tak jejich cena vyletěla už n apočátku 90. let na dnešní úroveň). Na území celé EU by neměla nastat situace, že zájemce si nebude moci něco koupit, jelikož to bude chráněno nějakým zákonem/výnosem. Může nastat jen situace, kdy cena (v tomto případěě jedné akcie) bude taková, jejiž výši nebude kupující akceptovat a od koupi upustí, ale žádný státní výnos mu v tom nesmí bránit.

To, jak by to mělo být a je, je druhá věc :feve:

Upraveno od rolbar

  • Autor

Docela vyčerpávající vysvětlení. Dík.

To je stejně mazec, když Porsche mohlo být českou značkou... Jenže by to "rudej bratr" stejně típnul...

  • Autor

Jjj....teď se třeba do čech vrátí... :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.