Přejít na obsah

Význam signálů lambda


Kuba

Doporučené příspěvky

Zdárek, nevíte někdo jaký je význam signálů přicházejících od lambda sondy?

Lambda dává 0-1Volt, nevítě někdo co to znamená když se to blíží k 0V a pak k tomu 1V? Jedna možnost je žádná nespálená směs ve výfukových plynech a druhá je spousta nespálené směsi, otázka je kdy je která.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lambda by se mela pohybovat zhruba od 0.2V-0.8V,pricemz vyssi napeti je vetsi podil O2,protoze vsak probiha regulace tak vlastne za provozu "kmita" mezi temito hodnotami ,ss tam nameris cca 450-500mV.reakce ma byt vice jak 5kmitu za sec,jinak je tzv.mrtva- otravena.

napeti 0V a 1V bys nemel namerit nikdy,je to udelane kvuli rozpoznani zkratu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lambda by se mela pohybovat zhruba od 0.2V-0.8V,pricemz vyssi napeti je vetsi podil O2,protoze vsak probiha regulace tak vlastne za provozu "kmita" mezi temito hodnotami ,ss tam nameris cca 450-500mV.reakce ma byt vice jak 5kmitu za sec,jinak je tzv.mrtva- otravena.

napeti 0V a 1V bys nemel namerit nikdy,je to udelane kvuli rozpoznani zkratu.

Díky za odpověď,

Ptám se protože mi motor na divně houpe (na cca 1000ot je to nejhorší), je to takový houpání v rozmezí cca 300ot, prostě sám přidává a ubírá, na volnoběhu je pak ten chod také trochu neklidnější. Dělá mi to snad už poslední půlrok a nemůžu na to přijít. (Nový zapalovací kabely, víčko rozdělovače, palec, řídící jednotka, vyčištěný sání i klapka), diagnostika nepíše žádný chyby, je to docela oříšek. No a právě ta lamdla mi v tom houpání skáče mezi těmi cca 0.2-0.8, houpe to tak co vteřina prostě jak ten motor pořád ubírá a přidává.

Tak mě napadlo že bych se tohohle mohl chytnout a že by mi to řeklo jestli v tom houpnutí mi chybí jiskra nebo benzín.

(tzn. jestli je v háji snímač otáček, zapalovací modul a nebo některej ze vstřikovacích ventilů, benzínový čerpadlo atp.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

muze to byt neco z toho co pises (muz byt i prasklina v sani )nebo taky pokud je to MPI tak neserizena klapka,ona totiz nekde nejde seridit Vagem.

Je to 1.6MPI, klapku tam mám druhou, myslím že to začalo dělat už u té staré. Jinak vagem jde uvést do základního nastavení a pokud jí sleduju na vagu, tak všechny hodnoty vypadají ok. (potenciometr ukazuje plynule, žádný skoky, žádný bláznivý věci).

Ale když ohřeju motor, tak jak píšu, na tisíci to houpe a na volnoběh to začně podle mě prostě na nějakým válci vynechávat nebo co. Klapka dohonce na volnoběhu to houpání zkouší (na základě signálu od čidel a jednoty) usměrnit, tzn. motor poprvé houpne, chviličku na to začně klapka otvírat, pak zase zavírat, ale nejdřív klapka drží (na vagu vše drží, točky, úhel klapky, teploty vše stabilně ok) a až po prvním škytnutím motoru začne otvírat a závírat a klape jak prdlá aby to srovnala.

Má někdo zkušenosti s přisáváním falešného vzduchu v sání? Já mám zatím zato, že by se to projevovalo tak nějak v celém rozsahu a třeba menším výkonem.

Můj problém je od volnoběhu do cca 1100ot, kdy prostě motor jako vynechává. Na volnoběhu se chová podobně když odpojím kabel od svíčky. To škytá podobně, jenže i tímhle způsobem je dost blbě poznat na kterým válci by je závada(jestli je jen na jednom).

Neměl někdo zkušenosti ze závadou např. zapalovacího modulu, hallova snímače otáček, nebo vstřikovací trysky, jaké byly projevy? Co to dělalo?

Nemám druhé auto abych prohazoval díly a zkoušel, no a aby mi v servise otestovali odstřiky, to se mi taky moc nechce aby mi to rozvrtali, já jim zaplatil vejplatu a řekli mi že to je něco jinýho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

zdravim potrebujem poradit  napatie na lambde sonde ma byt 4,5v  na pinoch 3 a 4 pri zapnutom zapalovani  ja  som  nameral 1.2 v na dvoch  feliciach  1.3 mpi  na mojej  aj pise chybu prilis maly signal na lambde  skrat na plus  potrebujem  vediet  ci naisto ma mat felicia 1.3 mpi  na pinoch  3 a 4   4.5 V  na 1. 6 mpi  som nameral 4.5V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...