-
Content Count
596 -
Joined
-
Last visited
-
nevim jestli je to i pripad nekoho jineho,ale ja si dlouhodobou smazal nekolikrat z maxidotu pri prepinani mezi od startu - od nacerpani -dlouhodoba... staci chvili dyl pridrzet tlacitko a je to vymazane.finta je v tom ze to hned nevidis ,ze se to smazlo, je tam porad posledni hodnota.po dalsim vypnuti/zapnuti je vymazano... staci i chcipnuti pres start/stop. Ted uz se na spotrebu divam jen na radiu a je klid...
-
Ahoj, 1/ ano cislo za lomitkem je pozice v konektoru / do pozice 6 musis doplnit pin, je tam jen dira... 2/ diody oddeluji obvod ,aby fungoval bez ovlivneni dalsich funkci spinace , typ diod muze byt napr 1N4007 nebo neco kolem 1A v plastovem provedeni, spina to jen maly proud... pokud nechces experimentovat zapoj to tak jak to mas na schematu, cena diody je 1 kc....... 3/ zapojeni je pro tento pripad asi shodne (zapojoval jsem to v obou verzich a nepamatuji ze by byl rozdil,ale jsem jen clovek ..) 4/ nekamaradim s fordem 5/ pojistky netreba, jen menis zap
-
JiVi: OK, diky. Pro me je zajimava ta hodnota pri startu, tedy klidove napeti baterie. To ze to pada na 12,1 V podle mne neni problem, jen ta baterie nema 100 procent nabiti. Coz mimo zimu nevadi.(podle mne). Muj zaznam napeti za celych 3/4 roku je asi takovy: (cidlo na baterce pripojeno,StartStop vypinam) klidove napeti (rano 6,30hod) pred otevrenim auta. cerven2018-listopad2018 =12,2V prosinec2018-brezen2019 = 12,6V duben2019 = klesa ,aktualne 12,4V
-
JiVi: jeste pridej teplotu pri ktere jsi to meril.Chova se to jinak pri nizkych a vyssich teplotach
-
Dik za odezvu.Myslel jsem spise okamzita hodnota zobrazena pres OBD a skutecnost na AKU - treba voltmetrem.. U me taky tato hodnota se lisi tak +- 0.2V (podle toho kterou jednotku vyctu, nejpresneji vychazi motorovka a centralni elektrika....)
-
LukasCBR : nezkousel jsi merit ,jestli to zobrazene napeti odpovida skutecnemu na baterii ?? (nektere jednotky napeti skutecne meri -napr 09 - centrlani elekt. a nektere ji maji jako hodnotu prejatou... , nevim co zrovna ten OBD "konektor" pouziva za napeti. Ve VCDS je videt rozdil v napajeni jednotlivych jednoteki nekolik desetin Volt)
-
myslim ze tohle muze byt OK , protoze konektor vyradi jen managment baterie (proud,napeti,teplota bat) , ale dobijeni ma porad svuj program vcetene regulace podle odberu..(vetsi odber vetsi proud do baterky,tedy vice Voltu)
-
Mi to "to samé" neprijde. Jednak je to ModryZub,tedy dosah celkem nic moc. Aplikace musi byt jejich. Neumi to "delat data", tedy posilat mi jednotlive hodnoty s realnym casem, nepripoji se to samo k me wifi a tim padem je to "bezobsluzne"....... Jedinou vyhodu to ma ze je to prumerne 1mA (nesmis ale byt moc dlouho pripojen..) Moje zarizeni pouziva standartni wifi pres prohlizec , funguje tedy i na Windowsim telefonu. Ma i web stranku s hlavnimi daty. Ale to jen tak na okraj, i obycejny voltmetr da info o stavu baterie ,pokud se umi vysledky interpretovat ..
-
souhlasím, ja nejsem v rozporu s těmito články. Je to jen nazor na technické řešení (dle mě není nesmyslné jak zde snažíte naznačit). Určitě pokud se bude nabijet konstantně na 80-90 procent bude to technicky lepší než nedobijet nebo přebíjet. O tom jestli stav me baterky bude za 5 let ještě OK se dozvim až za 4 roky... do te doby jsou to jen dohady edit. Abych nějak zdokumentoval průběh moji baterky v autě ,tak jsem postavil zařízení,které pravidelně po wifi posila data o napětí a pak mužeme analyzovat. ( data se měří nepřetržitě a předavaji pokud jsem dosahu me
-
Vím ,že tady převládá názor, že je nutno co nejvíce omezit inteligentní nabijení,respektive jeho funkci. Ja osobně bych se však zastal tohoto systému řízení nabijení. Myslím že v provozu je baterie spíše zatěžována cyklicky a tedy by nemela být nabijena na 100 a vice procent.(ubytek vody,nemožnost dorovnání článků na shodné U). Proto je dobré použít nějaký způsob řízení nabíjení na např 60-70procent. To zajistí min ubytek vody a pokud je dobře dimenzovana (Ah) ,tak to zvýší její životnost a na výkonu se to nepozná... Protože baterie nabita jen na polovinu by mohla v zimě zamrznout
-
nestaci smazat chybovku, musis provest reset pres merene hodnoty (VCDS). odkodovat lze (asi staci jen v pristrojovce,prip radio)
-
Zalezi jak je to mysleno. Ridici jednotka si drzi info o typu baterie i bez napeti. ridici obvod baterie (ta blbost na baterce) si nic nepamatuje , vzdy posila data znovu. V pohode to zvlada vyndani jakkoli nabite/vybite baterky a zase pripojeni nabite /vybite baterky. Krize nastva ,kdyz je baterka vybita pod 9V a nekdo ji nabiji postaru (nabijecka k baterii plus i minus) , to pak se nic nedeje i kdyz baterka je uz trochu nabita.( holt ten merici obvod musi dostat podnet ze baterka se nabijela..)
-
ono je to s tim napetim trosku slozitejsi...(klidne muze chodit dolu az na 10V a nemusi to byt problem) , u benzinu zase to zatizeni pri startu nebyva tak velke jako u dyzlu.(startuje kratsi dobu) nejjednodussi je sledovat napeti dlouhodobe a v pripade ze se zacne menit tak reagovat.
-
honzik changed their profile photo
-
Ahoj, tezko nekdo odhadne konkretni nabijeni baterie, nejlepe si kup nejaky meric baterie napr. do zasuvky zapalovace.Tam uvidis kdy to napeti v klidu klesa pod 12,5V tak je to treba resit... osobne si myslim ze auto musi jet tak zhruba 20 minut aby z baterie moc neubylo,ale zalezi jaka je spotreba pri startu, jake spotrebice bezi apod..Na km to asi nikdo neodhadne...
-
Tak leden ma na moji baterii pozitivni vliv. Jak je nizka teplota auto dobiji na max ,tak za mesic se baterie poprve dostala na d 12,5V ..