Jump to content

honzik

Bronze user
  • Content Count

    596
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

21 Excellent

2 Followers

About honzik

  • Rank
    Profesional

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

1,641 profile views
  1. nevim jestli je to i pripad nekoho jineho,ale ja si dlouhodobou smazal nekolikrat z maxidotu pri prepinani mezi od startu - od nacerpani -dlouhodoba... staci chvili dyl pridrzet tlacitko a je to vymazane.finta je v tom ze to hned nevidis ,ze se to smazlo, je tam porad posledni hodnota.po dalsim vypnuti/zapnuti je vymazano... staci i chcipnuti pres start/stop. Ted uz se na spotrebu divam jen na radiu a je klid...
  2. Našel jsem v garaži novou loketku z O II FL, mr 2011, tmavá. Je demontovana z noveho auta ,cca měsíc bylo v autě,ted to leží zabaleno v garaži...... je to komplet včetně vzduchovodu a krytu ručky, neni tam spinač zamykani, zasuvka 12V a AUX. Důležitá poznamka : neposilam , předani Tábor a okolí. (dle domluvy) cena dohodou....
  3. Ahoj, 1/ ano cislo za lomitkem je pozice v konektoru / do pozice 6 musis doplnit pin, je tam jen dira... 2/ diody oddeluji obvod ,aby fungoval bez ovlivneni dalsich funkci spinace , typ diod muze byt napr 1N4007 nebo neco kolem 1A v plastovem provedeni, spina to jen maly proud... pokud nechces experimentovat zapoj to tak jak to mas na schematu, cena diody je 1 kc....... 3/ zapojeni je pro tento pripad asi shodne (zapojoval jsem to v obou verzich a nepamatuji ze by byl rozdil,ale jsem jen clovek ..) 4/ nekamaradim s fordem 5/ pojistky netreba, jen menis zapojeni spinace,jisteni svetel zustava nedotceno (ano obrysovky budou napajeny z hlavnich svetel..) cely tento obvod pochazi ze zapojeni pro skandinavske skodovky a byl pouzivan ve vyrobe (bez tech diod,ty slouzi k tomu aby se nemuselo menit cele zapojeni) edit. zapomel jsem nejdulezitejsi. cele to zapojeni a veci kolem inicioval uzivatel "strojvudce"...
  4. honzik

    Autobaterie

    JiVi: OK, diky. Pro me je zajimava ta hodnota pri startu, tedy klidove napeti baterie. To ze to pada na 12,1 V podle mne neni problem, jen ta baterie nema 100 procent nabiti. Coz mimo zimu nevadi.(podle mne). Muj zaznam napeti za celych 3/4 roku je asi takovy: (cidlo na baterce pripojeno,StartStop vypinam) klidove napeti (rano 6,30hod) pred otevrenim auta. cerven2018-listopad2018 =12,2V prosinec2018-brezen2019 = 12,6V duben2019 = klesa ,aktualne 12,4V
  5. honzik

    Autobaterie

    JiVi: jeste pridej teplotu pri ktere jsi to meril.Chova se to jinak pri nizkych a vyssich teplotach
  6. honzik

    Autobaterie

    Dik za odezvu.Myslel jsem spise okamzita hodnota zobrazena pres OBD a skutecnost na AKU - treba voltmetrem.. U me taky tato hodnota se lisi tak +- 0.2V (podle toho kterou jednotku vyctu, nejpresneji vychazi motorovka a centralni elektrika....)
  7. honzik

    Autobaterie

    LukasCBR : nezkousel jsi merit ,jestli to zobrazene napeti odpovida skutecnemu na baterii ?? (nektere jednotky napeti skutecne meri -napr 09 - centrlani elekt. a nektere ji maji jako hodnotu prejatou... , nevim co zrovna ten OBD "konektor" pouziva za napeti. Ve VCDS je videt rozdil v napajeni jednotlivych jednoteki nekolik desetin Volt)
  8. honzik

    Autobaterie

    myslim ze tohle muze byt OK , protoze konektor vyradi jen managment baterie (proud,napeti,teplota bat) , ale dobijeni ma porad svuj program vcetene regulace podle odberu..(vetsi odber vetsi proud do baterky,tedy vice Voltu)
  9. honzik

    Autobaterie

    Mi to "to samé" neprijde. Jednak je to ModryZub,tedy dosah celkem nic moc. Aplikace musi byt jejich. Neumi to "delat data", tedy posilat mi jednotlive hodnoty s realnym casem, nepripoji se to samo k me wifi a tim padem je to "bezobsluzne"....... Jedinou vyhodu to ma ze je to prumerne 1mA (nesmis ale byt moc dlouho pripojen..) Moje zarizeni pouziva standartni wifi pres prohlizec , funguje tedy i na Windowsim telefonu. Ma i web stranku s hlavnimi daty. Ale to jen tak na okraj, i obycejny voltmetr da info o stavu baterie ,pokud se umi vysledky interpretovat ..
  10. honzik

    Autobaterie

    souhlasím, ja nejsem v rozporu s těmito články. Je to jen nazor na technické řešení (dle mě není nesmyslné jak zde snažíte naznačit). Určitě pokud se bude nabijet konstantně na 80-90 procent bude to technicky lepší než nedobijet nebo přebíjet. O tom jestli stav me baterky bude za 5 let ještě OK se dozvim až za 4 roky... do te doby jsou to jen dohady edit. Abych nějak zdokumentoval průběh moji baterky v autě ,tak jsem postavil zařízení,které pravidelně po wifi posila data o napětí a pak mužeme analyzovat. ( data se měří nepřetržitě a předavaji pokud jsem dosahu me wifi)Zatim je na tom videt ,že při poklesu venkovnich teplot pod 5 stupnů se zacalo napětí šplhat nahoru k 12,5V a ted se zase snižuje..(pred zimou bylo kolem 12,2V.
  11. honzik

    Autobaterie

    Vím ,že tady převládá názor, že je nutno co nejvíce omezit inteligentní nabijení,respektive jeho funkci. Ja osobně bych se však zastal tohoto systému řízení nabijení. Myslím že v provozu je baterie spíše zatěžována cyklicky a tedy by nemela být nabijena na 100 a vice procent.(ubytek vody,nemožnost dorovnání článků na shodné U). Proto je dobré použít nějaký způsob řízení nabíjení na např 60-70procent. To zajistí min ubytek vody a pokud je dobře dimenzovana (Ah) ,tak to zvýší její životnost a na výkonu se to nepozná... Protože baterie nabita jen na polovinu by mohla v zimě zamrznout , system ji v zime nabíjí na 90-100procent,tedy opět bez problémů. Co se mi na tom systému nelíbí je nemožnost kontroly nabití a otazkou je taky "kvalita" techto baterii. (taky se dost divné že baterie EFB se přímo nedoporučují k cyklické zátěži (start-stop) a přesto jsou ted běžně montovány..) Dle mého je velmi vhodné omezit funkci Start-Stop (i s ohledem na výdrž startéru...) a další úpravy řízení dobíjení už řeší jej jednotlivá procenta životnosti baterie a to ještě jen v některých případech provozu auta.. (PS. na firemních autech mr16/17 jsou vytazene konekttory a baterky tam jsou ve stejnem stavu jako na tech co vytažený konektor nemají...tedy všechny fungují)
  12. nestaci smazat chybovku, musis provest reset pres merene hodnoty (VCDS). odkodovat lze (asi staci jen v pristrojovce,prip radio)
  13. honzik

    Autobaterie

    Zalezi jak je to mysleno. Ridici jednotka si drzi info o typu baterie i bez napeti. ridici obvod baterie (ta blbost na baterce) si nic nepamatuje , vzdy posila data znovu. V pohode to zvlada vyndani jakkoli nabite/vybite baterky a zase pripojeni nabite /vybite baterky. Krize nastva ,kdyz je baterka vybita pod 9V a nekdo ji nabiji postaru (nabijecka k baterii plus i minus) , to pak se nic nedeje i kdyz baterka je uz trochu nabita.( holt ten merici obvod musi dostat podnet ze baterka se nabijela..)
  14. honzik

    Autobaterie

    ono je to s tim napetim trosku slozitejsi...(klidne muze chodit dolu az na 10V a nemusi to byt problem) , u benzinu zase to zatizeni pri startu nebyva tak velke jako u dyzlu.(startuje kratsi dobu) nejjednodussi je sledovat napeti dlouhodobe a v pripade ze se zacne menit tak reagovat.
  15. honzik

    Autobaterie

    Ahoj, tezko nekdo odhadne konkretni nabijeni baterie, nejlepe si kup nejaky meric baterie napr. do zasuvky zapalovace.Tam uvidis kdy to napeti v klidu klesa pod 12,5V tak je to treba resit... osobne si myslim ze auto musi jet tak zhruba 20 minut aby z baterie moc neubylo,ale zalezi jaka je spotreba pri startu, jake spotrebice bezi apod..Na km to asi nikdo neodhadne...
×
×
  • Create New...