Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

a co teprve chudáci šejci, co s tou ropou budou dělat? ;)

před 8 hodinami, Malta napsal:

no za tu dobu budeš muset zcela určitě vyměnit aku blok (možná nejednou) a to bych chtěl vidět tu dardu za něj. :(

Auto co tu dal Rob1 má záruku 5 let bez omezení km a na baterii 8 let nebo 200 000km.

no.. ono se taky na tom v podstate nema co posrat.. motor a prevodovka jsou vylouceny a na podvozkovych dilech se vysype za tu dobu maloco, kdyz jeste veme, ze bezne opotrebeni ti nikdo na zaruku neda.. takz eja na sve fobii mam za 5.5 roku 140 000km, takze mne by se elektromobil celkem i sikl.. pokud by byla moznost napichnout se v praci na zasuvku, tak by to bylo v pdostate jezdeni zadara..

jenze ta doba se blizi.. za nekolik let budeme jezdit auty na elektriku, pripadne na vodik, bezne.. 

 

Šejci už se na ten čas, kdy bude ropa víceméně okrajová energetická záležitost, připravují investicemi do nových technologií, zde: http://technet.idnes.cz/softbank-vision-fund-0rx-/tec_technika.aspx?c=A161014_132252_tec_technika_erp

Aby nedošlo k mylnému pochopení, nejsem proti elektromobilitě, jsem její opatrný příznivec a kdybych žil v Norsku nebo aspoň v Německu, tak bych se na ní i docela těšil. Ale víme, jak to narozdíl od jmenovaných států funguje v té naší slavné ČR. Jak jsem psal v příspěvku výše, u nás něco jako pozitivní motivace neexistuje, pouze salámová metoda a princip dlouhého biče a malého dvorku. Takže lidé, kteří jsou například závislí na autě kvůli dojíždění do práce, budou státem přinuceni si elektromobil bez dotace koupit a ti co na to nebudou mít, stráví dojížděním hromadnou dopravou denně několik hodin nebo budou platit dramaticky vysoké daně za neekologický provoz vozidla. Budu moc rád, když se spletu, ale bohužel zkušenosti spíše ukazují, že to tak dopadne...

 

@JirkaBrno:  neboj, oni už odborníci něco vymyslí, co by se na tom mohlo pokakat. elektromobil bude víceméně elektronická záležitost a s takovými já mám za poslední roky dost smutné zkušenosti. Ber si jenom, co dnes vydrží takový mobilní telefon, jen málo lidí ho dnes má déle než 2-3 roky, protože pak odejde do kopru. Ještěže je aspoň dnes ta dvouletá záruční doba na většinu věcí, myslím, že 2/3 elektro věcí co koupím, tak chodím reklamovat, dost často i po kratší době než po roce, pokud bych měl vypsat vše za poslední 3 roky, byl by to seznam na toaletní papír. Určitě ale ne kvůli tomu, že bych se k tomu choval špatně, jsem spíše opatrný a důsledný člověk. A to jsou všechno věci, které člověk používá pouze vevnitř při pokojové teplotě, ten elektromobil bude vystaven značným teplotním výkyvům dejme tomu od -20 do +50°C a při dnešním pájení nekvalitním bezolovnatým cínem máš po jedné sezóně studeňáček jedna báseň :-)

Upraveno od Rob1
doplnění

před 13 hodinami, Malta napsal:

a co teprve chudáci šejci, co s tou ropou budou dělat? ;)

no ti budou v prdeli ... :) jinak ja mam doma fotovolatiku a tak me by se to siklo taky, v pohode behem letní sezony bych si kdykoliv baterku nabil zadara (treba koupil nahradni a jednou za cas ji vyměnil, nebo udělat nějaký držák a mít tam dvě napojený na sebe asi by to taky šlo a tak ta dojezdovost je pak větší) ale i z veřejný sítě to bude málo peněz, elektřina je levná oproti obyč palivům ...

... jinak česká firma H3Eda myslím vyvíjí nové baterie, bude to forma jakoby modulů, kde si potřebnou kapacitu sestavíš jak budeš potřebovat ... chtějí se cenově dostat pod 100USD za 1kWhod a životnost dost velký počet nabíjecích cyklů při běžném provozu myslím nějakých 20let by měla vydržet ... ještě před pár lety to stálo běžně kolem 2000USD, ted se prodávají myslím kolem 150 USD ... momentální životnost bývá 10let ...

jinak výhodou je taky že ten elektromotor je tak velikost normální akubaterie, takže když se na tom něco posere, vyndáš to jako baterku odvezeš do servisu tam ti půjčí jinej a vesele jezdíš dál, ne že čekáš x týdnů než se k tomu dostanou v servisu (BA/diesel) a pak x týdnů než přijdou čím to je a pak další doba než to dají do kupy ...

jenže furt jsou tu ty šejkové, kteří dost možná posílají kapříky správným směrem, proto ten vývoj elektroaut je tak pomalý a drahý, je dost možné že už ted je někde v šuplíku vynález daleko lepší ... např. v Japonsku už prohnutý TV byly někdy před 10 lety sem se to dostalo není to tak dlouho ... známej dotáhl z Asie ledkové osvětlení které chladí, netopí, v Evropě se neprodává zatím atd. ....

... no jo, ale jak se zvýší počet veřejných dobíjecích stanic, vzroste počet nabíjených aut v noci, přes den, oni tu elektriku zase řádně zvednou, aby neprodělali ... a chci vidět, jak v takovém Německu, budou schopni pokrýt toto navýšení spotřeby, když se vzdali jádra. Už letošní zima jim ukázala, že jejich zdroje jsou nedostatečné a to ještě nedošlo k žádnému rozmachu elektroaut

pokud by se cena dostala pod 100 USD za 1 kWh tak bude cena komplet baterií do auta s dojezdem okolo 350 km cca 100 kkč. (Ioniq spotřeba 11,5 kWh/100 km). To by nebylo tak strašné za předpokladu že baterie opravdu vydrží ujetí 200 kkm. Právě s tím nabíjením v noci to bude fajn, jelikož nejvyšší spotřeba el.energie je přes den a výrobcům energie dělají ty špičky a následné noční razantní poklesy dost problémy, takže tím nabíjením přes noc, což bude zřejmě dělat drtivá většina lidí se ta spotřeba rozprostře rovnoměrněji zvláště při vysokém počtu aut, až jich bude jezdit řádově milióny. Nemyslím si, že by cena el.energie měla kvůli elektromobilitě nějak dramaticky vzrůst, spíše se obávám dodatečného zdanění tohoto typu pohonu ze strany státu, až bude elektromobilů významný procentuelní podíl. Zvláště v Německu věřím, že se s tím nárůstem poptávky vyrovnají bez větších problémů, v ČR to bude větší ořech.

jinak prý jen na baterky to jezdit nebude, už je prý někde v plánu, že elektroauto by mohlo mít střechu z FVE panelu a mohlo by si vyrábět el samo, nebude jen závislé na bateriích ... jinak ohledně toho zdanění nevím, zatím jsem nikde o tom ani nečetl, že by elktro auta zatížili nějakou daní ... např. alternativní paliva doposud mají výhodu resp. nemusí se z nich platit silniční daň (pro podnikatele) ...

... to už jsem si kolikrát taky říkal, proč ty panely nezakomponují na přední kapotu třeba a na střechu... určitě by to významně prodloužilo dojezd, zvláště za pěkného slunečného dne. Také jsem o tom neslyšel, že by se měla elektro auta danit, ale stačí si dát dohromady 1+1. Spotřební daň z paliv a maziv je významnou položkou státního rozpočtu a pokud dojde k masovějšímu nárůstu elektromobility, bude třeba tento výpadek nějakým způsobem nahradit. Samozřejmě jsou zde i jiné alternativy, ale to by vydalo na elaborát na knihu a ne na příspěvek do diskuze. Je jisté, že pokud státní rozpočet počítá s určitým příjmem a dojde k výpadku určité jeho části, je nutné ho nějak nahradit a toto se nabízí jako první možnost.

tusim, ze tam nedaj panely na strechu proto, ze maj slaby vykon v pomeru toho, kolik potrebuje elektromobil na svuj vykon... +  vaha panelu na strese a riziko v pripade nehody.. vem si, ze dneska ma strecha tloustku plechu 0.3-0.4 mm? Musel by tam byt nejaky druh slitiny, ktery je tenky a zaroven vydrzi vahu panelu, pripadne vyztuzena strecha-vetsi vaha-vyssi vyrobni naklady atd atd.. a je pravda, ze solarni panel na strechu auta, cca 3m2 plochy moc energie pro provoz elektromobilu neudela..

no nic, tak přiděláme rozkládací jak to má ISS na orbitu :D

před 3 hodinami, JirkaBrno napsal:

tusim, ze tam nedaj panely na strechu proto, ze maj slaby vykon v pomeru toho, kolik potrebuje elektromobil na svuj vykon... +  vaha panelu na strese a riziko v pripade nehody.. vem si, ze dneska ma strecha tloustku plechu 0.3-0.4 mm? Musel by tam byt nejaky druh slitiny, ktery je tenky a zaroven vydrzi vahu panelu, pripadne vyztuzena strecha-vetsi vaha-vyssi vyrobni naklady atd atd.. a je pravda, ze solarni panel na strechu auta, cca 3m2 plochy moc energie pro provoz elektromobilu neudela..

Proč proboha nějaké slitiny či co...vždyť už dnes existují panely ve tvaru folie, nalepí se na střechu auta a je to....má to ale výkon tak 8-12W, viděl jsem to někde na čínských stránkách, cenově tak kolem 6-8 tisíc...to je vhodné tak na dobíjení auta když delší dobu stojí....

jestli jsi dobře četl, psal jsem, že jsou sice jako samolepka na střechu, ale mají malý výkon....je to tak na oživování baterie, což stačí....nikdo nemluvil o nějakých skleněných deskách na střeše...to je utopie. Jinak co jsem našel...8W/19V, proud 0.3 A, rozměrově 355x199x1.2 mm, což na udržování baterie v autě stačí...ono to bude ještě chvíli trvat, než se vymyslí něco, aby to stačilo pokrýt spotřebu auta čistě výrobou ze slunce, takže prozatím řešení je hybrid....dělali jsme tu Lexus 400H, do 35 km jede na baterku, pak naskočí motor, při decelaci motor zhasne, zároveń to zpětně dobíjí do baterek...řešení to je 

Tak Fábia už je doma.Je to 44kw varianta.Boužel jsem s ní zatím najel jen asi 70km.Co se týče výkonu není to až takové zklamání.Je trošku slabší na čtyřku,ale do městského provozu bude vyhovovat.Jel jsem s ní i 130 a že by se trápila mi nepřipadalo.Na pětku jede pěkně.Samozřejmě bych byl asi vůl,kdybych napsal o autě co jsem koupil že to je slabé atd,ale je třeba vzít v uvahu,že jsem věděl že kupuji 44kw verzi a tomu to asi i odpovídá.Polo 44kw bylo trošku živější a fábie htpéčka jsou asi taky o fous silnější.Je to ale opravdu jako třetí auto do rodiny,takže se asi nikam ani moc daleko nepodívá.Co mě trochu zarazilo je hrana na předních dveřích,je tam velký skok pod oknem,takovy výstup,že hrana dveří směrem k sloupku  není jak u jiných aut taková v kuse,ale je tam pod oknem asi 8cm vystup.Motor je zvukově takový traktůrek.Už jsme asi zapomeli na zvuk tříválce.Potah sedačky je takový hodně jednoduchý a co je pro mne novinka pamět č.3 což je podle návodu pamět od posledního načerpání.Budu si muset i zvykat na rádio bez cd.Je tam ale možnost sd karty,nebo připojení přes usb výstup.Je tam i pětiletá záruka což je fajn,ale při kontrolách si to určitě nechají zaplatit.Auto je na uvěr od Škofinu a asi novinka,máme havarijní pojištění s 1 %spoluučastí,ale to platí jen tehdy,jestli případnou škodu na mém voze si nechám opravit v domovském servise,což znamená v servise kde jsme auto koupili.Jestli škodu budu opravovat kdekoliv jinde,tak je spoluučast 5%.Toto mi ale řekl prodejce až při podpisu smlouvy.Já chtěl klasicky 1% spoluučast.Boužel auto jsme kupovali v jiném městě než bydlíme,tak jsem volal na Škofin,jestli by šel změnit ten domovský servis,tak že snad jo.Poslal jsem žádost a uvidíme.Pojiska ale není nijak drahá,tedy aspon podle mě a jestli nám změní ten domovský servis do místa bydliště,tak jsem spokojený.

A kdy pojede autíko na montáž LPG?

Nemám moc času,ale jestli to vyjde tak po velikonocích,jestli ne tak až v srpnu.

Počítám ale že to ted vyjde.Bude to mít počítám tak 200 až 300 km najeto při montáži tak doufám že se tam nic neposere.

Upraveno od dusan.k

předně gratuluju k výběru auta... co se týká domovského servisu, nemusíš mít nervy, to využiješ jen při nehodě , proto je taky možné, že to nikdy nevyužiješ... na servisní prohlídky to nemá vliv, protože je fuk, kam s tím budeš jezdit.. myslím v rámci škoda servisu,.. kupoval jsi nové auto, nebo roční neboo...?

Upraveno od JirkaBrno

i když se posere, muže ti to být jedno, protože záruka ti padá jen na komponenty, které zkolabují zásahem montáže LPG, což je minimální šance, že se stane... tzn pokud se ti zadře motor, nemá na to LPg vlil...ale asi by jsi musel přizvat soudního znalce, protože první, co by ti škodovka vmetla do xichtu by bylo, že je to provozem na LPG.. já jsem raději jezdil rok a 23000km na BA a pak jsem to nechal přestavět...

S tím servisem máš pravdu,ale i tak.Pokud se to dá změnit budu rád. Auto je nové,ještě voní.Neplánuju,že auto bude doma déle než 5 let,takže se mi s přestavbou čekat nechce.Možná to je chyba,ale to ukáže čas.Ještě co mi leze na nervy je ten start stop systém,ale snad si zvyknem.Ja s tím autem toho stejně moc nenajedu,tak to tak nereším.Dá se to vypnout uplně?Vím,že se to dá vypnout při každém nastartování,ale možná to jde uplně.Skusím pohledat.

dá se, ale je to zásah do elektroniky auta, tudíž možný problém se zárukou... a jinak máš pravdu, je to skutečně nahovno.. servis uvidíš, třeba to pujde změnit.. já jsem taky neplánoval, že budu mít fábku ted už šestý rok, ale za co ji vzměnit..? Ted jsem se díval, fábka roční vozy, najeto cca 20000km,+- 1,2 tsi kombik za cca 270000kč... s penězi ani tak problém není, ale jezdit za 6,5l BA nebo za 8l LPG je rozdíl.. kor při nájezdu 22000km/rok a v drtívé většině po dálnici

Já jsem taky mpi 44kw nechtěl,ale jsem Škodovkář a boužel lpg motory končí.Chtěl jsem ještě jedno na Lpg.Další už bude doufám elektro.

tak alternativa je 1,0 55kW.. ale teda.. :unsure:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.