Přejít na obsah

Plná moc majitele vozu.


Rosta1.8

Doporučené příspěvky

Nikde se tu neobjevilo upozornění na nutnost mít plnou moc od majitele vozu pro cestu do zahraničí, od vstupu CR do Šengenského prostoru.

Dle legislativy EU, každý řidič služebního či vypůjčeného vozu při cestě mimo území CR musí mít souhlas majitele vozu k jeho provozování mimo území státu.Protože je tu asi dost Okin na leasing a služebních-pamatujte na to.Hodil jsem sem přibližný vzor jak by to mělo vypadat.Leasingové firmy by toto měly vystavit na požádání, velké autopůjčovny to dávají k dokladům ale v menších firmách o tom nemusí být povědomí.Tedy pokud vaše jméno není uvedeno v malém techničáku vozu potřebujete Owner's Declaration.

Owner__s_Declaration.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosta má pravdu. od začátku s sebou vozím kartičku zplnomocnění, pravda je, že za 3roky jí nechtěl vidět ještě nikdo. jen bych ještě dodal, že by měla být notářsky ověřená, což kupříkladu já nemám, takže kdyby mě čapnul někdo znalej problematiky, tak mě vykoupe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zajímavé... a jak je to u aut koupených na úvěr? tam už není majitelem vozu leasingovka (banka), ale kupujíci... co?

No jasně majitelem je kupující, vždyť je tvoje jméno ihned napsáno do obou techničáků a tedy se tě deklarace netýká.To je výhoda úvěru-auto je skutečně tvoje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosta má pravdu. od začátku s sebou vozím kartičku zplnomocnění, pravda je, že za 3roky jí nechtěl vidět ještě nikdo. jen bych ještě dodal, že by měla být notářsky ověřená, což kupříkladu já nemám, takže kdyby mě čapnul někdo znalej problematiky, tak mě vykoupe.

Máš pravdu, to notářské ověření by mělo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikde se tu neobjevilo upozornění na nutnost mít plnou moc od majitele vozu pro cestu do zahraničí, od vstupu CR do Šengenského prostoru.

Dle legislativy EU, každý řidič služebního či vypůjčeného vozu při cestě mimo území CR musí mít souhlas majitele vozu k jeho provozování mimo území státu.Protože je tu asi dost Okin na leasing a služebních-pamatujte na to.Hodil jsem sem přibližný vzor jak by to mělo vypadat.Leasingové firmy by toto měly vystavit na požádání, velké autopůjčovny to dávají k dokladům ale v menších firmách o tom nemusí být povědomí.Tedy pokud vaše jméno není uvedeno v malém techničáku vozu potřebujete Owner's Declaration.

Pokud moje jméno, jako řidiče, v malým techničáku je, žádný prohlášení leasingovky nepotřebuju, i když je vlastník ona. Tak zase ať se tu zbytečně neplašej lidi, co maj auta na leasing.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosťo nemyslíš tím doufám, že jako provozovatel vozidla, který mám já, jako fyzická osoba - podnikatel na leasing, bych při cestě do zahraničí měl s sebou vozit nějaké "povolení k cestě" od leasingovky ???

No měl bys,protože automobil není tvůj majetek ale leasingové společnosti-na malém techničálu je uvedena ona-ne ty.Leasingové společnosti tento souhlas vytaví na požádání.Toto se týká všech vozidel leasingových společností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No měl bys,protože automobil není tvůj majetek ale leasingové společnosti-na malém techničálu je uvedena ona-ne ty.Leasingové společnosti tento souhlas vytaví na požádání.Toto se týká všech vozidel leasingových společností.

odpověděl jsi dřív, než jsem to opravil. Je totak, jak jsem napsal výše, čili v malým TP jsem já a ne leasingovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vždy ke každýmu autu dostal zeleno-bílou kartičku od Škofinu že jsem provozovatelem daného auta a je na něm i eviden.číslo.(taky jí ale po mě nikdo nikdy nechtěl).Auto na leasing.má správně řídit jen provozovatel uveden v techničáku nebo na te kartičce.Třeba já když mé auta užívají jiný řidiči si musim vyžádat na leasingovce o dodatečné zapsání dalšího řidiče k užívání + vystavení další karty(1.500kč),bývalo 1000kč a jelikož je to navíc k užívání autodopravy tak mi ještě zvednou pojistku o 25%.U mého osobního auta mám přitom scela normál.výši pojistky,tam po mě žádný navýšení nechtěj,přitom auto mám taky na koncesi autodopravce.Občas těm jejich paragrafům absolutně nerozumim.

Každopádně známej z branže co má firmu jako já na autodopravu se vykašlal na splnomocnění od leasingovky k užívání auta tomu svému řidiči,ten vesele jezdil 2.roky v pohodě,pak ale způsobil nehodu a měl to za 50.000kč pokuta+ pojištovna nezaplatila ani halíř!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V techničáku jak mal. tak velkym je zapsáno jen mé jméno a dole v dodatku je NE že nejsem majitelem vozu.Tento techničák jsem dostal poprvé k Oct.II ve 2006,předtim byli trošičku jiný,ty už si nějak nevybavuju jen vím že vždy na každym bylo hned zapsáno moje jméno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odpověděl jsi dřív, než jsem to opravil. Je totak, jak jsem napsal výše, čili v malým TP jsem já a ne leasingovka.

Pokud jsi v malém techničáku napsaný ty, pak je to OK a nic schánět nemusíš.My máme i v malém techničáku napsanou leasingovku a tak musíme mít deklaraci pro všech 100 vozů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi v malém techničáku napsaný ty, pak je to OK a nic schánět nemusíš.My máme i v malém techničáku napsanou leasingovku a tak musíme mít deklaraci pro všech 100 vozů.

Potom je ale musíte mít na Operativní leasing a ne normál.Jestli máte 100 vozů na firmě tak to bude na 100%operativ.leasing a ten je od normál.úplně jiný,tam nejsi majitelem ani po zaplac.leasingu,to pak musíš kdyby si to auto chtěl do vlastnictví ještě vykoupit za normál cenu.Tam je třeba i počítán do leasingu servis apod.Ty firmy pro které jezdím to maj taky tyhle lízačky a tam je všude zapsána ta leasingovka (BussinesLease,Arval a jim podobné).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vždy ke každýmu autu dostal zeleno-bílou kartičku od Škofinu že jsem provozovatelem daného auta a je na něm i eviden.číslo.(taky jí ale po mě nikdo nikdy nechtěl).Auto na leasing.má správně řídit jen provozovatel uveden v techničáku nebo na te kartičce.Třeba já když mé auta užívají jiný řidiči si musim vyžádat na leasingovce o dodatečné zapsání dalšího řidiče k užívání + vystavení další karty(1.500kč),bývalo 1000kč a jelikož je to navíc k užívání autodopravy tak mi ještě zvednou pojistku o 25%.U mého osobního auta mám přitom scela normál.výši pojistky,tam po mě žádný navýšení nechtěj,přitom auto mám taky na koncesi autodopravce.Občas těm jejich paragrafům absolutně nerozumim.

Každopádně známej z branže co má firmu jako já na autodopravu se vykašlal na splnomocnění od leasingovky k užívání auta tomu svému řidiči,ten vesele jezdil 2.roky v pohodě,pak ale způsobil nehodu a měl to za 50.000kč pokuta+ pojištovna nezaplatila ani halíř!!!!

to je jasný, jeden z bonusů při havarijním pojištění je právě to, že řídíš auto jenom ty. Ale leasingovky si udělaly dodatečnej bussines na tom, že vystavujou povolení k řízení pro další osoby za peníze. To je prostě jen manipulační poplatek. Ono jim nestačí, že mají slušný úroky, ale ještě za všechno další platíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je jasný, jeden z bonusů při havarijním pojištění je právě to, že řídíš auto jenom ty. Ale leasingovky si udělaly dodatečnej bussines na tom, že vystavujou povolení k řízení pro další osoby za peníze. To je prostě jen manipulační poplatek. Ono jim nestačí, že mají slušný úroky, ale ještě za všechno další platíš.

Co by neudělaly pro podnikatele že!!!!

Mě občas připadá že tu chtěl podnikatele těma nesmyslama co si na vymejšlej snad vyhubit.Ted si třeba v mé branži vymyslel magistrát tzv.Elektr.Knihy jízd a máme na "výběr"pouze firmu TOROLA nic jiného neexistuje(to si zas nikdo namastil na magistrátu pěkně kapsu).Má to komunikovat přes GPS takže si zaplatim i když pojedu pro rohliky do krámu,nebo já nevim jak si to představujou.Každopádně ten jeden bazmekt do auta přijde bez montáže na 18.000kč (krát mojich zatim 12aut)a ještě mi rozvrtaj el.v autě.To vim zas od kluků co jezděj s Passatama na letišti,tak ty musej mít tzv.Tripmeter,to je něco jako u taxiku taxametr a těm když to namont. do Passatu tak všichni začali mít problémy s elektronikou v autě a záruka PaPa že.Občas mám sto chutí někomu s těch chytráku tam nahoře co o tom rozhodujou a přitom o tom vědí úplný kulový rozbít řádně rypák za takovýhle kokotiny.15let píšu knihy jízd ručně a nikdo nikdy jí po mě ani nechtěl a najednou si vymyslej takovou ptákovinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potom je ale musíte mít na Operativní leasing a ne normál.Jestli máte 100 vozů na firmě tak to bude na 100%operativ.leasing a ten je od normál.úplně jiný,tam nejsi majitelem ani po zaplac.leasingu,to pak musíš kdyby si to auto chtěl do vlastnictví ještě vykoupit za normál cenu.Tam je třeba i počítán do leasingu servis apod.Ty firmy pro které jezdím to maj taky tyhle lízačky a tam je všude zapsána ta leasingovka (BussinesLease,Arval a jim podobné).

Ano přesně tak, to máme.Vzledem k velikosti firmy ani jiný leasing neznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je hodně podobný tomu, když ti banka, ve který máš uložený peníze za směšnej úrok, účtuje navíc manipulační poplatky za každej úkon. Přitom ty samý tvoje peníze otáčí a vybírá na úrocích asi tak 4 násobek toho, co dává tobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když už se odbočilo k těm bankám, takhle jsem koukal jak tele, když jsem v bance, u který jsem 5let chtěl udělat pár trvalých příkazů, tak chtěli zaplatit za vystavení potvrzení o příkazu, který prej běžně nedávaj. za každou A4ku. tak to se pak člověk nestačí divit. to že platim i za příchozí platby už ani nekomentuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já mám banku která dle reklamy neučtuje poplatky když vám tam měsíčně přijde více jak 15.000kč,já tam měsíčně otočim a uložim X krát více jak 15.000kč a poplatky platim......taky nějak nechápu.

Ale zas na druhou stranu je bomba to že maj vše na netu a já byl prakticky v tí bance při zaklád.účtu když jsem k ní přecházel z Čes.spoř.před zhruba 7-8lety a jednou za dva roky když jdu pro novou kartu(ten můj typ karty předávaj pouze osobně,nikoliv poštou)jinak vše přes internet-bank.,to maj fakt dost dobrý.

Sou to kurvy...tahaj z lidí prachy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano přesně tak, to máme.Vzledem k velikosti firmy ani jiný leasing neznám.

Jasně,to je leasing taky jen pro takové veliké firmy,ale co vím zrovna od chlápka z jedné takové z nich pro které jezdim(maj v ČR 160.aut a to je nejmenší pobočka v evropě z 52)že i tak je to dost velká zátěž pro tu firmu a to je firma+majitelé která patří ve světě do TopTen těch nejbohatších.

Když mi to detailně vyložil tak na mě šli mrákoty,maj tam Nový Passaty Combi,poslední BMW5 Combiky,Octávky Combi,Fábie Combi atd.,tak mi dal příklad te jedné jediné Octávky II Combika,Ambiente 1.9TDi bez příplatku,tak za ní měsíčně platěj přes 21.000kč a když jí po 3.letech nebo po 150.000km bude chtít ta firma odkoupit od té leasingovky tak odkup.cena je předem danná na 250.000kč,což když tak počítám je zhruba 1.006.000kč za Oct.II Combi Ambiente,to je síla.Jasně maj v tom základní servis,pneu atd.,ale když bude nějaká nadstandart.oprava tak to doplací zas ta firma,jo a ceně ani neni havar.pojištění.

Když jsem tam omdlíval tak se ještě usmál a řekl že tohle maj od Arvalu a že to je ještě levný proti tomu co před tim měli Bussines Lease.Prý ten Arval je tu ted nový a příště už by měli mít zas nějaký větší zvýhodnění,ale i tak je to hukot.

Kdyby mi to nevyprávěl chlap kterej má zrovna u této firmy takové věci na starosti tak bych tomu snad ani nevěřil.Prý ted v rámci úspor.opatření řešej jestli by se jim nevyplatilo vzít standart.leasing.a zaměstnat 3-4 lidi aby se jim přímo na firmě o ty vozy starali,to prej maj ted jako první ukol ve 2008.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikde se tu neobjevilo upozornění na nutnost mít plnou moc od majitele vozu pro cestu do zahraničí, od vstupu CR do Šengenského prostoru.

Dle legislativy EU, každý řidič služebního či vypůjčeného vozu při cestě mimo území CR musí mít souhlas majitele vozu k jeho provozování mimo území státu.Protože je tu asi dost Okin na leasing a služebních-pamatujte na to.Hodil jsem sem přibližný vzor jak by to mělo vypadat.Leasingové firmy by toto měly vystavit na požádání, velké autopůjčovny to dávají k dokladům ale v menších firmách o tom nemusí být povědomí.Tedy pokud vaše jméno není uvedeno v malém techničáku vozu potřebujete Owner's Declaration.

Zdar,

tady jsou taky nějaké vzory: http://www.aba.cz/public/cze/article/?text=28

Šány

Editováno: , autor: Šány
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně majitelem je kupující, vždyť je tvoje jméno ihned napsáno do obou techničáků a tedy se tě deklarace netýká.To je výhoda úvěru-auto je skutečně tvoje.

Taky ne vždycky, jsou úvěrové firmy, které trvají na zápisu vlastníka..občas se u nás taková smlouva objeví. Jinak i u leasingu jsi zapsán v ORV (v malém tehničáku), je tam uveden provozovatel, jen dole nebo vzadu je poznámka, že provozovatel není vlastníkem. Je to jen základní info pro případ přestupku, nehody, nebo čehokoliv jiného, kde musí být událost oznámena i vlastníkovi vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...