Přejít na obsah

rozměry kol a jejich vlastnosti


Tolapt

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat k čemu jsou dobré různé rozměry kol (gumy, průměr ráfku). Třeba jaké vlastnosti bude mít širší guma oprati užší, která je lepší na zimu, která na léto, s kterejma kolama sedí fábie lépe na silnici a která jsou vhodná pro htp motor, více gumy=lepší tlumení nárazů,větší kola nejdou ubrzdit?? atd. Díky moc za odpvěd. Nikde jsem nenašel ucelenou informaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat k čemu jsou dobré různé rozměry kol (gumy, průměr ráfku). Třeba jaké vlastnosti bude mít širší guma oprati užší, která je lepší na zimu, která na léto, s kterejma kolama sedí fábie lépe na silnici a která jsou vhodná pro htp motor, více gumy=lepší tlumení nárazů,větší kola nejdou ubrzdit?? atd. Díky moc za odpvěd. Nikde jsem nenašel ucelenou informaci

Je toho tu dost stačí pohledat např. http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=662 a nebát se přečist několik stránek a ne jen první přispěvek.

Editováno: , autor: Tonny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pripajam sa z (lamerskou) otazkou :

je velky rozdiel medzi letnymi 165/70 R14 a 185/60 R14 ??

lebo v lete zoderiem tie uzke užovky a chcem tam dat sirsie.

help.

No podľa mojich skúseností rozdiel je!

185 spôsobia to že auto lepšie drží stopu, menej pláva po ceste hlavne vo vyšších rýchlostiach, má väčšiu zotrvačnosť, lepšie brzdí (nejde hneď do šmyku) a rozbehy sú lenivšie - na dynamike to cítiť.

Záver: podľa mňa 185 stoja za to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Širší guma - lepší přilnavost na suchu, mokru, ledu. Trochu vyšší spotřeba paliva, říká se, že cca 1 deci/cm šířky, projeví se valivý a aerodynamický odpor, s tím souvisí i trochu horší dynamika. Horší je na vysoké vodě, snáze vzniká aquplaning, horší v hlubokém sněhu, náchylnější na samovolnou změnu směru ve vyjetých kolejích, hlavně při prudší akceleraci. U Fabie se takto v kolejích projevuje už rozměr 195/50 - 15. Nedělá to ani tak šířka, ale nízký profil. A nakonec horší ve výdajích, je dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Širší guma - lepší přilnavost na suchu, mokru, ledu. Trochu vyšší spotřeba paliva, říká se, že cca 1 deci/cm šířky, projeví se valivý a aerodynamický odpor, s tím souvisí i trochu horší dynamika. Horší je na vysoké vodě, snáze vzniká aquplaning, horší v hlubokém sněhu, náchylnější na samovolnou změnu směru ve vyjetých kolejích, hlavně při prudší akceleraci. U Fabie se takto v kolejích projevuje už rozměr 195/50 - 15. Nedělá to ani tak šířka, ale nízký profil. A nakonec horší ve výdajích, je dražší.

nebyl bych tak proti jezdil jsem dříve na 165/70/14 a po přesedlání jsem na 185/60/14 jsem ihned poznal že auto je stabilnější hlavně v zatáčkách, spotřeba se zvedla možná o 0.1 nebo 0.2litů tj na hranici měřitelnosti, lépe to brzdí a nepoznal jsem rozdíl že by to bylo línější, navíc cena je vyšší tak o 100-200kč na jedné pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonny - Já nejsem proti, jenom jsem definoval rozdíly. Za ideální osobně považuji 185/60 - 14. Mám i zkušenost s 195/50 - 15, bezvadně sedí, ale v těch kolejích si už začínají dělat co chtějí a je třeba na to myslet. Taky je to tvrdší. Hezčí, ale méně pohodlné. Něco za něco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonny - Já nejsem proti, jenom jsem definoval rozdíly. Za ideální osobně považuji 185/60 - 14. Mám i zkušenost s 195/50 - 15, bezvadně sedí, ale v těch kolejích si už začínají dělat co chtějí a je třeba na to myslet. Taky je to tvrdší. Hezčí, ale méně pohodlné. Něco za něco.

Jasný, koleje na silnici jsou fakt problém při použití nízkoprofilové pneu. Jen jsem chtěl říct že pokud někdo vymění 165/70 za 185/60 nepozná rozdíl ve spotřebě ani v akceleraci směrem k horšímu.Teda alespon já nic nepoznal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Širší guma - lepší přilnavost na suchu, mokru, ledu. Trochu vyšší spotřeba paliva, říká se, že cca 1 deci/cm šířky, projeví se valivý a aerodynamický odpor, s tím souvisí i trochu horší dynamika. Horší je na vysoké vodě, snáze vzniká aquplaning, horší v hlubokém sněhu, náchylnější na samovolnou změnu směru ve vyjetých kolejích, hlavně při prudší akceleraci. U Fabie se takto v kolejích projevuje už rozměr 195/50 - 15. Nedělá to ani tak šířka, ale nízký profil. A nakonec horší ve výdajích, je dražší.

no nevím, já 195/50/15 kupuju levněji nebo stejně jako 185/60/14, od letošní zimy jezdím i v zimě na 195/50/15 a nevidím žádný problém, a k těm vlastnostem, ono záleží víc na pneu a její kvalitě než na tom jestli je to 185 nebo 195, konkrétně 195 s pirelli snow sport se chovají daleko lépe než vloni 185 s firestone winterhawk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Širší guma - lepší přilnavost na suchu, mokru, ledu. Trochu vyšší spotřeba paliva, říká se, že cca 1 deci/cm šířky, projeví se valivý a aerodynamický odpor, s tím souvisí i trochu horší dynamika. Horší je na vysoké vodě, snáze vzniká aquplaning, horší v hlubokém sněhu, náchylnější na samovolnou změnu směru ve vyjetých kolejích, hlavně při prudší akceleraci. U Fabie se takto v kolejích projevuje už rozměr 195/50 - 15. Nedělá to ani tak šířka, ale nízký profil. A nakonec horší ve výdajích, je dražší.

suhlasim, len dodavam ze klady 185 prevysia nedostatky, takze jednoznacne dat 185

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...