seler Vloženo 13. Únor 2010 Sdílet Vloženo 13. Únor 2010 (editace) to Pavel 5 Pavle o pár řádků vejš máš napsáno až až... Nevím co řešíš - rozhodni se sám, neexistuje jednoznačná odpověd, ani jedno není špatně. Samozřejmě čím častěji se olej mění, tím pro motor lépe, ale zase na druhou stranu je nesmysl že LL je špatný. Já mám v autě interval 50tisíc výměna a neměním později jak v 25 tisících.. Špatné je měnit LL olej až třeba po 40tisících km... Cenově není LL o moc dražší než jiné oleje, tedy ovšem pokud nejsi trubka a nenakupuješ v prvním obchodě do kterého vlezeš Editováno: 13. Únor 2010, autor: seler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 13. Únor 2010 Sdílet Vloženo 13. Únor 2010 (editace) to Pavel 5Pavle o pár řádků vejš máš napsáno až až... Nevím co řešíš - rozhodni se sám, neexistuje jednoznačná odpověd, ani jedno není špatně. Samozřejmě čím častěji se olej mění, tím pro motor lépe, ale zase na druhou stranu je nesmysl že LL je špatný. Já mám v autě interval 50tisíc výměna a neměním později jak v 25 tisících.. Špatné je měnit LL olej až třeba po 40tisících km... Cenově není LL o moc dražší než jiné oleje, tedy ovšem pokud nejsi trubka a nenakupuješ v prvním obchodě do kterého vlezeš Trubka jsem protože jsem ho nikdy nekupoval a nosil mi ho kamarád ze servisu.Ale jiný.LL jsem kupoval prvně a ještě další věci v mototechně.Cena 2400 Kč. Když jsem koukal potom na net tak mě omývali.Cena poloviční. Editováno: 13. Únor 2010, autor: Pavel 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 14. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2010 Co takhle oživit? Do supa 2.8 bylo rozhodnuto na 15 tis km dát tento olej: http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-detail/castrol-edge-sport-1-litr-425/ Ano, ve velkém balení. Mám jen strach, aby toho sup moc nespapal. Když jo, dám 5W 40 od mobilu. Castrol nesplňuje specifikaci. Otázka: je vůbec důležité dodržovat specifikaci, nebo tam klidně můžu dát castrol edge 5W40 když nesplňuje tu tabulkovou specifikaci nahoře ... jsem z toho trošku jelen :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomASS! Vloženo 10. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2010 Kluci, co říkáte na značku oleje Petro-Canada? Moc to neznám a rád bych věděl zda má někdo zkušenosti, po případě jaký pro 1.9Tdi. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ace ventura Vloženo 11. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2010 Otázka: je vůbec důležité dodržovat specifikaci, nebo tam klidně můžu dát castrol edge 5W40 když nesplňuje tu tabulkovou specifikaci nahoře ... jsem z toho trošku jelen :-) Jak to, že nesplňuje? Uvedená tam je: 502.00. Uvidíš schválně kolik ti bude brát... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 14. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2010 Jak to, že nesplňuje? Uvedená tam je: 502.00. Uvidíš schválně kolik ti bude brát... jo jo splňuje :-) špatně jsem se podíval. Byl jsem služebně v Hodoníně a jistý pán co dělá do olejů, mi tam něco vysvětlit :-) To zpracuju pro naše zážehové motory (2.8 a 1.8) a pak to tu vyvěsím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 15. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2010 Kluci, co říkáte na značku oleje Petro-Canada? Moc to neznám a rád bych věděl zda má někdo zkušenosti, po případě jaký pro 1.9Tdi. Díky No Tome, asi takto, jediný olej který ti splňuje specifikaci VW je PETRO-CANADA SYNTHETIC 5W-40 ... splňuje VW 502.00/505.00, VW 505.01, tudíž je určen pro výměnu olej do 15000 km jak benzín, tak nafta u Supa. Nenašel jsem k němu žádné technické data, tak o tom moc nezjistím. Ale nenašel jsem ho nikde za rozumnou cenu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 19. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2010 (editace) Tak jsem se zapotil, pokusil se vstřebat vše, co mi pán v Hodoníně vysvětlil a snad něco pochopil Sepsal jsem takový dokument kde jsem se snažil vysvětil rozdíl použití jednotlivých olejů - Long life a vaše oblíbená 5W-40 a samozřejmě i jiné oleje pro porovnání. Ať to vypadá jakkoliv, nechtěl jsem tímto stranit žádné firmě ani dělat nikomu reklamu. Jen od někoho jsou data dostupnější a od někoho nikoliv. Pokud to je úplná kravina, tak to pak smažem P.S.: ještě to kravinu dodělám i pro ty naftožrouty :-) oleje pro supa.doc Editováno: 25. Srpen 2010, autor: JohanJFV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zer0 Vloženo 24. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2010 Super práce, díky moc! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomASS! Vloženo 24. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2010 Takze olej plus uplne vsechny filtry vymeneny, mam tam Petro-canada Supreme 5W-30 je to jejich nejlepsi a zatim super, dokonce to i min zere coz me prekvapuje, normalne se snizila spotreba...predtim jsem tam mel LL od castrolu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 25. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2010 (editace) No človíčku nejsem si jist, zda-li jsi zvolil ten správný olej :-( Viskozní parametry good, ale nikde jsem se nedočetl specifikaci pro koncern... našel jsem jen Ford WSS-M2C929A ... a ted si nejsem jist jestli 929 nebo 913 jsou A1 ... tudíž nevhodné pro naše motory ... možná onen důsledek snížení spotřeby. Ale mrknu na to večer. Nebo mrkni ty na specifikaci! A ty jezdíš na LPG? Editováno: 25. Srpen 2010, autor: JohanJFV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomASS! Vloženo 25. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2010 (editace) Doporucili mi to v servisu, mam na to doklad ...vse... pokud se neco stane je to jejich chyba.. a nestras me ...na mam 1.9TDI PD a jezdim na naftu Editováno: 25. Srpen 2010, autor: TomASS! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 25. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2010 Vypiš mi pls specifikace co píšou na zadní straně ... jinak na stránkách tvého výrobce je napsáno, že olej je určen pro moderní benzínové motory určené pro americký trh, asii, auta jezdící na LPG a CNG. Je tam spec. fordu. A ty by jsi měl používa spec. VW 505.01 pro 15.000 km a dva roky a tento olej se podle výrobce musí měnit po roce. Mrknu večer doma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 25. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2010 (editace) Napsal jsem si kvůli tobě výrobci o mail jelikož jsem našel toto: specifikace tvého oleje je pro: SUPREME 5W-30 and 10W-30´Motor Oils meet GM 6094M specification and Ford M2C929A. A u všech olejů co jsem našel je pro evropu uvedeno takto: European ACEA: A1,A5,B1,B5,GM 6094M, Ford WSSM2C929-A A to znamená co? že to nemá specifikaci pro VW, jelikož naše oleje jsou stavěny na A3 :-D Počkáme co napíší z fabriky. Není radno spoléhat se na to, že jedna paní povídala! Jinak bych to řekl takto, pokud není na obalu specifikace VW tak co? NELIJEME TO DO NAŠICH AUT!!! Editováno: 25. Srpen 2010, autor: JohanJFV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 25. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2010 (editace) Taaak Tomas a je to tady, konzervace v aj s petrol canada: Supreme 5W-30 does not meet the VW spec. that are typically asked for such as VW 507.00, VW 505.01, VW 506.01. In Europe we do sell a synthetic 5W-40 that meets VW 502, 505,501 if that is where you are located. (Supreme 5W-30 nesplňuje specifikaci VW!!! Pro Evropu 5W-40 splňuje VW spec.) Napsal jsem si o spec. a toto přišlo záhy: If your in Europe you can use the PC Synthetic 5W-40 for the VW applications listed. You will not be able to buy it in North America and DO NOT substitute Duron E Synthetic 5W-40 in it's place. (V evropě Petrol Canada Synthetic 5W-40 pro VW spec. Nezaměnit za Duron E Synthetic 5W-40!!!) V příloze je toto v technických datech:• Exceeds the ACEA A3/B4/C3 for gasoline and light duty diesel engines • Meets the requirements of VW specification 502.00/505.00/505.01 Pump diesel and Mercedes Benz sheet 229.51.( technická data Synthetic 5W-40 .. splňuje ACEA A3, splňuje specifikaci VW 505.01 pro tvé PD) Konverzaci ti celou klidně přepošlu na email včetně přílohy!!! Tudíž oficiálně ... s tím olejem si můžeš namazat motor od gm, fordu a mazdy!!! do koncernu to co? NEPATŘÍ!!! Editováno: 25. Srpen 2010, autor: JohanJFV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomASS! Vloženo 26. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2010 (editace) Aha takze co mam delat? Mam jet do servisu a rict jim at mi tam misto toho daji 5w-40 na jejich náklady? Se na to fakt vykaslu porad nejake problemy, co jsem se jeste docetl v sevisce je to napsano pod vypisem specifikací : neni li tento motorovy olej k dispozici, plati pro vymenu oleje interval 15 000km, respektive 1 rok. ... Navíc jsem ted zjistil ze pokud chces provozovat vozidlo se servisnim intervalem QG1 je nezbytne nutne doplnovat olej dle specifikace a pak muzes jezdit na vymenu kazdych 30 000, pokud zmenis servisni interval na QG2 coz je kazdych 15 000 nebo 1 rok, tak uz zde zadna specifikace neplati. Ten servis kde to servisuji je velice kvalitni a zatim nebyl zadny problem, nemyslim si ze by mi tam dali neco spatneho,leda ze by se spletli. Ale dle servisky to muze byt. Editováno: 26. Srpen 2010, autor: TomASS! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 26. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2010 (editace) To rozhodně! asi bych to nechal přehodit! klidně ti přepošlu mail s výrobcem, jen mi ho napiš. Ten druhej olej je určtě pro QG2 - neboli 15000 km .... pro QG1je jen LL. Jen aby jsi se nedivil: v originál mazda servisu dali známému špatný olej. Místo A1, dali A3 a ještě mu to dali na štítek do motoru. Kdyby neměl závadu v německu, tak by to ani nezjistil --- a ten motor se nám všem zdál o dost hlasitější! Editováno: 26. Srpen 2010, autor: JohanJFV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomASS! Vloženo 26. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2010 Motor se mi hlasitejsi nezda, kazdopadne nechci byt za blbecka a jezdit do servisu a vymyslet si ten olej co mi tam dali se mi teda nakonec nelibi protoze nesplnuje specifikaci tak mi ho teda vymente, uz je vidim to me poslou nekam... jinak co je za podle Tebe za problem kdyz ten olej nesplnuje specifikaci pro prodlouzeny servisni interval? co to muze udelat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 27. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2010 (editace) Ten olej co tam máš není pro prodloužený interval!!! Je pro krátký 15000 km interval !!! A ty jsi to udělal obráceně, ty jsi do auta dal olej, co má nižší tření, než ten co tam má být. Jinak tím trpí veškeré ložiska v tvém motoru, ale tvůj boj, já tam turbínu nemám v tom PD ! Mail s výrobcem: Hi Jan, Supreme 5W-30 sold in North America does not meet most of the VW that are typically asked for such as VW 507.00, VW 505.01, VW 506.01 so we do not list them in the Tech Data sheet. In Europe we do sell a synthetic 5W-40 that meets VW 502, 505,501 if that is where you are located. Regards, Neil Regards, Neil Buchanan, P.Eng., CLS Senior Technical Advisor Petro-Canada Lubricants Inc. Tel 250-567-7630 Fax 250-567-7639 Suncor Energy is the proud owner of Petro-Canada Zeptal jsem se raději ještě jednou jako vůl: Hi Neil, so for mine european spec. VW 505.01 is better to use yours 5W-40. Is that right? Best regards A odpověď: Hi Jan, If your in Europe you can use the PC Synthetic 5W-40 for the VW applications listed. You will not be able to buy it in North America and DO NOT substitute Duron E Synthetic 5W-40 in it's place. Neil ------- si to klidně přelož v překladači na googlu. Tome prostě ten olej tam nepatří !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ničíš si svůj motor !!! A kvůli pár ušetřenejm korunám se bát říct někomul, že ti do tvýho motoru nalil sračku co je pro japonce a benzíňáky??? Tak to sorry! A hlavně, tento olej nemá podporu pro tvé vačky, proti usazování sazí z nafty a kalů na pístu. Je to pro benzíny a motory používající CNG a LPG ... to píší ve specifikaci!! On to možná pro jednou vydrží, možná to dá i ta turbnína, ale do budoucna ti doporučuji používat olej se specifikací! Editováno: 27. Srpen 2010, autor: JohanJFV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zer0 Vloženo 27. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2010 Tak já jsem teď taky koukal, že mi tam dávali Castrol EDGE 0W-30 LL, ale co jsem našel na netu, tak nesplňuje specifikaci VW 506 01 ani VW 507 00. Přitom mam v servisce napsanou další výměnu po 30k, takže to je blbost a mám měnit po 15k? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohanJFV Vloženo 27. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2010 (editace) ZerO, svůj příspěvek k olejům pro benzínové motory předělám v týdnu na oleje i pro TDI. Podle tvých údajů máš 2.5 TDI a nevím jestli maš DPF, nebo ne :-) a jde ti o LL. Tak k tvému oleji ... nově se tento olej bude dovávat, nebo spíš se dodává jako Castrol Edge 5W-30 (plní 504 i 50700). Jeho předchůdci, které slučuje dohromady jsou tyto: Castrol SLX Longlife III 5W/30, Castrol SLX Longlife II 0W/30. Další 0W-30 od Castrolu se dají sehnat tyto: Castrol SLX LL04 a Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL 04 - což je jeden a ten samý olej! jen jeden má napsáno BMW (stejně i u 5W-30 můžeš sehnat s nápisem Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III a znamek VW. Pořád ten samý olej jako Castrol Edge 5W-30 LL.) Olej 0W-30 od Castrolu splňuje A3, tudíž je určen pro naftové vozy a je určen speciálně pro DPF - filtr pevných částic (BMW to dneska cpe všude, kde je nafta. Takže ať máš LL04 (pokud máš filtr pevných části je to super, pokud ne, je to jedno) nebo máš Castrol SLX Lonlife II 0W30 a ten je též určen pro A3 a splňuje 50601 takže je pro motory bez DPF. Teď záleží jestli je tvá 2.5 s DPF nebo ne :-) Editováno: 27. Srpen 2010, autor: JohanJFV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomASS! Vloženo 27. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2010 (editace) Tak za prve nejsem idiot a anglicky mluvim dobre, za druhe tam píše 5w-30 prodávaný v Severní Americe takze neni patrné zda se jedná o ten co jsem koupil tady v CR, za treti kvuli jakym par korunam, me ta vymena stala 3400! Za ctvrte vzdy tam byl 5w30 akorat LL a ted je tam na 15000km, za pate ty vykricniky si odpust. Editováno: 27. Srpen 2010, autor: TomASS! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ace ventura Vloženo 27. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2010 Já bych to neviděl tak černě. Je fakt, že ten olej specifikaci nesplňuje ale podle API SM je to takovej univerzál. Minimálně bych se jich na to zeptal. V práci máme různý koncernový pdčka a baští občas snad i slunečnicovej olej a jsou v parádní kondici Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomASS! Vloženo 27. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2010 Já bych to neviděl tak černě. Je fakt, že ten olej specifikaci nesplňuje ale podle API SM je to takovej univerzál. Minimálně bych se jich na to zeptal. V práci máme různý koncernový pdčka a baští občas snad i slunečnicovej olej a jsou v parádní kondici Díky za uklidnění, nevím proč mě johan háže do stresu..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zer0 Vloženo 28. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2010 Honzo, díky za odpověď. DPF určitě nemám, podle toho co jsem přečetl, tak to se do S1 začalo dávat až v roce 2006 do 2.0 TDI. Bohužel ale asi nezjistím jakej konkrétně Castrol tam mám, na štítku motoru i faktuře mám jen Castrol 0W30, ale tak snad to bude ten správnej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.