free.hacker Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 (editace) Dobrý den prosím o radu mam octu 1,6 55kw r98 a na výfukovách svodech na prvnim válci jse mi udělala prasklinka štve mě to protože mi leze smrad do kabiny.Touto cestou bych se chtěl zeptat jestli je problém když budu vařiti tuto část auta přímo na autě bez demontáže.Svářečkou se tam bez problému dostanu budu vařit eletrikou (trafo svařečkou).Nechce se mi to demontovat protože už je to docela ty šrouby zarezlí a nejde to ani povolit.Když bych to vařil přímo na autě nezničí se elektronika řídíci jednotka atd???Dík za odpověď Editováno: 6. Srpen 2008, autor: free.hacker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 (editace) také jsem vyřil a doporučuji vyndat !!! pak nahřát opatrně autogenem nebo v dřevěném uhlí, aby byl materiál prohřátý a nehrozilo takové zkroucení nebo prasknutí po vychladnutí = po svaření opět do uhlí a pomalu schlazovat. Ještě doporučuji uchytit na traverzu, aby se to moc nezkroutilo, malý průhyb cca 1mm nevadí, stahne se po montáži. Na autě určitě nevařit, je tam špatný přístup a šroubů se neboj, jdou i když se nazdají PS: litina je svině a kdyby se to zavařilo bez prohřátí, tak to prdne hned vedle sváru, jak to vychladne Editováno: 6. Srpen 2008, autor: rolbař Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 Přesně jak píše Rolbař...k tomu není co dodat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
free.hacker Vloženo 6. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 také jsem vyřil a doporučuji vyndat !!!pak nahřát opatrně autogenem nebo v dřevěném uhlí, aby byl materiál prohřátý a nehrozilo takové zkroucení nebo prasknutí po vychladnutí = po svaření opět do uhlí a pomalu schlazovat. Ještě doporučuji uchytit na traverzu, aby se to moc nezkroutilo, malý průhyb cca 1mm nevadí, stahne se po montáži. Na autě určitě nevařit, je tam špatný přístup a šroubů se neboj, jdou i když se nazdají PS: litina je svině a kdyby se to zavařilo bez prohřátí, tak to prdne hned vedle sváru, jak to vychladne díky za info no radost co dodat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Velouš Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 Dobrý den prosím o radu mam octu 1,6 55kw r98 a na výfukovách svodech na prvnim válci jse mi udělala prasklinka štve mě to protože mi leze smrad do kabiny.Touto cestou bych se chtěl zeptat jestli je problém když budu vařiti tuto část auta přímo na autě bez demontáže.Svářečkou se tam bez problému dostanu budu vařit eletrikou (trafo svařečkou).Nechce se mi to demontovat protože už je to docela ty šrouby zarezlí a nejde to ani povolit.Když bych to vařil přímo na autě nezničí se elektronika řídíci jednotka atd???Dík za odpověď Pokud je to přístupné pro svaření a jde tam udělat bruskou náběh (drážka )na svár,tak bych to tam vybrousil.Samozřejmě vše před svařováním a broušením dobře zakrýt,kostu svářečky připojit co nejblíže svařovanému místu v autě.Nastartovat aby se potrubí ohřálo,vypnout motor a odpojit baterku.Svařit elektrodama na litinu které se používají na svařování bez předehřevu.Nedělej to sám,kamarád ať ti hlídá jestli něco nehoří.Pokud není ta litina stará a spálená,tak to bude držet,jinak ti to praskne i kdybys to dělal,jak ti tady radí kolegové. Cus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 No nevím, z práce máme bohaté zkušenosti se svařováním litiny a bez předehřevu a pak pozvolnému chladnutí se nevyhneš, pokud to má být svár na 1 a nic nemá prasknout, nebo deformovat...litina je svinstvo a má jí vařit ten, kdo tomu rozumí a má s tím zkušenosti.... Nebo to vymontuj a určitě je u Vás poblíž nějaká svářecí škola, kde Ti to za pár kaček zavaří a máš jistotu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
free.hacker Vloženo 6. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 Pokud je to přístupné pro svaření a jde tam udělat bruskou náběh (drážka )na svár,tak bych to tam vybrousil.Samozřejmě vše před svařováním a broušením dobře zakrýt,kostu svářečky připojit co nejblíže svařovanému místu v autě.Nastartovat aby se potrubí ohřálo,vypnout motor a odpojit baterku.Svařit elektrodama na litinu které se používají na svařování bez předehřevu.Nedělej to sám,kamarád ať ti hlídá jestli něco nehoří.Pokud není ta litina stará a spálená,tak to bude držet,jinak ti to praskne i kdybys to dělal,jak ti tady radí kolegové. Cus diky kámo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
free.hacker Vloženo 6. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 No nevím, z práce máme bohaté zkušenosti se svařováním litiny a bez předehřevu a pak pozvolnému chladnutí se nevyhneš, pokud to má být svár na 1 a nic nemá prasknout, nebo deformovat...litina je svinstvo a má jí vařit ten, kdo tomu rozumí a má s tím zkušenosti....Nebo to vymontuj a určitě je u Vás poblíž nějaká svářecí škola, kde Ti to za pár kaček zavaří a máš jistotu.... no nějak to pořeším zatím se radši informuji,no je to pakárna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 No jasně, lépe se 3x zeptat než to 1x pohnojit :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 ad chládnutí: když není dochlazovací pec tak zabalit do skelné vaty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Velouš Vloženo 6. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2008 No nevím, z práce máme bohaté zkušenosti se svařováním litiny a bez předehřevu a pak pozvolnému chladnutí se nevyhneš, pokud to má být svár na 1 a nic nemá prasknout, nebo deformovat...litina je svinstvo a má jí vařit ten, kdo tomu rozumí a má s tím zkušenosti....Nebo to vymontuj a určitě je u Vás poblíž nějaká svářecí škola, kde Ti to za pár kaček zavaří a máš jistotu.... Předehřev ti udělá motorem zahřáté potrubí výfuku.Jinak by jsi měl vědět,pri tvých bohatých zkušenostech z práce,že existují elektrody kterými se dá svařovat bez předehřevu.Taky by se to vařit nemuselo,šlo by to zapájet mosazí na tvrdo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 7. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2008 Hele já to samo vím, že dá vařit i za "studena"...ale u 90% případů se litina vždy předehřívá, ale co je ale mnohem důležitější je pak její pozvolné ochlazování...a hlavně on chce aby mu to drželo pořádně a nemusel to pak znovu opravovat..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 8. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2008 Když máš elektrodu bez předehřevu, tak nemusíš ani dochlazovat. Je totiž legovaná niklem - obdobně jako přechodová elektroda na nerez. U těch svodů bych právě volil spíš elektrodu s vysokým odsahem niklu ( ne nerez elektrodu, tam je sice niklu spoustu, ale taky dost chromu a ten ve spojení s litinou, kde je dost uhlíku, rád praská) Na elektrodě nešetři, Obyč Esab 2,5mm bude stát kolem 50,-/ks. Osobně vařím Böhler a tam ta cena je asi 70,-/ks. Jinak trafem vařit můžeš, ale radši usměrněným a úplně nejlépe si od někoho zkus půjčit invertor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
free.hacker Vloženo 13. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 13. Srpen 2008 (editace) jj díky no budu se muset už do teho pustit Editováno: 15. Srpen 2008, autor: olisoft citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.