Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Další bod možniku se mi nepodačilo přidat. Klikanim praveho tlacitka na křivce množnika nepomáhá a ani tlačítko insert. Nevadi.

Od poslední upravy množnika jsem najel přes 1000km a křivka se vykreslila takto.Ja jsem spokojeny.Check je v klidu, ani jedno roznuti.Spotreba taky supr. Jel jsem z Nymburka do Prostějova klídek tak do 100km/h a spotřena od plné do plné vyšla 6,9l LPG + benzínu na jedno rozjetí.

post-10850-040009600 1291324785_thumb.jp

Upraveno od ruger

  • 3 týdny později...

Chtěl bych znát názor zkušenějšího člověka ze zdějšího fora na tuto mapu, která je z mého auta (FI, 55kw-16V, stag 300) po

několika seřízeních v servisu, který zařízení montoval. Auto jede už subjektivně dobře(počateční problémy po montaži byly obrovské),

chack motoru se už taky nerozsvěcuje(i když benzínová ecu při jízdě na lpg délku vstřiku výrazně natahuje), ale problém je

velká spotřeba. Podle zdějších příspěvku a manuálu pro seřízení od stagu si myslím, že zrovna moc dobře to auto seřízený není.

post-17312-0-40793500-1292975139_thumb.j

No, chudé to je a to dost, ale aby ti to ovlivnilo spotřebu???

Otázka je kolik spotřebu máš, při jakém vytížení auta.

Spotřeba při snaze o opravdu úspornou jízdu na velkou vzdálenost je 8l, ale pokud se jezdí

řekl bych běžně(a nemyslím tím brzda-plyn), tak to leze i mírně přes 9l. Možná se ty hodnoty

zdají relativne dobré, ale ta spotřeba proti benzínu mi přijde výrazna, protože tu trasu

co s benzínem ujedu za 5,8l, tak s lpg 8l.

máš to strašně chudé,proto ta spotřeba, není tam vidět, při jakém tlaku LPG je to načtené, množnik je nízko, takže bych to tipoval na velké trysky, ale to se odvíjí od tlaku, osobně bych to najížděl se čtečkou napojenou na EOBD, protože i grafy lžou, korekce mohou být úplně jinde, musí být křivky ninimálně na sobě, ale.....

  • 1 rok později...

Ahoj, nejdříve všechny zdravím. Osobně si myslím, že pokud někdo chce ladit své auto, má to udělat. Vyhledat se dá spousta informací a pokud si o tom člověk trochu přečte, sám může zvážit jestli se do toho pustí. Mě dost pomohlo toto vlákno, určité věci jsem pochopil a sám si auto pomocí kabelu doladil ke spokojenosti (Stag 300).

Měl jsem s autem potíž, svou blbostí jsem si rozšteloval zdvih vstřikovače. V servisu na Harfě chtěli za repasi a seřízení staré lišty 1800,- Kč, v polsku za novou komplet lištu 900,- Kč. Obrázek nechť si každý udělá sám.

Vzal jsem si zdroj, číselníkový úchylkoměr a zdvihy všech vstřiků si doseřídil sám za deset minut. Dále jsem měl docela chudou směs, tak jsem ji mírnou opravou "množniku" doladil a auto jede jak vyměněné. Mám Roomster, 1,4 16V - dříve spotřeba při eko jízdě 7,2 plynu, nyní 7,4 plynu ale auto jede opravdu jinak. Dá se s ním už jet i do kopce :-) takže si ty dvě decky navíc rád doplatím.

Přeju všem "ladičům" úspěch a pokud byste potřebovali pomoci, jsem z Loun.

osobní názor na to mám podstatně jiný......ale přeji všem těm ladičům co nejmíň podpálených ventilů a zničených katalyzátorů......

tak kdo ma mechanicky plyn od plynare dobre udelanej a rozumi co tady na predchozi strance napsal Ivan umi anglicky aby si precetl popis na netu tak podle meho neni duvod k obavam si doladit mapy nebo zkontrolovat jednou za cas jestli je vse v poradku.

Dle meho na to uplne staci software, kdo chce vic tak EOBD ctecka se v dnesni dobe da koupit za 3000 Kc, ale clovek si vystaci bez ni. Hlavni je software kde clovek vidi vsechny parametry. a ctecka pri tom max zatizeni je stejne k nicemu.

Vyhoda skodovek je ze si korekce docela dlouho hlidaj, takze clovek nemusi mit stach benzinova jednotka si to do 15% dopocita bez toho aby neco svitilo. Problem je open loop pri max zatizeni, tam musi byt system dobre nastavenej. Tam nikdo nemuze zarucit ze se dostava do valcu stejne mnozstvi benzinu jak plynu. Plynova jednotka ma jen BA casy a snad nejake rozumen algoritmy kolik tam poslat plynu. Takze vyladit mapu do casu kam se chytaj korekce a pak to radsi jemne obohatit oproti benzinu.

Kazdopadne doufam ze LPG kazdy chape jako alternativni palivo ktere je tu aby clovek nejakou korunu usetril a ne s tim zavodit...

osobní názor na to mám podstatně jiný......ale přeji všem těm ladičům co nejmíň podpálených ventilů a zničených katalyzátorů......

Karel vychází ze zkušenosti, já z filozofie. Zkazit se dá všechno a nemusí to být ani těžké. Kdoví co mě taky čeká, takže Karel má pravdu.

Na druhou stranu toto čtou lidé, kteří by do celého tohoto tajemství chtěli být také zasvěceni. Karel má své know-how, věnoval spoustu času a úsilí a teď si za to nechává platit. Je to byznys jako kterýkoli jiný. Odvětví je stále otevřené a já věřím, že ze zdejších "ladičů" může být více takových schopných lidí jako je Karel. Když se člověk podívá na obchod např. nagaz24.pl, na kterém jsem již bez obtíží také nakoupil, zjistí že je zbytečné dotovat servisní techniky s jejich přemrštěnými cenami za filtry plynové fáze a další a další. Člověk tam vlastně zjistí, jak drahá je práce technika.

Na toto fórum chodí lidé, kteří nemají strach se pustit do oprav a řešení. Hledají tu cenné rady a je zbytečné je od úmyslu zrazovat, protože oni jsou rozhodnuti. Navíc jak známo člověk je tvor nepoučitelný a o mě to platí dvojnásob.

Zdravím všechny

Vašek

máš a nemáš pravdu....pro tebe jako zákazníka je to jednoduché..vlezeš na forum, někdo ti poradí, koupíš si kabel a začne se....nějak to dopadne, někdy tak,jako jsem to měl já, jeden chytrý pán ladil, vyměňoval, ladil a ladil.... cena opravy motoru byla 40 tisíc, zkroucené ventily, podpálená sedla, najednou si řekl, však mi to někdo zaplatí, tak se vytasil s tím, že jsem auto špatně naladil, naštěstí si dělám dokonalou servisní historiia jednotka umí otisk PC, takže po dlouhých tahanicích měl smůlu....

......a znáte ten ftip(je to o tom knov-how)...přikodrcá se děda do servisu s autem a říká"nejde mi auto",...mechanik chvíli kouká, pak otočí šroubkem, auto se rozezní krásným zvukem...děda říká"co jsem dlužen", mechanik "100 korun" a děda na to "za co stovku, vždyť jste jen otočil šroubkem?", mechanik na to "víte dědo, ta koruna je za to otočení šroubkem a těch 99 za to, že jsem věděl kterým"...

.....a vo tom to je....

tak ze na nas plynari nejak vydelavaj si nemyslim, urcite ne muj plynar. Ja zadneho plynare montaznika milionare jeste neznam. Nakupni ceny plynaru v CR jsou vyssi nez za co clovek muze nakoupit dily sam v polsku. Na tom je neco spatne kdyz muzu koupit levneji novou listu nebo reduktor nez abych si to nechal od plynare repasovat. Urcite se za tohle clovek nemuze zlobit na nase montazniky.

Karel ma proste jinej pristup, montuje draha kvalitni zarizeni, nabizi jistotu a profesionalitu. Nekdo zvoli radsi tohle nekdo zvoli sikovneho garaznika. Jsem rad ze je tady moznost volby.

Jinak jemne doladeni STAGu dle meho nazoru zase takova veda neni... Ale musi clovek malinko vedet jak to funguje

Já bych pouze uvítal skutečně evropskou, otevřenou konkurenci, ne umělé bariéry trhů jednotlivých států EU.

Nemělo by to dopad pouze na naší výdajovou stránku (nižší cena zboží), ale i přímé srovnání příjmů. Mám blízko

do Německa i Polska, a někdy zůstává rozum stát. Pak by běžně nenastávaly takové paradoxy co píšeš.

přikodrcá se děda do servisu s autem a říká"nejde mi auto",...mechanik chvíli kouká, pak otočí šroubkem, auto se rozezní krásným zvukem...děda říká"co jsem dlužen", mechanik "100 korun" a děda na to "za co stovku, vždyť jste jen otočil šroubkem?", mechanik na to "víte dědo, ta koruna je za to otočení šroubkem a těch 99 za to, že jsem věděl kterým"...

Toto je častá hláška spolupracovníka...

tak uz to vim proc vetsinou nikdo nechce poradit a max postrasi :) Ono kdyby pak meli jen dotahovat sroubky po korune tak si moc nevydelaji...

karel.lpg napsal >naštěstí si dělám dokonalou servisní historiia jednotka umí otisk PC, takže po dlouhých tahanicích měl smůlu....<

Tak to jste měl štěstí. Ono všechna data lze přepsat tak,že se to nepozná (nevím jak u STAGu ,ale u BRC ano).Je ale potřeba data načíst speciálním softem před tím ,než se v tom člověk začne hrabat orogo softem pro BRC.Jde to i s origo softem za pomoci virtuálního serveru. Jsou na to potřeba znalosti programování Win32,elektroniky,programování MCU - to nepopírám,ale není to nic až tak složitého.

Možná někdo namítne - může se odpálit jednotka !! No co,střílet do hlavy se z toho nebudu.Koupí se nová (10-20 tis ?) a jede se dál.Všechno jsou to spotřební věci...

Člověk je prostě tvor zvídavý ,proto garážoví ladiči byli,jsou i budou...

tohle je hodne rozumny nazor... zastavam ho taky, ale bohuzel rejpaliku ubejva. Jsem mladsiho data vyroby a vidim jak i v mem okoli u lidi co je technika zivi nedokazi nic opravit vymyslet zlepsit. Nejvic me fascinuje jak se nekomu dari v lidech budit dojem ze je potreba na vsechno odbornik.

jinak me stve ze jsem se nikdy nevenoval elektronice, kolikrat uz jsem na to narazil. Ale kdyz uz jsi to nakousl MCU programátor, (BDM HC12) od Freescale/Motorola jsem uz videl. Divim se ze maj procesor v jednotce nahý a čitelný. Myslel jsem si ze bude nejak zamknutej. Dalsi vec je jestli kdyz tam clovek neco zmeni jestli to nemaj nejak posichrovnane... nejaky kontrolni soucet atd... Ale jak rikam tohle je vec ktera by me sice zajimala ale neni moc casu. Celkove bych se chtel nekdy do jednotky vic kouknout jake mapy vypocty tam polaci maj. Nedelam si ale nejak iluze ze si z toho sednu naprdel... myslim ze to nebude zadna veda.

skoda ze tohle forum je hlavne o povidani, sice se tu par lidi pohybuje a pres SZ jsem kolikrat dostal hodnotnou radu ale jinak se tu jen a jen od odborniku na montaze strasi...

:D

Dobrý, ne....faktem je to, že proč někomu něco říkat, když doba je prostě taková, že až na prvním místě jsou peníze....takže se musí prodávat.

Hele dnesko sem byl u právníka (os. záležitosti) a nemysli si, že on ti něco řekne sám od sebe....i když to potřebuješ vědět. Pokud se ho prostě doslova nezeptáš na konkrétní věc, tak ti neodpoví. A to nemluvím o tom, že ho v době ptaní otázek samozřejmě platíš a to ne v desetikorunách za jednu otázku.

Z druhého pohledu nebude to dlouho trvat a já budu muset řešit co budu do budoucna dělat.....nevím jestli jít na dráhu LPG montáží a tímpádem použít nasbírané zkušenosti a nebo dělat něco jiného.

Každopádně už teď chápu a rozumím tomu, že informace jsou to nejcennější co máš. Do nedávna sem taky radil každému na počkání....až sem došel o hodně lidí.....nyní už sem se odnaučil....

Nyní jedu podle pravídla....ty pomožeš mě, já pomůžu tobě.

tak at jen nepovidam, tady je me nalazeni... asi 40min jezdeni po dalnici s tim ze jsem se s tim hodne piplal. Pred zhruba dvema mesicema jsem totiz serizoval vstrikovace na 0,55mm a nebyl cas na lazeni. Takze auto jezdilo na bohatou smes asi 13% takze plnej plyn jsem radsi nedaval aby v Open loopu nebyla smes chuda. Ona si jednotka hlida, ale bohuzel moje auto nema sirokopasmovou lambdu takze clovek jen vi ze v max je smes bohata ale nevi uz kolik. Jen tak na okraj tlak na reduktoru 1,6 na vic se seriovej KME Gold uz nedostane.

Nacipovana 1.8T neni zadnej med nastavovat, autokalibrace pomalu netrefi ani volnobeh a dal vubec nic, auto jede jak urvane clovek nevi kam ma driv koukat... Cervene valteky jsou taky na hrane na volnobeh mnoznik 1.4 a pri max zatizeni cas 23. Ale otrevrene jeste nezustavaji ale moc rezervy tam uz neni....

post-5301-0-56995700-1343998010_thumb.jp

post-5301-0-68954400-1343998220_thumb.jp

Hezké, učebnicový příklad.

Hele a co laborování s ISA2? Jsi to vzpomínal.....je to super nebo co?

Já tomu furt nemůžu dojít na chuť....možná je to tím, že jsem to ještě nezkoušel.....možná tím, že tomu nevěřím....

hele ISA2 porad nevim, kazdopadne pomucka pri ladeni je to dobry, nechat je dotvaret mapu a podle toho hejbat s mnoznikem. Hlavne takove ty prechodove stavy v nizkych otackach. Samozrejme tomu slepe neverim a kontroluju si je podle korekci nebo casu. Na volvu uz to nejakej patek funguje bez problemu. Kdyz jsem to zkousel na octavce tak to chvilku bylo dobre ale pri stani v zacpe s klimou po 15 minutach se zacal motor nejak divne hadat. Prepnuti na benzin zase vse v poradku. Po prepnuti na plyn to zase zacalo po nekolika minutach vibrovat. Ale mozna to bylo tim ze se rozjely hodne mapy a vstrikovacum jsem musel zvetsit zdvih.

No vcera mi to zase nedalo a zapl jsem je znova. Mapu na benzin najel opravdu poradne vsechny rezimy i podtaceni 5min jsem to nechal na volnobeh a dalsich 5min na volnobeh se spotrebicema tocenim volantu. Mez doladovani jsem jim dal na 5% tak jsem zvedavej jak se predvedou s temer idelnima podminkama. Zatim toho v mape otacek moc nadoladeni nemely +-1%. U druheho volva jsem je radsi nezapinal protoze tam je plyn jen kratce tak mozna az si vsechno sedne.

Ani se ti nedivim ze to lidem nechces zapinat, ono to sice muze udrzet dlouhodobe korekce hodne nizko ale muj nazor je ze kdyz neco zacne blbnout (valteky se rozjizdet atd) tak to muze tohle doladovani udelat vic neplechy nez uzitku... Kdyz uz ridici jednotka motoru ma praci s tim udrzet motor aby sel normalne tak dalsi regulace je jen na skodu. tolik me zkusenosti...

Upraveno od silarm

Já čemu věřím od Stagu tak je realtime čtení z EOBDčka.

Já osobně montoval ISA2 jednotky tuším 3x, ale nikdy s tím, že bych zapínal tuto funkci....všechny auta jezdí standart, tzn.bez.

Já proti Stagu nic nemám - ale strašně si to sere tím, co do těch sad dávají.....

Jinak za tento rok dodělávám montáž se 6tým Stag4 Plus. Ani jedno z těch aut neumí EOBD. Z toho 2x zkouším vstřiky Hana H2000. A neboj se.... Valtek30 taky používám, samozřejmě s upozorněním na odzkoušenou pravděpodobnou nájezdnost.

Ten člověk pak ví do čeho jde a ví co má očekávat......pokud se mu nelíbí, nabízím mu zařízení jiné, tak abych ho neztratil.

Poslední dobou se mi ale stává, že zákazník nechce "nic polského", tož budeš ho přesvědčovat? Proč? Nabízím automaticky ostatní...

A ve finále všichni sou spokojení....

Tak koukám, že se Silarm stal postupně odborníkem na plyn... Křivky máš parádní, a jestli je to pravda i podle čtečky, tak perfekt. Strrčil bys do kapsy mnoho "ladičů" z řad montážníků...

Tak ti držim palce, ať ti plynová flotila dlouho slouží ke spokojenosti.

P.S. to neni ironie - i podle tvých jiných příspěvků si to myslim.

Ivan

diky Ivane za pochvalu, od Tebe jako odbornika potesi dvakrat. Nosim ted nos o 1mm nahoru :)

jinak ctecku porad jeste nemam, sleduju si ale korekce a benzinove casy originalni diagnostikou. Uplne jemne to podle korekci doladit neumim, leda volnobeh a nizke zatizeni jinak nemam cas to vsechno presne sledovat. na muj vkus to hodne rychle lita. Ono najit dlouhej tahlej kopec drzet vstrikovaci cas presne na desetiny milisekund nepohnout nohou pri prepinani z benzinu na plyn jet rychlosti vysoko nad dalnicnim limitem a koukat na notebook... To jsem pak rad ze mi jednotka stagu graficky pomaha. Prepinani se mi osvedcilo dat na klavesu X. Mysi nebo prepinacem je to na prd, to nez to clovek prepne tak uz ma jine casy. Varianta ze si k tomu vezmes nekoho na rizeni se mi taky neosvedcila, nevim dle meho nazoru je lepsi kdyz to dela jen jeden. A hlavne si starou mapu ulozit a jen doupravovat... bohuzel jsem to neudelal tak jsem to cele musel tvorit od zacatku.

Co mi prijde ale divne je graficke vyobrazeni. Na obrazovce vidim nejake krivky, a kdyz to pak ulozim tak z toho jsou krivky trosku jine (proto jsem sem dal ty ulozene, ne printscreen) Dalsi veci ktrere jsem si vsiml ze pri najizdeni benzinove mapy korekci pro ISA2, je to rychlejsi podle pipani bzucaku, protoze kdyz se clovek ridi grafikou softwaru tak ta ho to drzi zbytecne dlouho v danem zatizeni ikdyz jednotka davno benzinove korekce ma...

co mi treba jeste neni jasne jak to udelat s dlouhodobejma korekcema pred lazenim. Treba benzinova jednotka ma 13% ktere jsou dany z jezdeni na "rozladenej" plyn. Dlouhodobe korekce se zmeni az po par kilometrech. Takze otazka kdyz to zacnu nastavovat mam korekce smaznout a zacit od nuly nebo najet treba pred tim 10-20km jen na benzin? Ono je to asi nepodstatne stejne to clovek nikdy uplne presne netrefi, ani to za ten cas nestoji procento sem procento tam :)

  • 2 týdny později...

Ahoj Silarm,

vpodstatě je jedno, čím čteš korekce. A že nejsi schopen je doladit úplně přesně je normální. Proto jsou to krátkodobé a dlouhodobě ADAPTACE - protože se neustále přizpůsobují a mění - vždyť i kdyš jedeš do kopce v konstantní zátěži pouze na BA, tak se korekce u většiny vozů pohybují. Proto výrobce zaprogramoval korekce, aby korigovaly, kat se nedivme, že to dělají. Takže z posunu časů o nějaký zlomek při přepnutí na LPG si nedělej hlavu, tak to je. Občas bývá problém odhadnout, co je ještě v pořádku, a co stojí za "hlubší bádání".

To, že jsou křivky (modrá a zelená) pokaždé jinde, je dáno tím, že se "prostorová mapa" z 3D zobrazení (závislost doby vstřiku na otáčkách a podtlaku v sání) můsí nějakým váženým průměrem přepočítat pouze do 2D zobrazení.

Jinak pokud se jezdí na benzin, LPG jednotka neustále (vlastně až po překročení určité teploty reduktoru, pro každý firmware jiné...) sbírá data a ukládá je do tabulky v závislosti doba vstřiku - zatížení motoru - otáčky. Při provozu na LPG stejně sbírá tada o impulzech LPG časů. Takže i při najíždění se dá říct, že sběr dat není ukončen nikdy, bzučák (asistent adaptace nebo jak ho polák nazývá...) v určitou chvíli zapíská, že má dostatečný počet dat pro to, aby si o nich mohl "něco myslet", a pracovat s nimi a vyzve ke změně zátěže.

S korekcema "téměř nic nedělám" - vycházím vždy z toho, jak k nám auto přijede (ostatně co mi zbývá jiného...) Pochopitelně je vhodné, když před nastavením LPG jezdí auto např. 3 dny bez jediného přepnutí do plynu pouze na benzin. Je to předpokladm, že je BA korekce přizpůsobí benmzinovému stavu vozu, a to i ve fázích ohřevu, a pravděpodobně i ve většině průběhů zátěže. A při nastavování LPG se snažím, aby to na LPG jezdilo cio nejblíž těmto v benzinu odpovídajícím korekcím (u aut nových a v bezchybném stavu to bývá v součtu kolem 0%, u letitých modelů neopak kdekoli jinde...)

Takže se netrap že to netrefíš přesně, skutečně ani na BA to nejezdí piokaždé na stejné hodnotě. To by celé korekce i lambdaregulace ztrácely smysl, a stačily by pevné tabulky.

Ahoj, Ivan

  • 2 týdny později...

jo ono se s tim clovek nesmi moc mazat :)

na octavce jsem ty ISA2 korekce jednou pro vzdy vypl a nikdy vic nezapnu! Auto se zase zacalo chovat podivne. Po prepnuti motor pri pridani v kopci v nizkych otackach nesel pravidelne a vynechaval... Asi jak je motor studenej a nezahratej reduktor tak to nevedelo jak to ma dokorigovat... Nevim vic laborovat s tim nebudu proste si myslim jak se tu nekde psalo ze u par aut to nadela jen problemy u vetsiny aut to nic nezmeni a u nejakeho zlomku aut to muze i neco vylepsit... Taky to nekdy cuklo pri plne zatezi, ale to spis bylo ze 1,8T nacipovana i nenacipovana i pri mirnem obohaceni mivaji problemy se zapalenim smesi nevim asi uz to je z vyroby dost bohate... Potvrdi mi mistni plynari moji domneku? Co na to rikas Ivane s Tvoji 1,8T...

Upraveno od silarm

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.