Přejít na obsah

O1 1,8T kolísání otáček na volnoběh


bArt_Teschen

Doporučené příspěvky

Tak zde piši moje poznatky k mému případu... OD nepoužiti klimy jsem to nezaregistroval...(sporadické zhoupnuti otáček na volnoběh při dojezdu) Jen jsem měl nějakou dobu pocit že auti jede lepe "za studena",... jedná se jen o to jak tam je ten sitič.. a ještě nějakou dobu než se zahřeje na provoz. teplotu(čistota přechodu při přeřazeni ze stupně na horu či dolu v závislosti na rychlosti puštěni spojky... prostě, když pustim spojku rychle za studena je to čistounke bez znatelného škubnuti, za tepla se sem tam projevi při stejne rychlosti uvolněni spojky, škubnuti což se mi nelibi, ale nebylo to vždy) Jezdím převážně krátké trasy 9km do práce ... nebo narazovky cca 30km tam a 30 domu takže o dlouhých trasách se nedá mluvit. JO k tomu uvolnění spojky... aby někdo nenaražel nato, že ji pouštim jako prase, tak to co tu pišu udělalo i když sem se sebevic snažil a pomalu pouštěl.. prostě to tam nema byt a doufám že dlouho nebude!!

A teď k poslednímu poznatku - měsíc jezdím jen na Shell V-power a po 2 nádrži jsem u auta nepocitil ty škuby při řazení co mi pořád tak vadily a řešil je.. :palec2: takže rozmyšlet co tankujete :) ty pitome 2 koruny na vic asi budou stát zato, aspon si zatim myslím. Schválně za měsíc natankuji u globusa tu 98 co jsem pořád bral a dam vědět.. řešil někdo kvalitu paliva??

JJ, kvalitu paliva jsem řešil docela dlouho. lol Hlavně u dieselu. Po natánkování u neznačkové pumpy, se motor po studeném startu vždy tak divně klepal.. :rolleyes:

Od doby co tankuju V-power diesel taky u Shellu je po problémech. cca. po 2-3 nádržích byl znát rozdíl -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny komu to kolísá. Vyzkoušejte dřív než auto svěříte servisu a budete už jen zbytečně platit

Vycházím teda z toho že na motoru máte všechny čidla funkční. Moje rada je pro ty kterým po přidání plynu zakolísají otáčky a po chvíli se ustálí.

Je potřeba nastavit ŘJ a to tímhle způsobem: Když dojedete odpojte baterii a nechte auto vychladnot do druhého dne.

Při studeném motoru! připojte baterii. Pak bez plynu nastartujte - všechny spotřebiče musí být vypnuté a automaticá klima v poloze OFF, u manuálu kolečko topení nastavte na studený vzduch a ventilárot vypnutý.

Nechte motor běžet cca 15 min aby dosáhl provozní teploty a v autě na nic nesahejte. Když má motor 90st. vypněte motor.

Poté opět nastartujte a vyjeďte na projížďku a postupujte takto: na volné silnici zařaďte trojku nebo čtyřku a od volnoběžnách otáček akcelerujte na plný plyn až do červeného pole tak ať si motor projde pod plným plynem celý rozsah otáček. Toto opakujte aspoň 5x

Toto je návod který nastaví ŘJ na aktuální stav motoru a odstraní kolísání otáček a taky může snížit spotřebu. Doporučují taky provést pokud na motoru něco vyměníte (vzduch. filtr, svíčky, různá čidla atd.) aby se tomu ŘJ přizpůsobila.

Funguje na všech koncernových motorech i u felicie. U motoru TDI si nejsem jist ale klidně mužete vyzkoušet

Pokud to někomu pomůže tak napište a pokud ne tak pak hledejte příčinu někde jinde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

caute mam tiez taky problem, pred vycistenim skrtiacej klapky mi to strasne kolisaly otacky 900-1600, ale po vycisteni uz je to lepsie.Pri dojazde do krizovatky na neutral su otacky okolo 1300 az 1500 a po cca 10 sekund padnu pomaly na 900 a tam jemne kolisu 900-800. Poradte prosim :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny komu to kolísá. Vyzkoušejte dřív než auto svěříte servisu a budete už jen zbytečně platit

Vycházím teda z toho že na motoru máte všechny čidla funkční. Moje rada je pro ty kterým po přidání plynu zakolísají otáčky a po chvíli se ustálí.

Je potřeba nastavit ŘJ a to tímhle způsobem: Když dojedete odpojte baterii a nechte auto vychladnot do druhého dne.

Při studeném motoru! připojte baterii. Pak bez plynu nastartujte - všechny spotřebiče musí být vypnuté a automaticá klima v poloze OFF, u manuálu kolečko topení nastavte na studený vzduch a ventilárot vypnutý.

Nechte motor běžet cca 15 min aby dosáhl provozní teploty a v autě na nic nesahejte. Když má motor 90st. vypněte motor.

Poté opět nastartujte a vyjeďte na projížďku a postupujte takto: ". Toto opakujte aspoň 5x

Toto je návod který nastaví ŘJ na aktuální stav motoru a odstraní kolísání otáček a taky může snížit spotřebu. Doporučují taky provést pokud na motoru něco vyměníte (vzduch. filtr, svíčky, různá čidla atd.) aby se tomu ŘJ přizpůsobila.

Funguje na všech koncernových motorech i u felicie. U motoru TDI si nejsem jist ale klidně mužete vyzkoušet

Pokud to někomu pomůže tak napište a pokud ne tak pak hledejte příčinu někde jinde

Nazdar chcel som sa iba opitat ako si to myslel s tymi otackami a rychlostnymi stupnami citujem ("na volné silnici zařaďte trojku nebo čtyřku a od volnoběžnách otáček akcelerujte na plný plyn až do červeného pole tak ať si motor projde pod plným plynem celý rozsah otáček,,) prosim mozes mi to vysvetlit ako si to myslel ? dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ved hej vyskusam ale ako si som to nepochopil, mam ist na dialnicu a na trojke dat plny plin az do cerveneho pola ?

Nemusí být dálnica, stačí delší rovina abys mohl akcelerovat na plný plyn na jednom kvalte. pokud máš po ruce delší rovinu je to lepší udělat na 4. stupeň aby ty otáčky stůpaly pozvolna. Jestli máš krátků rovinu tak stačí 2. nebo 3. stupeň ale hlavně dodrž ten postup volnoběh až červené pole na plný plyn a pak vyřaď na neutrál. Opakuj aspoň 5X.

Ale to nejdůležitější je startovat při studeném motoru a nesahat na plyn 15min než se ohřeje motor

!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusí být dálnica, stačí delší rovina abys mohl akcelerovat na plný plyn na jednom kvalte. pokud máš po ruce delší rovinu je to lepší udělat na 4. stupeň aby ty otáčky stůpaly pozvolna. Jestli máš krátků rovinu tak stačí 2. nebo 3. stupeň ale hlavně dodrž ten postup volnoběh až červené pole na plný plyn a pak vyřaď na neutrál. Opakuj aspoň 5X.

Ale to nejdůležitější je startovat při studeném motoru a nesahat na plyn 15min než se ohřeje motor

!!

Diky miki som jak madar :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chcel som sa iba opitat ako si to myslel s tymi otackami a rychlostnymi stupnami citujem ("na volné silnici zařaďte trojku nebo čtyřku a od volnoběžnách otáček akcelerujte na plný plyn až do červeného pole tak ať si motor projde pod plným plynem celý rozsah otáček,,) prosim mozes mi to vysvetlit ako si to myslel ? dakujem

no ale trojka po červené 130 a štvorku som tam už ani nedal, provoz nedovolil

ale na tej dvojke sa to dá.

Editováno: , autor: jerry5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jerry to je rteba taky formátovat nejlépe v neděli ráno jak je minimálni provoz a né v dopravní špičce. A nevykládej mi že nemáš po ruce usek cesty kde můžeš akcelerovat 20 až 130 na trojku ??? Kór když se jedná o 1.8 Turbo :doh Na to ti musí stačit cca 400 metrů. Jo a stejně mi to nějak nesedí, u RS vypíná omezovač na trojce při 180 km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jerry to je rteba taky formátovat nejlépe v neděli ráno jak je minimálni provoz a né v dopravní špičce. A nevykládej mi že nemáš po ruce usek cesty kde můžeš akcelerovat 20 až 130 na trojku ??? Kór když se jedná o 1.8 Turbo :doh Na to ti musí stačit cca 400 metrů. Jo a stejně mi to nějak nesedí, u RS vypíná omezovač na trojce při 180 km/h

možna to bola dvojka a 130 ale i tak to nepomohlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem stejný problém, nejdřív to vypadalo na škrtící klapku. Po vyčištění na chvilku změna k lepšímu. Pak se to horšilo, zjistilo se, že vynechává 4. válec. Dlouho byla hledána příčina, po proměření zapalovacího modulu bylo jasno. Po výměně, 1/2 roku jede jako pila! Ten modul je ze zadu boxu na vzduchový filtr. Malá krabička s nápisem BOSCH.

na tom boxu to je zapalovací modul?? a to nepozná vag?

Můj osobní servisman tomu tak říká - zapalovací modul - je zezadu na boxu (směrem k řidiči), ve kterém je vzduchový filtr. Z toho modulu vedou kabely k jednetlivým zapalovacím cívkám. Vyčtení závad nepomohlo, známý mého osobního servismana ze škoda servisu si ten modul půjčil, proměřil a zjsistil, že právě výstup ke 4. cívce vykazuje odchylky. Dal se nový a byl klid. Majitel přede mnou měl stejný problém a také došlo na výměnu tohoto modulu. Kdybych mu zavolal, tak se nemusela týden hledat závada.

Doporučuji na zkoušku tento model vyměnit (je drahý skoro 10 000 Kč) a navíc odchází poměrně často. U mě 2x za 190 000 km, které mám najeto.

Poznámka k ceně zapalovacího modulu. FACET Ignition Switch 4320,- s Dph ,Hella 3200,- Dph a Meyle za rovné 2000,- s Dph

Zdroj cen MJauto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba nastavit ŘJ a to tímhle způsobem: Když dojedete odpojte baterii a nechte auto vychladnot do druhého dne.

Při studeném motoru! připojte baterii. Pak bez plynu nastartujte - všechny spotřebiče musí být vypnuté a automaticá klima v poloze OFF, u manuálu kolečko topení nastavte na studený vzduch a ventilárot vypnutý.

Nechte motor běžet cca 15 min aby dosáhl provozní teploty a v autě na nic nesahejte. Když má motor 90st. vypněte motor.

Poté opět nastartujte a vyjeďte na projížďku a postupujte takto: na volné silnici zařaďte trojku nebo čtyřku a od volnoběžnách otáček akcelerujte na plný plyn až do červeného pole tak ať si motor projde pod plným plynem celý rozsah otáček. Toto opakujte aspoň 5x

Toto je návod který nastaví ŘJ na aktuální stav motoru a odstraní kolísání otáček a taky může snížit spotřebu. Doporučují taky provést pokud na motoru něco vyměníte (vzduch. filtr, svíčky, různá čidla atd.) aby se tomu ŘJ přizpůsobila.

Tak jsem to udělal podle tebe jak říkáš a volnoběžné otáčky mi klesly z 900 na 750 u zahřátého motoru, takže něco to udělalo.

Můj problém je, že když někdy pustím plyn a vyšlápnu spojku tak nectěj otáčky klesnout a drží se na 2000ot, až po chvilce spadnou, a druhý problém, že někdy za jízdy auto přestane táhnout a musim chvilku čekat. Jěště napíšu jestli tohle pomohlo za nějaký čas. díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ona ta řídící jednotka je po tom dlouhém vypnutí baterie asi 50 km v základním nastavení a učí se, takže může být tech cca 50 km trochu větší spotřeba a trošku problém s těmi otáčkami. Takže i další den jízdy ho sem tam ještě pořádně protáhněte a po dojetí ho nechte aspoň 2 min běžet naprázdno ať si pořádně zapamatuje ty volnoběžné otáčky. Po 50 až 100 km by měli všechny problémy ustat pokud je jinak motor v pořádku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste k cukani motoru a duseni, po silvestru jsem objednany ke specialistovi na 1.8T.

Kdyz ji slapu na krk pres 6000 ot. tak mi pak skoro nejede, klepe se motor a skakaji otacky jako blazen.

Dam vedet jaka byla zavada.

1.8T

To pak dej vedet....to je asi i muj pripad....vcera jsem si hral s Vagem v aute...a prijde mi ze mi to lita kvuli vaze vzduchu...na volnobeh jeji hodnota zakolisa a pak se zacne motor dusit....otacky se srovnaji a za 10 sek. znova...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny komu to kolísá. Vyzkoušejte dřív než auto svěříte servisu a budete už jen zbytečně platit

Vycházím teda z toho že na motoru máte všechny čidla funkční. Moje rada je pro ty kterým po přidání plynu zakolísají otáčky a po chvíli se ustálí.

Je potřeba nastavit ŘJ a to tímhle způsobem: Když dojedete odpojte baterii a nechte auto vychladnot do druhého dne.

Při studeném motoru! připojte baterii. Pak bez plynu nastartujte - všechny spotřebiče musí být vypnuté a automaticá klima v poloze OFF, u manuálu kolečko topení nastavte na studený vzduch a ventilárot vypnutý.

Nechte motor běžet cca 15 min aby dosáhl provozní teploty a v autě na nic nesahejte. Když má motor 90st. vypněte motor.

Poté opět nastartujte a vyjeďte na projížďku a postupujte takto: na volné silnici zařaďte trojku nebo čtyřku a od volnoběžnách otáček akcelerujte na plný plyn až do červeného pole tak ať si motor projde pod plným plynem celý rozsah otáček. Toto opakujte aspoň 5x

Toto je návod který nastaví ŘJ na aktuální stav motoru a odstraní kolísání otáček a taky může snížit spotřebu. Doporučují taky provést pokud na motoru něco vyměníte (vzduch. filtr, svíčky, různá čidla atd.) aby se tomu ŘJ přizpůsobila.

Funguje na všech koncernových motorech i u felicie. U motoru TDI si nejsem jist ale klidně mužete vyzkoušet

Pokud to někomu pomůže tak napište a pokud ne tak pak hledejte příčinu někde jinde

díky za radu, funguje, taky mi to kolísalo při dojezdu na volnoběh a teď ok. Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Brácha má problém Oktou RS r.2001 ,stává se mu že když na to šlape přes den pak druhej den ,když poprví nastartuje tak otáčky na volnoběh hodně kolísaj až to někdy chcípne a když se chce rozjet uplně to stratí výkon jako kdyby tam nešel benzín .vynecháva to a to po dobu sytiče když sytič vypne tak už to jede normálně.

Ale když ten den předtim jezdí pohodovou jízdou tak to nic druhej den neudělá.Nesetkal se stim už někdo

Benzín skoušel brát od více pump a furt stejný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď se mi stává že když otáčky nekolísaj ke 300-400 otáčkám, že vystoupaj až ke dvoum tisícům a tam se drží... Nevypadá to na váhu vzduchu? Ty vysoké otáčky přestanou jen jak vypnu zapnu motor, nízké se ustálí sami...

Taky mám dost často problém aby to vůbec chytlo, chytne to až tak po 20 ti vteřinách točení, ale to pak drží ty vysoké otáčky, tak to musim projet, aby to pak chytlo už normálně s nízkýma otáčkama...

Editováno: , autor: huskye
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...