Přejít na obsah

O1 1,8T kolísání otáček na volnoběh


bArt_Teschen

Doporučené příspěvky

Teď se mi stalo při tom kolísání otáček, že při každém tom zhoupnutí ke 200-300 otáčkám, mi zarachtal pedál spojky, teda slyšitelně to od spodu někde zarachtalo a cítil jsem to na pedálu... Pak to chcíplo, nevíte co by to mohlo být? Já už trochu jsem v koncích :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď se mi stalo při tom kolísání otáček, že při každém tom zhoupnutí ke 200-300 otáčkám, mi zarachtal pedál spojky, teda slyšitelně to od spodu někde zarachtalo a cítil jsem to na pedálu... Pak to chcíplo, nevíte co by to mohlo být? Já už trochu jsem v koncích :(

No tak pokud ti otáčky klesly opravdu až k 200 až 300 tak se nediv že ti to zarachtalo v motoru, on vlastně už chcípal ale setrvák ho ho ještě protáčel a odčas to škitlo - proto ty zvuky ale motoru to dost škodí tak bacha na to. Jinak u tebe může být příčina i u chipu.

Zkoušel si ten můj návod restartu ŘJ ? U chipu však asi nebude fungovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pokud ti otáčky klesly opravdu až k 200 až 300 tak se nediv že ti to zarachtalo v motoru, on vlastně už chcípal ale setrvák ho ho ještě protáčel a odčas to škitlo - proto ty zvuky ale motoru to dost škodí tak bacha na to. Jinak u tebe může být příčina i u chipu.

Zkoušel si ten můj návod restartu ŘJ ? U chipu však asi nebude fungovat

Ještě nezkoušel, u mě je to totiž dost komplikované s časem... Ale zkusim to jak to pujde, snad zítra. Mnohem raději bych aby to byla mechanická závada nějaká než elektrika... :-P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pokud ti otáčky klesly opravdu až k 200 až 300 tak se nediv že ti to zarachtalo v motoru, on vlastně už chcípal ale setrvák ho ho ještě protáčel a odčas to škitlo - proto ty zvuky ale motoru to dost škodí tak bacha na to. Jinak u tebe může být příčina i u chipu.

Zkoušel si ten můj návod restartu ŘJ ? U chipu však asi nebude fungovat

Tak jsem zkoušel to přenastavení RJ, ale bez úspěchu. Když se motor zahřál a vypnul sjem ho, tak pak nechtěl anskočit, dkyž chytil, držel zase otáčky trochu výše, ale to přestalo a na křižovatce to kolísalo, udělal jsem pětkrát zrychlení na trojku až do omezovače, ale kolísá to pořád, takže nic...

Další možnosti? :( nelíbí se mi to, zdá se mi že to už tomu motoru začíná škodit, taky se mi stává že když jedu a pustim plyn tak to cukne jak by někde něco silněji kleplo o něco než se dostane motor do záběru... Ale ty starty hlavně jsou dost blbé :-P a to kolísání taky, protože když to kolísá a já najednou brzdim i točim volantem tak to na 90procent chcípne, což někdy je docela blbé, zvlášť jak to pak nechce chytnout. A za studena to chytne vždycky v klidu (aspoň si nevzpomínám že by ne)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem s tím tak daleko jako ty :aggressive: Ono mně to kolísá i když to trochu otúruju na volnoběh, a pak to dorovná teprv 2x na volnoběh. Asi zkusím jinou řídící jednotku, ale teď žádnou stejnou nemám

Já ani neznám právě nikoho s podobnym autem abych mohl ty díly vyzkoušet... Zkusim pročistit klapku a když to nepomůže tak pak vyměnit ten zapalovací modul, nebo co to je :-) Ale raději bych to nejdřív zkusil no... Taky se mi nechce hned nahrávat normální software a rušit čip když už ho tam mám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ani neznám právě nikoho s podobnym autem abych mohl ty díly vyzkoušet... Zkusim pročistit klapku a když to nepomůže tak pak vyměnit ten zapalovací modul, nebo co to je :-) Ale raději bych to nejdřív zkusil no... Taky se mi nechce hned nahrávat normální software a rušit čip když už ho tam mám...

No může to způsobovat spoustu jiných věcí - škrtící klapka, váha vzduchu, svíčky, ucpaný palivový filtr, lambda sonda a nebo i ten samotný chip. VAG něco ukázal ?

To škubání může dělat i prasklá hadice mezi turbem a klapkou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No může to způsobovat spoustu jiných věcí - škrtící klapka, váha vzduchu, svíčky, ucpaný palivový filtr, lambda sonda a nebo i ten samotný chip. VAG něco ukázal ?

To škubání může dělat i prasklá hadice mezi turbem a klapkou

Me to prave pise pokles tlaku mezi turbem a klapkou tusim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No může to způsobovat spoustu jiných věcí - škrtící klapka, váha vzduchu, svíčky, ucpaný palivový filtr, lambda sonda a nebo i ten samotný chip. VAG něco ukázal ?

To škubání může dělat i prasklá hadice mezi turbem a klapkou

Ještě vědět co je VAG... Vymněnim svíčky, ty tam jsou nějaké staré, vyčistim klapku a dám jiný palivák a uvidíme.

No a za tepla mi to už vůbec nechytá, vapadá to že se to uchlastává, nevim, je možné že to bude teplotním čidlem? (čidlo teploty chladící směsy se to jmenuje myslim? )

Editováno: , autor: huskye
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

Máme 1,8T 110kW,AUM.

Motor jede skoro jak bez turba, v provozních otáčkách nyní "nevystřelí" jako dříve...

VAG mi píše " spojení škrtící klapka - turbo pokles tlaku". Bude to opravdu jen děravou hadicí? Kde ji hledat a případně kolik si připravit na opravu.

Přpadně v jakém kanálu Vagu nalogovat tlak turba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci, tak auto už sice startuje, nechytlo to kvůli tomu že jsme měli odpojený intercooler, což jsme nečekali že to nepojede vůbec, se to uchlastávalo a nechytlo, teď jak je zapojený to sice chytne, ale otáčky se drží stabilně mezi 300 a 400... jsem z toho auta na mrtvici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u mého auta kolísaly otáčky pouze při nastartování za studena v rozmezí cca 200/min, vyměnil jsem čidlo chladící kapaliny a je po problému, tak možná i toto zkontrolovat.

1.8T

To by mohlo být řešení mého problému. Viz dole:

Pánové,mám takový problém s naší firemní Oktávií 4x4 1.8T Combi.

Někdy při studeným startu motor naskočí a pak nejdou zvýšit otáčky,jako by se motor dusil.Jak se zahřeje,tak je úplně v pohodě a když není ráno vyloženě kosa,tak běží v pohodě. Původně jsem myslel,že je to škrtící klapka,ale tu mi v servise dvakrát zkontrolovali a je O.K. Tak kontrolku smázli,ale motor občas někdy blbnul. Nedávno se zase rozsvítila kontrolka a prej údajně je špatně nějaký snímač či co snad u klikovky.Že mi doveze z vrakáče použitý ať to nestojí tolik (prej kolem 500kč). Víte o čem je řeč?? Je to pravda,máte s tím zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mohlo být řešení mého problému. Viz dole:

Pánové,mám takový problém s naší firemní Oktávií 4x4 1.8T Combi.

Někdy při studeným startu motor naskočí a pak nejdou zvýšit otáčky,jako by se motor dusil.Jak se zahřeje,tak je úplně v pohodě a když není ráno vyloženě kosa,tak běží v pohodě. Původně jsem myslel,že je to škrtící klapka,ale tu mi v servise dvakrát zkontrolovali a je O.K. Tak kontrolku smázli,ale motor občas někdy blbnul. Nedávno se zase rozsvítila kontrolka a prej údajně je špatně nějaký snímač či co snad u klikovky.Že mi doveze z vrakáče použitý ať to nestojí tolik (prej kolem 500kč). Víte o čem je řeč?? Je to pravda,máte s tím zkušenosti?

jaká kontrolka se ti tedy rozsvítila? kontrolka elektroniky motoru? (pak to vidím na zap.cívku/y)

než vyměníš čidlo chladící kapaliny (Škoda cca 600kč), tak doporučuji nechat zkontrolovat zapalovací cívky (kus cca 1200kč Škoda - jsou 4)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaká kontrolka se ti tedy rozsvítila? kontrolka elektroniky motoru? (pak to vidím na zap.cívku/y)

než vyměníš čidlo chladící kapaliny (Škoda cca 600kč), tak doporučuji nechat zkontrolovat zapalovací cívky (kus cca 1200kč Škoda - jsou 4)

No svítí kontrolka motoru.Tuším,že na cívky se v servisu taky dívali,ale raději se zeptám ještě jednou...

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No svítí kontrolka motoru.Tuším,že na cívky se v servisu taky dívali,ale raději se zeptám ještě jednou...

Dík

předpokládám svítí oranžově? když se rozsvítí, tak auto jede normálně? necuká a neběží nepravidelně (ne na 4 válce)? nevím jestli poznají cívku, která je pomalu na odchodu, když je pak úplně v hajzlu, tak to samozřejmě diagnostikou zjistí a určí na kterém válci, ale odcházející cívku si nejsem jist (nejlepší je asi někde si půjčit funkční a zkoušet jestli to udělá - problém kdo ti něco půjčí)

Editováno: , autor: HONZA83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, po ránu se mi také autí lehce dusí, zatím pomůže sešlápnutí plynu do červenýho, ale pro motor to asi není to pravé ořechové. Zkusím ten reset řídící jednotky. Pro ty co jim špatne startuje, mně loni odešel snímač vačkového hřídele, sranda za 2600,-Kč která mne nechala viset u obchodáku, než mne odtáhli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K te skrtici klapce . Mel jsem stejny problem. Zdala se byt OK(alespon to v servise tvrdili) a vypadala opravdu cistounce. Prolil jsem ji v zavrenem stavu tetrachlorem a vytekl cerny bordel. Problemy vyreseny ,auto ozilo a spotreba sla dolu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, po ránu se mi také autí lehce dusí, zatím pomůže sešlápnutí plynu do červenýho, ale pro motor to asi není to pravé ořechové. Zkusím ten reset řídící jednotky. Pro ty co jim špatne startuje, mně loni odešel snímač vačkového hřídele, sranda za 2600,-Kč která mne nechala viset u obchodáku, než mne odtáhli...

Miles to protůrování studeného motoru je fakt strašná prasárna - nedělej to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci, jak sjem psal, to auto drží otáčky pod 400, tak mi kluk co to dává dohromady kvůli ťuklému předku, psal, že nechal hodinu odpojenou baterku a potom:

"nevím včera jsem to nechal vrčet půl hodiny na volnoběh a teprve potom jsem tomu dával po plynu a jednou to samo od sebe zůstalo viset na 4000 otáček a po druhém prošlápnutí to spadlo dolů"

Nevíte čim to může být? A neni někdo z blízka ostravy že by jsme zkusili prohodit řídící jednotky? Zajímalo by mě jestli je to tím chipem... Jinak jsem už fakt v koncích to auto potřebuju, mám 20. odjíždět pryč a tohle se neblíží konci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nikoho nic nenapadá, nebo někdo poblíž, kdo by tomu rozuměl a kouknul na to... Myslim že když to dám do škodovky tak vymění postupně celý motor a dám za to víc jak za to auto...

A co říkáte na váhy vzduchu od Starline? Vim že je to špatná značka, ale stojí na agu jen 2000,- ....

Editováno: , autor: huskye
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nikoho nic nenapadá, nebo někdo poblíž, kdo by tomu rozuměl a kouknul na to... Myslim že když to dám do škodovky tak vymění postupně celý motor a dám za to víc jak za to auto...

od koho máš ten chip? jestli od renomované firmy, tak se s nima domluv, myslim, že by ti měli pomoct

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

od koho máš ten chip? jestli od renomované firmy, tak se s nima domluv, myslim, že by ti měli pomoct

To nevim, koupil jsem to už tak, já vim, chyba :-) a nic jsem ohledně čipu k tomu nedostal. Po koupi to občas zakolísalo, od té doby se to stupňovalo :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...