drroman Vloženo 2. Únor 2008 Sdílet Vloženo 2. Únor 2008 lidicky,jak vlastne pracuje asr? ma auto s asr i uzaverku diferencialu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 2. Únor 2008 Sdílet Vloženo 2. Únor 2008 (editace) Presneji: ABS = protiblokovací brzdový systém motorových a přípojných vozidel ASR = systém regulace prokluzu hnacích kol motorových vozidel ABS a ASR jsou technická zařízení, která mohou poskytnout zvýšení bezpečnosti, ale jen v případě, že způsob jízdy řidiče vždy plně odpovídá daným provozním podmínkám. ABS - má při intenzivním brzdění zabránit blokování kol tak, aby vozidlo nebo souprava zůstala směrově stabilní a řiditelná a brzdná dráha v daných adhezních podmínkách byla co možná nejkratší. funkce: snímače instalované v kolech měří jejich rychlost při brzdění. Podle okamžitého stavu na jednotlivých kolech reguluje elektron. jednotka prostřednictvím řídících ventilů tlak v brzdících válcích jednotl. kol tak, aby bylo dosaženo co největšího brzdného účinku, avšak bez blokování kteréhokoli kola. Obsluha: Při spojování tažného a přípojného vozidla do jízdní soupravy musíme přídavným elektrickým kabelem ABS propojit protiblokovací systémy spojovaných vozidel. Po zapojení elektrických obvodů klíčem spínací skříňky se musí rozsvítit všechny kontrolní svítilny ABS. Pokud některá nesvítí je buď špatná žárovka nebo vedení. ASR: - je rozšířením ABS a jeho úlohou je zabránit prokluzování jednoho z kol hnací nápravy při rozjezdu nebo při rychlém průjezdu zatáčkou za zhoršených adhezních podmínek na vozovce. -ASR zvyšuje tažnou sílu a zlepšuje směrovou stabilitu vozidla – i při necitlivém sešlápnutí pedálu plynu v zatáčce na náledí- zabrání tzv. ustřelení zádě vozidla. funkce: ASR vyrovnává rychlosti otáčení kol podle jejich adhezních podmínek. Pokud má jedno kolo hnací nápravy tendenci k prokluzu, tak ho řídící jednotka ABS/ASR přibrzdí tak aby nedošlo k prokluzu. Pokud prokluzují obě kola tak je jednotka přibrzdí obě. ASR muže být rozšířeno o elektronické řízení motoru které bez ohledu na sešlápnutí plynového pedálu redukuje výkon motoru jen na výši kterou jsou v daném okamžiku kola schopna přenášet na vozovku. Editováno: 2. Únor 2008, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drroman Vloženo 2. Únor 2008 Autor Sdílet Vloženo 2. Únor 2008 aha,a je to vyuzitelne?mam ho na aute,ale nejak neni snih at to vyzkousim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
semenka Vloženo 3. Únor 2008 Sdílet Vloženo 3. Únor 2008 (editace) místo slovního popisu trošku videa abs http://video.google.com/videoplay?docid=2306850953796318500 abs manevr http://video.google.com/videoplay?docid=-8534277156649163439 asr http://video.google.com/videoplay?docid=-3390235225801672570 msr http://video.google.com/videoplay?docid=-4204167387661407980 na přání doplňuji esp http://video.google.com/videoplay?docid=-3062281851285189715 Editováno: 4. Únor 2008, autor: semenka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drroman Vloženo 3. Únor 2008 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2008 presne to jsem chtel videt diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 3. Únor 2008 Sdílet Vloženo 3. Únor 2008 Mimochodem, chová se to podobně, jako když jsme si kdysi pomáhali při vyjetí ze sněhu lehkým přitažením ruční brzdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidSK Vloženo 3. Únor 2008 Sdílet Vloženo 3. Únor 2008 A ESP? to je kafe... Len keby som ho mal. Neviete kto ho vie domontovat do O1 4x4? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Balrog Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 Mám škodu octavia RS a stává se mi,že když mám vypnuté ASR a na jedinčku nebo na dvojku hrabu tak mi tam skáč ASR.Je to normální když ho mám vypnuté?děláto někomu taky?nebo je to chyba a nemá svítit vůbec,když je vypnuté?díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HONZA83 Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 když vypneš ESP/ASR, tzn. rozsvítí se ti na budíkách oranž. kontrolka, tak při prokluzu kol by ti kontrolka blikat neměla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kocka87 Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 Zdaravím. Když je tu řeč o tom ASR, tak bych měl taky jeden dotaz. Mám oktu v TDíčku a když stojím v kopci a trochu svižně se rozjedu tak se ozve zvukový signál (dlouhé pípnutí), rozsvítí se kontrolka ASR a současně s ní i kontrolka ruční brzdy. ASR po chvíli zhasne, ale kontrolka ruční brzdy začne problikávat, cca 6x za sebou a pak zhasne. Je to normální nebo je něco špatně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 to je nějak špatně ne??? ASR když je zapnuté, tak při prokluzu předních kol, když tam prostě pošleš moc "plynu" ubírá tu sílu kterou tam posíláš a tím zamezuje prokluzu kol při rozjezdu... na panelu přístorjů při tom problikává světýlko - ornažové, s tím smykem.... když ASR vypneš, tak toto světýlko konstantně svítí a nemůže tudíž blikat a systém ASR je vypnutý! jestli ti to dělá něco jiného, navíc v kombinaci ručkou, tak tam bude něco špatně... ale já jsem laik! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 Zdaravím. Když je tu řeč o tom ASR, tak bych měl taky jeden dotaz. Mám oktu v TDíčku a když stojím v kopci a trochu svižně se rozjedu tak se ozve zvukový signál (dlouhé pípnutí), rozsvítí se kontrolka ASR a současně s ní i kontrolka ruční brzdy. ASR po chvíli zhasne, ale kontrolka ruční brzdy začne problikávat, cca 6x za sebou a pak zhasne. Je to normální nebo je něco špatně? asi mas malo brzdove kapaliny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kocka87 Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 Já vim, že ASR funguje na principu ubírání výkonu motoru. Jde mi o to, že je divný, když stojím v tom kopci (nesvítí ASR ani nic jiného) a rozjedu se, tak proč se začne dít to co jsem popisoval.? O to mi jde . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 zkontroluj tu kapalinu.je tam cidlo hladiny a je mozny ze jak se rozjedes tak se kapalina pohne a cidlo hlasi ubytek,kdybys mel maxik tak si chytrejsi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kocka87 Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 OK, mrknu na tu kapalinu, snad to bude ono. Díky pánové Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Balrog Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 Takže zpět k mému problému.Když je ASR vypnuté nemělo by za žádnou cenu problikávat při prudké akcelaraci?Mohlo by to také být kvůli brzdové kapalině?díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 (editace) jak je ASR vypnuté, tak kontrolka svítí stále do jeho aktivace nebo vypnutí klíčku Editováno: 3. Únor 2009, autor: rolbař Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Balrog Vloženo 3. Únor 2009 Sdílet Vloženo 3. Únor 2009 ok díky moc já blbec myslel,že se zapíná tím tlačítkem a ono je to naopak.díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.