Přejít na obsah

Přezouvání na letní 2009


Petus

Doporučené příspěvky

Jinak osobně jsem proti jakýmukoliv nařizování zimních pneu v závislosti na datumu - to je největší absurdita, stav vozovek se přeci neřídí podle kalendáře. Jako ideální vidím rakouskej systém - povinnost zimních kol, pokud je vozovka pokrytá sněhem či ledem - je to jednoznačný a hlavně reflektující reálnou situaci. Dokonce ani u té teploty (7°C) bych si nebyl tak jistej, protože sice je to bod, kde získává zimní směs oproti letní výhodu, ale zase pokud je zimní pneumatika užší než letní, což nezřídka je, tak ve výsledku to může být přinejmenším nastejno (pokud samozřejmě uvažujeme suchou vozovku).

no Jirko... nemohu souhlasit... dneska platí ve městě 50 a taky jsou lidi co jezdí nad limit, jak se asi zachová řidič, kterej bude mít letní a dojede na úsek silnice, kde bude sníh či led? otočí auto??? :D nene... prostě to riskne... a ohrozí tím sebe i ostatní účastníky silničního provozu... ty značky to taky nevyřeší... prostě je to o lidech, nevím jak to udělat, ale stanovit od do zimní guma... bylo by to řešení...

ale souhlasím s tebou co se týče šíře gumy... dle mě v našich klimatických podmínkách, kde nejsou na silnici 20 cm vrstvy sněhu je lepší i na zimu guma širší... páč máš tak větší styčnou plochu s vozovkou, líp to brzdí a líp se přenáší výkon na vozovku za ideální podmínek a líp to taky drží! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale to je problém každýho, že by jel na letních v době potenciálních zimních podmínek. A ať se s tím vyrovná jak chce - od toho je policie, aby to kontrolovali a v případě jakékoliv nehody automaticky člověka na letních označit minimálně za spoluviníka a oni by si to lidi dobře rozmysleli. Stejně tak ti ten člověk pojede na letních, i když je nařídíš od podzimu do léta - má to přeci jen kousek. Nicméně značky jsou úchylárna největší, copak sníh napadne jen tam, kde je cedule?? - Naši soudruzi vymysleli to nejdražší, nejsložitější a nejmíň účinný řešení, bohužel :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě. Já zase jezdím jen po Praze a tady už jsem sníh dlouho neviděl.

ale není to snad o sněhu jestli je či nééé.. v zimě jsou úplně rozdílné podmínky než v létě ať je či není sníh pneu na zimu i na léto tím pádem mají i jinés složení a další a další rozdílné vlastnosti pane bože jak někdo může bejt tak nezodpovědnej. jestli se ti nechce investovat do zimních pneu zavři auto raději do garáže a nejzdi... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale není to snad o sněhu jestli je či nééé.. v zimě jsou úplně rozdílné podmínky než v létě ať je či není sníh pneu na zimu i na léto tím pádem mají i jinés složení a další a další rozdílné vlastnosti pane bože jak někdo může bejt tak nezodpovědnej. jestli se ti nechce investovat do zimních pneu zavři auto raději do garáže a nejzdi... :aggressive:

Jsem sice zastánce zimáků, ale zase bych to tak nepřeháněl. Ono to "další a další" bude ve skutečnosti asi znamenat zejména dva základní fakty - odlišný vzorek, což má smysl v souvislosti se sněhem a jiné složení směsi, což souvisí s "tuhnutím" při nízkých teplotách. Nenapadá mě, co dalšího bys tam chtěl vymýšlet, protože pořád máme jednu a tu stejnou silnici a jedno a to stejný auto.

Jedna věc je jasná - za čistě zimních podmínek (sníh, led, marast...) patří na auto jedině zimáky a kdo jede na letních je buďto nezodpovědnej, nebo mu to nemyslí, protože stejně nic neušetří. Na druhou stranu, jak už jsem psal, pokud bude suchá silnice, tak bych si přínosem zimáků nebyl zase až tak jistej. Třeba teď tady u nás je 5°C, sucho, čisto. Vzhledem k tomu, že v létě jezdím na 225/45 R17 a v zimě na 205/55 R16 (což je více-méně oficiální doporučení škodovky), netroufal bych si tvrdit, který kola budou mít ve výsledku lepší adhezi a kratší brzdnou dráhu - zimáky maj lepší směs, letňáky o 20mm širší styčnou plochu.

Takže za sebe klidně řeknu - ano, je to zejména o "zimních podmínkách", tzn. sníh, chceš-li to takhle, případně teploty výrazně pod bodem mrazu, kdy bude rozdíl letní vs zimní směs natolik markantní, že to převáží handicap ve styčné ploše. A zase jsme na začátku - zimní pneu patří do zimních podmínek, což ale nelze definovat na základě kalendáře, ale pouze podle reálné situace. A to už je osobní zodpovědnost každýho, aby se přizpůsobil podmínkám a kdo toho není schopen, tak ho nezachrání ani svěcená voda, natož zákon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale není to snad o sněhu jestli je či nééé.. v zimě jsou úplně rozdílné podmínky než v létě ať je či není sníh pneu na zimu i na léto tím pádem mají i jinés složení a další a další rozdílné vlastnosti pane bože jak někdo může bejt tak nezodpovědnej. jestli se ti nechce investovat do zimních pneu zavři auto raději do garáže a nejzdi... :aggressive:

Možná bys měl číst kousek zpátky, abys měl návaznost toho témata. Sory..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palo snažím se jezdit opatrně jak v létě tak v zimě. Takže je to 80% uspěchu. Možná máš jiný názor, ale už pár let jezdím.

hele mě je to úplně fuck jezdi si na čem chceš. že já kokot jsem na to reagoval. já nevím že to pořád všichni nechápeme můžeme jezdit sebe míň opatrnějc a stejně se vždy může stát cokoli. to že jezdíš už pár let je moc fajn, ale určitě se díky tomu nemůžeš považovat za nejlepšího a nejzkušenějšího řidiče..konec tečka vážně je mi to ukradené na čem jezdíš.

SKAJA:".....(část citace) Nenapadá mě, co dalšího bys tam chtěl vymýšlet, protože pořád máme jednu a tu stejnou silnici a jedno a to stejný auto." Tak tím dále a dále jsem myslel třeba správné huštění pneu, teď nevím jestli jsi tím odlišným vzorkem měl na mysli i hloubku dezénu (letní pneu min. 1,6 mm, zimní pneu min. 4mm, geometrie a ještě např.: skladování pneumatik to vše má určitě vliv na to aby ta pneu se chovala při těch daných vlastnostech tak aby co nejúčiněji fungovala to vše přeci se vším souvisí jedno nemůže fungovat bez druhého. Ale jinak každý ať jezdí na čem chce. Koukám že tu má každý na tuto věc jiný názor což je fajn, i já jsem svůj názor přidal. Pochopitelně je to všechno na nás jak se rozhodneme.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

perníkář: OK, beru to, ale se zimníma gumama jako takovýma to vůbec nesouvisí. Huštění, geometrie, skladování - to je obecně stejný v létě i v zimě. Tím odlišným vzorkem sem měl na mysli zejména maximalizaci trakce zimáků v různým marastu. Hloubka jako taková je samo taky důležitá, o tom není pochyb - byť opět zejména na "sněhu".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to SKAJA: nevím ja kv této zemi by si to jinak chtěl udělat, než li nařízením od do a hotovo??? vymysli to a dáme to dál, třeba to prosadí, ale prosím tě, vynechyj část, že snad každý je zodpovědný a že každý má rozum a když má řidičák, tak ví. Neví, nemá rozum, není zodpovědný, není ohleduplný a hlavně, polovina neumí řídit a druhá už by neměla řídit. Můj názor na české "řidiče", i když proti maďarům a asiatům jsme stále frajeři

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem to téma přezouvání trochu přehnal. Jen se mi zdál názor Pala trochu ostrý. :feve:

Vím že se ti to nemusí líbit, ale já jsem doslova a do písmene radikál. Vše bych řešil striktně a radikálně, podle mne to tady v této zemi pablbů jinak nejde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palo: A proč se ku*va bránit tomu rakouskýmu modelu, mi připadá dokonalej. Povinný zimáky, pokud je vozovka pokrytá sněhem či ledem. Je to zadarmo - žádný značky, žádný úpravy. Platí to plošně - jak v Praze, tak na Sněžce. A reflektuje to aktuální situaci - je sníh, břečka, led - jezdi na zimních. Je sucho - jeď klidně na letních, nikoho tím neohrozíš.

V praxi by to stejně znamenalo na podzim nasadit zimáky a na jaře je sundat, protože nevíš, kdy začna padat, ale výhodu vidím v pružným určení kdy přezout - každej rok je jinej, nikdy to není na den stejný. A kdo je takovej machr, že umí poručit větru dešti, ať si jezdí klidně na letních v době, kdy sníh není - pakliže ale zůstane trčet někde v prdeli a začne chumelit, má smolíka, ať si jede dom vlakem. Pak je jen na policii, aby to dostatečně kontrolovali a hlavně tehdy a tam, kdo to má smysl - pak to budou lidi respektovat, narozdíl od situace, kdy je venku 10°C, svítí sluníčko, prostě parádní babí léto a švestky buzerujou kdesi za značkou, že nemáš M+S.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No však ano - já jsem taky pro plošný přikázání, proto říkám, že značky jsou na hovno, je to drahý a ošetří se tím minimum úseků. Jen prostě místo na datum bych to vázal na sníh, to je všechno.

A kdo je kretén, tak pojede na letních i když mu je přikážeš datumem, to na věci nic nemění ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli je tohle podle tebe vystartování, tak by mne uajímalo kde a co děláš? to tě vodí zaruku maminka a vše za tebe vyřizuje? co blbneš, já jen diskutuju, rozhodně nehaním ani tvůj a ani skajův názor, respektuju vás, ale ty repspektuj mne, jsem radikál, ty ne, toť vše. kde si přišel na nějaké vystartování?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já tohle měl na mysli, ono je to v tom Rakousku právě dáno poviností od do ;) my si akorát nerozumněli :palec2:

Tady jsem to našel:

Rakousko: buď zimní pneu, nebo řetězy

Nový zákon ukládá povinnost mít na všech kolech od začátku listopadu do poloviny dubna zimní pneumatiky. Jako alternativa jsou povoleny sněhové řetězy. Nicméně pouze v případech, že je vozovka pokryta souvislou nebo jen nepatrně narušenou sněhovou pokrývkou nebo ledem.

Pokuta za jízdu s letními pneumatikami (a navíc bez řetězů) je 35 euro. Ovšem v případě nehody se může zvýšit až na 5000 euro. Navíc policie má právo nevybavené vozidlo odstavit do té doby, dokud auto řádně nevybavíte. To samozřejmě může váš výlet za lyžováním zkomplikovat daleko více než pokuta. Nový zákon platí pro osobní vozidla, dodávky a lehké nákladní automobily do tří a půl tun.

Editováno: , autor: Palo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...