Přejít na obsah

Letne pneumatiky na Škoda Rapid


Temik.sk

Doporučené příspěvky

Ahojte, poradte prosim. Presiel som na 17" elektrony. Chcem kupit letne pneu 215/40 R17. Mam rozpocet do 250€. Dobre znackove pneu su velmi drahe tak som sa vybral inou cestou a mam dilemu ci kupit jazdene jednu sezonu Dunlop za 200€ alebo jazdene Continental za 220€? Je tu este moznost novych Matador MP46 Hectorra 2 za 250€. Poradte, lebo lacnu cinu urcite nechcem. Vdaka

Editováno: , autor: Temik.sk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpovede, tiez by som zvolil nove Matadorky, lenze problem je v tom ze vsade kde citas recenzie tak tie Matadorky vzdy sa snazia supnut do kategorie nekvalitnych a hlucnych pneu s vysokym opotrebenim a valivym odporom. Mam pocit ze to robia naschval aby ludia predsa kupovali bud drahe znackove gumy alebo lacne nespolahlive cinske no a co Matador? preco nepodporujeme domaceho vyrobcu? Ziadna reklama, nic a su ticho pod vedenim Continentalu. Inac zimne mam Matador Sibir Snow...a napisane na ne made in spain :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

byl jsem na tom stejně, sháněl jsem pneumatiky jeté jsem taky zavrhl ale když jsem projížděl inzeráty tak jsem našel fungl nové dunlopky za 2000/kus tak pokud by si měl také štěstí tak si myslím že by jsi tím taky nic nezkazil :) a ještě ušetřil 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakoniec som objednal nove 215/40 R17 Matador 83Y MP46 HECTORRA 2 , dneska prisli, dokopy a s dopravou 240€ uz som ich obul na nove elektrony, pockam na lepsie pocasie a prehodim na aute...takze podporujem domaceho vyrobcu! snad ma nesklame pri letnych tak ako nesklamal pri zimnych Sibir Snow.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam sice fabiu ale tiez od urciteho casu kupujem len matador. Naposledy ma sklamali Dunlopky- hlucne az strach, micheliny sa drali z bokov a boli dost nachylne na aqaplaning o inych ani nehovorim, takze palec hore matadorkam treba podporovat domacich vyrobcov hlavne ked produkcia je kvalitna, mimo toho pracujem vo viedni a sam som prekvapeny kolko aut tu jazdi na matadorkach, a u nas musia mat ludia svetovu znacku na teniskach tricku gumach aj ked platia viac za znacku ako kvalitu..., tu uz asi z toho vyrastli. Este nechapem tu neprajnu reklamu formov stitkov, skusmo som prezul zo zeninej fabie jej elitky na moju a ja som jej dal moje dunlopy podla stitku by mali dunlopy zrat o 2 dcl menej opak je pravdou a je to rovnaky rozmer, o hlucnosti ani nehovorim, takze podla tych eurozavadzajucich stitkov sa asi fakt netreba riadit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Suhlasim, ze na Slovensku ludia kupuju znackove a kazdy pozera na kazdeho a predvadza co ma lepsie, mentalita nic nenarobis, potom to tak aj vyzera ked precitas nejaky SR test pneumatik co vyzera len ako PR clanok, cim viac vyrobca pneu zaplati tym lepsi clanok v ich prospech napisu. Takze pre tych komu Matador je "neznamy" -kupujte! Su to naozaj dobre a hlavne nase pneu, nech nasi obcania maju pracu a vyplaty! aj ked Matador vlastni Continental, proste nechcu investovat do reklamy a umelo nechali Matador okresany vyhodami oproti inym concernom, ktore taktiez vlastni Continental.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Pomalu začínám řešit, jaký pneu na léto v rozměru 215/45 R16. ty původní Dunlop, který byly na autě pomalu mizí a výběr v tomhle rozměru zrovna moc není. Ty stejný Dunlopky už nechci, na mokré silnici to v zatáčkách vůbec nesedí, už teď musím dávat hodně pozor. Můj favorit je Bridegestone ER300, už jsem je kdysi měl a auto jelo jako po kolejích, voda nevoda, akorát byly za jedno léto pryč. Ostatní značky nemám odzkoušený a taky nevím, jak se dá věřit těm EU popiskám ohledně hluku a chování na vodě, spotřebu paliva neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

no, já mám z výroby ( ty samý rozměry co ty ) Bridgestony a na mokru auto taky pěkně háže, co je ale blbý, mám i sadu těch samých elektronů na zimu, kde mám Alpine A4 o stejném rozměru jako letní a auto sebou škube víc než bych čekal. Dle mého názoru se spíš problém v podvozku Rapidu jako takového nebo v debilním atypickém rozměru pneu

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak mám další poznatek s gumou Dunlop SP Sport Maxx. Stáří 2,5 roku, najeto na nich odhadem 25tis. ukazatele opotřebení na dohled, ale jedno léto ještě vydrží. problém je, že vůbec, ale vůbec nedží na mokré silnici. jedná se o rozměr 215/45 R16. už od nova na mokru uskakuje zadek u prázdnýho auta, teď kdybych neměl ESP, tak si netroufnu do toho sednout. naposledy tohle v úterý mi vjel náklaďák zprava a nedal přednost, jenže jsem s tím počítal a jel jsem rychlostí 50-60 a ještě k tomu v kopci. zděšení bylo, že auto jelo vesele dál a já jsem se sunul pod ten náklaďák. ABS kopalo, jenže to bylo tak všechno. řidíč náklaďáku na to šlápl, takže jsme se minuli.jel jsem dál,  následovala klopená zatáčka vpravo 90st. a v rychlosti 40 se auto začalo sunout do protisměru. fakt nebýt ESP, tak už je auto na vrakovišti. takže pořád vybírám jakou gumu koupím místo Dunlop šmejdů a narazil jsem na štítek, kde je uvedena přilnavost na vodě E, což je bezkonkurenčně nejhoší hodnota ze všech! mě to teda vůbec nepřekvalio, ale jen se potvrdily moje zkušenosti z provozu. takže všechny varuju, dávejte si fakt pozor na vodu a tyhle gumy, zvlášť pokud už mají něco najeto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

vormene přesně tak. Včera odpoledne 14 stupňů, slabý déšť, silnice mokrá ne úplně rovná a po zatočení volantem jsem jel zlomky vteřin stále rovně jako na saních nebo kdyby tam byl led. Gumy Dunlop 15" už raději vyměním , na mokru teda nic moc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem kdysi ve svém tématu řešil pneumatiky kvůli spotřebě, protože právě energetickýma štítkama jsem se nechal zblbnout. Chtěl jsem tehdy novináři vychvalované úspornější Dunlopy. A jak vidím, tak až se ojedou Bridgestone EP300, že tam půjdou zas. Na mokru jsou totiž fakt dobré, vyzkoušeno v Chorvatsku a v Německu na dálnici za deště. Akorát životnost nemůžu posoudit, 30tkm za 2 a půl roku jsem totiž najel z poloviny na zimních Nokianech a vzorek na Bridgestonech je dle posledního měření kolem 6mm. Je ale taky pravda, že šířka 215 je asi pro Rapida nutností, užší a vyšší 15" kola tvrdý podvozek prostě nemá rád. Ale zase lehký předek pak na nerovné silnici na 215kách dost často plave. S uskakovaním zadku jsem se nesetkal. Možná proto že mám vzadu plnohodnotnou rezervu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Zajímalo by mně jestli má někdo z vás zkušenost s tím jaký je rozdíl mezi 180/60 R15 a 215/45 R16 v jízdních vlastnostech. Zatím jezdím na úzkých zimních Nokianech, ale na léto mám originál široké R16 a přijde mi že je Rapid poměrně lehké auto na tak široké gumy.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

každý bude jinak hodnotit rozdíly.

na R15 bude auto více komfortní, na R16 při sportovnější jízdě bude více sedět.

na R16 to není zas taková tragédie co se týče komfortu apod. R17 už znát bylo dost.

btw, Rapid je asi o 50kg lehčí než O3, nějakou váhu vůbec neřeš, hlavně nevím, proč by to mělo vadit...

V 90tých letech byl mraky daleko lehčích aut na stejných kolech ( Peugeot 205GTI apod. )

Ale v novodobých F2 RS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...