Ricoti Vloženo 25. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2009 Ahojte, montoval som tempomat do Fabie II. Prikladám foto a popis pre tých, ktorý s montážou váhajú. Zručnejší človiečik to zvládne bez problémov. Ja som si na montáž vyhradil celú sobotu a v pohode som to zvládol. Prvý veľmi dôležitý krok je odpojenie batérie. Začal som demontážou ramien stieračov, bolo potrebné použiť vhodný sťahovák. Plastový kryt vodného kanála drží na dvoch plastových maticiach ( odpojte vedenie k tryskám ostrekovačov ). Pod týmto krytom je plastová výstuha tiež upevnená pomocou matíc. Potom nasledoval kryt vzduchového filtra, odpojenie RJ motora a vybratie z držiaka. Následne treba demontovať držiak RJ ( 2 plastové klipy) a tlmiaci koberec deliacej steny medzi vodným kanálom a motor. priestorom ( 3 plechové slniečka, 1 plast. matica ). Tlmiaci koberec odkryje 5 skrutiek ktoré treba odskrutkovať a následne vytiahnuť deliacu stenu. Stierací mechanizmus je upevnený na dvoch skrutkách a na kolíku. Samozrejme treba odpojiť kabeláž ku motorčeku. Po vytiahnutí stier. mechanizmu sa nám odkryje plastová prechodka pre kabeláž. Stredom je vedený hlavný káblový zväzok. Do tejto prechodky je nutné vyvŕtať dieru na prevlečenie kábla potrebného pre páčku tempomatu. V návode je písané "vyvŕtať otvor pre kabeláž, deliaci plech nad tlmičom ( nad lankom otvárania prednej kapoty ". Ja som sa pre tento krok nerozhodol a kábel som potiahol spolu s hlavným zväzkom do motorového priestoru. Potom stačilo už len kábel napinovať do konektora RJ a pripevniť ho ku zväzku. Práca v motorovom priestore bola ukončená. V interiéry som začal odobratím polystyrénu nad pedálmi. Demontoval som poistkovú skrinku, RJ getaway a dostal som sa ku káblom ktoré sa prevliekali z motor. priestoru. Demontoval som airbag (potreba malého zrkadielka). Volant treba natočiť o 90° a airbag od prístrojovky vyháčknuť na oboch stranách + odpojiť konektor. Volant je upevnený skrutkou s vnútorným tisíchranom veľkosť 12. Fixkou si treba poznačiť polohu volantu a opatrne ho stiahnúť z tyče riadenia. Pod volantom je kryt pružného vodiča, ktorý je potrebné po demontáži volantu prelepiť páskou aby sa vodič nevymotal. Vrchný diel krytu volantovej tyče je spojený s obkladom kombigeretu ( tachometer, PP ...), všetko je to nacvakavačka. Spodný obklad je upevnený 3 skrutkami ( 1 zospodu, 2 zhora ) Následne treba odpojiť konektor vedúci do ovládacích páčiek pod volantom. Páčky sú upevnené jednou skrutkou. Potom som napinoval káble do konektorov na príslušné pozície, zapojil konektory a upevnil centrálnu riadiacu jednotku do držiaka. Všetky diely som začal montovať. Po kontrole som zapojil batériu, skontroloval s VAGom všetky RJ a do motorovej RJ som zadal login na aktiváciu tempomatu. Hláška " RJ login prijala " ma ubezpečila že je všetko O.K. V RJ motora sa cez VAG dá skontrolovať funkčnosť tlačidiel páčky tempomatu, spínača spojkového a brzdového pedála ( Merané hodnoty 08 - kanál 66 pole 2 a 4 ). Odporúčam preveriť. Nasledovala jazdná skúška a vychutnávanie si jazdy s tempomatom. Napísanie tohto návodu my zabralo takmer hodinu ale vám určite ulahčí montáž a ušetrí čas. Potrebné náradie: je vhodné mať magnetické držiaky nadstavcov plochý a krížový skrutkovač, gola s orechmi č. 10 a 13, tisíchran č. 12, torx č. 20, 25, 30, vrták č.10 alebo frézu, vŕtačku alebo aku skrutkovač pre vyvŕtanie diery, pinovačku, izolačnú pásku ( zviazanie káblov ), tenký plastový klin ( rozoberanie plastov ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.